1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart
-
- Nováček
- Příspěvky: 66
- Registrován: 05.09.2022 12:33
1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart
Zdravím. Prehľadal som fórum ale tento častý problém 1.8 a 2.0 Duratec HE nebol nikde definitívne vyriešený. Problém je studený (ranný) štart. Motor naskočí bez problémov ale otáčký klesnú a motor skape. Druhý pokus už neskape, otáčky sa držia na 1000 ale pridaní plynu sa motor najprv dusí do cca 2000 ot ale potom motor normálne beží. Motor za jazdy trhá, každý rozbeh je problém a okolo auta cítiť benzín. Trvá to kým sa nezohreje lambda. Potom už nieje žiaden problém. V aute je LPG, pri núdzovom štarte na plyn robí to isté. Kód motora QQDA s elektrickou klapkou
Čo som zatial urobil:
vymenené všetky filtre
iridiové sviečky
celé sanie a hadičky skontrolované na netesnosť
Nová škrtiaca klapka
Nový EGR a vyčistená trubka
Lpg skontroľované
Vo Forde nahraný najnovší soft
Tlak paliva 3,5bar
Diag čistá
Vyčistený MAP
Všimol som si že napätie lambdy po štarte dosť kolíše - chvílu má 0,7 a zrazu spadne na 0,1 a naspäť na 0,7
Občas sa zobrazí chyba motora P0400 - chyba egr osobne si myslím že kôli bohatosti zmesi pri jazde na benzín. Na lpg sa nikdy nezobrazí
Pri čistení MAP som si všimol že je celé sanie mokré od benzínu. Mám podozrenie na netesný benzínový vstrek, skúsim ich teda vybrať a vyčistiť ultrazvukom.
Má niekto ešte nejaký nápad čo by to mohlo spôsobovať? Tento problém ma veľa majteľov Focusov/Cmax/Mondeo tak by nebolo na škodu to vyriešiť.
Čo som zatial urobil:
vymenené všetky filtre
iridiové sviečky
celé sanie a hadičky skontrolované na netesnosť
Nová škrtiaca klapka
Nový EGR a vyčistená trubka
Lpg skontroľované
Vo Forde nahraný najnovší soft
Tlak paliva 3,5bar
Diag čistá
Vyčistený MAP
Všimol som si že napätie lambdy po štarte dosť kolíše - chvílu má 0,7 a zrazu spadne na 0,1 a naspäť na 0,7
Občas sa zobrazí chyba motora P0400 - chyba egr osobne si myslím že kôli bohatosti zmesi pri jazde na benzín. Na lpg sa nikdy nezobrazí
Pri čistení MAP som si všimol že je celé sanie mokré od benzínu. Mám podozrenie na netesný benzínový vstrek, skúsim ich teda vybrať a vyčistiť ultrazvukom.
Má niekto ešte nejaký nápad čo by to mohlo spôsobovať? Tento problém ma veľa majteľov Focusov/Cmax/Mondeo tak by nebolo na škodu to vyriešiť.
Naposledy upravil(a) Roman9696 dne 28.10.2022 23:10, celkem upraveno 1 x.
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3074
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart
Řešili jsme to u Mondea MK3 taky - napřed to byly studené starty napodruhé, nakonec časem vysoký volnoběh. Motor bral skrze prasklou hadici falešný vzduch.
Řešení tedy (a příčina trápení) byla - prasklá hadice odvětrání bloku pod sáním. Od výměny klid už pár let / desítek tisíc km.
Jinak - byť s nemyslím, že by to bylo samotné příčina - iridiové svíčky - proč?
Řešení tedy (a příčina trápení) byla - prasklá hadice odvětrání bloku pod sáním. Od výměny klid už pár let / desítek tisíc km.
Jinak - byť s nemyslím, že by to bylo samotné příčina - iridiové svíčky - proč?
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Nováček
- Příspěvky: 66
- Registrován: 05.09.2022 12:33
Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart
Kde by som našiel tú hadicu? Myslíš že to môže byť príčina toho dusenia štartu na druhý pokus a následného dusenia? Aj príčina toho mokrého sania od benzínu?
Irídiové sviečky používam už dlho u všetkých áut s LPG. Osobne používam Denso Iridium Power TT. Majú dlhú životnosť, motor má oveľa hladší chod a ide krásne do otáčok. Sviečky niesu príčina problémov lebo mne nevynecháva zápal ale dusí motor
Irídiové sviečky používam už dlho u všetkých áut s LPG. Osobne používam Denso Iridium Power TT. Majú dlhú životnosť, motor má oveľa hladší chod a ide krásne do otáčok. Sviečky niesu príčina problémov lebo mne nevynecháva zápal ale dusí motor
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3074
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart
Špatná svíčka nemusí vždy jenom vynechávat...
Ona hadice je pěkně schovaná za plastovým sacím potrubím, propojuje odlučovač oleje vpředu na bloku a sání. Bez demontáže sání se nedá bohužel zkontrolovat.
Nicméně, pokud bys (nejsnáze na teplém motoru) odpojil konektor na volnoběžném ventilu, tak se motor bude dusit/zhasínat a nebo poběží dál?
Podle čeho usuzuješ, že je benzín v sání?
Ona hadice je pěkně schovaná za plastovým sacím potrubím, propojuje odlučovač oleje vpředu na bloku a sání. Bez demontáže sání se nedá bohužel zkontrolovat.
Nicméně, pokud bys (nejsnáze na teplém motoru) odpojil konektor na volnoběžném ventilu, tak se motor bude dusit/zhasínat a nebo poběží dál?
Podle čeho usuzuješ, že je benzín v sání?
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- gecko-x
- Pokročilý
- Příspěvky: 716
- Registrován: 08.04.2015 00:38
- Bydliště: Holešov
Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart
Hadice je pod sanim.
Nicmene me pomohla vymena membrany v reduktoru, ktera propouštěla plyn do sání.
Takže ráno pri prvnim startu bylo v sání mejake LPG a pri startu jednotka strikne benzín do motoru. Diky tomu lpg v sani je to vlastne prechlastane a proto to chcípne.
Pravdepodobne to i lambda zaregistruje a proto jednotce nahlasi bohatou smes a ta ubere benzinu, proto to dušení, nez se z toho motor vzpamatuje...
Nicmene me pomohla vymena membrany v reduktoru, ktera propouštěla plyn do sání.
Takže ráno pri prvnim startu bylo v sání mejake LPG a pri startu jednotka strikne benzín do motoru. Diky tomu lpg v sani je to vlastne prechlastane a proto to chcípne.
Pravdepodobne to i lambda zaregistruje a proto jednotce nahlasi bohatou smes a ta ubere benzinu, proto to dušení, nez se z toho motor vzpamatuje...
FoFo II 1,6 16V 74kW rv 2007 byl
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012

FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012

-
- Nováček
- Příspěvky: 66
- Registrován: 05.09.2022 12:33
Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart
Sviečky môžme vylúčiť. So zápalom nieje žiaden problém.
Dal som dole škrtiacu a map a cele sanie je mokré od benzínu ale kľudne to môže byť aj emulzia s nespáleného lpg. No kuknem zajtra tu hadicu a cez týždeň pôjdem znova na kontrolu LPG ale do iného servisu.
Dal som dole škrtiacu a map a cele sanie je mokré od benzínu ale kľudne to môže byť aj emulzia s nespáleného lpg. No kuknem zajtra tu hadicu a cez týždeň pôjdem znova na kontrolu LPG ale do iného servisu.
-
- Nováček
- Příspěvky: 66
- Registrován: 05.09.2022 12:33
Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart
Kde má ten motor volnobežný ventil? 50% ľudí si ho mýli s egr. Od každého počúvam že chyba je v ňom ale kedže má elektrickú škrtiacu tak by ho mať nemal.gecko-x píše: 28.10.2022 21:15 Hadice je pod sanim.
Nicmene me pomohla vymena membrany v reduktoru, ktera propouštěla plyn do sání.
Takže ráno pri prvnim startu bylo v sání mejake LPG a pri startu jednotka strikne benzín do motoru. Diky tomu lpg v sani je to vlastne prechlastane a proto to chcípne.
Pravdepodobne to i lambda zaregistruje a proto jednotce nahlasi bohatou smes a ta ubere benzinu, proto to dušení, nez se z toho motor vzpamatuje...
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3074
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart
Píšeš v sekci Mondeo MK3 - proto se ptám na volnoběžný ventil.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Nováček
- Příspěvky: 66
- Registrován: 05.09.2022 12:33
Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart

- oscaar
- Pokročilý
- Příspěvky: 839
- Registrován: 18.10.2011 20:09
- Bydliště: Zlín
Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart
Volnoběžný ventil je hned za škrtící klapkou.
https://youtu.be/LTdPOdSKOMg
https://youtu.be/LTdPOdSKOMg
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver
Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver
Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno
-
- Nováček
- Příspěvky: 66
- Registrován: 05.09.2022 12:33
Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart
Ja mám novšiu 1.8 z 2004. Na mojom motore je už elektrická klapka takže nemám volnobežný ventil. Dal by som sem foto ale dá sa len do veľkosti 1mb. Zajtta zhodím sanie a kuknem tú hadicu
- oscaar
- Pokročilý
- Příspěvky: 839
- Registrován: 18.10.2011 20:09
- Bydliště: Zlín
Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart
Nevíš na co ptáš, pokud máš elektronickou klapku, tak ti volnoběh řídí přímo klapka.
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver
Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver
Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno
-
- Nováček
- Příspěvky: 66
- Registrován: 05.09.2022 12:33
Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart
Co to meleš? Ja som sa normálne pýtal kde je teda ten ventil keď mám elektrickú klapku. 

Čítaj celú tému a nie posledný príspevok 
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3074
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart
Dotaz je v sekci Mondeo MK3, nespecifikoval jsi, že se jedná o motor z C-maxu, podpis taky nemáš vyplněný - nemáme věšteckou kouli, abychom věděli, že píšeš do jedné sekce fóra, aby ses ptal na motor z jiného auta.
Focus/C-Max/Mondeo MK4, jak sám víš, volnoběžný ventil nemá a to je jedna ze zásadních odlišností proti MK3.
Pro potíže s volnoběhem ovšem řekl bych - odlišnost zásadní.
PS: aspoň že jsi dodatečně doplnil první příspěvek.
Focus/C-Max/Mondeo MK4, jak sám víš, volnoběžný ventil nemá a to je jedna ze zásadních odlišností proti MK3.
Pro potíže s volnoběhem ovšem řekl bych - odlišnost zásadní.
PS: aspoň že jsi dodatečně doplnil první příspěvek.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Nováček
- Příspěvky: 66
- Registrován: 05.09.2022 12:33
Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart
Takže, sanie som vybral, hadica je ok, nikde nevidno žiadnu netesnost. Nejaké ďalšie nápady?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti