Výfuk

Motor, převodovka ...
Moderátor:miki21
Odpovědět
vladka1
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 622
Registrován: 09.01.2013 21:02

Re: Výfuk

Příspěvek od vladka1 » 19.09.2023 18:17

19.07.2023 17:57
Asi nejlepší je vyhodit si příruby ven, vyrezlou těsnicí plochu zabrousit příp. vyvařit + zabrousit, změřit jestli příruba neni prohlá pokud je tak srovnat do roviny. Nebo navařit celou novou přírubu (jde to nechat vypálit laserem v kdejaký fabrice klidně z nerezu a třeba i udělat jí na 4 šrouby..) Na autě s blbým přístupem se to dělá hůř...
Kamnářský tmel by se rychle rozsypal, použij "cokoliv" na vejfuky..
Nerovnosti typu "široké mělké údolí" který jedno těsnění nevezme jdou vyřešit že se daj dvě těsnění na sebe, "úzký zářez" se dohoní tmelem. Tmel dát tak aby nevylejzal dovnitř vejfuku (a neucpával kat), směrem ven z příruby to nevadí, tj. na vnitřní kraj kroužku jen slabou nezbytně nutnou vrstvu a směrem ven může být silnější.. Zas taková věda to neni...
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 260 kkm

Uživatelský avatar
LeonardoTM
Junior
Junior
Příspěvky: 326
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: Výfuk

Příspěvek od LeonardoTM » 27.09.2023 13:46

Tak jsem to zatím "dotěsnil" tím nejjednodušším způsobem. Vlezl jsem pod auto (na nájezdech) a zjistil jsem, že po "vypálení" silikonu se tam udělala vůle mezi přírubami. Tak jsem to zkusil dotáhnul očkovými klíči č. 15 (matka M10) a 17 (šroub s šestihrannou hlavou) a naštěstí jsem se tam dostal přes příčku, kterou jsem tedy tentokráte nemusel demontovat. Tím si ty příruby sedly na to původní těsnění od Bosalu a zatím (po 2h jízdy na dálnici) to vypadá, že to těsní (tj. neslyším prdlavý zvuk ze spoje a ani rukou tam necítím, že by to foukalo).
Tak jsem se vlastně dostal zpět na variantu "na sucho" jak původně navrhoval stano v příspěvku z 21.9.2022.
Pro připomenutí obrázek komponent zde: viewtopic.php?t=2276&start=259
Rozdíl je v tom, že když jsem to dělal "na sucho" v 07/2023 s čistými díly, tak to netěsnilo.
Ale teď v 09/2023 (když jsou na přírubě zbytky vypáleného silikonu a možná nějaké saze z výfuku) tak už to jakžtakž těsní. :dih:
Takže to asi takto zatím nechám být a budu pozorovat, jak se to vyvíjí.
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)

Uživatelský avatar
gargulakj
Junior
Junior
Příspěvky: 463
Registrován: 30.04.2009 17:05
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuk

Příspěvek od gargulakj » 11.12.2023 18:57

Reším stejný problém s netěsností na přírubě. Jaké to máš těsnění? Jak je silné? Mám ty přiruby taky docela nerovné, takže ideální by byla guma co vydrží teplotu :D bohužel nic takového nenašel.

Přemýšlím ještě nad měděným kroužkem místo těsnění, nemá s tím někdo zkušenost?
Focus r.v. 2002, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW

Uživatelský avatar
LeonardoTM
Junior
Junior
Příspěvky: 326
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: Výfuk

Příspěvek od LeonardoTM » 21.12.2023 13:11

gargulakj píše: 11.12.2023 18:57 Reším stejný problém s netěsností na přírubě. Jaké to máš těsnění? Jak je silné? Mám ty přiruby taky docela nerovné, takže ideální by byla guma co vydrží teplotu :D bohužel nic takového nenašel.

Přemýšlím ještě nad měděným kroužkem místo těsnění, nemá s tím někdo zkušenost?
No, ideální řešení asi neexistuje, protože je tam zapotřebí něco měkkého, co zároveň vydrží vysoké teploty.
Já jsem postupoval tak, že jsem tam dal normální těsnění (např. Bosal 256-087 - nějaký normální plech)
download/file.php?id=187019
a doplnil to vrstvou silikonu na motory (do 350°C),
download/file.php?id=187040
který se za pár měsíců provozu vypálil, tak jsem znovu 2x vlezl pod auto a přírubu dotáhnul.
Mezitím se tam udělaly nějaké saze a ty asi ty netěsnosti dotěsnily.
Asi to není úplně těsné, ale lepší, než prdlající výfuk před tím a dál to asi nebudu řešit.

Měděné těsnění by bylo super, ale to pro správné dotažení potřebuje několik šroubů (ideálně tak 4-6 a ne jen 2) a ještě vhodně upravenou přírubu (např. s profilem, který se do toho těsnění zakousne), takže to na tento výfuk bez dalších úprav není vhodné.

Doporučuji tam napatlat buď ten silikon (po čase se vypálí) nebo nějaký tmel na výfuky (po čase se vydrolí), obojí v tenké vrstvě a po několika týdnech provozu to zkontrolovat a případně dotáhnout...
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)

Uživatelský avatar
gargulakj
Junior
Junior
Příspěvky: 463
Registrován: 30.04.2009 17:05
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuk

Příspěvek od gargulakj » 28.12.2023 17:46

Ještě jsem pod tím poležel. Pořádně jsem to očistil a oťukal kladívkem. Byly tam napečené plechy původního těsnění a to byl hlavní důvod nerovnosti. Hold při montáži výfuku jsem to odrbal, tak jsem si to teď zopakoval :-) Dal jsem nakonec toto těsnění https://aci.cz/v-256-210-tesneni-vyfuku ... 42610.html

A těsní to.
Focus r.v. 2002, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW

Uživatelský avatar
gargulakj
Junior
Junior
Příspěvky: 463
Registrován: 30.04.2009 17:05
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuk

Příspěvek od gargulakj » 16.02.2024 15:59

Těsní to, ale pořád svítí oranžová kontrola s chybou malá učinnost katalyzátoru..

Namontoval jsem toto: Zadní lamdba na ForDiagu ukazuje pořád 0V. Myslíte že je problém v levném katu, lambdě nebo ve drátech?

Díky
Focus r.v. 2002, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti