zvyšování teploty
-
- Junior
- Příspěvky: 256
- Registrován: 20.02.2010 19:35
- Bydliště: Brno
Re: zvyšování teploty
Tak mám též problém, co kolega podemnou. Teplota leze do půlky, pak na volnoběh padá do 1/4 a pak zase jde do půlky. Nemůže to dělat snímač teploty? Já jsem zkoušel, přes ofuky sledovat, zda se mění teplota vzduchu od topení a byla pořád stejná i když to lezlo na tu 1/4. Nepadne to úplně do studena na budíku, ale vždy to jde max do 1/4. Zvláštní je, že třeba po ujetí v kuse 40km to zůstane už v té půlce i na volnoběh. Termostat tam mám cca 3 roky starej, kapalina měněná vloni, nový chladič v létě. Začalo to až teď posledních pár týdnů.
Ford Mondeo kombi 2.0 (107kW), 2010
Ford Focus sedan 1.8 (85kW), 1999, GHIA - R.I.P.
Ford Focus sedan 1.8 (85kW), 1999, GHIA - R.I.P.
- matys
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: JIHLAVA Březinky
Re: zvyšování teploty
j.hung + Jirik 1.8..........jak se Ti odlepí rafika teploměru (než dosáhne provozní teploty) , zkus osahat hadice z motoru (nemyslím k topení) , jestli už nejsou teplé jako hodnota na teploměru ..... (vadný termostat) . Mohou být max. trochu vlažné u výstupu z termostatu (průtokem odvzdušňovací dírkou v talířku termostatu).
Po dosažení teploty (vyznačené na termostatu) teprve začne termostat otevírat průtok z malého okruhu do celého a při snížování teploty chl.kapaliny (vyznačené na termostatu) u termostatu , se tento opět uzavírá (snižuje průtok) a tak stále cykluje a udržuje vyznačenou teplotu chl.kapaliny .
To je celý princip termostatu .
................... to,že po ujetí tolika km nepadá rafička teploměru je způsobeno tím,že se již ohřála chl.kapalina v celém (malém i velkém okruhu chlazení). To, že klesá rafika po zahřátí při krátké jízdě způsobuje vadný termostat (pootevřený - nedovírá se).
Po dosažení teploty (vyznačené na termostatu) teprve začne termostat otevírat průtok z malého okruhu do celého a při snížování teploty chl.kapaliny (vyznačené na termostatu) u termostatu , se tento opět uzavírá (snižuje průtok) a tak stále cykluje a udržuje vyznačenou teplotu chl.kapaliny .
To je celý princip termostatu .
................... to,že po ujetí tolika km nepadá rafička teploměru je způsobeno tím,že se již ohřála chl.kapalina v celém (malém i velkém okruhu chlazení). To, že klesá rafika po zahřátí při krátké jízdě způsobuje vadný termostat (pootevřený - nedovírá se).
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST
-
- Junior
- Příspěvky: 256
- Registrován: 20.02.2010 19:35
- Bydliště: Brno
Re: zvyšování teploty
matys: Juknu na to a holt případně zopakuji po 3 letech výměnu termostatu. Ale čekal bych že vydrží déle no. Tak uvidím. Dík
Ford Mondeo kombi 2.0 (107kW), 2010
Ford Focus sedan 1.8 (85kW), 1999, GHIA - R.I.P.
Ford Focus sedan 1.8 (85kW), 1999, GHIA - R.I.P.
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 05.09.2016 19:46
Re: zvyšování teploty
Je někdo schopný mi ukázat na schématu/obrázku nebo poradit kde na po FL verzi hledat na motoru 1.6 16V FYDD z r. 10/2002 hledat bypass, který nahrazuje TI č. 005/2001? Mám totiž stejné příznaky jako většina přechdozích uživatelů, ale právě u po FL verze, které by se problém týkat neměl. Děkuji za jakoukoliv radu.
Ford Focus MkI 1.6 16V 74 kW FYDD 10/2002
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13304
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: zvyšování teploty
Před a po fl jsou ty motory až na malé detaily stejné.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 05.09.2016 19:46
Re: zvyšování teploty
Pokoušel jsem se hledat ten bypass jak tu někdo zmínil, že by měl být u po FL verzí už z továrny, ale nic jsem nenašel. Nadruhou stranu jdž jsem volal do Fordu, tak dle VIn se to TI 005/2005 mého vozu prý netýká
Ford Focus MkI 1.6 16V 74 kW FYDD 10/2002
- vandal46
- Junior
- Příspěvky: 446
- Registrován: 17.10.2009 06:09
- Bydliště: Čeladná
Re: zvyšování teploty
Ahojte, tak som to tu prečítal celé ale už si popravde nepamatám čo som čítal na začiatku
Mám teda Mondeo TDCi ale mám nasledujúci problém. Na dialnici som zistil že mi ručička letí do červeného pola. Trochu som to skúšal a zistil som že to robí iba pri 2500 otáčkach a iba pri 6 prevodovom stupni.
Takže na 6-tke vytočené na 2500 a teplota behom chvíle stúpa, po vyradení behom chvíle ručička padá na stred. Takže zase na 2500 a teplota ide hore, v tom preradím na 5 a otáčky točia cca 3000 a teplota zostane presne tam kde bola v čase preradenia. Po vyradení ju nechám klesnúť na 90 a zase zaradím 5 a 3000 otáčok, teplota zas drží na mieste kde bola (to znamená teraz na strede). Možem točiť aj viac ale teplota drží presne na mieste.
Tak som ešte skúsil tých 2500 otáčiek na 5-ke ale nič, teplota sa nepohla. Takže teplota stúpa iba pri zaradenej 6-tke a 2500 otáčkach.
Predpokladam že by to nemal byť problém ktorú tu na Focuse riešite bypassom ale popravde mi to moc zmysel nedáva.
TDCi predpokladam má samoodvzdušňovací systém.
Nemáte nejaký tip s čím v takomto prípade začať?
Mám teda Mondeo TDCi ale mám nasledujúci problém. Na dialnici som zistil že mi ručička letí do červeného pola. Trochu som to skúšal a zistil som že to robí iba pri 2500 otáčkach a iba pri 6 prevodovom stupni.
Takže na 6-tke vytočené na 2500 a teplota behom chvíle stúpa, po vyradení behom chvíle ručička padá na stred. Takže zase na 2500 a teplota ide hore, v tom preradím na 5 a otáčky točia cca 3000 a teplota zostane presne tam kde bola v čase preradenia. Po vyradení ju nechám klesnúť na 90 a zase zaradím 5 a 3000 otáčok, teplota zas drží na mieste kde bola (to znamená teraz na strede). Možem točiť aj viac ale teplota drží presne na mieste.
Tak som ešte skúsil tých 2500 otáčiek na 5-ke ale nič, teplota sa nepohla. Takže teplota stúpa iba pri zaradenej 6-tke a 2500 otáčkach.
Predpokladam že by to nemal byť problém ktorú tu na Focuse riešite bypassom ale popravde mi to moc zmysel nedáva.
TDCi predpokladam má samoodvzdušňovací systém.
Nemáte nejaký tip s čím v takomto prípade začať?
Hyundai i30 kombi 1.4T-Gdi , 2018
Ford Mondeo kombi Ghia 2.0 TDCi , 2005 , 96kW/130k
Ford Mondeo kombi Ghia 2.0 TDCi , 2005 , 96kW/130k
- vandal46
- Junior
- Příspěvky: 446
- Registrován: 17.10.2009 06:09
- Bydliště: Čeladná
Re: zvyšování teploty
Ahojte, tak sa to trochu pohlo, problém sa zhoršil, teraz sa to už viac prehrieva ale stále pod vačšou záťažou.
Mám vymenený termostat - nepomohol, vymenené teplotné čidlo nepomohlo, teraz mi konečne na moje naliehanie v servise skontrolovali vodnú pumpu a je zas vymlátený ten „tisíchran“.
Takže teraz uvažujem či vymeniť iba vodnú pumpu alebo rovno aj servo (ten tisíchran na pumpe je hodne zničený ale strana na strane serva neviem ako vyzerá, myslím si ale že tá nebude zas tak moc špatná keďže odoláva zubom na tej vodnej pumpe).
Zároveň ale známy tvrdí že si myslí že to bude aj tak hlava ... a tvrdí že na týchto motoroch v podstate neodchádza tesnenie ale praská rovno hlava.
Čo si o tom myslíte?
Keď sa nad tým zamyslím, može spoj medzi servom a vodnou pumpou resp. nefunkčná pumpa pod velkou záťažou sposobiť prehrianie a po prehriani prestať topiť?
Mne to práve robí teraz keď sa auto prehreje do červeného tak úplne prestane topiť. A to aj keď zastavím a ďalej ide na volnobeh (to už predpokladam že pumpa zas zaberá) auto stále netopí.
Mám vymenený termostat - nepomohol, vymenené teplotné čidlo nepomohlo, teraz mi konečne na moje naliehanie v servise skontrolovali vodnú pumpu a je zas vymlátený ten „tisíchran“.
Takže teraz uvažujem či vymeniť iba vodnú pumpu alebo rovno aj servo (ten tisíchran na pumpe je hodne zničený ale strana na strane serva neviem ako vyzerá, myslím si ale že tá nebude zas tak moc špatná keďže odoláva zubom na tej vodnej pumpe).
Zároveň ale známy tvrdí že si myslí že to bude aj tak hlava ... a tvrdí že na týchto motoroch v podstate neodchádza tesnenie ale praská rovno hlava.
Čo si o tom myslíte?
Keď sa nad tým zamyslím, može spoj medzi servom a vodnou pumpou resp. nefunkčná pumpa pod velkou záťažou sposobiť prehrianie a po prehriani prestať topiť?
Mne to práve robí teraz keď sa auto prehreje do červeného tak úplne prestane topiť. A to aj keď zastavím a ďalej ide na volnobeh (to už predpokladam že pumpa zas zaberá) auto stále netopí.
Hyundai i30 kombi 1.4T-Gdi , 2018
Ford Mondeo kombi Ghia 2.0 TDCi , 2005 , 96kW/130k
Ford Mondeo kombi Ghia 2.0 TDCi , 2005 , 96kW/130k
- IvanSt
- .
- Příspěvky: 304
- Registrován: 16.07.2017 18:01
Re: zvyšování teploty
Tento dotaz jsem měl u ST motorů, ale asi tam mnoho lidí nechodí.
V autě mi při jízdě se zapnutou klimatizací mírně klesne rafička ukazující teplotu motorového oleje. Třeba při venkovní teplotě necelých 30 stupňů a rychlosti kolem 200 km/h je rozdíl cca 115 vs 105 stupňů mezi vypnutou a zapnutou klimou. Při pomalejší jízdě cca 100 vs 90 stupňů.
Chladící okruh klimatizace je tuším samostatný, tak se mi to nezdá. Nesouvisí s aktivními žaluziemi před chladičem a nebo že by budík kecal?
V autě mi při jízdě se zapnutou klimatizací mírně klesne rafička ukazující teplotu motorového oleje. Třeba při venkovní teplotě necelých 30 stupňů a rychlosti kolem 200 km/h je rozdíl cca 115 vs 105 stupňů mezi vypnutou a zapnutou klimou. Při pomalejší jízdě cca 100 vs 90 stupňů.
Chladící okruh klimatizace je tuším samostatný, tak se mi to nezdá. Nesouvisí s aktivními žaluziemi před chladičem a nebo že by budík kecal?
Ford Focus ST 2014
- Sagic
- Zkušený
- Příspěvky: 1129
- Registrován: 18.06.2012 11:59
- Bydliště: Náchodsko
Re: zvyšování teploty
Hoj, podle me to souvisi s tim, ze jakmile pustis klimu oteviraji se zaluzie a spousti sahara. Aspon u me. Tim predpokladam ze klesa pak teplota oleje pac jde do motoru vice vzduchu a uchladi to.
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
- IvanSt
- .
- Příspěvky: 304
- Registrován: 16.07.2017 18:01
Re: zvyšování teploty
Jo jo to mi přijde logické.
Ty žaluzie reagují na teplotu a na rychlost (aerodynamiku). V létě jsem je ještě neviděl zavřené, což se možná děje při vysokých rychlostech, kdy se zavřou a do toho klima, kdy se zase otevřou - teplota jde dolů. Ale teplota klesne, i když jedu 60km/h a to nevím, jestli už jsou žaluzie kvůli aerodynamice zavřené (nebo přivřené?).
Co se týká sahary, přemýšlím, jestli má kolem 200km/h takovou účinnost, že s teplotou zahýbe i přes už silné nasávání okolního vzduchu samotnou rychlostí.
A třeba to je kombinace obojího. Nic důmyslnějšího v tom asi nebude. Díky za zamyšlení.
Ještě dodám, že to ochlazení je do pár minut (možná minuty), což by tak nějak mohlo odpovídat.
Zajímalo by mě, při jaké teplotě motor. oleje se auto začne chladit plnou silou, jako při zapnutí klimy a jestli vůbec. Abychom v létě kvůli lepším teplotám nejezdili po okruzích se zapnutou klimatizací..
Ty žaluzie reagují na teplotu a na rychlost (aerodynamiku). V létě jsem je ještě neviděl zavřené, což se možná děje při vysokých rychlostech, kdy se zavřou a do toho klima, kdy se zase otevřou - teplota jde dolů. Ale teplota klesne, i když jedu 60km/h a to nevím, jestli už jsou žaluzie kvůli aerodynamice zavřené (nebo přivřené?).
Co se týká sahary, přemýšlím, jestli má kolem 200km/h takovou účinnost, že s teplotou zahýbe i přes už silné nasávání okolního vzduchu samotnou rychlostí.
A třeba to je kombinace obojího. Nic důmyslnějšího v tom asi nebude. Díky za zamyšlení.
Ještě dodám, že to ochlazení je do pár minut (možná minuty), což by tak nějak mohlo odpovídat.
Zajímalo by mě, při jaké teplotě motor. oleje se auto začne chladit plnou silou, jako při zapnutí klimy a jestli vůbec. Abychom v létě kvůli lepším teplotám nejezdili po okruzích se zapnutou klimatizací..
Ford Focus ST 2014
- Sagic
- Zkušený
- Příspěvky: 1129
- Registrován: 18.06.2012 11:59
- Bydliště: Náchodsko
Re: zvyšování teploty
Hele ja mam naopak stale zavrene ikdyz stojim s nastartovanym motorem, pokud je vypla klima... Nezalezi podle me ani na rychlosti. Teplota vody je 100 stupnu a zaluzky zavrene, jakmile ale zapnu klimu hned se oteviraji. Jakmile teplota stoupne na 101 zrejme otevre termostat a skokove se snizi na 98-99 stupnu ale zaluzky zavrene
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
-
- Nováček
- Příspěvky: 19
- Registrován: 20.06.2022 21:18
- Bydliště: Zlín
Re: zvyšování teploty
Ahoj,
Auto: FF mk1 1.6 74kw FYDA před FL 1999
Chladící okruh:
Termostat 74 st, bypass, víčko expanzní nádobky nové , nový chladič vodní (ten co se dával po FL) plus klima.
Teplotní čidlo FoMoCo nové.
Mám dotaz. Jaké jsou reálné teploty, které by měl indikovat senzor teploty v hlavě motoru.
Můj stav: (po zahřáti motoru)
50km/h město 3-4 rychlost teplota indikovaná 91-95 st.C
80-110km/h 4-5 rychlost okresky teplota indikovaná 95-101 st.C
120-150km/h 5 rychlost dálnice teplota indikovaná 101-104 st.C
Teplota venkovní 20-30 st.C a klimu jsem netestoval ještě nemám naplněno .
Jsou tyto teploty ok? Sahara se nespouští, ručka na palubce v půlce. Topit to topí. Je mně jasné že voda je o něco chladnější a měří to teplotu hlavy ne vody.
Mám to dále řešit nebo nechat tak. Nemám s čím porovnat. Jen s tím jak se to chovalo před kde mně ve vedrech letěla teplota přes 120 st.C a i bez termostatu se to mělo problém uchladit standard 110-118.
Díky za info.
Milan
Auto: FF mk1 1.6 74kw FYDA před FL 1999
Chladící okruh:
Termostat 74 st, bypass, víčko expanzní nádobky nové , nový chladič vodní (ten co se dával po FL) plus klima.
Teplotní čidlo FoMoCo nové.
Mám dotaz. Jaké jsou reálné teploty, které by měl indikovat senzor teploty v hlavě motoru.
Můj stav: (po zahřáti motoru)
50km/h město 3-4 rychlost teplota indikovaná 91-95 st.C
80-110km/h 4-5 rychlost okresky teplota indikovaná 95-101 st.C
120-150km/h 5 rychlost dálnice teplota indikovaná 101-104 st.C
Teplota venkovní 20-30 st.C a klimu jsem netestoval ještě nemám naplněno .
Jsou tyto teploty ok? Sahara se nespouští, ručka na palubce v půlce. Topit to topí. Je mně jasné že voda je o něco chladnější a měří to teplotu hlavy ne vody.
Mám to dále řešit nebo nechat tak. Nemám s čím porovnat. Jen s tím jak se to chovalo před kde mně ve vedrech letěla teplota přes 120 st.C a i bez termostatu se to mělo problém uchladit standard 110-118.
Díky za info.
Milan
FoFO Mk1 Combi 1.6 74kW 1999 FYDA 280tis.km
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti