Olejové filtry (Duratec 1.8 & 2.0, EcoBoost 1.0), Ford orig, MANN, Hengst aj. ...

Motor, převodovka ...
Moderátor:miki21
Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Olejové filtry (Duratec 1.8 & 2.0, EcoBoost 1.0), Ford orig, MANN, Hengst aj. ...

Příspěvek od Ma.rt » 22.07.2023 12:23

Tak pro mě by to bylo zajímavé počtení :) asi nejvíc vypovídající by byl stav filtrů po 10-15 tis. km. Docela překvapivá je pro mě rozdílná tloušťka papíru.
No objednal jsem teda zase Mann do benzinu. To snad chyba nebude. Jezdím na to pořád.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9407
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Olejové filtry (Duratec 1.8 & 2.0, EcoBoost 1.0), Ford orig, MANN, Hengst aj. ...

Příspěvek od phofy » 22.07.2023 13:11

Já zase dával letos poprvé Hengst a už budu dávat jenom to 8)

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Olejové filtry (Duratec 1.8 & 2.0, EcoBoost 1.0), Ford orig, MANN, Hengst aj. ...

Příspěvek od Ma.rt » 22.07.2023 13:15

Ten zrovna nemaj v eshopu, kde beru za dobrou cenu olej, jinak bych jej vzal taky. Hengst mi kdysi daval servisak, kdyz jsem se do toho jeste nepoustel sam.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2992
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Olejové filtry (Duratec 1.8 & 2.0, EcoBoost 1.0), Ford orig, MANN, Hengst aj. ...

Příspěvek od jenikHK » 24.07.2023 21:05

Doplnil jsem fotku rozřezaného filtru Mann nového provedení zapracoval jsem jej do tabulky.
Bída.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX


Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Olejové filtry (Duratec 1.8 & 2.0, EcoBoost 1.0), Ford orig, MANN, Hengst aj. ...

Příspěvek od Ma.rt » 25.07.2023 20:36

No to teda... se ted budu premahat, abych ten Mann nevyhodil. Cert vem 150 kacek. On nejspis mych 10 tis. km vydrzi, ale kdo meni po 20, tak asi potes
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2992
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Olejové filtry (Duratec 1.8 & 2.0, EcoBoost 1.0), Ford orig, MANN, Hengst aj. ...

Příspěvek od jenikHK » 25.07.2023 20:40

Vidím to podobně - 10 tis je v pohodě. - Na druhou stranu, stejnou velikost má filtr pro 1.6i.
Tu by měl snad pro Ford MANN vyrábět. Obě provedení se liší, pokud si dobře vybavuju, otvíracím tlakem obtokového ventilu.
Ale každopádně - nečekal jsem, že budou mezi filtry až takový rozdíly.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Olejové filtry (Duratec 1.8 & 2.0, EcoBoost 1.0), Ford orig, MANN, Hengst aj. ...

Příspěvek od Ma.rt » 25.07.2023 20:54

Zajímavý by byl ještě Champion. Ty díly jsou doslova za hubičku. Zkoušel jsem zatím jen vzduchový filtr a ten byl snad v pohodě. Jen měl nezvykle bílý papír, ostatní mají papír žlutý.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
kPetr
Junior
Junior
Příspěvky: 446
Registrován: 29.05.2013 23:00
Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Olejové filtry (Duratec 1.8 & 2.0, EcoBoost 1.0), Ford orig, MANN, Hengst aj. ...

Příspěvek od kPetr » 28.08.2023 01:15

Skvělý test filtrů, takže za sebe také moc děkuji :palec_nahoru:

Mám ten můj Focus 1.8 už 4 roky, olej měním 2x do roka (vždy po 9 až 10 tis.km) a po celou dobu jsem používal filtr MANN W7015. Beru vše v Pemě, ale někdy od podzimu loňského roku tam byl tento filtr dlouhodobě nedostupný a tak jsem letos na jaře objednal a namontoval BOSCH F 026 407 203. Pomalu se blížím k nájezdu 9 tis.km a tak se chystám opět na výměnu oleje a objednávku filtru. Ještě jednou velké díky za test, který mě vážně pomohl v rozhodování. Vůbec by mě nenapadlo, že MANN udělal takovou změnu. Každopádně ani BOSCH už dávat nebudu, jak vidím, tak také není zrovna vhodný a mám takový divný pocit, že jsem to možná poznal i prakticky.

O co jde. Možná napíšu úplný nesmysl, ale zdá se mě, že s filtrem BOSCH mě nepatrně stoupla spotřeba oleje. Mám takovou úchylku, že o provozu a údržbě auta si dělám podrobné poznámky, udělal jsem si na to v Excelu i takový formulář :D . Mám tedy podrobný přehled o všem, co a kdy jsem dělal a tak podobně, mimo jiné si píšu právě i dolévání oleje mezi výměnami. No a když se na to podívám tak zjišťuji, že až do letočního jara, kdy jsem používal ještě původní MANN filtry, mám průměrnou spotřebu oleje cca 120 až 130ml/1000km. No a od výměny oleje na jaře, kdy jsem použil filtr BOSCH, mám najednou spotřebu cca 170ml/1000km (za ujetých 9 tis.km jsem doplnil 1,5l oleje). No jak píšu, možná je to hloupost nebo nějaká shoda okolností, ale taková je zatím moje zkušenost. Při nájezdu, který se mě na tachometru právě přehoupl přes 220 tisíc ujetých km, to není žádná tragédie, ale prostě té vyšší spotřeby od poslední výměny oleje jsem si nemohl nevšimnout.

Každopádně na další výměnu, která mě čeká, objednám filtr HENGST. V Pemě je aktuálně za 153Kč, což je fakt zlomek ceny originálu (orig.1751529 ve Fordshopu stojí 415Kč).
FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2992
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Olejové filtry (Duratec 1.8 & 2.0, EcoBoost 1.0), Ford orig, MANN, Hengst aj. ...

Příspěvek od jenikHK » 31.08.2023 20:08

Doplnil jsem s odstupem času závěry mého porovnání a mám ještě jeden nemilý update.

A sice kolega nejpíš zadřel motor (Duratec 2,0) - shodou okolností s novým provedením filtru od MANNu. Po výměně oleje a filtru najeto jen několik tis. km, je divné, že by z ničeho nic najednou motor začal brát tolik oleje, navíc nepravidelně stav oleje kontroluje a nikdy neubýval - spíš bych sázel na poruchu čerpadla. Bohužel auto stojí v kopci, takže měrka neřekne nic. No uvidíme, teď zvažuje možnosti a hledá řešení, jak být zas mobilní.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Olejové filtry (Duratec 1.8 & 2.0, EcoBoost 1.0), Ford orig, MANN, Hengst aj. ...

Příspěvek od Ma.rt » 03.09.2023 20:52

Tohle mi přijde divne, ze by filtr zapricinil spotřebu oleje, nebo dokonce zadreni motoru. To snad kdyby byl fakt spatny a pretahovaly se vymeny.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host