Powershift - problém nebo vlastnost?

Uživatelský avatar
warflyer
Junior
Junior
Příspěvky: 407
Registrován: 17.09.2009 11:03
Bydliště: Středočeský kraj

Re: Powershift - problém nebo vlastnost?

Příspěvek od warflyer » 16.01.2023 08:13

Mám z "doslechu" ze servisu, že automaty u mk5 mají tak 160t limit. Pak se děj vůle boží. U nás ve firmě už se totiž jeden mk5 automat poroučel do věčných lovišť. Jestli je to blábol, tak to smažte.
Mondeo/2017/2.0TDCi/ST LINE/180PS/Magnetic Gray
Mondeo/2008/2.2TDCi/TITANIUM X SPORT/175PS/Black Pearl
BYLO:
Mondeo/2002/2.0TDCi/130PS/Diamond white/ZETEC-Spacket
Escort/1998/1.6Zetec/16V/90PS/Diamond white
Escort XR3i/1982/1.8Zetec/16V/130 PS/Pearl Black

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12848
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Powershift - problém nebo vlastnost?

Příspěvek od stano. » 16.01.2023 08:42

Ak v nich nikto nevymeni olej, tak ano.
Mozte zmazat.

pecuch
Nováček
Nováček
Příspěvky: 125
Registrován: 30.01.2020 21:32
Bydliště: Modřice

Re: Powershift - problém nebo vlastnost?

Příspěvek od pecuch » 16.01.2023 09:20

U mého auta dle servisky z Německa byl olej v automatu měněný po 60.000 km. Já to koupil jako tříletý při 145.000 km a škrtalo to. Měním olej v PS dál, teď jsem zkrátil po 45.000 km. A je to pořád stejný, najeto mám skoro 220.000 km. Tak nevím co to je, někdo v Carentu mě říkal teorii, že tam bude asi ohnutá nějaká vidlička a proto to občas udělá při dobržďování do prudké zatáčky v malé rychlosti.
Ford Mondeo Combi, 2.0 TDCi/110-132 kW, Powershift, 2016, Titanium
Ford Focus C-MAX, 1.6 TDCi/80 kW, 2005
ex. Ford Mondeo Combi, 1.6 TDCi/85 kW, 2012

tuninka
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 18.01.2023 09:54

Re: Powershift - problém nebo vlastnost?

Příspěvek od tuninka » 18.01.2023 10:09

Mám Focus mk2 s 2l dieslom a dct450 automatickou prevodovkou. Kúpil som ho asi pred pol rokom s 195k na odometri. Zdalo sa mi, že prevodovka radila pri vyšších otáčkach ako by som čakal a tiež občas škrtla pri radení dole z dvojky do jednotky. Vymenil som olej a filter, a pri výmene oleja vytieklo viac ako 8 litrov celkom čistého oleja, potom som nalial nový olej, zhruba 5,5-6 litrov, ako má byť. Prevodovka začala radiť podstatne lepšie a aj v nižších otáčkach. Radí úplne hladko, krásne, ani necukne, ale problém so škrtaním sa začal zhoršovať keď prišla zima. Takže ráno keď je okolo nuly, tak mi pri prvej križovatke škrtne, niekedy viacej niekedy menej..... potom idem 15km plynule bez zastavenia a keď sa prevodovka zahreje, tak to vôbec nerobí. Keď bolo vonku teplejšie, tak to škrtalo menej, niekedy vôbec. Škrtnutie znie ako keď na manuále zle vyšlapnem spojku....a chytím zopár zubov... takže zadávateľ nie je jediný, komu to robí. Diagnostika nikdy nenašla žiadnu zapísanú chybu, ani nikdy sa nerozsvietila žiadna chyba na palubnom displeji.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12848
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Powershift - problém nebo vlastnost?

Příspěvek od stano. » 18.01.2023 10:15

5.5-6 litrov je malo. Asi si nedodrzal postup. Po naliati oleja, preradeni rychlosti si sice povolil srob, ale nedolial si znovu.
Aky olej si pouzil?

tuninka
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 18.01.2023 09:54

Re: Powershift - problém nebo vlastnost?

Příspěvek od tuninka » 18.01.2023 15:00

olej som dal Castrol Transmax Dual, nepamätám si presne názov, mal som 6l nalial som asi 4 deci do filtra, zvyšok do prevodovky, pomenil všetky prevodové stupne, podľa videa na youtube, pojazdil pár km, na druhý deň som vyšróboval na boku skrutku, kde sa vypúšťa prebytočný olej, odkial vytieklo asi 2 deci oleja, zašróboval naspäť a odvtedy tak jazdím..... koľko oleja presne by malo do tej prevodovky ísť? Išiel som presne podľa youtube videa.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12848
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Powershift - problém nebo vlastnost?

Příspěvek od stano. » 18.01.2023 15:33

Na internet si moze barskaky blb zverejnit akukolvek hlupost. A ludia to beru vazne.
Ked si po jazde vysroboval kontrolny na hladinu oleja a vytiekol olej, mal si znovu zhora naliat olej, pokym nezacne znova vytekat - nejake 4-5 deci. Az potom zasrobovat.
Netvrdim, ze toto vyriesi tvoj problem. Len ze mas tam menej oleja, lebo si nedodrzal tovarensky postup.
Pri vypustani neboli v oleji kusky niecoho? Najma biely plast.
Specifikacia oleja by mala byt ok. Pisu, ze je dokonca plne synteticky.

Je servisny postup na znovu naucenie prevodovky vsetkych parametrov, aj medze na vytlacenie spojok. Prve tri stupne su dvojito synchronizovane, dalsie maju jednoduchu synchronizaciu. Mozno zlym olejovym servisom sa to naucilo zle hodnoty a reset pomoze.

Na margo minulosti auta: Kedze olej bol celkom cisty a bolo ho tam 8 litrov, asi niekto pred predajom daval robit servis, lebo bol problem. Mozno predtym vynechali vymeny a zobudili sa az pri problemoch. Evidentne to robilo poleno, co sa do toho nevyzna. Vymenil olej, nepomohlo, tak radsej predali. To len tak tipujem.

tuninka
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 18.01.2023 09:54

Re: Powershift - problém nebo vlastnost?

Příspěvek od tuninka » 18.01.2023 16:04

vďaka za odpoveď, cez víkend to skontrolujem, dolejem, odpustím, olej ešte liter mám..... postupoval som podľa tohto videa https://www.youtube.com/watch?v=mF4LruCyfVw a okrem toho som pozrel ešte asi 5 ďalších..... so skoro rovnakým postupom
olej bol úplne čistý, takže asi ak by tam aj bol nejaký bordel, tak by vytiekol s olejom čo menili ešte predomnou, lebo som to naschvál prelieval cez sitko, aby som zbadal, či tam nebude nejaký bordel.
Vedel by si mi povedaľ, alebo dať link na reset prevodovky? By som to vyskúšal, veď nemám čo stratiť :lol:

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12848
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Powershift - problém nebo vlastnost?

Příspěvek od stano. » 18.01.2023 16:20

Kliknem na video. Pretocim. 6:40 ma otvoreny srob a dolieva dalsi olej. Takze vo videu to je, len si to nespravil.
Je vela takych, kde to naozaj neurobia. V tomto to robia spravne.
Prevodovku resetnu vo forde alebo myslim ze aj forscan to vie.

tuninka
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 18.01.2023 09:54

Re: Powershift - problém nebo vlastnost?

Příspěvek od tuninka » 18.01.2023 17:24

vďaka za info, skúsim sa na to pozrieť, skúsim doliať, budem testovať, ak nepomôže skúsim to dať zresetovať, možno sa dostaví nejaký výsledok

tuninka
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 18.01.2023 09:54

Re: Powershift - problém nebo vlastnost?

Příspěvek od tuninka » 19.01.2023 12:04

Forscan som stiahol do počítača aj do Android mobilu, ale ani jedna verzia nekomunikuje s mojim 4 eurovým OBD2 hardwerom, tak som objednal vraj lepší za 30, čo doporučovali na Forscan stránke.... tak za 2 týždne uvidím a dám vedieť..... lebo doliatie oleja problém neodstránilo

tuninka
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 18.01.2023 09:54

Re: Powershift - problém nebo vlastnost?

Příspěvek od tuninka » 26.01.2023 12:58

Vgate vLinker diagnostický kábel včera dorazil, dneska som našiel video.... môžeš mi pozrieť, či to video ukazuje správny postup?
https://www.youtube.com/watch?v=Ddb2jal2bQg lebo keď so to pozrel, tak sa normálne bojím to testovať

Lukyozo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 09.08.2016 06:44

Powershift rada.

Příspěvek od Lukyozo » 08.02.2023 18:29

Zdravím, vlastním Mondeo Mk5 2016, 2.0 TDCi 132kW, Powershift, AWD, najeto 200tis.
Auto mám 14 dní, a chci se optat na jednu věc, jestli to je problém nebo vlastnost.
Přijíždím např. na semafory a po úplném zastavení se rozepne spojka a auto se oklepe, nedaří se mi poznat jestli to dělá motor nebo převodovka. Nedělá to úplně vždy. A jinak převodovka řadí dobře.
Hledal jsem Googlem a podobný problém popisují majitele DSG převodovek, že u některých to tak prostě je. Ty prevodovky jsou si hodně podobné.
Teď ještě nechám vyměnit olej v převodovce, třeba to pomůže.
Díky
Ford Focus Mk4 Titanium 2.0 EcoBlue 110kW

tuninka
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 18.01.2023 09:54

Re: Powershift - problém nebo vlastnost?

Příspěvek od tuninka » 04.04.2023 16:01

pred časom som písal, ako som menil olej v mojom focuse v powershifte.... časom sa ukázalo, že mi to neškrtá keď podraďuje z dvojky do jednotky, ale z trojky do dvojky keď je prevodovka studená, keď vonku mrzne, alebo je približne pod 3 stupne v noci.... ak je teplejšie alebo ak sa prevodovka zohreje, tak to neškrtá vôbec, prevodovka radí krásne. Ale prekvapilo ma jeden deň, že keď som dorazil autom domov, tak keď som zastavil, nešla radiaca páka presunúť z D do P, ale ani do inej polohy.... tak som vypol kľúč, keď to bolo v D, trošku nasilu som potom so zastaveným motorom pretlačil páku do P..... všetko som rozobral, plasty v interiéri, aby som sa dostal k páke, rozobral som v podstate, čo sa ľahko dalo, mechanizmus páky je z plastu, z akého sa robí lego, žiadny silon, ako som čakal. Všetkým som len tak prstami pohýbal, nenašiel som závadu, ani nič, čo by mohlo spôsobiť, že sa mi tá páka zasekla, poskúšal som to a odvtedy to ide úplne ľahko, ako aj predtým..... 1 deň som jazdil bez plastov v interiéri, ale chyba sa už neprejavila.... zložil som to a odvtedy tak už asi 1 týždeň bez problémov jazdím.

a k predošlému príspevku, podľa sedliackeho rozumu by sa auto nemalo oklepať, pri zastavení..... iné je čo ti bude tvrdiť dealer, že je to vlastnosť a treba si zvyknúť..... podľa mňa je to nejaký začínajúci problém a časom sa niečo pokazí, ide o to či za 5000km, alebo 200000km

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12848
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Powershift - problém nebo vlastnost?

Příspěvek od stano. » 04.04.2023 17:45

stano. píše: 18.01.2023 15:33 Je servisny postup na znovu naucenie prevodovky vsetkych parametrov, aj medze na vytlacenie spojok.

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk5 diesel“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti