1.6 74Kw Za jízdy přidává plyn při točení volantem
-
- Nováček
- Příspěvky: 20
- Registrován: 24.01.2023 00:10
1.6 74Kw Za jízdy přidává plyn při točení volantem
Zdarec Fordisté. Prosím, jdu si sem pro radu. Jde asi o vzácný problém, prohledal jsem celé toto forum i jsem různě gůglil a nenašel jsem žeby někdo tohle řešil. Jde o to že při jízdě mi auto samovolně přidává plyn při zatočení volantu. V každé zatáčce a na každém kruháči cítím jak auto zatáhne, jakobych dost sešlápl plyn. Pokud brzdím motorem nebo jedu bez plynu tak se to neděje. Děje se to pouze pokud jsem na plynu, byť jen uplně minimálně. Vysledoval jsem následující:
1) Pokud autem stojím na místě, mám volnoběžné otáčky, hýbu volantem jak chci tak otáčky se ani nehnou. Maximálně to plus mínus 100 otáček zakolísá jak zabírá servo což je normální. Vše OK
2) Pokud autem "plachtím" na neutrál je uplně jedno jakou rychlostí, můžu točit volantem ze strany na stranu, volnoběžné otáčky drží, ani se nehnou. Vše OK
3) Autem stojím na místě, mám neutral a jen lehce polechtám plynový pedál, držím otáčky třeba na 1000. Při tomto když začnu hýbat volantem ze strany na stranu tak motor začne samovolně přidávat na 2000 i víc otáček. Až volantem přestanu hýbat tak se otáčky zase vrátí na těch 1000 kterých udržuju plynovým pedálem.
4) Jedu z kopce, plyn mám zavřený, hýbu volantem a nic se neděje vše je OK. Jen lehce zcela nepatrně přidám plyn, do toho zahýbu volantem a s každým pohybem volantu na stranu cítím velký zátah a auto zrychluje
Už mě to celkem vysírá na kruháčích, potřebuju pomalu plynule projet kruháč na kterém je kolona aut, lechtám jedničku, pak na kruháči zatočím volantem a auto okamžitě zatáhne takovým způsobem že vždy málem nabořím auto předemnou když na toto chování zapomenu. Nedejbože kdybych to pujčil někomu kdo to nebude očekávat
Je to normální? Má to tak dělat? Napadlo mě jestli to není nějaká debilní snaha o vymoženost v podobě nějaké asistence průjezdu zatáčkou. Nebo je něco špatně?
Všichni mi tvrdí že to tak dělat má že si motor přidává plyn když jde servo do záběru. Mě to přijde jako nesmysl. Pokud jsem v neutrálu na volnoběh a točím volantem tak ano, servo je v záběru a klapka si dorovná přidáním plynu pokles volnoběhu. Ale aby servo přidávalo plyn při jízdě třeba na 4000otáček a pouze v případě že je plyn sešláplý to se mi nezdá.
Budu rád za jakékoliv rady či nápady na co se podívat. Předem moc díky
1) Pokud autem stojím na místě, mám volnoběžné otáčky, hýbu volantem jak chci tak otáčky se ani nehnou. Maximálně to plus mínus 100 otáček zakolísá jak zabírá servo což je normální. Vše OK
2) Pokud autem "plachtím" na neutrál je uplně jedno jakou rychlostí, můžu točit volantem ze strany na stranu, volnoběžné otáčky drží, ani se nehnou. Vše OK
3) Autem stojím na místě, mám neutral a jen lehce polechtám plynový pedál, držím otáčky třeba na 1000. Při tomto když začnu hýbat volantem ze strany na stranu tak motor začne samovolně přidávat na 2000 i víc otáček. Až volantem přestanu hýbat tak se otáčky zase vrátí na těch 1000 kterých udržuju plynovým pedálem.
4) Jedu z kopce, plyn mám zavřený, hýbu volantem a nic se neděje vše je OK. Jen lehce zcela nepatrně přidám plyn, do toho zahýbu volantem a s každým pohybem volantu na stranu cítím velký zátah a auto zrychluje
Už mě to celkem vysírá na kruháčích, potřebuju pomalu plynule projet kruháč na kterém je kolona aut, lechtám jedničku, pak na kruháči zatočím volantem a auto okamžitě zatáhne takovým způsobem že vždy málem nabořím auto předemnou když na toto chování zapomenu. Nedejbože kdybych to pujčil někomu kdo to nebude očekávat
Je to normální? Má to tak dělat? Napadlo mě jestli to není nějaká debilní snaha o vymoženost v podobě nějaké asistence průjezdu zatáčkou. Nebo je něco špatně?
Všichni mi tvrdí že to tak dělat má že si motor přidává plyn když jde servo do záběru. Mě to přijde jako nesmysl. Pokud jsem v neutrálu na volnoběh a točím volantem tak ano, servo je v záběru a klapka si dorovná přidáním plynu pokles volnoběhu. Ale aby servo přidávalo plyn při jízdě třeba na 4000otáček a pouze v případě že je plyn sešláplý to se mi nezdá.
Budu rád za jakékoliv rady či nápady na co se podívat. Předem moc díky
- Otomar
- Člen klubu
- Příspěvky: 467
- Registrován: 26.10.2013 10:47
- Bydliště: JMK
Re: 1.6 74Kw Za jízdy přidává plyn při točení volantem
Setkal sem se s tim na starsim Renaultu 19, delal to volnobezny ventil. Nevim presne co mas za motor, ale na mk1 byl volnobezny ventil taky dost problemovy, to je asi to nejjednodussi, co se da zkontrolovat.
Ford Focus 1.6 Ti-VCT/92kW*LPG*2015*White
ex:Ford Focus 1.6 Ti-VCT*LPG*2010*Chill
ex:Ford Focus 1.6 *2004*Moondust
family car: Fusion 1.4 2011, C-max 1.6 2011
ex:Ford Focus 1.6 Ti-VCT*LPG*2010*Chill
ex:Ford Focus 1.6 *2004*Moondust
family car: Fusion 1.4 2011, C-max 1.6 2011
-
- Nováček
- Příspěvky: 20
- Registrován: 24.01.2023 00:10
Re: 1.6 74Kw Za jízdy přidává plyn při točení volantem
Je tam motor SHDC. Ještě jsem to neměl rozdělaný jen tak jsem to prohlížel tak si nejsem na sto procent jistý. Ale myslim že volnoběžný ventil zde neni. Je tam jen škrtící klapka která řídí i volnoběh
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13343
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: 1.6 74Kw Za jízdy přidává plyn při točení volantem
Volnobezny nemas. Ano, ma to elektronicku klapku, takze volnobeh sa riadi jej otvaranim.
Pridavat si to jemne moze. Jemne. Mk1 to robila vyraznejsie ako mk2, ale stale to bolo z volnobehu 750 na nejakych 1000-1100 max. A to kvoli hydraulickemu (mechanickemu) servu s cerpadlom na remeni.
Ty mas na aute elektromechanicke servo, nie? V tom pripade by som hladal problem na silovej kabelazi. Niekde vznika velky ubytok napatia a RJ potom pri zatazi od elektrickeho servocerpadla sa snazi dorovnat napatie otackami alternatora. Pripoj voltmeter na baterku a potom niekde v interieri povedzme do zasuvky zapalovaca a sleduj, ci pri toceni volantu nelieta prilis napatie.
Mohla by to byt aj baterka, ale to by robila poskocenie volnobehu zo 750 na 900, 1000, mozno 1200 otacok. Vyssie narasty su podla mna prechodovymi odpormi spojov kablov.
Pridavat si to jemne moze. Jemne. Mk1 to robila vyraznejsie ako mk2, ale stale to bolo z volnobehu 750 na nejakych 1000-1100 max. A to kvoli hydraulickemu (mechanickemu) servu s cerpadlom na remeni.
Ty mas na aute elektromechanicke servo, nie? V tom pripade by som hladal problem na silovej kabelazi. Niekde vznika velky ubytok napatia a RJ potom pri zatazi od elektrickeho servocerpadla sa snazi dorovnat napatie otackami alternatora. Pripoj voltmeter na baterku a potom niekde v interieri povedzme do zasuvky zapalovaca a sleduj, ci pri toceni volantu nelieta prilis napatie.
Mohla by to byt aj baterka, ale to by robila poskocenie volnobehu zo 750 na 900, 1000, mozno 1200 otacok. Vyssie narasty su podla mna prechodovymi odpormi spojov kablov.
-
- Nováček
- Příspěvky: 20
- Registrován: 24.01.2023 00:10
Re: 1.6 74Kw Za jízdy přidává plyn při točení volantem
Diky za napad. Urcite zkusim multimetrem zmerit co se deje s napetim pri zataceni. Rizeni mam klasicke hydraulicke tzn. Čerpadlo hnané řemenem a nádržka na olej. Tim vic nechapu toto chovani kdyz je v tomto hydraulickem systemu elektroniky snad uplné minimum
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13343
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: 1.6 74Kw Za jízdy přidává plyn při točení volantem
V tomto pripade by som mozno pozrel aktualizaciu PCM, ci to nie je FW bug - mozno je na to TSB. Pri mechanickom servocerpadle mi nenapada dovod, preco to lieta tak vysoko - ale trochu volnobeh ma povyskocit, o par sto otacok.
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 624
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: 1.6 74Kw Za jízdy přidává plyn při točení volantem
Jenže to by přidávalo při každém zatočení volantem i bez dotyku plynu a ne jen při kombinaci sešlápnutí plynu + volant, to je na tom to divný.. Tipuju špek který najít bude "Kdo má Forda, ten se nenudí"
Mechanický čerpadlo má snímání tlaku (?), při poklesu to může tlak dohánět zvýšením otáček.. Opět ale přidalo by to i při volnoběhu (a hlavně při něm)
Mechanický čerpadlo má snímání tlaku (?), při poklesu to může tlak dohánět zvýšením otáček.. Opět ale přidalo by to i při volnoběhu (a hlavně při něm)
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13343
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: 1.6 74Kw Za jízdy přidává plyn při točení volantem
Volnobeh ma ine riadenie ako jazda.
Na volnobehu pri stojacom aute nedvihala otacky ani mk1. Ci pri jazde plachtenim, to si veru nepamatam.
Na volnobehu pri stojacom aute nedvihala otacky ani mk1. Ci pri jazde plachtenim, to si veru nepamatam.
-
- Nováček
- Příspěvky: 20
- Registrován: 24.01.2023 00:10
Re: 1.6 74Kw Za jízdy přidává plyn při točení volantem
No tak jsem se v tom dnes porýpal. Všiml jsem si že na bloku hydraulického čerpadla je nějaký snímač tlaku. Tak jsem z něj odpojil konektor (Jen takový pokus) A problém přestal. Když teď točím volantem jak chci za jakýchkoliv podmínek tak už to do plynu nekecá. Takže jsem odstranil projev ale né příčinu. Může být nějaký špatný ten snímač? Popřípadě k čemu tam vůbec ten snímač je a jakou plní funkci? Při jeho odpojení auto normálně funguje, žádná kontrolka nesvítí. Je ten snímač vůbec nějak životně důležitý? Jestli se na to vykašlat a nechat ho odpojený nebo je nutné ho vyměnit? Za předpokladu že je teda špatný
-
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 30.10.2017 08:14
Re: 1.6 74Kw Za jízdy přidává plyn při točení volantem
Mně to dělá taky, už jsem si zvykl. Po odpojení baterky to chvilku nedělá, než se to vzpamatuje...
- Fíkus1596
- Zkušený
- Příspěvky: 1091
- Registrován: 29.05.2010 17:38
- Bydliště: Březnice (okr. Příbram)
Re: 1.6 74Kw Za jízdy přidává plyn při točení volantem
Mě to dělá taky, jak říkáš, na kruháči mě to dost sere. Když někoho vezu, tak se mě ptají co dělám s tím plynem Je to tohle?
-
- Nováček
- Příspěvky: 20
- Registrován: 24.01.2023 00:10
Re: 1.6 74Kw Za jízdy přidává plyn při točení volantem
Ano je to přesně tento senzor. Jezdil jsem s odpojenym. Dnes jsem ho na zkoušku zase zapojil a malem jsem se zabil. To chování toho auta je naprosto nesmyslné a nechapu proč to kecá do plynu pri jizdě. Dnes jsem projizdel zledovatělou zatáčku, jel jsem hezky plynule pomalu a jak jsem zatocil volantem v zatacce tak auto pridalo plyn a vletěl jsem do protisměru. Fakt paráda. Jak bude cas tak zkusím koupit nové to čidlo. Doposud jsem se ani nedozvedel jakou vlastně funkci tam to čidlo plní a co má za ukol kromě toho že se mě snaží nasrat a zabit
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13343
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: 1.6 74Kw Za jízdy přidává plyn při točení volantem
Pri poklese tlaku v servo okruhu zvysi otacky motora, aby kvoli zatazi od servocerpadla nezdochol na volnobeh a zaroven aby udrzalo potrebny tlak v systeme, nech riadenie funguje ako ma.
Takze ono nemusi byt problem priamo cidlo. Ale moze byt vydrene cerpadlo, stara kvapalina alebo prepustajuci hreben riadenia. Potom lietaju tlaky v systeme viac ako sa povodne planovalo.
Takze ono nemusi byt problem priamo cidlo. Ale moze byt vydrene cerpadlo, stara kvapalina alebo prepustajuci hreben riadenia. Potom lietaju tlaky v systeme viac ako sa povodne planovalo.
-
- Nováček
- Příspěvky: 20
- Registrován: 24.01.2023 00:10
Re: 1.6 74Kw Za jízdy přidává plyn při točení volantem
Jo presne toto bych pochopil ldyby to takto fungovalo pri volnobehu. Jenže když normálně jedu třeba na 3000 otáček mezi obcema a vjedu do zatáčky tak jakmile otocim volantem tak auto prudce zrychlí. Tomuto nerozumím. Když volantem tocim na volnoběhu tak se otáčky ani nepohnou
- Fíkus1596
- Zkušený
- Příspěvky: 1091
- Registrován: 29.05.2010 17:38
- Bydliště: Březnice (okr. Příbram)
Re: 1.6 74Kw Za jízdy přidává plyn při točení volantem
Mám ho objednaný, zkusím ho vyměnit a uvidíme.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti