DRL denní svíceni Ford Galaxy 2006-2015
- jivo
- Člen klubu
- Příspěvky: 142
- Registrován: 19.02.2019 20:35
- Bydliště: Někde mezi D0
DRL denní svíceni Ford Galaxy 2006-2015
Narazil jsem na originální DRL světla k Galaxy. Teda jen v katalogu FORD bez čísla a google to našel na Amazonu jako nedostupné. Popravdě si nedokáži představit, kam je tam dát. Zda to bylo s jiným nárazníkem, nebo menšíma mlhovkama.
Nemá někdo info nebo řešení, co projde je dle zákona?
Tak lze je sehnat i v CR, cena je děsná a jak to přesně vypadá sez těch pidiibrázků zjistit nedá. Spíše nějaký rámeček okolo mlhovky.Finish 1717421
Asi to bude opravdu jen ramecek okolo mlhovek, co se nejak neznamo pridela. viz: https://www.amazon.co.uk/Ford-1717421-G ... B00DSKXT7U
Nemá někdo info nebo řešení, co projde je dle zákona?
Tak lze je sehnat i v CR, cena je děsná a jak to přesně vypadá sez těch pidiibrázků zjistit nedá. Spíše nějaký rámeček okolo mlhovky.Finish 1717421
Asi to bude opravdu jen ramecek okolo mlhovek, co se nejak neznamo pridela. viz: https://www.amazon.co.uk/Ford-1717421-G ... B00DSKXT7U
Naposledy upravil(a) jivo dne 04.01.2020 22:13, celkem upraveno 1 x.
Galaxy TDCI 2.0 120kW euroV
- jivo
- Člen klubu
- Příspěvky: 142
- Registrován: 19.02.2019 20:35
- Bydliště: Někde mezi D0
Re: DRL denní svíceni Ford Galaxy 2006-2015
Na FB jsem dostal info o dennim svicenim v mlhovkach, co prochazi i STK. Vyjme se cela objimka a misto ni da LED mlhovka s LED svicenim. Rozmerove to pasuje, jen to se musi dobastlit (stahnout, dodelat modul, dira do narazniku, +2x 15W odpor na kamel mlhovek). Asi zatim nejlepsi reseni. I kdyz ten svit tech 5W LED mlhovek asi nebude nic moc.
Navod je dnes malo aktivnim https://www.ford-galaxy.cz/viewtopic.ph ... 79#p109879
Navod je dnes malo aktivnim https://www.ford-galaxy.cz/viewtopic.ph ... 79#p109879
Galaxy TDCI 2.0 120kW euroV
-
- Junior
- Příspěvky: 437
- Registrován: 23.01.2018 19:06
- Bydliště: Liberec
Re: DRL denní svíceni Ford Galaxy 2006-2015
Osobně mám Osram LED Fog PL, ke kterým bylo možné přidat rámeček k typům auta. Mám dojem, že se dá dokoupit zvlášť. Já tedy na Cmaxu žádný nepotřeboval, tam byla jen výměna kus za kus. Přes STK jsem před 14 dny taky prošel bez problémů.
Ford Grand Cmax – 1,6 EB Titanium 134kw – 2011 viewtopic.php?f=239&t=47846
- TomFocus
- Test driver
- Příspěvky: 8239
- Registrován: 12.05.2013 17:06
- Bydliště: Praha
Re: DRL denní svíceni Ford Galaxy 2006-2015
Sice přesně nevím jak to má tvé Galaxy s mlhovkama, ale dám svoji zkušenost.
Na svém ff2 jsem měl v mlhovkách led žárovku se sníženým výkonem pro denní svícení cca rok.
A takhle si jedeme v mariánkách a v tom dopraváci PČR, zastavili nás, proběhla normální kontrola a příslušník říká...
pane řidiči mlhovka je mlhovka a né denní svícení (drl). Pozná se to podle kódu na skle/plastu lampy je uvedeno k čemu slouží (hlavní světlomet, mlhovka, drl) výměnou zdroje nezměníte účel lampy.
Proběhlo to domluvou a viewtopic.php?p=1094846#p1094846
To jen, že pokud je na lampě uvedeno označení mlhovky může být problém a ne jen na STK. Pokud máš lampu jako oct. 2 a tuším superb 2 kde je denní svícení v jedné lampě s mlhovkou beru mé řádky zpět.
Na svém ff2 jsem měl v mlhovkách led žárovku se sníženým výkonem pro denní svícení cca rok.
A takhle si jedeme v mariánkách a v tom dopraváci PČR, zastavili nás, proběhla normální kontrola a příslušník říká...
pane řidiči mlhovka je mlhovka a né denní svícení (drl). Pozná se to podle kódu na skle/plastu lampy je uvedeno k čemu slouží (hlavní světlomet, mlhovka, drl) výměnou zdroje nezměníte účel lampy.
Proběhlo to domluvou a viewtopic.php?p=1094846#p1094846
To jen, že pokud je na lampě uvedeno označení mlhovky může být problém a ne jen na STK. Pokud máš lampu jako oct. 2 a tuším superb 2 kde je denní svícení v jedné lampě s mlhovkou beru mé řádky zpět.
- jivo
- Člen klubu
- Příspěvky: 142
- Registrován: 19.02.2019 20:35
- Bydliště: Někde mezi D0
Re: DRL denní svíceni Ford Galaxy 2006-2015
Toho jsem se bal, ale ty tam mas jiny svetlomet a svetlo bude mit obe homologace. Jen zustane sklo jako kryt . U mlhovek vymenis cocku a zustane je sklo jako kryt.
Proto jsme predtim uvazoval o tom bazmeku na sviceni snizenejma dalkovejma. U Galaxy ma hlavni svetlo homologaci denniho sviceni, ackoliv sviti naplno. Ale v GEM je neco o ztlumeni svetel. Me ale stve to sviceni jen s klickem a tak jsem to vypnul. No, ted v zime to stejne delat nebudu a casu dost.
Ale upravim 1.prispevek, na druhem foru jsem dostal doplneni Ford kodu a ten origo je jen DLR s plastem, co se nejak pridela kolem mlhovky.
Proto jsme predtim uvazoval o tom bazmeku na sviceni snizenejma dalkovejma. U Galaxy ma hlavni svetlo homologaci denniho sviceni, ackoliv sviti naplno. Ale v GEM je neco o ztlumeni svetel. Me ale stve to sviceni jen s klickem a tak jsem to vypnul. No, ted v zime to stejne delat nebudu a casu dost.
Ale upravim 1.prispevek, na druhem foru jsem dostal doplneni Ford kodu a ten origo je jen DLR s plastem, co se nejak pridela kolem mlhovky.
Galaxy TDCI 2.0 120kW euroV
-
- Nováček
- Příspěvky: 20
- Registrován: 15.02.2013 12:25
Re: DRL denní svíceni Ford Galaxy 2006-2015
Zdravím,
můžete mě prosím poradit kam zapojit vodiče pro denní svícení?
Mam v čelní mřížce už osazené světla, vše funguje jak ma. ALE!
Mam problém najít 12V po zapnutí klíče do polohy II bez nežádoucích projevů. Konkrétně: Zapojil jsem na pojistku F11 dle manuálu Snímač hmotnosti průtoku nasávaného vzduchu (MAF),snímač vody v palivu, aktivní klapka sání vzduchu v mřížce (2.0 Duratorq-TDCi, stupeň V)
Tam sice je 12V po zapnutí, ale po vytažení klíče se pořád diody rosvecuji cca na 10 vteřin podobu cca 15min.
Zkoušel jsem i ostatní pojistky a vždy to dělalo psí kusy.
Děkuji
můžete mě prosím poradit kam zapojit vodiče pro denní svícení?
Mam v čelní mřížce už osazené světla, vše funguje jak ma. ALE!
Mam problém najít 12V po zapnutí klíče do polohy II bez nežádoucích projevů. Konkrétně: Zapojil jsem na pojistku F11 dle manuálu Snímač hmotnosti průtoku nasávaného vzduchu (MAF),snímač vody v palivu, aktivní klapka sání vzduchu v mřížce (2.0 Duratorq-TDCi, stupeň V)
Tam sice je 12V po zapnutí, ale po vytažení klíče se pořád diody rosvecuji cca na 10 vteřin podobu cca 15min.
Zkoušel jsem i ostatní pojistky a vždy to dělalo psí kusy.
Děkuji
Ford Galaxy III 2.0 TDCi 96 kW rv 2012
- Raada
- Test driver
- Příspěvky: 2660
- Registrován: 07.09.2008 00:35
- Bydliště: Exit 10 na D10
Re: DRL denní svíceni Ford Galaxy 2006-2015
Ahoj, ja se chystam doplnit denni ledky do te mrizky v narazniku. Rozmerove (dodrzeni tech 40cm od obrysu) je to na hrane, ale melo by to vyjit. Zapojeni na spinane napeti budu resit az pri montazi zkouseckou. Nekde jsem cetl o pozici c. 15, ale nevim, zda to pasuje i na nase Galaxyny.
- gabriiel
- Junior
- Příspěvky: 209
- Registrován: 01.12.2012 19:47
- Bydliště: Chrudim
Re: DRL denní svíceni Ford Galaxy 2006-2015
Ciste teoreticky, neslo by pouzit original denni sviceni z S-Maxe, jen se to vyreze do narazniku na to same misto na Galaxy, kde to ma plus minus S-Max? Nezkousel to nekdo?
Ford Focus MKIII TR Easy 2013 | 1.0 EcoBoost | 74 kW |
Ford Galaxy MKIII Titanium 2012 | 2.2 TDCi | 147 kW |
Ford Galaxy MKIII Titanium 2012 | 2.2 TDCi | 147 kW |
- Raada
- Test driver
- Příspěvky: 2660
- Registrován: 07.09.2008 00:35
- Bydliště: Exit 10 na D10
Re: DRL denní svíceni Ford Galaxy 2006-2015
No, domnivam se, ze by se musela vyrezat docela velka dira, nemusi se to povest perfektne, muze tam vadit nejaka vyztuha z vnitrni strany apod. S-max ma ta svetla zaroven jako obrysova (po prepnuti na hlavni tyhle pohasnou a nevim, zda by to nevadilo na STK). Osobne nevidim duvod, kdyz se svetla daji v pohode umistit do mrizky s minimalnim zasahem. Sehnat svetla z S-Maxe bude urcite drazsi nez koupit vyborne svitici nova do mrizky.
- gabriiel
- Junior
- Příspěvky: 209
- Registrován: 01.12.2012 19:47
- Bydliště: Chrudim
Re: DRL denní svíceni Ford Galaxy 2006-2015
Tak jsem poridil DRL od Phillips, zapojil dle navodu (cerveny na + pol baterie, cerny na - pol baterie, modry na kostru a oranzovy na parkovacky), fungovalo to. ALE jen chvili.
Ford ma uzasnou funkci BMS na baterce a pokud se DRL pripoji naprimo na baterku, jak je v navodu, tak BMS nemusi po nastartovani pokazde pustit nabijeni baterie, ze? Pritom DRL detekuje zvyseni napeti a dle toho se zapne. Na standardnich 12,5V nepobezi.
Takze DRL sviti jen kdyz BMS dovoli dobijet baterku. Poznal jsem to tak, ze po mne najednou zacali blikat protijedouci, ze nesvitim.
Kdyz napr. pripojim nabijecku na vyple auto, tak po chvili se rozsviti i DRL, jak to zdetekuje zvysene napeti. S voltmetrem v ruce to zacalo svitit az nekde kolem 13,4V.
Kam tedy zapojit napajeni DRL tak, aby tam vzdy detekovalo zvysene napeti, ale az po nastartovani? Ze tam alternator pousti vic nez 13,4V a neovlivnuje to BMS?
Predem diky.
Ford ma uzasnou funkci BMS na baterce a pokud se DRL pripoji naprimo na baterku, jak je v navodu, tak BMS nemusi po nastartovani pokazde pustit nabijeni baterie, ze? Pritom DRL detekuje zvyseni napeti a dle toho se zapne. Na standardnich 12,5V nepobezi.
Takze DRL sviti jen kdyz BMS dovoli dobijet baterku. Poznal jsem to tak, ze po mne najednou zacali blikat protijedouci, ze nesvitim.
Kdyz napr. pripojim nabijecku na vyple auto, tak po chvili se rozsviti i DRL, jak to zdetekuje zvysene napeti. S voltmetrem v ruce to zacalo svitit az nekde kolem 13,4V.
Kam tedy zapojit napajeni DRL tak, aby tam vzdy detekovalo zvysene napeti, ale az po nastartovani? Ze tam alternator pousti vic nez 13,4V a neovlivnuje to BMS?
Predem diky.
Ford Focus MKIII TR Easy 2013 | 1.0 EcoBoost | 74 kW |
Ford Galaxy MKIII Titanium 2012 | 2.2 TDCi | 147 kW |
Ford Galaxy MKIII Titanium 2012 | 2.2 TDCi | 147 kW |
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 4000
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24164
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: DRL denní svíceni Ford Galaxy 2006-2015
nechapu, proc je tam -pol baterie a kostra ... dej oba na kostru
a misto +polu baterie pouzij napr. relatko pro celni sklo; na nozicce 30 se objevi napajeni az po nastartovani
a misto +polu baterie pouzij napr. relatko pro celni sklo; na nozicce 30 se objevi napajeni az po nastartovani
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13289
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: DRL denní svíceni Ford Galaxy 2006-2015
To nepomoze. Ovladacia elektronika sleduje napajacie napatie. Zapne LEDky po zvyseni nad cca 13,6V. Nepouziva spinane napajanie.
- gabriiel
- Junior
- Příspěvky: 209
- Registrován: 01.12.2012 19:47
- Bydliště: Chrudim
Re: DRL denní svíceni Ford Galaxy 2006-2015
Tak jsem nechtel byt za nymanda, proto jsem psal, ze to mam dle navodu, ale jinak cerny a modry mam oba na kostre, je to jednodussi nez to cpat nekam dozadu na baterku, kde to jednak neni o co chytit a jednak se musi cela baterka vytahnout ven, coz v pripade naseho Galaxy je docela porod.
Co jsem ale dohledal, tak doporucuji zapojit ten modry, ktery je ted na kostre, prave na nejakou pojistku, kde bude +12 az po nastartovani. Tzv. zapojeni pro start/stop nebo hybridy (i kdyz ani jedno v aute nemam).
Ten modry evidentne funguje tak, ze pokud je na kostre neboli na minusu, tak se DRL rozsviti zmenou napeti na plus a minus (alternator dobiji a je tam alespon 13,4V). Ale pokud je na pojistce, neboli na plusu, tak se rozsviti v momente, kdy je tam napeti po nastartovani a je jedno, jestli 12V nebo alespon 13,4V. Jinak by zhasinaly porad na kazde krizovatce.
Dnes to zkusim prepojit, dam modry z kostry na pojistku, jestli to pomuze.
Co jsem ale dohledal, tak doporucuji zapojit ten modry, ktery je ted na kostre, prave na nejakou pojistku, kde bude +12 az po nastartovani. Tzv. zapojeni pro start/stop nebo hybridy (i kdyz ani jedno v aute nemam).
Ten modry evidentne funguje tak, ze pokud je na kostre neboli na minusu, tak se DRL rozsviti zmenou napeti na plus a minus (alternator dobiji a je tam alespon 13,4V). Ale pokud je na pojistce, neboli na plusu, tak se rozsviti v momente, kdy je tam napeti po nastartovani a je jedno, jestli 12V nebo alespon 13,4V. Jinak by zhasinaly porad na kazde krizovatce.
Dnes to zkusim prepojit, dam modry z kostry na pojistku, jestli to pomuze.
Ford Focus MKIII TR Easy 2013 | 1.0 EcoBoost | 74 kW |
Ford Galaxy MKIII Titanium 2012 | 2.2 TDCi | 147 kW |
Ford Galaxy MKIII Titanium 2012 | 2.2 TDCi | 147 kW |
- gabriiel
- Junior
- Příspěvky: 209
- Registrován: 01.12.2012 19:47
- Bydliště: Chrudim
Re: DRL denní svíceni Ford Galaxy 2006-2015
Prepojil jsem to, dal modry z kostry na KL15, co v pripade Ford Galaxy WA6 je pojistka c. 37 v motorovem prostoru a funguje to. DRL sviti, kdyz je na pojistce napeti i pri nizsim nez dobijecim napeti.
Ale aby to bylo opravdu dokonale, protoze porad funguje i situace, kdy se DRL rozsviti, pokud je vyssi napeti nez 13,22V (alternator pres povoleni BMS dobiji, nebo je pripojena externi autonabijecka) a neni napeti na KL15, je potreba tam vlozit do obvodu napajeni DRL spinaci rele, aby rozsvecelo DRL opravdu az po nastartovani.
Ne, zeby neslo pripojit cerveny drat misto na plus pol baterie primo na tu pojistku c. 37, jen nevim, jestli to nebude delat zlobu pro ridici jednotku, ze ji tam neco taha pres tu pojistku vic proudu, nez by melo...
Nebo to nechat tak a smirit se s tim, ze pri dobijeni externi autonabijeckou budou DRL svitit.
Relatko tam ale dodelam, at je to tip top.
To ne-hybridni zapojeni je opravdu vhodne jen pro automobily, ktere nemaji BMS nebo podobna kurvitka.
Zaverem: nejlepsi varianta pripojeni Philips DRL9 pro automobily vybavene BMS (battery management system/ battery monitoring sensor) je dle schematu pro start/stop nebo hybridni systemy, ale doporucuji se spinacim rele, ktere si vezme signal ze stejne pojistky, jako modry drat, tedy z KL15/c. 37.
Ale aby to bylo opravdu dokonale, protoze porad funguje i situace, kdy se DRL rozsviti, pokud je vyssi napeti nez 13,22V (alternator pres povoleni BMS dobiji, nebo je pripojena externi autonabijecka) a neni napeti na KL15, je potreba tam vlozit do obvodu napajeni DRL spinaci rele, aby rozsvecelo DRL opravdu az po nastartovani.
Ne, zeby neslo pripojit cerveny drat misto na plus pol baterie primo na tu pojistku c. 37, jen nevim, jestli to nebude delat zlobu pro ridici jednotku, ze ji tam neco taha pres tu pojistku vic proudu, nez by melo...
Nebo to nechat tak a smirit se s tim, ze pri dobijeni externi autonabijeckou budou DRL svitit.
Relatko tam ale dodelam, at je to tip top.
To ne-hybridni zapojeni je opravdu vhodne jen pro automobily, ktere nemaji BMS nebo podobna kurvitka.
Zaverem: nejlepsi varianta pripojeni Philips DRL9 pro automobily vybavene BMS (battery management system/ battery monitoring sensor) je dle schematu pro start/stop nebo hybridni systemy, ale doporucuji se spinacim rele, ktere si vezme signal ze stejne pojistky, jako modry drat, tedy z KL15/c. 37.
Ford Focus MKIII TR Easy 2013 | 1.0 EcoBoost | 74 kW |
Ford Galaxy MKIII Titanium 2012 | 2.2 TDCi | 147 kW |
Ford Galaxy MKIII Titanium 2012 | 2.2 TDCi | 147 kW |
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů