dostal jsem se do takové blbé situace - odešel mi alternátor (přestal dobíjet), tak jsem si sehnal pěkný repasovaný a dal ho vyměnit v servise.
Začalo to tím, že k mému údivu v servise zjistili, že i přes stejný OEM má mnou dodaný alternátor jiný konektor a byly prý potřeba delší šrouby a taky na spojce mezi alternátorem a volnoběžkou byla jiná velikost šroubků (myslím M6 vs M8). Dali mi to vědět až po výměně (měli celkem problém dostat ven původní alternátor, že tam byly zarezlé šrouby), prý tam ty rozdíly nebyly velké a "nějak" zvládli udělat (montáž repasovaného podstatně lehčí než demontáž starého). Volnoběžka a řemen je prý ok, napínák je už trošku slabší, ale pořád v rámci možností ok (napínák s vodící kladkou se měnil před 55tis km spolu s rozvody).
Teď ten podstatný problém - od sednutí do auta jsem zjistil, že se změnil zvukový projev od motoru, víc skřípají plasty a že od alternátoru něco hučí (hluk roste s otáčkami). Prvně jsem si myslel, že je to samotný alternátor, že se nějak zajíždí, když je repasovaný. Nicméně, jsem pak dotekem zjistil, že ALTERNÁTOR SILNĚ VIBRAUJE (cca 0.5 mm apmlituda), a bojím se, aby mi to neodrovnalo volnoběžku, atd.
A teď vlastně nevím kde vzniká problém. Jako málo pravděpodobnou možnost vidím chybu v samotném repasovaném alternátoru (nevývaha)? Na alternátor mám rok záruku a dělal to člověk, co dělá repasy běžně, takže tam si myslím, že by i mechanický problém zjistili na zkušebně. Naopak si myslím, že tam je spíš problém s jeho montáží/nekomptabilitou.
Ta hlavní otázka tedy je, zda jsou ty alternátory s různou koncovkou opravdu mechanicky zaměnitelné?

Nemáte s tímto někdo zkušenost? Do servisu samozřejmě zavolám, ale obávám se, že mě pošlou k šípku, že je to v dodaném alternátoru, protože se jim s tím už nebude chtít dělat, což celkem chápu, vzhledem k tomu, že jsem ze své strany nezvládl dodat totožný alternátor, za což si sypu popel na hlavu, ale nějak musím najít příčinu a řešení - je to možné rozchodit s tím repasovaným alternátorem nebo stáhnout ocas, vysypat peněženku a pořídit ten s půlkulatým konektorem (co jsem se díval tak 95% je jich právě s tím druhým konektorem, takže bych musel kupovat nový). Auto bohužel potřebuji na denní dojíždění do práce, takže je zde i tento časový aspekt..
Díky.