HVO100 - XTL

Moderátor:phofy
misanekx
Nováček
Nováček
Příspěvky: 28
Registrován: 24.08.2023 10:25

Re: HVO100 - XTL

Příspěvek od misanekx » 08.10.2024 20:16

Koukám, že u nás v obchodě mají nějaký TC-W3 olej, tak pro jistotu krom VIF začnu přidávat i ten. Jen nevím jaký je ideální poměr. Vedle ve vláknu jsem se inspiroval poměrem 1:500, i když u nafty jsem na webu viděl poměr 1:200.
Snad bude tento olej OK.
https://www.marine.cz/zbozi-olej-motoro ... etail-3089

misanekx
Nováček
Nováček
Příspěvky: 28
Registrován: 24.08.2023 10:25

Re: HVO100 - XTL

Příspěvek od misanekx » 08.10.2024 21:21

Jen dodám, že pro tento krok jsem se rozhodl po přečtení X příspěvků ze zahraničí. Olej do paliva dvoutaktních motorů specifikace TC-W3 naftové motory "doslova milují". 😁Nejspíš to opravdu pomáhá v udržení celkové kondice. Jen teda i na zahraničních fórech řeší poměr 1:200.

misanekx
Nováček
Nováček
Příspěvky: 28
Registrován: 24.08.2023 10:25

Re: HVO100 - XTL

Příspěvek od misanekx » 11.10.2024 09:24

Takže moje poznatky po dalších pár dnech. Jezdím na čisté HVO100, Na 20l paliva přidávám dál 40ml VIF (dávám celý rok zimní) plus přidávám 40ml výše zmíněného oleje. Motor jde klidně, auto jede pěkně, při plném prudkém sešlápnutí plynu do omezovače kouř v podstatě téměř nula. Korekce na vstřikovačích maličko nižší než na naftu. (Budu dál sledovat) Výpary z výfuku téměř bez zápachu a spotřeba mi zůstala naprosto identická jako na naftu bez Bio na kterou jsem jezdil do teď. Ještě by mohlo být u nás HVO100 bez daně jako to mají v Rakousku a bylo by to za mě naprosto super.

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24276
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: HVO100 - XTL

Příspěvek od ZaQik » 22.10.2024 08:59

Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

misanekx
Nováček
Nováček
Příspěvky: 28
Registrován: 24.08.2023 10:25

Re: HVO100 - XTL

Příspěvek od misanekx » 22.10.2024 10:27

Udělal jsem ještě jeden pokus za delší dobu ježdění na HVO100. Do auta jsem nahrál "chipnuty" SW (prostě to jede lépe), vypnul jsem EGR (záslepka + SW) a auto jede jak "z praku"
Každopádně i na originální SW s funkčním EGR funguje auto dobře. Jediné co jsem do teď ještě opravdu nějak přesně neměřil je spotřeba. Zda se, že na HVO je možná opravdu lehce vyšší. Ale to může být také tím, že si užívám jak to jede a občas to víc sešlápnu. Hlavně do kopců, protože se mi líbí "že to nekouří" 😁
A teď to hlavní, při přechodu na čisté HVO100 jsem vzal kulatou stetku a vymetl koncovku výfuku. Samozřejmě jsem vymetl na zem mechanicky nějaké saze po naftě. (nebylo jich nějak moc)
Teď po nějaké době provozu čistě na HVO (nevím přesně kolik km, ale už to jde do tisíců) jsem vymetl koncovku znovu a ejhle.....nic neprášilo a nepadalo ven jako po naftě. Takže ano, rozdíl v emisich musí být opravdu znatelný.

misanekx
Nováček
Nováček
Příspěvky: 28
Registrován: 24.08.2023 10:25

Re: HVO100 - XTL

Příspěvek od misanekx » 22.10.2024 20:14

Škoda, že nemám účet na seznamu. Protože to co tam někteří píšou v komentářích bych jim taky okomentoval. Píšou a kritizují něco o čem nemají evidentně ani ponětí co vlastně je 😁

misanekx
Nováček
Nováček
Příspěvky: 28
Registrován: 24.08.2023 10:25

Re: HVO100 - XTL

Příspěvek od misanekx » 04.11.2024 14:36

Zvýšil jsem poměr 2T oleje na 1dcl/25l HVO. Řekl bych, že auto jede snad ještě lépe. Používám půl na půl olej co jsem zde dával v odkaze s olejem 1052 od liqui moly (tento druhý pro vysoce čistící schopnosti, ale není prý dlouhodobě vhodný pro vozidla s DPF protože obsahuje síru)
Každopádně nejlepší 2T olej pro naše naftové miláčky včetně těch s DPF je Addinol 2T MZ 406 W. Ovšem u nás se co jsem koukal celkem blbě shání.

iOrange
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 20.02.2021 21:05

Re: HVO100 - XTL

Příspěvek od iOrange » 05.12.2024 21:21

Ahoj a co je špatného na tom RAVENOL Outboardoel 2T Fullsynth oleji? Mě přijde též naprosto v pohodě? Jen teda nevím jak se na to tváři DPF v EURO 4 a vyšších autech kterého ho mají. Nicméně když se dá do 50L nádrže panák tedy něco jako 20ml toho oleje tak je to OK? Zatím to testuju neb mám Vendys kousek zhruba 50:50 s jejich naftou bez BIO, kde je taky HVO podle všeho cca 7% a je to znatelně tišší zejména pak ty starty na 2.0 TDi BMM

misanekx
Nováček
Nováček
Příspěvky: 28
Registrován: 24.08.2023 10:25

Re: HVO100 - XTL

Příspěvek od misanekx » 05.12.2024 22:07

Ahoj, co se týká 2T olejů jako přísada do nafty tak jsem koukal hlavně na zahraniční stránky. Například tady je pěkný popis:
https://www.motor-talk.de/forum/omxxx-2 ... st30014999
Zmiňovaný Ravenol jsem nezkoumal, protože ho nemám doma.
Tady je třeba seznam doporučených 2T olejů ze stránek VW klubu:
*Addinol Super 2 T MZ 406
*Delticom HighPerformer
*Liqui Moly 1052
*Liqui Moly Racing 2T 1504
*Liqui Moly Racing Scooter 1621
*MEGUIN megol TC
*Shell Advance VSX 2T
*RAVENOL Scooter
Dávat 20ml oleje na nádrž nemá absolutně smysl, přesněji to má nulový efekt. Všude se píše, že pro opravdový efekt je ideální poměr 1:250. Nafta bez biosložek pokud není obohacena aditivy tak má také nižší mazivost než nafta s meřo (řepkou)
Jinak já momentálně beru taky opět eurooil bez bio a HVO100 pouze přimíchávám. Protože jezdím poměrně hodně a nebaví mě stále tankovat zbytečně dráž. Olej přidávám dál v poměru cca těch 1:250.

iOrange
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 20.02.2021 21:05

Re: HVO100 - XTL

Příspěvek od iOrange » 06.12.2024 00:06

Mi tam utekla nula koukám .. 200ml samozrejme :) No me se ten Ravenol pro lodní motory líbí protože tam vyloženě píšou u polo i plně syntetického píšou, že nemá žádný obsah popela respektive balíček aditiv bez obsahu popela. Tudíž pro DPF to nej :) a když porovnávám hodnoty toho Scooteru tak tam nevidím zásadní rozdíly taky. Jen polo syntetický od obou bod tuhnutí -36 vs 45 u plně, ale zase bod vzplanutí je 180/182 vs 143/142 ...

https://ravenol.cz/produkty/ravenol-sco ... synth:295/
https://ravenol.cz/produkty/ravenol-sco ... synth:294/
https://ravenol.cz/produkty/ravenol-out ... synth:285/
https://ravenol.cz/produkty/ravenol-out ... synth:284/

Jinak to německé vlákno je zajímavé jak to tam ten jeden detailně rozebírá. Ravenol mu tam za mě vyšel jako obecně velmi dobrý ve všech ohledech a mam pocit že Scooter nebo Outboard bude asi to samé ... jen ten outboard bude mít víc těch aditiv pro čištění atd protože ten motor dostává myslím větší bídu než prdítko na skútru :)

Odpovědět

Zpět na „Pohonné hmoty, benzin, nafta...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host