Celoroční pneu
- Raada
- Test driver
- Příspěvky: 2660
- Registrován: 07.09.2008 00:35
- Bydliště: Exit 10 na D10
Re: Celoroční pneu
No, ja porad nevim - to, ze vyjede na snehu neni pro me prekvapenim. Ale zajima me, jak ty spickovy celorocky obstoji oproti premiovym letnim gumam pri brzdeni, ovladani, hlucnosti a stejne tak oproti premiovym zimnim. Prehazovat jen pneumatiky je blbost - nakladove se celkem brzo ta druha sada kol zaplati. Prehozeni celych kol jsem schopen si udelat sam v garazi a mam to za 30 minut hotovy a nemusim nikam jezdit a platit. Ano, mam razovy utahovak a velky momentak (S-Max se utahuje na 220Nm, Galaxy na 160 nebo 170Nm).
Na druhou stranu u auta, ktery ma nizky najezd (druhe do rodiny) a ridic jezdi hodne defenzivne ty celorocky davaji velky smysl.
Na druhou stranu u auta, ktery ma nizky najezd (druhe do rodiny) a ridic jezdi hodne defenzivne ty celorocky davaji velky smysl.
- robbert
- Zkušený
- Příspěvky: 1253
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Celoroční pneu
Pořád si myslím, že záleží na používání auta.
Pokud mám auto jako daily, potřebuji jezdit bez ohledu na cokoli, tak tam ty zimní mají smysl (stejně tak, jako třeba řetězy). Pokud se auto využívá na ježdění plus mínus kolem komína, občas někam dál, nebo je to druhé a další auto, má smysl dát celoročky. Sám to tak praktikuji. Syn má na Kuze celoroční Continentaly, my s manželkou přezouváme léto zima. Mám dvě sady kol, ale stejně to sám nedělám, protože před každým nazutím enchávám gumy vyvážit. Myslím, že to má smysl.
A jak píšeš, záleží na stylu jízdy. myslím, že valná vatšina řidičů lepší vlastnosti prémiových pneu nevyužije a jsou pro ně dostačující velmi slušné vlastnosti celoročních.
Pokud mám auto jako daily, potřebuji jezdit bez ohledu na cokoli, tak tam ty zimní mají smysl (stejně tak, jako třeba řetězy). Pokud se auto využívá na ježdění plus mínus kolem komína, občas někam dál, nebo je to druhé a další auto, má smysl dát celoročky. Sám to tak praktikuji. Syn má na Kuze celoroční Continentaly, my s manželkou přezouváme léto zima. Mám dvě sady kol, ale stejně to sám nedělám, protože před každým nazutím enchávám gumy vyvážit. Myslím, že to má smysl.
A jak píšeš, záleží na stylu jízdy. myslím, že valná vatšina řidičů lepší vlastnosti prémiových pneu nevyužije a jsou pro ně dostačující velmi slušné vlastnosti celoročních.
Ford Edge Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2018 Black Agate (bílá folie)
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016 Green Guard
Ford Kuga Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2011, White Frozen
Ford Mondeo Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - prodaný
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016 Green Guard
Ford Kuga Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2011, White Frozen
Ford Mondeo Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - prodaný
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13289
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Celoroční pneu
Contintental Allseason na prednej naprave vymenene za druhu generaciu.
Nove su tichsie. Chytaju menej kamienkov do dezenu - v podstate tak ako bezne pneu. Prva generacia bola magnet na kamienky, co jej mnohi vycitali.
Na suchu su dobre aj cinske, tam nie je problem.
Na vode som si zatial nevsimol rozdiel (tam som na limit nedostaval ani prvu generaciu).
Zatial este na snehu neboli.
Plus dalsie 2 auta v rodine dostali teraz celorocky.
Nove su tichsie. Chytaju menej kamienkov do dezenu - v podstate tak ako bezne pneu. Prva generacia bola magnet na kamienky, co jej mnohi vycitali.
Na suchu su dobre aj cinske, tam nie je problem.
Na vode som si zatial nevsimol rozdiel (tam som na limit nedostaval ani prvu generaciu).
Zatial este na snehu neboli.
Plus dalsie 2 auta v rodine dostali teraz celorocky.
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 713
- Registrován: 24.01.2020 17:38
- Bydliště: Chrudim/PCE
Re: Celoroční pneu
- jezdím jak "dobytek" a celoroční jsou v pohodě i na svižnou jízdu > naopak jsou v současnposti po většinu dní lepší volbou jak zimní - na ledě tě ani zimní nezachrání a na sněhu/břečce jsou ty rozdíly zanedbatelné a střední či nižší třída zimních je kolikrát o dost horší jak prémiová celoroční.Raada píše: 22.11.2024 09:59 Na druhou stranu u auta, ktery ma nizky najezd (druhe do rodiny) a ridic jezdi hodne defenzivne ty celorocky davaji velky smysl.
- souhlas s tím nízkým nájezdem, kdo jezdí opravdu hodně, tak jednoznačně dvě sady, kdo toho moc nenajezdí, tak celoroční jsou dnes TOP volba..
- nedovedu se představit jak by člověk musel jezdit, aby šel za limit prémiových celoročních pneu natož sezónníchrobbert píše: 22.11.2024 10:12 A jak píšeš, záleží na stylu jízdy. myslím, že valná vatšina řidičů lepší vlastnosti prémiových pneu nevyužije a jsou pro ně dostačující velmi slušné vlastnosti celoročních.
Za poslední dekádu má odjeté snad vše od low cost no-name čajna gum po prémiové obutí a fakt je to o tom, jak se jezdí.
- robbert
- Zkušený
- Příspěvky: 1253
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Celoroční pneu
Ono to není jen o tom dosahovat ůlimitu. Ale pokud člověk jezdí svižněji, brzdí častěji a řekněme agresivněji. A tady už rozdíly v brzdných vzdálenostech jsou.
Stejěn tak třeba mokro. Tam ten rozdíl může být třeba 10 km a pokud jede 40 nebo 50 do zatáčky není takový rozdíl, ale auto jde do smyku. Zažil jsem na autě nějaké čínské pneu a musím říci, že s výjimkou jízdy rovně to bylo tragické. jakékoli brždění, průjezdy zatáčkou auto nedrželo stopu, pískalo to a to při obvyklých rychlostech...
Stejěn tak třeba mokro. Tam ten rozdíl může být třeba 10 km a pokud jede 40 nebo 50 do zatáčky není takový rozdíl, ale auto jde do smyku. Zažil jsem na autě nějaké čínské pneu a musím říci, že s výjimkou jízdy rovně to bylo tragické. jakékoli brždění, průjezdy zatáčkou auto nedrželo stopu, pískalo to a to při obvyklých rychlostech...
Ford Edge Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2018 Black Agate (bílá folie)
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016 Green Guard
Ford Kuga Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2011, White Frozen
Ford Mondeo Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - prodaný
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016 Green Guard
Ford Kuga Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2011, White Frozen
Ford Mondeo Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - prodaný
- Adow
- Člen klubu
- Příspěvky: 6770
- Registrován: 20.05.2011 09:52
- Bydliště: Kousek od Brna
Re: Celoroční pneu
Tak na zadní nápravě i3 se Michelin CrossClimate 2 vypařili během 25000 km. Vzorek už byl pod 3mm. Předek má ještě přes 5mm, ještě ho chvíli nechám. Na zadek jsem teď zkusil Goodyear Vector 4Seasons Gen-3, tak uvidíme
Je: Ford S-max II, 2.0 TDCi
Je: Ford B-max, 1.0 EB
Je: BMW i3, BEV 125 kW
Byl: Ford S-max I, 1.8 TDCi
Byl: Ford Focus III Combi FL, 1.5 EB
Byl: Ford Focus II Combi FL, 1.6i
Je: Ford B-max, 1.0 EB
Je: BMW i3, BEV 125 kW
Byl: Ford S-max I, 1.8 TDCi
Byl: Ford Focus III Combi FL, 1.5 EB
Byl: Ford Focus II Combi FL, 1.6i
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13289
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Celoroční pneu
Micheliny na FF3 maju po 50t km este okolo 4mm. Nemozes jazdit sprinty
- Adow
- Člen klubu
- Příspěvky: 6770
- Registrován: 20.05.2011 09:52
- Bydliště: Kousek od Brna
Re: Celoroční pneu
Já jsem je měl na B-maxu taky dýl. Tady už jsem je "zmizelý" kupoval. Jezdíme pijánko. Až na výjimky
Je: Ford S-max II, 2.0 TDCi
Je: Ford B-max, 1.0 EB
Je: BMW i3, BEV 125 kW
Byl: Ford S-max I, 1.8 TDCi
Byl: Ford Focus III Combi FL, 1.5 EB
Byl: Ford Focus II Combi FL, 1.6i
Je: Ford B-max, 1.0 EB
Je: BMW i3, BEV 125 kW
Byl: Ford S-max I, 1.8 TDCi
Byl: Ford Focus III Combi FL, 1.5 EB
Byl: Ford Focus II Combi FL, 1.6i
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů