Výfuk

Motor, převodovka ...
Moderátor:miki21
Odpovědět
Uživatelský avatar
LeonardoTM
Junior
Junior
Příspěvky: 320
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: Výfuk

Příspěvek od LeonardoTM » 07.09.2022 23:53

Jojo, byl jsem to znovu omrknout a vychází to tak, že příčka půjde dolů, 2 ze 4 šroubů šly povolit, takže půjdu na to takto. A pak snad povolím i ty šrouby na té spojovací přírubě.

Ohledně vytažení zbylého výfuku je jasné, že před zadním tlumičem budu řezat, to mi nevadí, tam je na to dost místa.

To, ten přední díl (svody, katalyzátor, vlnovec) se mi měnit nechce, tam je cena už kolem 10 tKč. Na pohled se ještě zdá OK,
tak tam bych s výměnou ještě počkal...
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)

Uživatelský avatar
LeonardoTM
Junior
Junior
Příspěvky: 320
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: Výfuk

Příspěvek od LeonardoTM » 21.09.2022 10:33

Tak mám od minulého týdne nakoupeny nové díly na výfuk. Až mi vyjde trochu času o víkendu, tak se na to vrhnu.
Koupil jsem si tuto sestavu (vypadá to velmi bytelně, MTS opravdu používá plech tloušťky 2,0mm, jak psali ve srovnávacím testu výfuků v SM - http://www.vyfuky-tyll.cz/download/vyfuky-tyll-test.pdf):
demonstračně nastrčená sestava výfuku
demonstračně nastrčená sestava výfuku
- střední tlumič Ernst 313087 (náhrada za MTS 01.51530, který nebyl skladem)
- zadní tlumič MTS 01.60883
- zadní trubka MTS 01.70087
- montážní materiál (gumy, spony, těsnění, šrouby, matky) od Bosalu - matky jsou opravdu z Cu, jak doporučoval Stano 16.5.2016 :-)
montážní materiál na celou sestavu výfuku
montážní materiál na celou sestavu výfuku
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12848
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Výfuk

Příspěvek od stano. » 21.09.2022 15:01

:perfect:
Ja som kupoval naposledy Asmet. Nie je tak kvalitny ako MTS, ale stal ledva polovicu. Na starom aute drzi MTS 6 rokov a nema v plane sa rozpadnut. Az tak dlhu vydrz som teraz nepotreboval :mrgreen:
Poriadne prestriekaj zinkovym sprejom vsetky drziaky o karoseriu, najma ten nad napravnicou.
Do posledneho spoja nad napravnicou som nedaval vyfukovy tmel. Je sice do 1000°C, ale je tvrdy a po case ho vyklepe. Dal som motorovy do 300°C, flexibilny aj po rokoch. A vzadu nie je vyfuk az tak horuci. Potom tiez spoj poriadne osetrit. Uchyt/spoj nad napravnicou odhnil ako prvy na vsetkych fordoch.
Na plechove tesnenie medzi priruby uz nepatli ziadny tmel. Ako niektori "experti" radia.

Karel Sadílek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 186
Registrován: 04.04.2015 22:30

Re: Výfuk

Příspěvek od Karel Sadílek » 09.03.2023 09:49

Zdravím chlapci, máte někdo zkušenost s origo výfukem Ford v economy verzi? Výdrž, hluk atd. Verze Long Life, co se montuje v prvovýrobě je jasná, výdrž, hluk atd. Ale cena je taky jasná. 8500,- mínus 20% jen za zadní díl. Nechci experimentovat s náhražkami, u kterých je to většinou buď a nebo.
FoFo mk2 2005 stříbrný Hatchback
1,6 74 kW

Uživatelský avatar
LeonardoTM
Junior
Junior
Příspěvky: 320
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: Výfuk

Příspěvek od LeonardoTM » 09.03.2023 13:22

Pro srovnání toho, jak vypadá originál vs economy verze bych doporučil podívat se na test výfuků pro Fabii, který dělal Svět Motorů zde:
https://readgur.com/doc/157398/top-test ... u-fabia-ii

Vychází z toho, že ze Economy je slušnou volbou a srovnatelně dobré jsou ještě výfuky od Tyllu (nejlepší zpracování) a MTS (nejsilnější materiál).
Ostatní jsou pak horší, ale záleží na tom, kolik chceš investovat a na jak dlouho to má posloužit.
Ten výrobce Tyll se zaměřuje spíš jen na koncern VW, takže výfuk pro Ford asi nebude v jejich výrobním programu,
takže to chce najít nějakou výhodnou nabídku od MTS nebo Ford Economy na srovnávacích nákupních portálech...
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)

Karel Sadílek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 186
Registrován: 04.04.2015 22:30

Re: Výfuk

Příspěvek od Karel Sadílek » 09.03.2023 13:57

O.K. díky, asi zvolím originál Ford variantu economy. Nechá se po odečtení 20% (Ford 5+), pořídit zadní díl+trubka za cca 3500,- Výdrž asi nebude jako u Long Life, ale snad to bude jistota.
FoFo mk2 2005 stříbrný Hatchback
1,6 74 kW

Uživatelský avatar
LeonardoTM
Junior
Junior
Příspěvky: 320
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: Výfuk

Příspěvek od LeonardoTM » 11.07.2023 11:52

Tak jsem se skoro po roce konečně dostal k té akci "výměna".
Musel jsem odmontovat tu podvozkovou příčku (to šlo naštěstí relativně snadno - hlavní fintou byla dlouhá páka na oříšek 13).
Pak také flexou odříznout ty matky u spoje výfuků u vlnovce. Odříznul jsem je částečně, prostříknul sprejem na uvolňování šroubů a pak důlčíkem vyklepal (zatočit a vyšroubovat). Teď mám tedy starou sestavu venku a novou tam chystám. Je vidět malý rozdíl ve tvarech a také ve váze, ten nový tlumič je těžší (originál byl tenký nerez, zatímco náhrada je tlustší plech s poznikem)
Focus_vyfuk-stary-a-novy_komplet.jpg
S montáží vznikly třeba tyto otázky:
Jak namazat spoje pastou, aby to lépe těsnilo. Na to už částečně odpověděl "stano" dne 21.09.2022 v 15:01.
  • Trubka na trubku - stano doporučuje měkčí tmel. Dávat to nějak dovnitř nebo opatlat zvenku až po zasunutí? Protože, když namažu tu trubku, tak to po jejich zasunutí do sebe stejně vytlačím na stranu (jsou na sobě velmi těsně).
  • Příruba s těsněním - stano doporučuje nedávat, protože to těsní to ploché těsnění. Na jednom videu (asi měli nerovnou přírubu a kvůli netěsnosti opakovali montáž) to dělali fakt důkladně - viz minuta 3:20 tady: https://youtu.be/PXLLDi28J0I
Další otázka je, jak orientovat šrouby a matky na té přírubě u vlnovce. Původně tam byly štefty, tj. zaražené šrouby s hlavou ze zadní strany a matkou z přední strany. Tím na ty matky stříkala voda za jízdy a byly fakt dost zrezlé (mimochodem ta "měď" je jen povrchová úprava, samotná matka je ocelová). Kdybych je dal obráceně (tj. schoval matky na zadní stranu ve směru jízdy), tak by byly snad lépe chráněny. Přemýšlím o tom proto, že za pár let bude možná potřeba měnit vlnovec, tak aby ta demontáž byla snazší. Výhodou matic orientovaných dopředu je asi to, že je tam k nim trochu lepší přístup (na to případné odřezávání flexou).
Focus_priruba-u-vlnovce.jpg
Naposledy upravil(a) LeonardoTM dne 11.07.2023 13:49, celkem upraveno 1 x.
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4753
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Výfuk

Příspěvek od pkadecka » 11.07.2023 12:33

Pokud jde o matky, podle mě je to jedno, voda na to bude cákat pokaždé.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
LeonardoTM
Junior
Junior
Příspěvky: 320
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: Výfuk

Příspěvek od LeonardoTM » 11.07.2023 14:05

pkadecka píše: 11.07.2023 12:33 Pokud jde o matky, podle mě je to jedno, voda na to bude cákat pokaždé.
A co kdybych ty matky postříkal nějakým ochranným nástřikem, to by snad na nějakou dobu pomohlo ne?
Asi by to chtělo sprej do co nejvyšších teplot. Rychlým vyhledávám jsem zjistil, že Zn sprej je prý do 600°C, u Cu spreje píšou až do 1100°C.

Ještě tím samým asi ošetřím držák toho vlnovce, který už je částečně zrezlý a vypadá přibližně takto:
Drzak-vlnovce-stary.jpg
Drzak-vlnovce-stary.jpg (19.43 KiB) Zobrazeno 363 x
Našel jsem, že se prodávají nějaké univerzální náhrady ("držák výfukového systému"), který vypadá asi takhle:
Drzak-vlnovce-nahrada.jpg
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1659
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Výfuk

Příspěvek od Jemar » 11.07.2023 14:29

Nejhorší je střídání teplot spolu s ostřikem vody, v zimě i slanou. Na to ještě asi žádný sprej není.

Uživatelský avatar
LeonardoTM
Junior
Junior
Příspěvky: 320
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: Výfuk

Příspěvek od LeonardoTM » 12.07.2023 12:20

Tak mám další fotky z akce výměny výfuku:

Ošetření držáku u vlnovce pomocí Zn spreje (ten jsem měl zrovna po ruce):
POZOR: Ty závěsné gumy u vlnovce jsou ve skutečnosti ty širší (tj. BS 255-017) a nikoliv ty užší (tj. BS 255-383), jak uvádějí různé katalogy autodílů.
Drzak-vlnovce-osetreny-Zn-sprejem.jpg
Podobně plánuji pak nastříkat ty matky a šrouby po nasazení nového výfuku.


Tady je zase stav starého tlumiče, který jsem asi před rokem lepil tím tmelem.
Stano měl pravdu, ten tmel ztvrdne a vydrolí se, takže to je fakt provizorní oprava na krátkou dobu:
Focus_stary-zadni-tlumic.jpg
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)

Uživatelský avatar
LeonardoTM
Junior
Junior
Příspěvky: 320
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: Výfuk

Příspěvek od LeonardoTM » 13.07.2023 13:21

Tak ten nový výfuk je konečně na místě. No, byla to veselá noční akce. Po prvním nasazení jsem musel na místě spoje trochu povytáhnout, aby se ty závěsné gumy tak nenatahovaly, jinak to sedlo docela dobře.
Focus_1-spojka-u-vlnovce-na-sucho.jpg
Focus_2-mezi-strednim-a-zadnim-tlumicem.jpg
Focus_3-spojka-nad-zadni-napravou.jpg
Focus_4-koncova-trubka.jpg
Dopadl jsem stejně jako kolegové z AUTOvKELLY, tj. z toho předního spoje to profukovalo (dokonce kapal kondenzát), i když jsem to dotáhnul úplně na krev. Příruby byly dobře očištěné, takže jsou spíše nerovné. Tak jsem tam napatlal trochu toho vysokoteplotního silikonu. Vím, že to není ideální, ale dokud jsou matky čerstvé, tak to půjde snadno povolit na případnou úpravu. Nic jiného jsem neměl po ruce a nechávat to nasucho prskat se mi nechtělo. Uvidíme...
Focus_5-silikon-na-tesneni.jpg
Focus_6-spojka-u-vlnovce-se-silikonem.jpg
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4753
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Výfuk

Příspěvek od pkadecka » 13.07.2023 14:22

Je něco lepšího než ten silikon? Viděl jsem někde v katalogu takovou jako koudel - prostě "hadrový" kroužek jako těsnění.

Ptám se, protože možná budu měnit výfuk na mazdě. Ono mu nic zatím není, jen je orezlej, ale není děravej a držáky jsou na něm všechny. Jenže nechci čekat, až koroze postoupí, něco se urve a budu ho tahat po zemi :mrgreen:
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
servisman
Nováček
Nováček
Příspěvky: 71
Registrován: 06.08.2017 12:14
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Výfuk

Příspěvek od servisman » 13.07.2023 14:48

Je to provaz těsnění na kamna, používá se na utěsnění kamnových rour
Zamlada jsem měl azbestový provaz.
FORD FOCUS MKII TURNIER 5/2006 , 1.8 16V 92Kw ,

Uživatelský avatar
LeonardoTM
Junior
Junior
Příspěvky: 320
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: Výfuk

Příspěvek od LeonardoTM » 13.07.2023 14:54

pkadecka píše: 13.07.2023 14:22 Je něco lepšího než ten silikon? Viděl jsem někde v katalogu takovou jako koudel - prostě "hadrový" kroužek jako těsnění.

Ptám se, protože možná budu měnit výfuk na mazdě. Ono mu nic zatím není, jen je orezlej, ale není děravej a držáky jsou na něm všechny. Jenže nechci čekat, až koroze postoupí, něco se urve a budu ho tahat po zemi :mrgreen:
Máš pravdu, nějaké těsnění to tam chce. Když jsem ten kovový "kroužek" vytáhl po instalaci na sucho, nebylo tam žádné místo deformované (zmáčknuté), takže efekt zatěsnění byl minimální. Asi by to chtělo větší tloušťku těsnění. Ale když jsou na přírubě jen 2 šrouby, tak se to kovové těsnění nikdy nedotáhne dokonale, jako u kulaté příruby s minimálně 6 nebo více šrouby dokola.
Když se zkusí zadat do vyhledávače "žáruvzdorné těsnění" tak vypadnou různé provázky ze skelných vláken, co se používají na dotěsnění kamen - že bys třeba zkusil tohle... ?
(než jsem napsal svoji odpověď, tak koukám, že "servisman" měl podobý nápad a už také napsal reakci)
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů