hadice 1.8 flexi fuel

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12902
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: hadice 1.8 flexi fuel

Příspěvek od stano. » 16.01.2024 22:41

Zatiahli sa, ok. Takze hadicky nie su derave. Ale solenoidy nemusia byt v poriadku. Sice na starty to nema vplyv, ale ak tam mas origo, asi ich mozes rovno vymenit. Vacsinou vydrzia tak 10-12 rokov alebo 150-200tis km. Ak je lenive vo vyssich otackach, po zohriati trha, nejde za plynom, ide nepravidelne, alebo ma prepady vo vykone, rovno ich vymen.

Detail tiahla si presne nepamatam. Ale ak je ta siva cast spojena s tyckou do podtlakovej membrany a hybe sa, ako si napisal, bude to ok.

Tak mas mozno problm inde. Baterka nie je na odchode? Nema uz svoj vek? Zvyseny volnobeh po starte moze byt aj vybitou baterkou (odskusane). Pozri este adaptacnu tabulku. Ci nie je prilis ustrelena a silno neobohacuje zmes.
Naposledy upravil(a) stano. dne 16.01.2024 22:43, celkem upraveno 1 x.

Fers
Nováček
Nováček
Příspěvky: 39
Registrován: 21.05.2013 10:44
Bydliště: Vyškov

Re: hadice 1.8 flexi fuel

Příspěvek od Fers » 16.01.2024 22:42

A ještě jeden OT: všiml jsme si, že jsem měl po startu horký (cca 55°C, prst se na něm dlouho udržet nedal) pravý kabel od plusového pólu baterky, až na něm vylezlo nějaké lepidlo - je to normální po nastartování? Levý kabel zůstal studený.
Kabely u plus pólu baterie
Kabely u plus pólu baterie
Ford Mondeo Mk4 Kombi (10/2007) | 1.8 TDCi - Lynx 74 kW (MAN 5kvalt) | Trend Panther Black
Ford Focus Mk2 Kombi (02/2008) | 1.8 16V - Flexifuel 92 kW (MAN 5kvalt) | Ghia Titanium Tango

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12902
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: hadice 1.8 flexi fuel

Příspěvek od stano. » 16.01.2024 22:46

Takze moj povodny tip na alternator/baterku bol mozno spravny. Mas asi rozhodenu regulaciu napatia v aute. Ten kabel so srobom ide myslim do palubnej siete a ten hruby na altik a starter, ak si dobre pamatam. Ak je prilis horuci ten spoj, je tam velky prechodovy odpor. Este skus, ci sa neda svorka na pole baterky otacat do stran. Ak ano, treba opravit. Ak nie, tak ten oznaceny spoj treba vyriesit.

Fers
Nováček
Nováček
Příspěvky: 39
Registrován: 21.05.2013 10:44
Bydliště: Vyškov

Re: hadice 1.8 flexi fuel

Příspěvek od Fers » 16.01.2024 23:18

Ve vyšších otáčkách naopak nad 4000ot/min to auto teprve pořádně ožívá :D ani nic z toho co píšeš (krom toho volnoběhu) nepozoruji.

Baterka je půl roku stará a je ok, tu jsem prověřoval, stejně tak alternátor si jede svým smart programem.. ale ten kabel musím vyřešit, zkusím ho narazit co půjde nahoru, mám pocit, že je i níž a nějak ho znovu nalisovat.. jen teda kombinačkami to smysl nemá, budu muset vymyslet nějaký bastl přes šroub na takový kabel.. koupit se dá nějaká náhrada svorky (OEM 1431270), která ale vypadá jinak než ten můj kus.. no člověk hledá jednu věc a všimne si druhé..

Adaptační tabulka se dá zobrazit přes jaký sw diagnostiky? Na to jsem pravda nekoukal.

Ale vážně takto na rychlý pohled si myslím, že mi tam chybí to rameno co jde od pístnice měchu ke klapkám.. viz ta zakroužkovaná část na fotce sání z internetu, co jsem posílal, kde jde vidět černá pístnice a barevné táhlo vedle ní.. ale já tam mám snad jen tu pístnici, protože nevím, proč by tam měl jen tak trčet čep.. zítra na to zkusím ještě mrknout a natočím si to při pohybu z jedné polohy do druhé, snad tam půjde něco vidět.
Ford Mondeo Mk4 Kombi (10/2007) | 1.8 TDCi - Lynx 74 kW (MAN 5kvalt) | Trend Panther Black
Ford Focus Mk2 Kombi (02/2008) | 1.8 16V - Flexifuel 92 kW (MAN 5kvalt) | Ghia Titanium Tango

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2993
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: hadice 1.8 flexi fuel

Příspěvek od jenikHK » 17.01.2024 06:27

Taky mi na té fotce chybí rameno nasazené na čepu, které otáčí hridelkou s klapkami - buď je někde vypadlé a nebo úplně odpadlé.

Co se týče toho kabelu - jestli je v té svorce volný, chce to řešit.
Nějaký mačkání svorky kolem kabelu ale nebude úplně řešení problému - nejspíš bude potřeba kabel zkrátit, ať má svorka kontakt s čistou mědí. Za mě zkusit vrakoviště / Allegro a vyslídit použitelný kus, než se s tímto drbat.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Fers
Nováček
Nováček
Příspěvky: 39
Registrován: 21.05.2013 10:44
Bydliště: Vyškov

Re: hadice 1.8 flexi fuel

Příspěvek od Fers » 17.01.2024 08:07

Tak kabel volný není, a teplý byl asi od toho opakovaného startu a možná jsem už přecitlivělý, dnes jsem to ráno znovu zkoušel a po startu byl sice teplý, ale ne horký, což je vzhledem k proudům při startování asi pochopitelné, ještě to pak zkontroluji při delším běhu jestli se nehřeje. Uvedl jsem špatné OEM té (+) svorky, má být 5142323 (omylem jsem tam číslo co je pro mondeo), já jsme se lekl toho odskoku, kdy ta převlečná lisovaná část nesahá až po konec toho trnu té svorky, ale to tak asi může být, myslel jsem, že to sjelo dolů, ale je to na doraz. Snad případně seženu hezký kus na vrakovišti, nějak se to pokoušel lisovat asi opravdu nemá smysl. Ten kabel co tam je nalisovaný nejde přímo až k startéru a alternátoru, ale je ještě někde u pojistkové skříně napojený přes oko, takže případná výměna by mohla být snad snadná.
Terminál (+) kabelu
Terminál (+) kabelu
Ford Mondeo Mk4 Kombi (10/2007) | 1.8 TDCi - Lynx 74 kW (MAN 5kvalt) | Trend Panther Black
Ford Focus Mk2 Kombi (02/2008) | 1.8 16V - Flexifuel 92 kW (MAN 5kvalt) | Ghia Titanium Tango

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti