Budoucí vývoj automobilismu

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4754
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od pkadecka » 25.11.2022 08:06

Jakkoliv to zní logicky, tak vyměnitelná baterie má celou řadu nevýhod. Není to žádná novinka, už Tesla před X lety to uměla a to ještě nebyly vymyšlené žádné rychlonabíječky.

1) Jak píšou, to auto nevlastníš, ale pronajímáš si. Není to zrovna většinový obchodní model, carsharing zní dobře jenom na papíře a klasická autopůjčovna nebo operativní leasing má taky svoje specifika. Většina lidí prostě chce (a potřebuje) auto vlastnit.
2) Má to jen jedna automobilka, všechny ostatní mají pevně zabudovaný akumulátor. Šance, že by se výrobci sjednotili: mizivá.
3) Logistika baterií, na každé stanici musíš mít zásobu náhradních nabitých, které nejsou zrovna levné (je to na celém elektroautě to nejdražší).
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

blackbox80
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 671
Registrován: 24.01.2020 17:38
Bydliště: Chrudim/PCE

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od blackbox80 » 25.11.2022 08:35

Tesla to pro nezájem zabalila - nerentabilní

carsharing je fajn, když nepotřebuješ auto neustále k dispozici a i tak neřeší "špičky" např. každodenní cesty z/do práce, dovolené atd.. Sice by pro mnoho lidí vyšel levněji, ale horší flexibilita a v podstatě si mohou rovnou zavolat taxi :)

Obchodní model spojený logicky s úložištěm pro stabilizaci sítě dává smysl, ale chce to aspoň cca každých 30-50 km stanici až se stovkami baterií s různým form faktorem >> to je prostě nepředstavitelné, když si vezmeme v úvahu, že jen pro OA budou vážit baterie od třeba 100 kg po 1 tunu + i na straně auta bude robustnější mechanismum pro uložení baterie + váha a - prostor. Nemusím ani řešit zmíněné standardy, které by se musely sjednotit (stejné obvody, konektory, konstrukce baterie a třeba i chladící okruh atd.)

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4754
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od pkadecka » 25.11.2022 09:39

Jo a to jsem zapomněl zmínit, že auto s pevně zabudovanou baterií je vlastně levnější. A o peníze jde vždycky až na prvním místě.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23431
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ZaQik » 28.11.2022 08:51

Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13048
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od miki21 » 29.11.2022 15:47

Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12873
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 29.11.2022 16:53

To je urcite hoax od zapredancov z ameriky. Predsa po 10 rokoch je baterka elektromobilu mrtva a treba kupit novu :!:

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13048
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od miki21 » 29.11.2022 18:02

Tak je jasné, že ty budeš za každou cenu držet to svoje. :perfect:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23431
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ZaQik » 30.11.2022 08:38

treba zvysene spotrebe elektriny na vytopeni kabiny bych veril

https://tn.nova.cz/auto/clanek/477212-t ... uveritelne
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

blackbox80
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 671
Registrován: 24.01.2020 17:38
Bydliště: Chrudim/PCE

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od blackbox80 » 30.11.2022 09:57

- v takovém případě pomůže jen kombinace tepelného čerpadla a lepší izolace = větší váha + BEV je obykle před jízdou připojené do sítě, takže předehřev pořeší tak brutální dopad (jasně dojet někam na chatu s xx procenty nabití bez možnosti nabíjet, tak tam taková možnost padá a bude to v mrazech dost velký problém)

- taky nevíme jak test probíhal a) ujeli xx km a pak dopočítali zbytek b) jeli až do 0% baterie? Vzhledem k tomu, že chlad zpomaluje chemické procesy, tak využitelná kapacita se zmenšuje(energie nemizí), ale provozem se komponenty pohonu prohřívájí a tím pádem se zvýší i využitelná kapacita.. >> jasně dělalt to green NCAP, takže metodika někde bude, ale nechce se mi to hledat :D


Apelovat na nižší ceny mohou, ale je to nesmysl, protože BEV k výrobě potřebuje více energie a zároveň roste cena komodit i lidské práce = musí uměle zdražit ICEV ještě více než doposud :D

V článku je pár nepřesností

- minimální zatížení životního prostředí - ano lokálně BEV produkuje méně emisí, ale v globálu to určitě neplatí
- ukažte mi takhle kompaktní motor s 95% účinností .. to bude na nobelovku
- pokud se bavíme o "až" u ICEV, tak 40% je hodně málo

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23431
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ZaQik » 02.12.2022 11:37

Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4754
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od pkadecka » 13.12.2022 10:48

Budoucnost je elektrická, ale když bude nedostatek energie, tak si auto prostě nenabijete:

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... a_recombee
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13048
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od miki21 » 13.12.2022 12:22

Každý majitel elektromobilu si pořídí benzínovou elektrocentrálu a je vyřešeno. Ekologicky může jezdit dál. :palec_nahoru: :mrgreen:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3692
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Sentik » 13.12.2022 17:19

https://www.svethardware.cz/patent-bmw- ... micu/58721
Tak s touhle ptákovinou máme v ČR do budoucna hodně velkou výhodu :oops: :mrgreen:
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4754
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od pkadecka » 13.12.2022 17:32

Tahle ptákovina vypadá spíš jako slepá cesta. BMW si to nechalo patentovat, aby je náhodou někdo nepředběhnul a teď budou zkoumat, jestli se to nechá prakticky využít... a za několik let a utracených několik mega nejspíš zjistěj, že je to na hovno.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6589
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Karel2 » 13.12.2022 18:47

No v Německu je to blbost, ale na našich cestách, to budeme i prodávat na lipské burze. :mrgreen:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů