Zber prevadzkovych dat cez ELM327
- LosBanditos
- Nováček
- Příspěvky: 60
- Registrován: 26.10.2011 19:44
- Bydliště: Trutnov
Re: Zber prevadzkovych dat cez ELM327
Zdravím, mohl by mi někdo prosím napsat v jakých rozmezích se mají pohybovat hodnoty u jednotlivých senzorů. Zajímá mě MAF, průtok vzduchu, tlak v railu, turbo boost, protékání paliva za vteřinu + ostatní a to vše např. při volnoběhu nebo např. při zátěži na motoru 1,6 tdci, Ford Focus II. Díky, moc by mi to pomohlo.
Ford Focus combi II, 1.6 TDCi 80kW, r.v. 2005, bez DPF, autom. klima, Sony autorádio
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4026
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Zber prevadzkovych dat cez ELM327
hm, intervaly kde se to ma pohybovat jsem tu nevidel.
Moje nahrana data ani castecne nepomohly?
Moje nahrana data ani castecne nepomohly?
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- LosBanditos
- Nováček
- Příspěvky: 60
- Registrován: 26.10.2011 19:44
- Bydliště: Trutnov
Re: Zber prevadzkovych dat cez ELM327
Bohužel nepomohly. Čert aby se v tom vyznal a některé údaje co mě zajímají tam ani nejsou. Poradí někdo? Díky
Ford Focus combi II, 1.6 TDCi 80kW, r.v. 2005, bez DPF, autom. klima, Sony autorádio
- Giggo
- Zkušený
- Příspěvky: 1215
- Registrován: 06.02.2011 09:43
- Bydliště: Praha
Re: Zber prevadzkovych dat cez ELM327
Vsiml jsem si vasi diskuze o datech na DPF, jestli chcete prihodim vam sem svoje data z chipnuty 1.6 bez DPF.
Jen mi musite poradit jak to v Torque nastelovat. Mam full verzi, ale nemel jsem moc cas si s ni hrat, pouzivam to hlavne na cteni/mazani chyb.
Jen mi musite poradit jak to v Torque nastelovat. Mam full verzi, ale nemel jsem moc cas si s ni hrat, pouzivam to hlavne na cteni/mazani chyb.
Mondik IV. 2011 2.0 TDCi 120kW
dříve FoFo II. 2006 1.6 TDCi 80kW@106kW
dříve FoFo II. 2006 1.6 TDCi 80kW@106kW
- Sobull
- Zkušený
- Příspěvky: 1393
- Registrován: 24.08.2009 18:09
- Bydliště: Polička
Re: Zber prevadzkovych dat cez ELM327
Nemáte někdo tip na dobrej program pro iPhone, torque na ios jsem nenašel.
Klidně i placenej, ale aby byl ověřenej. Jeden jsem si totiž stáhl, umí sice nastavovat vlastní PID a podobně, ale nejde to z něj extrahovat do excelu a grafický zpracování je nic moc. Navíc se při startu odpojí, takže nejdou číst data během startu (což nevím jestli je vlastnost programu nebo adaptéru). Zkrátka bych se za 6 € nerad spálil podruhý.
Klidně i placenej, ale aby byl ověřenej. Jeden jsem si totiž stáhl, umí sice nastavovat vlastní PID a podobně, ale nejde to z něj extrahovat do excelu a grafický zpracování je nic moc. Navíc se při startu odpojí, takže nejdou číst data během startu (což nevím jestli je vlastnost programu nebo adaptéru). Zkrátka bych se za 6 € nerad spálil podruhý.
FFII kombi 2,0TDCI, 2006
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13383
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Zber prevadzkovych dat cez ELM327
Da sa cez ELM zbierat vystup z lambdy? Je to dostatocne rychle? Pretoze to, co mi zobrazuje na telefone sice pripomina sinusovku, ale o pravidelnosti sa neda hovorit.
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Zber prevadzkovych dat cez ELM327
Nie. ELM dokaze za idealnych okolnosti citat iba tak 10, maximalne 13x za sekundu a to je na test lambdy malo, chce to minimalne 25 - 30x za sekundu, idealne 50x/sec.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Nováček
- Příspěvky: 122
- Registrován: 31.08.2013 23:00
Re: Zber prevadzkovych dat cez ELM327
Resim uz > 1.5 roku neustale se opakujici chybu P2000 (je na to i solo vlakno: viewtopic.php?t=51735 )
Ted se mi objevila znovu a to byl uz 2500km klid, kdy sem se uz chlacholil, ze auto je uz v poradku, prdlajz, zase mi to sviti a zase jen ta jedina chyba P2000.
Dnes jsem obvolal tri servisy, zda by me vzali, ze auto zrovna sviti (tlacil jsem na pilu, protoze vim ze to umi druhy den zhasnout a pak zase nesvitit x set km). Bohuzel ani jeden servis nemel volne lidi (coz jsem tak +- nejako cekal), v tom poslednim (Auto JIPE u Horic) byl vsak velmi mily pan a pustil chlupa a nesnazil se mi utnout hovor a rekl v podstate tohle:
"mame tu jednoho pana a ma to same co vy, chyba P2000. Jemu vycistime cidlo (asi lambdu myslel) a pak mu to 5000km nesviti a tak furt dokola, neni to vyresene.
U vas bych to videl na to, ze auto nam tu nechate par dni a technik si veme diagnostiku a s autem bude jezdit po okoli a bude se snazit chybu vyvolat, pri tom bude vycitat hodnoty z auta. Ocekavane je to, ze nektere z hodnot budou mimo rozsah -> to se pak opravi.
Staticke vycitani chyby z diagnostiky nemusi nikdy ukazat, ze napr teplotni cidlo jde mimo toleranci, na nehybajicim se aute ukaze 240˚C, coz je ok, ale kdyz s tim jedete tak to ukaze 390, coz je blbost, to tam nikdy neni a takove cidlo je pak vadne a diky tomu se vam v aute zobrazi P2000. Samozrejme, ze to muze byt cokoliv z tech komponent na vyfukove casti auta.
Na EGR, DPF ci jiny velky system bych to vsak netipoval, to pokud je vadne, tak se auto ozve prislusnym kodem, ci pripadne rovnou spadne do nouzaku, nebo by byl alespon jiny doprovodny ukazatel, typu: auto spatne startuje za studena/tepla, zere olej, nebo naopak oleje pribyva, auto ma velikou spotrebu, skube, proste anomalie".
K tem anomaliim: nemam na mem aute jedinou, nic, proste auto jezdi jako dabel, tahne super do kopcu, absolutne mu verim, protoze jakykoliv predjizdeci manevr je presne podle predpokladu, podradim, dupnu na plyn a auto doslova vyrazi jako splaseny kupredu, naftu to zasadne nijak nezere. Honim ho a i jezdim lazo plazo na tempomat a prumerku mam 6.2 (dle PP), DPF se regeneruje (alespon co jsem spozoroval) co 500km.
Jelikoz ted v tom servisu oni nemohou, tak mam ted nutkani vzit notebook do auta a zacit delat podobny test jak on navrhoval, ze budou delat oni. Mam USBckovou (dratovou) variantu ELM327, ma cenu si brat Forscan do auta a merit s tim vsechny veliciny, ktere jsou meritelne (vycitatelne) pro vyfukovou cast auta ?
Popripade existuje nekde napr nejaka tabulka referencnich hodnot, ze napr teplota vyfukovych plynu pred/za katalyzatorem ma byt v rozmezi 200 az 280˚C, Rozdil techto dvou teplot ma byt napr 30 az 60˚C.. atd ?
Nebo to s forscanem je uplne k prdu ? Tj mam pockat az tam budou mit prostor a tohle udelaji s original Ford diagnostikou ?
Ted se mi objevila znovu a to byl uz 2500km klid, kdy sem se uz chlacholil, ze auto je uz v poradku, prdlajz, zase mi to sviti a zase jen ta jedina chyba P2000.
Dnes jsem obvolal tri servisy, zda by me vzali, ze auto zrovna sviti (tlacil jsem na pilu, protoze vim ze to umi druhy den zhasnout a pak zase nesvitit x set km). Bohuzel ani jeden servis nemel volne lidi (coz jsem tak +- nejako cekal), v tom poslednim (Auto JIPE u Horic) byl vsak velmi mily pan a pustil chlupa a nesnazil se mi utnout hovor a rekl v podstate tohle:
"mame tu jednoho pana a ma to same co vy, chyba P2000. Jemu vycistime cidlo (asi lambdu myslel) a pak mu to 5000km nesviti a tak furt dokola, neni to vyresene.
U vas bych to videl na to, ze auto nam tu nechate par dni a technik si veme diagnostiku a s autem bude jezdit po okoli a bude se snazit chybu vyvolat, pri tom bude vycitat hodnoty z auta. Ocekavane je to, ze nektere z hodnot budou mimo rozsah -> to se pak opravi.
Staticke vycitani chyby z diagnostiky nemusi nikdy ukazat, ze napr teplotni cidlo jde mimo toleranci, na nehybajicim se aute ukaze 240˚C, coz je ok, ale kdyz s tim jedete tak to ukaze 390, coz je blbost, to tam nikdy neni a takove cidlo je pak vadne a diky tomu se vam v aute zobrazi P2000. Samozrejme, ze to muze byt cokoliv z tech komponent na vyfukove casti auta.
Na EGR, DPF ci jiny velky system bych to vsak netipoval, to pokud je vadne, tak se auto ozve prislusnym kodem, ci pripadne rovnou spadne do nouzaku, nebo by byl alespon jiny doprovodny ukazatel, typu: auto spatne startuje za studena/tepla, zere olej, nebo naopak oleje pribyva, auto ma velikou spotrebu, skube, proste anomalie".
K tem anomaliim: nemam na mem aute jedinou, nic, proste auto jezdi jako dabel, tahne super do kopcu, absolutne mu verim, protoze jakykoliv predjizdeci manevr je presne podle predpokladu, podradim, dupnu na plyn a auto doslova vyrazi jako splaseny kupredu, naftu to zasadne nijak nezere. Honim ho a i jezdim lazo plazo na tempomat a prumerku mam 6.2 (dle PP), DPF se regeneruje (alespon co jsem spozoroval) co 500km.
Jelikoz ted v tom servisu oni nemohou, tak mam ted nutkani vzit notebook do auta a zacit delat podobny test jak on navrhoval, ze budou delat oni. Mam USBckovou (dratovou) variantu ELM327, ma cenu si brat Forscan do auta a merit s tim vsechny veliciny, ktere jsou meritelne (vycitatelne) pro vyfukovou cast auta ?
Popripade existuje nekde napr nejaka tabulka referencnich hodnot, ze napr teplota vyfukovych plynu pred/za katalyzatorem ma byt v rozmezi 200 az 280˚C, Rozdil techto dvou teplot ma byt napr 30 az 60˚C.. atd ?
Nebo to s forscanem je uplne k prdu ? Tj mam pockat az tam budou mit prostor a tohle udelaji s original Ford diagnostikou ?
Mondeo MK5 Combi 2.0 TDCi 2017
FF MK3 Combi 1.6 VTi-CT 2013
FF MK3 Hatch 1.6 VTi-CT 2011
FF MK1 Hatch 1.8i Zetec 2000
FF MK3 Combi 1.6 VTi-CT 2013
FF MK3 Hatch 1.6 VTi-CT 2011
FF MK1 Hatch 1.8i Zetec 2000
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24343
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Zber prevadzkovych dat cez ELM327
forscan umi vycitat priblizne to, co umi IDSka
muzes to vyzkouset spolu s ukladanim zaznamu vsech vybranych hodnot + nezapomen si tam dat ukladat i pocet chyb (nevim, jestli to umi vsechna PCM
) - po jizde vycti chyby a pokud tam bude, tak si projdi ulozeny zaznam a v okamziku, kdy se chyba objevi vis, ze tesne predtim bylo neco spatne (a jinak nez v zaznamu pred vznikem chyby)
muzes to vyzkouset spolu s ukladanim zaznamu vsech vybranych hodnot + nezapomen si tam dat ukladat i pocet chyb (nevim, jestli to umi vsechna PCM

Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Nováček
- Příspěvky: 122
- Registrován: 31.08.2013 23:00
Re: Zber prevadzkovych dat cez ELM327
A vedel bys ktere hodnoty si tam mam naklikat k zobrazovani/vycitani ? Preci jen auto jich nabizi x desitek a nerad bych nejakou opomenul, tim ze se mi nezdal jeji nazev dost jasny, ze patri k vyfukove soustave...
Mondeo MK5 Combi 2.0 TDCi 2017
FF MK3 Combi 1.6 VTi-CT 2013
FF MK3 Hatch 1.6 VTi-CT 2011
FF MK1 Hatch 1.8i Zetec 2000
FF MK3 Combi 1.6 VTi-CT 2013
FF MK3 Hatch 1.6 VTi-CT 2011
FF MK1 Hatch 1.8i Zetec 2000
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24343
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Zber prevadzkovych dat cez ELM327
metodou pokus/omyl ... ona kazda PCM ma jine parametry, takze neexistuje univerzalni rada
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 0 hostů