Klimatizace / topení

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3046
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Klimatizace / topení

Příspěvek od jenikHK » 27.06.2024 17:59

Moje zkušenost s pěnou je spíš rozpačitá - naopak můžu jednoznačně doporučit sprej Würth.
Ale je potřeba přístup k výparníku, takovýhle stříkání kamsi naslepo se sprejem s hadičkou a rozprašovací tryskou na konci není zárukou úspěchu.
Jeden sprej pak stačí na dvě použití. A experimentálně vyzkoušeno, že kam to kápne (hadičkou na odvod kondenzátu), tam tráva (roky) neroste.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
Martin89
Junior
Junior
Příspěvky: 475
Registrován: 21.06.2020 17:03
Bydliště: ČB

Re: Klimatizace / topení

Příspěvek od Martin89 » 27.06.2024 18:34

Právě že kamsi to není. Trysku přivedeš až přímo k výparníku díky tyčce a světýlku. Dokonce by se díky takovému přístupu asi mohl použít i sprej na místo pěny. Zde je vidět výparník za klapkou.
20240627_182656.jpg
Zkusím pak i jiný sprej. Dnes už jsem nic lepšího skladem nesehnal :?
M MK5 132kW AWD PowerShift 2017

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3046
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Klimatizace / topení

Příspěvek od jenikHK » 28.06.2024 21:35

Jde o to, zda se s tyckou podaří nastříkat sprej skutečně na celou plochu výparníku?

V minulosti jsem zatuchlou klimatizaci řešil a nejefektivnější bylo naprat sprej přímo na výparník a to i za cenu např. demontáže ventilátoru.
Moje domněnka je, že pěna neproleze skrze lamely výparníku, zatímco sprej prostříkne skrze celý výparník.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13224
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Klimatizace / topení

Příspěvek od stano. » 29.06.2024 00:42

Ak neprelezie, tak jej davas malo :D
Zvyknem este zapnut ventilator na najnizsi stupen na par sekund a potom este dotlacit penu.

Paulie47
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 17.03.2022 10:00

Re: Klimatizace / topení

Příspěvek od Paulie47 » 23.08.2024 02:48

Ahoj, snad mi tady nekdo poradi....na mk4 2.0 TDCi 103kW řeším (pro mě) docela hlavolam s klimatizací. Klima je čerstvě naplněna, ale neběží. Když dám na klimatroniku A/C On, tak se akorát rozběhne naplno větrák na chladiči, ale kompresor nesepne. Zkoušel jsem proklemovat relé R3 na spojku kompresoru a v ten moment jede klima bez problémů. Zkusil jsem i vyměnit senzor tlaku klimatizace, ale nepomohlo to. Diagnostika je bez závad, selftest klimatroniku jsem dělal taky a ani tam není žádná chyba. Dle diagnostiky je na snímači tlak 2504,3 kPa, kvůli čemuž podle mě jede ventilátor na chladiči, jak zběsilej. Někdo nějakej nápad, co s tím?

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24080
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Klimatizace / topení

Příspěvek od ZaQik » 28.08.2024 18:45

zkontrolovat kabelaz mezi PCM a R3 ?
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Paulie47
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 17.03.2022 10:00

Re: Klimatizace / topení

Příspěvek od Paulie47 » 22.09.2024 08:29

Tak konečně mi zase známej přivezl to auto, abych se na to podíval. Kabeláž mezi PCM a R3 se zdá být v pořádku. Podle multimetru je na PINU 2 a 3 stálé napětí 12V. PIN 5 je bez napětí, ale to by mělo být ok. Odtud jde totiž napětí po sepnutí relé přímo na kompresor. Na PINu 1 ale lítá napětí od 0 do 4,35V a to v pravidelných intervalech a aniž by bylo v autě cokoli zapnuto. Děje se to hned po odemčení auta. Ve stejných intervalech lítá stejné napětí i na relé R2 a R4 - PIN2 stejně jako na ovládacím PINu u jednotky sahary. Nevím zda to má mezi sebou nějakou spojitost, ale všiml jsem si toho, tak to raději vše zmiňuju. Slyším i jakoby pod pojistkovkou cvakat nějaké relé a vždy, když to relé cvakne, tak se mi objeví to napětí 4,35V a trvá to asi tak 10 vteřin, poté se opět rozepne.

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24080
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Klimatizace / topení

Příspěvek od ZaQik » 24.09.2024 09:04

R3 pin 1 je napajeni pres F7, ktera je paralelne pripojena na F13, ktera napaji R3 pin 3 ... zkus F7 vyndat a nejak ji bezpecne premostit a napajet
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Odpovědět

Zpět na „Interier - Mondeo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů