Baterie / autobaterie / nabijecka

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
Odpovědět
Charley7
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 19.10.2010 13:53
Bydliště: BRNO

Re: Baterie / autobaterie / nabijecka

Příspěvek od Charley7 » 27.02.2023 15:08

možná by stačilo nechat starou baterii připojenou přes kabely jako záložní zdroj a opatrně vyměnit za novou. To jsem měl v úmyslu i já, ale bohužel jsem neměl nikoho po ruce kdo by to přidržel a spěchal jsem odjet, tak jsem to risknul a výsledek už znáš. Ve Fordu jsem se ptal jestli je nutné to při výměně držet pod napětím a řekli že ne. Takže proč se tak stalo je záhadou
Ford Focus 1.8TDCi 74KW r.v. 2003
změna : FF 1.5TDCi 88kW r.v. 2015

Charley7
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 19.10.2010 13:53
Bydliště: BRNO

Re: Baterie / autobaterie / nabijecka

Příspěvek od Charley7 » 27.02.2023 15:14

C-Maxis píše: 27.02.2023 15:02 Nepohnulo se tím velkým, mnohapinovým konektorem v motoru? Protože ona pak ani DIAG nejde napojit...
ano to jsem zkoušel, dvakrát vycvaknout a zacvaknout, takže je možnost, že jsem ohnul nějaký pin ale v servise to neřekli.
Ford Focus 1.8TDCi 74KW r.v. 2003
změna : FF 1.5TDCi 88kW r.v. 2015

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1811
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Baterie / autobaterie / nabijecka

Příspěvek od C-Maxis » 27.02.2023 17:02

Mě se právě 1 PIN ohnul a nefungovalo NIC. Ani ta komunikace, aby to řeklo, kde je asi chyba. A pak stačilo párátko na narovnání PINu. Já do toho padl tak, že se po zaparkování auta šlusnul alternátor a úplně vycucl baterku.
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Charley7
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 19.10.2010 13:53
Bydliště: BRNO

Re: Baterie / autobaterie / nabijecka

Příspěvek od Charley7 » 27.02.2023 21:29

Tak to jsi měl sakra smůlu, já jen doufám, že další výměnu už budu dělat na novém autě :D
Ford Focus 1.8TDCi 74KW r.v. 2003
změna : FF 1.5TDCi 88kW r.v. 2015

ovo
Junior
Junior
Příspěvky: 279
Registrován: 20.04.2020 06:54
Bydliště: Nusle

Re: Baterie / autobaterie / nabijecka

Příspěvek od ovo » 28.02.2023 13:07

nnixonn: Jestli se na to necítíš, tak ti baterii na počkání přehodí i každý větší prodejce baterií, třeba
https://www.battery-import.cz/vymena-au ... -agm-efb-/
Galaxy 2018 EB 2.0 Obrázek

nnixonn
Nováček
Nováček
Příspěvky: 28
Registrován: 20.02.2023 18:31
Bydliště: Vysočina

Re: Baterie / autobaterie / nabijecka

Příspěvek od nnixonn » 28.02.2023 15:45

V pohodě, já se na to teprve chystám v budnocnu :) Máme tady dobrý obchod/servis s autobateriemi kousek. Ale zajímalo mě, jestli je na to potřeba autorizák, nebo ne.
Ford Focus mk4 combi 2.0 TDCi, r.v.2019

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3913
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie / autobaterie / nabijecka

Příspěvek od djdekl » 01.03.2023 10:05

Hlavne bych si ohlidal datum vyroby nove baterky a jeji stav napeti pred instalaci...

Uživatelský avatar
oscaar
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 783
Registrován: 18.10.2011 20:09
Bydliště: Zlín

Re: Baterie / autobaterie / nabijecka

Příspěvek od oscaar » 01.03.2023 14:24

Endurance je už doma :perfect: a je to váhově opravdu poznat že je těžší než ta stará VARTA , je 6 měsíců stará, záruka 3 roky a samozřejmě je k ní výsledek testu baterie. Měla 12,8 V a to i ve skutečnosti, za mě spokojenost. 😃
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver

Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3913
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie / autobaterie / nabijecka

Příspěvek od djdekl » 01.03.2023 16:16

Jakou mas a jaka je hmotnost ?

Varta 65 EFB ma 19kg

Ford 60 EFB po 5 letech ma 18.2kg

Uživatelský avatar
oscaar
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 783
Registrován: 18.10.2011 20:09
Bydliště: Zlín

Re: Baterie / autobaterie / nabijecka

Příspěvek od oscaar » 01.03.2023 17:55

Byla to baterie, v 3 mondeu. Byla tam VARTA 60 měla 13 kg a Endurance 67 má 16 kg.
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver

Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno

votas
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 19.05.2022 12:52

Re: Baterie / autobaterie / nabijecka

Příspěvek od votas » 24.03.2023 07:53

Zjistil jsem, že při SS nevypíná motor, i když SS po startu vždy vypnu, zapomněl jsem a všiml jsem si toho. Naměřeno 12.24V v klidu.
Takže baterií jsem vykuchal (otrava, ale bez problémů). Předtím jsem ještě experimentoval s vytaženou pojistkou 22 (BMS) a měřákem v zapalovači. 1x s pojistkou, 1x bez - asi lze potvrdit ten úžasný nesmysl.
Baterii jsem nabil, nabitá byla asi za 3 hodiny, takže kapacita je kaput. Byla to origo, zakoupena 07/2021. Bohužel jezdíme total městskou jízdu, jen obchody, děti kroužky atd. Byť pravidelně různé delší výlety atd, tak jinak auto stojí.
Nyní prdím na origo, vidím to na koupi Exide Start-Stop EFB 12V 65Ah 650A EL652 a trvalé vyřazení pojistky F22.

Vaše názory?

Pokud umře opět za 2 roky, pořád to bude méně než poloviční investice. Dle OEN je to náhrada, rozměry sedí, akorát trochu jiná kapacita, origo je 60Ah a proud 590A, to by ale asi nemělo vadit. Současnou nechám, dokud startuje, kabely mám :D .

Musí se v diagnostice nějak nová nastavit, když vyřadím pojistkou BMS? Nemám to kde a jak udělat. Bez BMS je ale asi autu jedno, co veze..

Jezdí tady někdo dlouho (rok, dva...) s vytaženou pojistkou BMS? Nějaké problémy?
Naposledy upravil(a) votas dne 25.03.2023 12:20, celkem upraveno 2 x.
Grand C-Max 2014, 1.6 EB 110kw

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3913
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie / autobaterie / nabijecka

Příspěvek od djdekl » 24.03.2023 08:07

Deaktivuj to poradne diagnostikou :-) Me baterka vydrzela 5 let (vydrzela by asi jeste dele, starty porad stejne, ale uz nedrzela napeti)

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6579
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Baterie / autobaterie / nabijecka

Příspěvek od Karel2 » 24.03.2023 08:26

votas píše: 24.03.2023 07:53 Jezdí někdo s trvale vytaženou pojistkou F22 (BMS)? Myslím delší dobu, třeba rok či dva? Nejsou s tím problémy? Teď řeším opět vybitou baterií - origo. Koupím už asi nějakou Exide, pokud mi vydrží 2 roky, jako origo, tak se to stále vyplatí. Pokud budu mít vytaženou pojistku BMS, tak změna parametrů baterie v diagnostice asi není potřeba, ne?
jak napsal
ZaQik píše: 23.01.2023 13:58 vyndani pojistky zadny problem neprinese
Jezdim cca 40k km s vytazenou pojistkou a puvodni baterka, tehdy jsem uvazoval asi takhle, kdy se nejvice k..i baterie, pokud je dlouho nenabita a pri pohledu na merak co ukazoval 12,5V i mene a za jizdy se mne to dost nelibilo, jako bonus pri vyndani pojistky a mozna puvodni zamer bylo zruseni startstop kurvitka. Bohuzel ne vsechny typy Fordu tuhle jednoduchou "upravu" umoznuji, pak uz jedine ta diagnostika, ale urcite ne ve ford servisu.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

votas
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 19.05.2022 12:52

Re: Baterie / autobaterie / nabijecka

Příspěvek od votas » 24.03.2023 08:47

Příspěvek jsem upravil, sorry, obsah je stejný, jen celý příběh...

Přes diagnostiku právě nikoho neznám, ale pojistkou to funguje, vyzkoušeno. Automatický svítí deaktivace SS a jiný problém se neukazuje, voltmetr v zapalovači ukazoval trvale 14,7. Teď jsem baterií dobil a pokud bude startovat, počkám pak koupím již neorigo, jak jsem doplnil výše...
Grand C-Max 2014, 1.6 EB 110kw

Uživatelský avatar
oscaar
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 783
Registrován: 18.10.2011 20:09
Bydliště: Zlín

Re: Baterie / autobaterie / nabijecka

Příspěvek od oscaar » 25.03.2023 03:02

Švagr má kugu 1.6 EB a řešil to rozpojenim konektoru BMI přímo u baterie. Tam ještě funguje vše i výhřev čelního skla a jezdí tak už 4 roky. A místo původní EFB baterie tam koupil klasickou zaplavenou baterii se šroubovacíma zátkama na dolétí destilky. A funguje dodnes.
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver

Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů