Ještě mě napadlo odpojit lambda sondy, zda to zoufalé chovaní motoru skutečně souvisí s během bez zpětné vazby od lambda sondy.
A závěrem si dovolím citovat již dříve linkované téma:
Co to střílení do výfuku? Chudá směs a nebo problém v zapalování?Jemar píše: ↑22.09.2019 09:55 Poměrně velké procento problémů při startu má na svědomí palivové čerpadlo. Motory 1.8 a 2.0 Duratec nemají vratné palivové potrubí, jako ostatní Durateky, ale mají stálý tlak paliva na liště (3,6 - 4 bary). Pokud je tlak nižší, motor funguje s chudou směsí a hrozí problémy s podpalováním ventilů a zároveň, čím nižší teplota vzduchu, tím je potřeba pro start více paliva a při nižším tlaku se ho tam dostane méně než je potřeba a tím může docházet k samovolnému zhasnutí motoru.
První věc, kterou bych udělal je, změřit tlak paliva na vstřikovací liště. Jak na tom palivový systém je, napoví i tabulka palivových adaptací motoru (umí ji vyčíst třeba ForDiag).
Prostě: pořádně změřit tlak paliva a ideálně i adaptace