Focus mk4 2018
- Anduril
- Test driver
- Příspěvky: 5099
- Registrován: 07.11.2009 16:56
- Bydliště: Ostrava
Re: Focus mk4 2018
Vsimnul jsem si asi nejake dalsi "optimalizace vyroby" - tlacitka zamykani/odemykani zmizela z vnitrni kliky dveri a prestehovala se na ovladac na madle dveri - nahradila tlacitka pro vyber leve/prave zrcatko. Ovladac zrcatek se sdruzil do jednoho joysticku.
- Sentik
- Test driver
- Příspěvky: 4004
- Registrován: 30.05.2018 13:00
- Bydliště: JČ
Re: Focus mk4 2018
Tohle mi přijde i logický, dostat to vše na jedno místo... Je to tam vše po ruce a na jednom "panýlku", to chválim. (kam když nechceš, tak nesaháš, naopak u kliky člověk mačkal furt kde nechtel
)
Je to tak stejný i v Pumě - což je dobrý, když mezi autama přeskakuješ. Jen to tlačítko na otvíraní oken je dost blízko těm ostatním.
Nedávno mi volala manželka, že má problém a po odemknutí se jí neodklopí zrcátka
, jsem moc neprodapal panice, že by neco chcíplo, ale tak nějak správně odhadl, že omylem při otvírání okýnka u brány mačkla příklopení zrcátek .... To pak samo zcela správně zůstává aktivní i po příštím odemknutí/nastartování.

Je to tak stejný i v Pumě - což je dobrý, když mezi autama přeskakuješ. Jen to tlačítko na otvíraní oken je dost blízko těm ostatním.
Nedávno mi volala manželka, že má problém a po odemknutí se jí neodklopí zrcátka

Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
- Anduril
- Test driver
- Příspěvky: 5099
- Registrován: 07.11.2009 16:56
- Bydliště: Ostrava
Re: Focus mk4 2018
Puma to ma taky celkem nove, takhle to nebylo puvodne (bylo to jak drive ve Focusu, tlacitka zamykani u kliky). Podle me chteli usetrit (mene tlacitek, o jeden modul a par cm dratu mene, levnejsi klika - nemusi resit LHD/RHD)
Ale je fakt, ze treba zrcatka by se mi nastavovala lepe tim joystickem, kde stranu volim otocenim joysticku.

Naposledy upravil(a) Anduril dne 27.09.2021 12:05, celkem upraveno 1 x.
- Sentik
- Test driver
- Příspěvky: 4004
- Registrován: 30.05.2018 13:00
- Bydliště: JČ
Re: Focus mk4 2018
Tak zrovna tohle je věc, kterou obecně chválim ... nepřijde mi to jako šetření na nesprávným místě. Ovládací prvky pěkně u sebe a ještě stejný napříč modelama, to je něco, co se mi hodně líbí
Stejně tak ovládání kolem panelu klimatizace - taky stejný.
Jediný, kde je to dost jiný jsou ovladače kolem řadičky (autom. parkování, stabilizace, S/S, u Pumy tam jsou ještě jízdní režimy), Focus to tam má řekl bych líp, Puma (asi kvůli nedostatku místa) trochu zmateně.
EDIT: Zrcátka se přiznám, že jsem nastavil jednou .. před rokem a něco a od tý doby na to nesahl, u druhýho auta to samý, akorat před par mesícema.... Si s tim příště pohraju a zavržu, když už to tam je

Stejně tak ovládání kolem panelu klimatizace - taky stejný.
Jediný, kde je to dost jiný jsou ovladače kolem řadičky (autom. parkování, stabilizace, S/S, u Pumy tam jsou ještě jízdní režimy), Focus to tam má řekl bych líp, Puma (asi kvůli nedostatku místa) trochu zmateně.
EDIT: Zrcátka se přiznám, že jsem nastavil jednou .. před rokem a něco a od tý doby na to nesahl, u druhýho auta to samý, akorat před par mesícema.... Si s tim příště pohraju a zavržu, když už to tam je

Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 04.06.2016 22:21
- Bydliště: Praha
Re: Focus mk4 2018
Mne prijde fajn, ze si to "natvrdo" pamatuje zrcatko, ktere si nastavoval naposledy. To mi prijde nevyhoda predchoziho, ze musis nejdriv zvolit tlacitky zrcatko k nastaveni. Prakticky hybu jen s pravym a pomalu po kazde na to zapomenu a divim se, ze se nehybe.Anduril píše: 27.09.2021 11:38 Vsimnul jsem si asi nejake dalsi "optimalizace vyroby" - tlacitka zamykani/odemykani zmizela z vnitrni kliky dveri a prestehovala se na ovladac na madle dveri - nahradila tlacitka pro vyber leve/prave zrcatko. Ovladac zrcatek se sdruzil do jednoho joysticku.
Ford Focus mk4 Trend Edition 1.0 EcoBoost 92kW (profil)
ex: Ford Focus mk2 Trend 1.8 TDCI 85kW
ex: Ford Fiesta mk5 1.4 TDCI
ex: Ford Focus mk2 Trend 1.8 TDCI 85kW
ex: Ford Fiesta mk5 1.4 TDCI
- venca.mar.
- Junior
- Příspěvky: 474
- Registrován: 03.05.2011 14:10
- Bydliště: Plzeň
Re: Focus mk4 2018
Zdravím,měl bych dotaz,kdo má ST MK4,potřeboval bych vědět velikosti ráfků a pneu alternativní k R19 co je na autě,to znamená R18 a R17 jestli je možnost.Díky za odpověď.
Je Ford Focus ST MK4 Performance 2019,2,3 EB,206Kw (Revo Stage1),performance blue. Byl Ford Focus Titanium 2008, 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma, Šedá Sea Grey. Galerie - Můj šedivák
- Sentik
- Test driver
- Příspěvky: 4004
- Registrován: 30.05.2018 13:00
- Bydliště: JČ
Re: Focus mk4 2018
Oficiální údaje z VT:
235/35 R19 91Y ET55
variabilní provedení vozidla:
215/50 R17 91Y 7.0x17 50
215/50 R17 95Q M+S 7.0x17 50
235/40 R18 95Y 8.0x18 55
Tak snad stačí takhle
... opsáno z VT mojeho před FL, po FL verze s track výbavou tuším nemá vůbec 17ky kvůli větším brzdám.... (co jsem tak četl na zahraničních forech)
EDIT:
Upraven jeden překlep, samozřejmě 235/40
235/35 R19 91Y ET55
variabilní provedení vozidla:
215/50 R17 91Y 7.0x17 50
215/50 R17 95Q M+S 7.0x17 50
235/40 R18 95Y 8.0x18 55
Tak snad stačí takhle

EDIT:
Upraven jeden překlep, samozřejmě 235/40
Naposledy upravil(a) Sentik dne 25.01.2023 16:35, celkem upraveno 1 x.
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
- venca.mar.
- Junior
- Příspěvky: 474
- Registrován: 03.05.2011 14:10
- Bydliště: Plzeň
Re: Focus mk4 2018
Sentík díky,zajímá mě asi toto.Nevím jaký rozdíl je před Fl a Po Fl.
Je Ford Focus ST MK4 Performance 2019,2,3 EB,206Kw (Revo Stage1),performance blue. Byl Ford Focus Titanium 2008, 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma, Šedá Sea Grey. Galerie - Můj šedivák
- venca.mar.
- Junior
- Příspěvky: 474
- Registrován: 03.05.2011 14:10
- Bydliště: Plzeň
Re: Focus mk4 2018
Takže moje ypsilony 7Jx17 s gumama 215/50R17 na zimu v pohodě.Mám teď na nich letní 205/50.
Je Ford Focus ST MK4 Performance 2019,2,3 EB,206Kw (Revo Stage1),performance blue. Byl Ford Focus Titanium 2008, 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma, Šedá Sea Grey. Galerie - Můj šedivák
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24508
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Focus mk4 2018
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- lewis
- Junior
- Příspěvky: 273
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Focus mk4 2018
Jojo...ZaQiku, právě proto jsem se rozhodl zakoupit poslední verzi fofíka...dokud je v prodeji . Jde opravdu o auto pro všechno. Především mě potěšil opravdu velkým zavazadlovým prostorem
, který mi připomíná mk1. Mohu porovnat...trojka na mě zase působí kvalitnějším zpracováním a tichostí motoru 1.0 ecoboosta a jízdy po dálnici. Hluk vnímám spíše ze zadní části. U čtyřky se zřejmě už šetří na detailech. Nechápu proč
Ta celková velikost auta (je to vidět hlavně v motorovém prostoru) ve mě evokuje myšlenku, jako že tento poslední model focusu má trošku nahrazovat i mondeo
Poslední kuga není dle mého názoru moc praktická...ale dobře se do ní leze
. Jinak si u čtyřky hraju s odhlučňováním...zatím motorový prostor, nyní jsem objednal neorigo plastové podběhy a budu dál tlumit a tlumit..na těch plstěných co tam nyní montují by nic zřejmě nedrželo...nebo? Už to tu také někdo řešil? 





Ford Focus 1.0 ecoboost ActiveX, 114kW, kombi, 2023, červená Fantastic
Ford Focus 1.0 ecoboost Trend Plus, 92 kW, kombi, 2017, Candy Red
Byl: Ford Focus 1.8 TDCi, 74 kW, kombi, 2004, modrá met.
Ford Focus 1.0 ecoboost Trend Plus, 92 kW, kombi, 2017, Candy Red
Byl: Ford Focus 1.8 TDCi, 74 kW, kombi, 2004, modrá met.
- kozelos
- Pokročilý
- Příspěvky: 676
- Registrován: 28.12.2011 23:17
Re: Focus mk4 2018
Měl jsem ted 10 dni půjčeného focuse 1.0 EB 92kW vyrobeneho 10/23, tak jen pár poznatků, třeba se budou nekomu hodit.
Jedina cesta mimo mesto byla v dešti, takže motor ani podvozek jsem nemel možnost uplne otestovat, ale hezky to sedí, zehli nerovnosti (16 kola). Na 1 krasny odpich, ve vyssich rychlostech pak to uvadá, nezkoušel jsem plne nalozeny, asi se s tim da. Na volnobeh to tak ztichne, ze mate pocit,ze to muselo chcípnout, od cca 2500rpm pak tak zajímave řve, ale libi se mi to.
+ nejnovější infotainment - nadšení - perfektně propojené s android auto - bere to asi gps auta a udaje o rychlosti ma asi taky z auta, bylo jedno,kde mam telefon, poloha vzdy presna a rychlost ve wazu real-time sla po 1kmh, android auto nezazdi cely sync, prostě super. A ta svižnost celeho systému! Na druhou stranu je ten tablet mozna az zbytečně velky
+ přišla mi hodně pohodlná sedacka (zkousel jsem ale jen ridice a nejdelší cesta byla hodinu
+ facelift opět lepší než před facelift, ale tak jsem to mel u vsech generaci focusu
+ prijemny nizky posez, zadny pitomy suv. To mi v smaxu trochu chybi, ale to je preci jen jine auto..
+ oproti smaxu me překvapilo male čelní sklo,rozhodně se bude snaz a rychleji cistit. Vyhled z auta ok
+ ježdění jsem si užil, je to takové.. asi nejlíp mi to shrnuje slovo mrštné. Ale srovnání ted mam proste s s-maxem
+ oproti smaxu spousta mista (a hadicek:-)) pod kapotou,vse krásně přístupné
- zmizely tlacitka, komplet ovládání "klimatizace" na tabletu - aspon, ze stale přístupné ve spodní listě. Ale ne vše je na jeden klik
- na displeji na budikach (tech zakladnich) mi sipka navigace (super, ze to ukazuje i navigaci android auta)pořad zakrývala část počítače
- nevim,zda je to bug, ale nebyl jsem schopen u stojiciho nastartovaneho auta odečíst údaje z palubaku, dokud jsem se nepřipoutal. Ten dialog ukazující připoutání odmítal zmizet
- precollision asist - bože, to je děs. Infarktove stavy. Zničehonic to začne červeně blikat a řvát. Stačí udělat vyhýbací manevr v ulici pri objíždění parkujiciho auta nebo se tomu nelibi ruzne předměty typu betonové zidky, ale nic z toho jsem se opravdu nechystal trefit a nebral jsem to kolem toho na centak. Ani jednou to neřvalo, ze bych si řekl, ze to bylo oprávněné
- takovy laciny dojem jsem mel pri otvírání dveří, ale asi je to jen dojem
- 5. dveře se otevírají hrozně pomalu,v podstatě pokaždé jsem těm pístům pomáhal ručně, abych vůbec dostal hlavu pod viko kufru.
- ukazatel max. povolené rychlosti na palubaku ukazoval velmi casto hovadiny. Nevim,jak je to v smaxu,řekl bych,ze ten kdyz nepřečte znacku na silnici, podava udaj z mapovych podkladu - jsem ve městě, da mi tam 50. Tady mi to prislo jako generátor nahodnych cisel
- všechno hrozně preposilovane -volant,brzdy... Ma to nejaky volič jizdnich režimů, rozdil mezi nimi jsem nepozoroval, doufal bych aspon,ze u sportovního režimu ztuhne řízení. Ne.





Jedina cesta mimo mesto byla v dešti, takže motor ani podvozek jsem nemel možnost uplne otestovat, ale hezky to sedí, zehli nerovnosti (16 kola). Na 1 krasny odpich, ve vyssich rychlostech pak to uvadá, nezkoušel jsem plne nalozeny, asi se s tim da. Na volnobeh to tak ztichne, ze mate pocit,ze to muselo chcípnout, od cca 2500rpm pak tak zajímave řve, ale libi se mi to.
+ nejnovější infotainment - nadšení - perfektně propojené s android auto - bere to asi gps auta a udaje o rychlosti ma asi taky z auta, bylo jedno,kde mam telefon, poloha vzdy presna a rychlost ve wazu real-time sla po 1kmh, android auto nezazdi cely sync, prostě super. A ta svižnost celeho systému! Na druhou stranu je ten tablet mozna az zbytečně velky
+ přišla mi hodně pohodlná sedacka (zkousel jsem ale jen ridice a nejdelší cesta byla hodinu
+ facelift opět lepší než před facelift, ale tak jsem to mel u vsech generaci focusu
+ prijemny nizky posez, zadny pitomy suv. To mi v smaxu trochu chybi, ale to je preci jen jine auto..
+ oproti smaxu me překvapilo male čelní sklo,rozhodně se bude snaz a rychleji cistit. Vyhled z auta ok
+ ježdění jsem si užil, je to takové.. asi nejlíp mi to shrnuje slovo mrštné. Ale srovnání ted mam proste s s-maxem
+ oproti smaxu spousta mista (a hadicek:-)) pod kapotou,vse krásně přístupné
- zmizely tlacitka, komplet ovládání "klimatizace" na tabletu - aspon, ze stale přístupné ve spodní listě. Ale ne vše je na jeden klik
- na displeji na budikach (tech zakladnich) mi sipka navigace (super, ze to ukazuje i navigaci android auta)pořad zakrývala část počítače
- nevim,zda je to bug, ale nebyl jsem schopen u stojiciho nastartovaneho auta odečíst údaje z palubaku, dokud jsem se nepřipoutal. Ten dialog ukazující připoutání odmítal zmizet
- precollision asist - bože, to je děs. Infarktove stavy. Zničehonic to začne červeně blikat a řvát. Stačí udělat vyhýbací manevr v ulici pri objíždění parkujiciho auta nebo se tomu nelibi ruzne předměty typu betonové zidky, ale nic z toho jsem se opravdu nechystal trefit a nebral jsem to kolem toho na centak. Ani jednou to neřvalo, ze bych si řekl, ze to bylo oprávněné
- takovy laciny dojem jsem mel pri otvírání dveří, ale asi je to jen dojem
- 5. dveře se otevírají hrozně pomalu,v podstatě pokaždé jsem těm pístům pomáhal ručně, abych vůbec dostal hlavu pod viko kufru.
- ukazatel max. povolené rychlosti na palubaku ukazoval velmi casto hovadiny. Nevim,jak je to v smaxu,řekl bych,ze ten kdyz nepřečte znacku na silnici, podava udaj z mapovych podkladu - jsem ve městě, da mi tam 50. Tady mi to prislo jako generátor nahodnych cisel
- všechno hrozně preposilovane -volant,brzdy... Ma to nejaky volič jizdnich režimů, rozdil mezi nimi jsem nepozoroval, doufal bych aspon,ze u sportovního režimu ztuhne řízení. Ne.





Je: Ford S-max MK2, 2.0 TDCi 110kW (MY2016)
Byl: Ford Focus kombi MK3, 1.5EB 110kW Magnetic Grey (MY2018)
Byl: Ford Focus kombi MK1, 1.6 74kW, Silver (MY2002)

Byl: Ford Focus kombi MK3, 1.5EB 110kW Magnetic Grey (MY2018)

Byl: Ford Focus kombi MK1, 1.6 74kW, Silver (MY2002)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů