Tak konečně vyřešeno! Bohužel jsem delší dobu neměl čas se k tomu dostat. Nakonec když už auto stálo skoro rok, tak mě těch pár týdnů navíc až tak netrápilo. Nyní se to však konečně podařilo. Každopádně vůbec nelituju toho, že jsem prvotně (alespoň odhadem podle odporu jednotlivých válců) odzkoušel tlaky a to, jestli nejsou o zub posunuté rozvody. Bylo to nejen to nejjednodušší čím začít, ale hlavně bych se tomu nakonec stejně nevyhnul. Musím přiznat, že jsem byl poměrně skeptický a čekal jsem, že na vačkách nic nebude, protože při ručním otáčení motorem se z pod ventilového víka žádné pazvuky neozývaly. Hlavně však vzhledem k tomu, že kontrola problému v hlavě je u tohoto motoru poměrně složitá, nechával bych ji tak jako tak až po kontrole tlaků a rozvodů. Kryt ventilů je totiž společný se sáním, a pro jeho sundání je třeba odstrojit plno dalších věcí. Navíc (pokud není problém na vačkách sání) sundání samotného krytu vlastně vůbec nic neřeší. Hlava se skládá ze dvou částí, a po sundání plastového víka ventilů a sání je vidět jen na vačkovou hřídel sání. Pro přístup k vačkové hřídeli výfukových ventilů je třeba sundat horní část hlavy, a ke kontrole hydroštelů, vahadel a hlavně ventilů je třeba vyhodit obě vačkové hřídele ven - tedy rozhodit i rozvody. Pokud bych tedy rozvody nezkontroloval předem, nemohl bych již následně mít jistotu, proč k problému došlo, a co vše se pokazilo. Pod vačkovou hřídelí výfukových ventilů jsem nakonec našel tři vyhozená vahadla a úplně rozlámanou dolní vodící lištu řetězu. Vzhledem k tomu, že jsem měl již zkontrolované rozvody, věděl jsem, že k problému by nemělo dojít jejich přeskočením. Sotva již s jistotou zjistím, jestli prvotně praskla vodící lišta, vletěla pod některé vahadlo a dál již následovala řetězová reakce, nebo jestli to bylo naopak. Každopádně po najetých 335 kkm nebyla zdvihátka a vahadla v nejlepší kondici, a tak jsem vyměnil všech 16 vahadel i hydroštelů včetně vačkové hřídele, která na sobě měla také několik vrypů od kolize s vahadly. Po sestavení vše OK a motor si přede jako kočička - jen mi zbylo pár součástek a úplně netuším kam přesně patří. Jedná se o prodlužovací šroub a nějaký držák pro uchycení hadiček či trubiček, ale ani bez něj nic nedrnčí. Před autem jsem ale později našel ještě takovou malou součástku s červenou plastovou hlavou. Auto jsem rozebíral venku před domem, a tak nemohu vyloučit, že tam prostě ležela a nemá s motorem nic společného, ale pravděpodobnější je, že to někam do motoru asi patří.
A ještě jeden dotaz pod sáním jsou dva výstupy do kterých jsou zapojeny dvě trubičky na ovládání turba. Nevyfotil jsem si ale kam která patří. Samostatnou trubičku jsem nakonec zapojil do horního vstupu a rozdvojenou do dolního. Vzhledem k tomu, že vše funguje, tak jsem s tím již víc nelaboroval, ale jistotu jestli to tak má být nemám. Pokud byste tedy někdo věděl kam s tím, tak budu rád za radu.
