Budoucí vývoj automobilismu
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6607
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Budoucí vývoj automobilismu
No ono je to slozitejsi, jeho oduvodneni se mne zda logicke(mimo PR kecu o sve tvorbe ) a z pohledu zakaznika by me ty zkusenosti se servisem stvaly
a asi bych se rozhodoval stejne, tedy jina znacka. Elektroauta maji nadsenci a bohatsi lide, z pohledu prumerneho cecha(MORAVAKA ) dat za auto meloun+ i s jeho nedostatky, to nema ekonom. smysl. Osobne kdyz vidim, ze je noco "ekologicke", tak se tomu radsi vyhnu, protoze je tam vyzdycky nejake ale.
a asi bych se rozhodoval stejne, tedy jina znacka. Elektroauta maji nadsenci a bohatsi lide, z pohledu prumerneho cecha(MORAVAKA ) dat za auto meloun+ i s jeho nedostatky, to nema ekonom. smysl. Osobne kdyz vidim, ze je noco "ekologicke", tak se tomu radsi vyhnu, protoze je tam vyzdycky nejake ale.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23491
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6607
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Relativne nedavno jsem si koupil special 1/2024 Sveta motoru o mytech co jsou o elektroautech, ted udelali video, kde to probrali trochu dukladneji. Zaujalo me napriklad to, ze je prima souvislost zavadeni dieslovych auta a zvyseni poctu lidi s alergi, nebo ze DPF filtr sice odstranil velke castice, ale zato se zvysil pocet mikrocastic. Nebo ze vodni elektrarna neni bezemisni. No probrali toho dost i fuzni reaktor.
YouTube Video
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12902
- Registrován: 18.07.2011 19:55
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23491
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Junior
- Příspěvky: 432
- Registrován: 05.02.2009 23:05
- Bydliště: Praha 10
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Škoda peněz.
Pokud se něco dokáže prosadit jen za cenu všemožných zvýhodnění a dotací a všemožných znevýhodnění a zákazů konkurenčních druhů pohonů, tak to něco asi samo o sobě nebude dost dobré.
To přece dokáže pochopit i laik bez technického nebo ekonomického vzdělání.
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 676
- Registrován: 24.01.2020 17:38
- Bydliště: Chrudim/PCE
Re: Budoucí vývoj automobilismu
dobré je za 3
Problém je hlavně vysoká cena, protože většině řidičů by slušné BEV bohatě stačilo na pokrytí 99-100% potřeb..
Samozřejmě i v tom Světě motorů sklouznuli trochu na "elektro" větev a šíří polopravdy v prospěch BEV..
Smutné je, že v placeném časopisu to probírají podle Karla více povrchně jak v podcastu, který je zadarmo
Problém je hlavně vysoká cena, protože většině řidičů by slušné BEV bohatě stačilo na pokrytí 99-100% potřeb..
Samozřejmě i v tom Světě motorů sklouznuli trochu na "elektro" větev a šíří polopravdy v prospěch BEV..
Smutné je, že v placeném časopisu to probírají podle Karla více povrchně jak v podcastu, který je zadarmo
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6607
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Budoucí vývoj automobilismu
problem neni jen vysoka cena auta, ale vysoka cena elektriny od ktere se pak vsechno odviji, bohuzel v EU vladnou melouni
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 676
- Registrován: 24.01.2020 17:38
- Bydliště: Chrudim/PCE
Re: Budoucí vývoj automobilismu
však palivo vychází dráž a za chvíli tu bude ještě přirážka formou CO2 poplatku Takže i ta předražená elektřina vyjde pořád levněji
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13069
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Budoucí vývoj automobilismu
To myslíš jak zbytek světa jede na uhlí, jen my točíme vrtulemi a v noci svítíme baterkou na panely?
https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek ... .seznam.cz
https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek ... .seznam.cz
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- robbert
- Zkušený
- Příspěvky: 1099
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Ono to tak je teď, ale v Kaifornii už uvažují o uvalení daní na elektřinu na nabíjení. Ostatně, pokud bys přešel jen na elektro auta, tak výpadek příjmů státu ze spotřební daně na paliva se bude muset někde kompenzovat. A kde asi by to bylo?blackbox80 píše: ↑15.04.2024 13:13 však palivo vychází dráž a za chvíli tu bude ještě přirážka formou CO2 poplatku Takže i ta předražená elektřina vyjde pořád levněji
Ford Edge Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2018 Black Agate (bílá folie)
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016 Green Guard
Ford Kuga Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2011, White Frozen
Ford Mondeo Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - prodaný
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016 Green Guard
Ford Kuga Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2011, White Frozen
Ford Mondeo Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - prodaný
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 676
- Registrován: 24.01.2020 17:38
- Bydliště: Chrudim/PCE
Re: Budoucí vývoj automobilismu
aktuálně je vše podřízené podpoře elektromobility > např. Island zavedl poplatek za ujetý km, ale pro ICEV je(bude) za ujetý km násobně vyšší.
-
- Junior
- Příspěvky: 432
- Registrován: 05.02.2009 23:05
- Bydliště: Praha 10
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Většině řidičů by stačilo auto se spalovacím motorem, kdyby díky vnucené elektromobilitě nebyly pořád dražší a dražší.blackbox80 píše: ↑15.04.2024 10:51 dobré je za 3
Problém je hlavně vysoká cena, protože většině řidičů by slušné BEV bohatě stačilo na pokrytí 99-100% potřeb..
Jako řešení 100% individuální mobility je elektromobilita nesmysl, dokud nebudou vyřešeny 3 problémy:
1) Baterie. Drahé, těžké, s malou hustotou uchovávané energie, dlouho se nabíjejí.
2) Nabíjecí infrastruktura. Nedostatečná a drahá. Ve Velké Británii si firma, které provozuje veřejné nabíječky najímá bodyguardy,
aby se jí lidé u nabíječek neprali...
3) Ohromný nárůst potřeby elektřiny. A potřeby ji rozvést po celé EU i jinde.
Kde ji máme vzít, když se jaderné elektrárny odpojují od sítě a odstavení se plánuje i u uhelných elektráren?
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 676
- Registrován: 24.01.2020 17:38
- Bydliště: Chrudim/PCE
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Tak to nikdo nepopírá, ale člověk s nižšími nároky si bohatě vystačí s BEV a faktický problém jsou právě ty provozní náklady.. Např. kdo si dnes kupuje úplně nový vůz v ceně kolem 1 milionu, tak by byl hloupý, kdyby si koupil např. Octavii, když vzhledem k provozním nákladům to BEV vyjde mnohem lépe a je vhodný i na pravidelné delší trasy. Samozřejmě pokud potřebuje v šibeničním čase stíhat velké porce km 800+/den a nebo jiné náročné práce, které BEV není schopné pokrýt, tak musí koupit ICEV, ale to jsme u toho, že takové scénáře se týkají drtivé menšiny..
1. drahé, těžké, s malou hustotou na váhu/objem - ano >> ALE takový velkoobjemový mtoor s pořádnou převodovkou taky není nejlehčí
- nabíjení není pro tu nenáročnou většinu obvykle problém
2. ano i ne a jsme zase u těch nenáročných(většina), kteří zdaleka nenajezdí ani ten průměr = ti mohou nabíjet pomalu v momentě, kdy vozidlo nejezdí a ničemu to nevadí ba právě naopak, kdy je pomalé nabíjení vhodnější pro masovou elektromobilitu jak to rychlé..
3. ano to je problém, ale problém není ani tak nárůst rozložený v čase(když tedy budeme stavět zdroje, když ty stávající dosluhují >> naivně věřím, že se konečně proberou), ale špičkové odběry způsobené v první řadě těmi náročnějšími a pak v období dovolených, prázdnin, víkendů,... kdy se dá do pohybu velká část občanů EU
1. drahé, těžké, s malou hustotou na váhu/objem - ano >> ALE takový velkoobjemový mtoor s pořádnou převodovkou taky není nejlehčí
- nabíjení není pro tu nenáročnou většinu obvykle problém
2. ano i ne a jsme zase u těch nenáročných(většina), kteří zdaleka nenajezdí ani ten průměr = ti mohou nabíjet pomalu v momentě, kdy vozidlo nejezdí a ničemu to nevadí ba právě naopak, kdy je pomalé nabíjení vhodnější pro masovou elektromobilitu jak to rychlé..
3. ano to je problém, ale problém není ani tak nárůst rozložený v čase(když tedy budeme stavět zdroje, když ty stávající dosluhují >> naivně věřím, že se konečně proberou), ale špičkové odběry způsobené v první řadě těmi náročnějšími a pak v období dovolených, prázdnin, víkendů,... kdy se dá do pohybu velká část občanů EU
- robbert
- Zkušený
- Příspěvky: 1099
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Ten problém je, myslím, někde jinde.
V minulosti se bojovalo proti spoustě věcí, třeba auta vs. provozy. Ale lidé s postupem času přišli na to, co je pro ně výhodnější, levnější a lepší.
U BEV to tak není. Jde o politické rozhodnutí, které se prostě musí respektovat. Jde o to, že pokud jsou BEV pro někoho vhodné, lepší, levnější pořídí si je bez ohledu na cokoli. Prostě se mu vyplatí.
Bohužel tento přirozený vývoj je nahrazen výše uvedený, což automaticky vede ke zvýšení počtu odpůrců, zvýšení cen konvenčních vozidel atd.
V minulosti se bojovalo proti spoustě věcí, třeba auta vs. provozy. Ale lidé s postupem času přišli na to, co je pro ně výhodnější, levnější a lepší.
U BEV to tak není. Jde o politické rozhodnutí, které se prostě musí respektovat. Jde o to, že pokud jsou BEV pro někoho vhodné, lepší, levnější pořídí si je bez ohledu na cokoli. Prostě se mu vyplatí.
Bohužel tento přirozený vývoj je nahrazen výše uvedený, což automaticky vede ke zvýšení počtu odpůrců, zvýšení cen konvenčních vozidel atd.
Ford Edge Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2018 Black Agate (bílá folie)
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016 Green Guard
Ford Kuga Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2011, White Frozen
Ford Mondeo Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - prodaný
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016 Green Guard
Ford Kuga Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2011, White Frozen
Ford Mondeo Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - prodaný
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti