Olej u svíček (není to těsněním)
- retros1
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 13.10.2017 10:12
Olej u svíček (není to těsněním)
Ahoj, pár týdnů bojuju s velkým problémem. Nejprve se rozsvítila kontrolka motoru a občas auto tak divně škytalo v různých otáčkách. Diagnostika vyhodila chybu na 2. válci a zjistilo se, že svíčky plavou v oleji (nejhorší byla ta ve 2. válci, ale i ostatní byly od oleje). Takže jsem v servisu zacvakal asi 9 tisíc a svíčky vyměnil a nechal přetěsnit (dělali k tomu olej a filtry rovnou). Po asi 3 týdnech se občasné škubání vrátilo, stejně jako kontrolka a pak jsem jednou musel přerušit cestu, protože jsem se bál, že už to nedojedu. Vrátil jsem to teda do servisu, tam se potvrdilo, že to zase plave v oleji a servisák říkal, že je teda asi v prdeli ten kryt, že je v jednom místě lehce ohlej a že se to tam asi dostává tam tudy. Takže objednali u Forda originál kryt za 7 tisíc a teď po asi 2 týdnech už to zase začíná škubat a dneska se rozsvítila kontrolka. Je mi jasný, že to zase bude zatopený olejem. Zítra znova zavolám do servisu, ale chci se zeptat na názor zde, co by to mohlo být? Může už být prostě motor na odpis? Na tacháči mám asi 240t. Už teď mám strach, protože to zase smrdí těžkýma výdajema a jen doufám, že to nebude za novou káru.
FORD FOCUS II Turnier (DA_), 1.6 Ti-VCT, 85 kW
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13383
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Olej u svíček (není to těsněním)
Vymenit servis. Pojde to pod krytom. Odinakadial sa nema olej ako dostat. Ak by to bola voda, ta moze mat viacero zdrojov.
- Jemar
- Zkušený
- Příspěvky: 1683
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: čáslavsko
Re: Olej u svíček (není to těsněním)
Všechno má svůj postup, pro nejrozšířenější motor 1.4 a 1.6:
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 629
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: Olej u svíček (není to těsněním)
Těm lemplům bych to už do ruky nedal, při reklamaci to dojebou ještě víc.. A ověř si všechno co dělali = jaký olej, filtr, utahnutí svící/ odtrh elektrod, nacvaknutí kabelů atd. Při pochybnostech znova.. Měli by vrátit prachy za ten novej dekl + práci atd. Nějaká ochota se ale čekat nedá
Tipuju těsnění nějakou čínu a utažení "vod voka" resp. přetažení.. Jinudy se olej na svíce dostat nemůže.
Kup těsnění ventildeklu a přetěsni to sám. Na 1,6 74 kW je dobrý silikonem kápnout rohy u vačkových kol, jak u Ti-vct nevim
Když budeš mít ventildekl dole, tak můžeš rovnou zkontrolovat vůle ventilů.
I když si na to pořídíš komplet nářadí a přípravky, tak tě to pořád vyjde levněji než servis. Momentový klíč jde nahradit ramenem a váhou - 9Nm je zátěž 0,9 kg na metrovým ramenin 3,6 kg na 25 cm rameni apod. (táhneš třeba mincířem apod.). Pokud přímo momenťák, tak radší kalibrovaný, z levných třeba Honiton.
https://www.autodily-cardo.cz/-24/tesne ... -36659-00/
https://www.azvercajk.cz/momentovy-klic ... any/d16429

Tipuju těsnění nějakou čínu a utažení "vod voka" resp. přetažení.. Jinudy se olej na svíce dostat nemůže.
Kup těsnění ventildeklu a přetěsni to sám. Na 1,6 74 kW je dobrý silikonem kápnout rohy u vačkových kol, jak u Ti-vct nevim
Když budeš mít ventildekl dole, tak můžeš rovnou zkontrolovat vůle ventilů.
I když si na to pořídíš komplet nářadí a přípravky, tak tě to pořád vyjde levněji než servis. Momentový klíč jde nahradit ramenem a váhou - 9Nm je zátěž 0,9 kg na metrovým ramenin 3,6 kg na 25 cm rameni apod. (táhneš třeba mincířem apod.). Pokud přímo momenťák, tak radší kalibrovaný, z levných třeba Honiton.
https://www.autodily-cardo.cz/-24/tesne ... -36659-00/
https://www.azvercajk.cz/momentovy-klic ... any/d16429
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host