1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod
- Sclerry
- Nováček
- Příspěvky: 105
- Registrován: 20.07.2020 14:08
Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod
Hloupý dotaz - má smysl udělat je hned obě (před i za katem), nebo dává větší smysl udělat pouze přední? Myslím tím konkrétně v mé situaci “hledání” příčiny.
Děkuji za každou radu
Děkuji za každou radu
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13289
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod
Zacal by som pred katom. Za katom zvykne mat dlhsiu zivotnost a nema az tak velky vplyv na riadenie motora - nejaky tam je, nie je iba na sledovanie stavu katu, ako sa casto mylne informuje.
- Sclerry
- Nováček
- Příspěvky: 105
- Registrován: 20.07.2020 14:08
Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod
Děkuji všem za rady a podnětné tipy. Jelikož budu mít za pár týdnů na nějaký čas k dispozici zvedák, rozhodl jsem se, ze lamby udělám když už, tak rovnou obě - objednal jsem Bosch. Po výměně, resetu adaptací a ujetí několika testovacích km budu informovat, jestli měla výměna vliv na škubání/spotřebu/tupý projev Očekával bych, že spotřebu a tupý projev by lambdy mohly vyřešit. Jestli vyřeší i škubání, to nevím. V mezičase aplikován a vyježděn BG 208 44K na pročištění (mimo jiné) katalizátoru. Při běhu chladného motoru na volnoběh jsem si po aplikaci všiml, že s výfuku odkapávala ne "čistá" voda, ale spíš voda výrazně zabarvená dehtem/sazemi.
Jako vždy díky za každou radu, budu průběžně informovat o postupu řešení.
Jako vždy díky za každou radu, budu průběžně informovat o postupu řešení.
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9443
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
-
- Nováček
- Příspěvky: 20
- Registrován: 15.02.2023 17:51
Vynechávání za studenta na válci 2 a 3 u 1,6 Ti-VCT 92 kW
Ahoj, prosím o pomoc, pokud by někdo věděl:
U Fordu C-MAX s motorem 1,6 Ti-VCT 92 kW se začalo vyskytovat vynechávání na válcích 2 (chyba P0302) a 3 (chyba P0303), případně náhodné vynechávání (P0300). Toto vynechávání se objevuje pouze za studena (venkovní teplota je cca pod 20 stupňů) a po několika minutách provozu zmizí. Motor se pak chová klidně a podává plný výkon.
Svíčkami to není, používám Premium Evo od Brisku, pak Premium+ a naposledy jsem se zoufalství zkusil i originál Ford, se kterými je to ještě horší (hrubější a hlučnější chod).
Za studena není uzavřená smyčka z lambda sond, takže těmi to být nemůže. Senzory teplot ukazují adekvátní hodnoty:
Na to, aby se objevila někde nějaká netěsnost, bych čekal závadu na právě jednom válci.
Tankuju Vervu 100.
Děkuju moc!
U Fordu C-MAX s motorem 1,6 Ti-VCT 92 kW se začalo vyskytovat vynechávání na válcích 2 (chyba P0302) a 3 (chyba P0303), případně náhodné vynechávání (P0300). Toto vynechávání se objevuje pouze za studena (venkovní teplota je cca pod 20 stupňů) a po několika minutách provozu zmizí. Motor se pak chová klidně a podává plný výkon.
Svíčkami to není, používám Premium Evo od Brisku, pak Premium+ a naposledy jsem se zoufalství zkusil i originál Ford, se kterými je to ještě horší (hrubější a hlučnější chod).
Za studena není uzavřená smyčka z lambda sond, takže těmi to být nemůže. Senzory teplot ukazují adekvátní hodnoty:
Na to, aby se objevila někde nějaká netěsnost, bych čekal závadu na právě jednom válci.
Tankuju Vervu 100.
Děkuju moc!
Nyní: Ford C-Max 1,6 Ti 92 kW 2012 (PNDA) + Ford Fiesta 1,25 60 kW 2009 (SNJA)
Dříve: Ford Focus C-Max 1,8 92 kW 2005 (QQDB)
Dříve: Ford Focus C-Max 1,8 92 kW 2005 (QQDB)
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9443
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod
Už jenom když se podíváš na barvu svíček, tak ti musí být jasný, že někde bude problém. Dvě máš úplně černý. Začal bych zapalovací cívkou a nový svíčky.
-
- Nováček
- Příspěvky: 20
- Registrován: 15.02.2023 17:51
Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod
No ty svíčky jsou právě nový. Dal jsem je tam a ujel kilometr. Dvě si ani neškrtly. Vyměnit cívku není problém, ale existuje šance, že to nebudou vyhozené peníze, pokud vynechává "jen" válec 2 a 3?
Nyní: Ford C-Max 1,6 Ti 92 kW 2012 (PNDA) + Ford Fiesta 1,25 60 kW 2009 (SNJA)
Dříve: Ford Focus C-Max 1,8 92 kW 2005 (QQDB)
Dříve: Ford Focus C-Max 1,8 92 kW 2005 (QQDB)
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9443
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod
Většinou když se tohle děje, tak je to cívkou nebo kabelama.
- Marlosk
- Junior
- Příspěvky: 209
- Registrován: 18.10.2020 08:40
Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod
Cívky u Fordu myslím dávají jiskry po dvojicích v kombinaci 1+4, resp. 2+3 současně, což by právě napovídalo tomu, že je problém v cívce a ten "vnitřní" pár (2+3) má u tebe problém, na cívce nebo kabelech.
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9443
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod
Taky si myslím, že to tak je, ale nevím to jistě, musel bych vidět vnitřní zapojení cívky
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13289
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod
Je to tak. Mas to aj v technickom popise. Mas to aj v elektrickej scheme. Mozes si to odmerat. VN strana cievky nema uzemnenie. Ak by to islo na jednu sviecku, ani by sa neuzavrel okruh.
- Sclerry
- Nováček
- Příspěvky: 105
- Registrován: 20.07.2020 14:08
Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod
Myslel jsem tím reset "naučených adaptací" ŘJ přes ForScan. Jestli si dobře vybavuji, je v programu ta možnost označená jako "Obnovení veškerých adaptací"
Jinak tedy od mého posledního příspěvku již obě lambdy vyměněny (bral jsem Bosch) a provedeno "Obnovení veškerých adaptací", motor subjektivně jede trochu lépe, posuzovat spotřebu je zatím příliš brzy. Na zde řešené škubání to ale, zdá se, nemělo vliv (což jsem od toho ani neočekával)...
-
- Nováček
- Příspěvky: 20
- Registrován: 15.02.2023 17:51
Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod
@phofy, @Marlosk, @stano.: Díky, je to tak, cívka vyměněná a zase to krásně jede.
Nyní: Ford C-Max 1,6 Ti 92 kW 2012 (PNDA) + Ford Fiesta 1,25 60 kW 2009 (SNJA)
Dříve: Ford Focus C-Max 1,8 92 kW 2005 (QQDB)
Dříve: Ford Focus C-Max 1,8 92 kW 2005 (QQDB)
-
- Nováček
- Příspěvky: 17
- Registrován: 02.05.2023 11:51
Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod
Chlapi, byl jsem objednán do fordu (Olfin Hradec Králové) na aktualizaci PCM.
Pročetl jsem toto téma a nestabilní chod motoru za studena se mě rovněž týká (MK3 1.6 Ti-Vct 92kw březen 2011).
Zadání poměrně jednoduchý: "Chtěl bych aktualizovat PCM jednotku motoru neb mám za studena nestabilní chod"
Objednal mě k elektrikáři a čekal jsem více jak hodinu. Zaplatil jsem 800 za diagnostiku s tím, že žádné chyby neshledali a vše je OK. Na můj dotaz jestli aktualizovali PCM mi bylo odpovězeno, že takto se to nedělá a ani to nejde u tohoto motoru (nemají firmware k dispozici). Že je to prý jednoduchý motor, který nemá v sobě moc elektroniky.
A teď co dál? Mám tu někoho z okolí HK, který tento úkon zvládne? Druhou možností je zajet do auto-in ford a zkusit to tam. Ale dávat dalších 800 za nepřehrání PCM se mi už fakt nechce.
Pročetl jsem toto téma a nestabilní chod motoru za studena se mě rovněž týká (MK3 1.6 Ti-Vct 92kw březen 2011).
Zadání poměrně jednoduchý: "Chtěl bych aktualizovat PCM jednotku motoru neb mám za studena nestabilní chod"
Objednal mě k elektrikáři a čekal jsem více jak hodinu. Zaplatil jsem 800 za diagnostiku s tím, že žádné chyby neshledali a vše je OK. Na můj dotaz jestli aktualizovali PCM mi bylo odpovězeno, že takto se to nedělá a ani to nejde u tohoto motoru (nemají firmware k dispozici). Že je to prý jednoduchý motor, který nemá v sobě moc elektroniky.
A teď co dál? Mám tu někoho z okolí HK, který tento úkon zvládne? Druhou možností je zajet do auto-in ford a zkusit to tam. Ale dávat dalších 800 za nepřehrání PCM se mi už fakt nechce.
- Sclerry
- Nováček
- Příspěvky: 105
- Registrován: 20.07.2020 14:08
Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod
Já za přehrání platil tehdy v autorizáku 2089 Kč (připojení na diag + programování + testovací jízda), takže to jsi na tom ještě dobře . A taky mi bylo vysvětlováno, že vlastně to, co chci řešit, je běžný projev motoru. I když jsem tam přišel s vytištěným výpisem, kde to v DE řešili jako servisní úkon, když si zákazník stěžoval na projevy studeného motoru. Až jsem si skoro na místě říkal, že třeba opravdu si na to lze akorát tak zvyknout.
Ale vytrval jsem, a problém po přehrání zmizel jako když utne. Takže pokud symptomy u tebe na autě odpovídají tomu, co jsem řešil já, a máš auto, které datem výroby spadá do těch zasažených chybou, začal bych tím.
PS: Pokud máš možnost napíchnout sám nebo přes někoho známého auto na diag (stačí ForScan atp), můžeš si nejprve sám potvrdit, jestli skutečně máš na autě “špatný” software. Je možné, že už na tvém konkrétním kusu byl v minulosti přehrán a tím pádem by nemělo smysl ho “pře-přehrávat” ještě jednou a problém by byl jinde.
Ale vytrval jsem, a problém po přehrání zmizel jako když utne. Takže pokud symptomy u tebe na autě odpovídají tomu, co jsem řešil já, a máš auto, které datem výroby spadá do těch zasažených chybou, začal bych tím.
PS: Pokud máš možnost napíchnout sám nebo přes někoho známého auto na diag (stačí ForScan atp), můžeš si nejprve sám potvrdit, jestli skutečně máš na autě “špatný” software. Je možné, že už na tvém konkrétním kusu byl v minulosti přehrán a tím pádem by nemělo smysl ho “pře-přehrávat” ještě jednou a problém by byl jinde.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti