Klimatizace / topení
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3046
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Klimatizace / topení
Moje zkušenost s pěnou je spíš rozpačitá - naopak můžu jednoznačně doporučit sprej Würth.
Ale je potřeba přístup k výparníku, takovýhle stříkání kamsi naslepo se sprejem s hadičkou a rozprašovací tryskou na konci není zárukou úspěchu.
Jeden sprej pak stačí na dvě použití. A experimentálně vyzkoušeno, že kam to kápne (hadičkou na odvod kondenzátu), tam tráva (roky) neroste.
Ale je potřeba přístup k výparníku, takovýhle stříkání kamsi naslepo se sprejem s hadičkou a rozprašovací tryskou na konci není zárukou úspěchu.
Jeden sprej pak stačí na dvě použití. A experimentálně vyzkoušeno, že kam to kápne (hadičkou na odvod kondenzátu), tam tráva (roky) neroste.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- Martin89
- Junior
- Příspěvky: 475
- Registrován: 21.06.2020 17:03
- Bydliště: ČB
Re: Klimatizace / topení
Právě že kamsi to není. Trysku přivedeš až přímo k výparníku díky tyčce a světýlku. Dokonce by se díky takovému přístupu asi mohl použít i sprej na místo pěny. Zde je vidět výparník za klapkou.
Zkusím pak i jiný sprej. Dnes už jsem nic lepšího skladem nesehnal
Zkusím pak i jiný sprej. Dnes už jsem nic lepšího skladem nesehnal
M MK5 132kW AWD PowerShift 2017
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3046
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Klimatizace / topení
Jde o to, zda se s tyckou podaří nastříkat sprej skutečně na celou plochu výparníku?
V minulosti jsem zatuchlou klimatizaci řešil a nejefektivnější bylo naprat sprej přímo na výparník a to i za cenu např. demontáže ventilátoru.
Moje domněnka je, že pěna neproleze skrze lamely výparníku, zatímco sprej prostříkne skrze celý výparník.
V minulosti jsem zatuchlou klimatizaci řešil a nejefektivnější bylo naprat sprej přímo na výparník a to i za cenu např. demontáže ventilátoru.
Moje domněnka je, že pěna neproleze skrze lamely výparníku, zatímco sprej prostříkne skrze celý výparník.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13224
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Klimatizace / topení
Ak neprelezie, tak jej davas malo
Zvyknem este zapnut ventilator na najnizsi stupen na par sekund a potom este dotlacit penu.
Zvyknem este zapnut ventilator na najnizsi stupen na par sekund a potom este dotlacit penu.
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 17.03.2022 10:00
Re: Klimatizace / topení
Ahoj, snad mi tady nekdo poradi....na mk4 2.0 TDCi 103kW řeším (pro mě) docela hlavolam s klimatizací. Klima je čerstvě naplněna, ale neběží. Když dám na klimatroniku A/C On, tak se akorát rozběhne naplno větrák na chladiči, ale kompresor nesepne. Zkoušel jsem proklemovat relé R3 na spojku kompresoru a v ten moment jede klima bez problémů. Zkusil jsem i vyměnit senzor tlaku klimatizace, ale nepomohlo to. Diagnostika je bez závad, selftest klimatroniku jsem dělal taky a ani tam není žádná chyba. Dle diagnostiky je na snímači tlak 2504,3 kPa, kvůli čemuž podle mě jede ventilátor na chladiči, jak zběsilej. Někdo nějakej nápad, co s tím?
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24080
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Klimatizace / topení
zkontrolovat kabelaz mezi PCM a R3 ?
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 17.03.2022 10:00
Re: Klimatizace / topení
Tak konečně mi zase známej přivezl to auto, abych se na to podíval. Kabeláž mezi PCM a R3 se zdá být v pořádku. Podle multimetru je na PINU 2 a 3 stálé napětí 12V. PIN 5 je bez napětí, ale to by mělo být ok. Odtud jde totiž napětí po sepnutí relé přímo na kompresor. Na PINu 1 ale lítá napětí od 0 do 4,35V a to v pravidelných intervalech a aniž by bylo v autě cokoli zapnuto. Děje se to hned po odemčení auta. Ve stejných intervalech lítá stejné napětí i na relé R2 a R4 - PIN2 stejně jako na ovládacím PINu u jednotky sahary. Nevím zda to má mezi sebou nějakou spojitost, ale všiml jsem si toho, tak to raději vše zmiňuju. Slyším i jakoby pod pojistkovkou cvakat nějaké relé a vždy, když to relé cvakne, tak se mi objeví to napětí 4,35V a trvá to asi tak 10 vteřin, poté se opět rozepne.
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24080
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Klimatizace / topení
R3 pin 1 je napajeni pres F7, ktera je paralelne pripojena na F13, ktera napaji R3 pin 3 ... zkus F7 vyndat a nejak ji bezpecne premostit a napajet
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů