Kdo by potřeboval kvůli tlumení nebo z jiného důvodu oddělat obložení dveří, tady je rychlý návod. Týká se předních dveří, ale zadní budou velice podobné... Řidič/spolujezdec je v podstatě to stejné.
Nejprve je potřeba oddělat 3 plasty - trojúhelníček nad obložením jde velice lehce.
Kryt výškového reproduktoru - dva klipy, je nutno začít u repra. Nějakým plastovým nástrojem - používám na podebrání starou platební kartu...
Plast s ovládáním skla. 3 klipy - opět podebrat a vycvakávat směrem nahoru. Začít ze strany u pantu dveří.. Odpojíme konektor.
Pod plastem u výškového repra a pod madlem se objeví šroub, šestihran vel. 10.
Zespodu obložení jsou dva šroubky, šestihran vel. 7.
Poté už je možno celý panel odcvakávat - začínáme zespodu, nahoře je zavěšený u hrany okna. 4 klipy bílé kulaté, ty jdou o něco tíž. 4 klipy obdélníkové..
S-Max MK2: Demontáž obložení dveří, tlumení dveří
- Adow
- Člen klubu
- Příspěvky: 6774
- Registrován: 20.05.2011 09:52
- Bydliště: Kousek od Brna
S-Max MK2: Demontáž obložení dveří, tlumení dveří
Naposledy upravil(a) Adow dne 02.02.2021 19:40, celkem upraveno 2 x.
Je: Ford S-max II, 2.0 TDCi
Je: Ford B-max, 1.0 EB
Je: BMW i3, BEV 125 kW
Byl: Ford S-max I, 1.8 TDCi
Byl: Ford Focus III Combi FL, 1.5 EB
Byl: Ford Focus II Combi FL, 1.6i
Je: Ford B-max, 1.0 EB
Je: BMW i3, BEV 125 kW
Byl: Ford S-max I, 1.8 TDCi
Byl: Ford Focus III Combi FL, 1.5 EB
Byl: Ford Focus II Combi FL, 1.6i
- Adow
- Člen klubu
- Příspěvky: 6774
- Registrován: 20.05.2011 09:52
- Bydliště: Kousek od Brna
Re: S-Max MK2: Demontáž obložení dveří, tlumení dveří
Výplň opatrně oddálíme. Poté je nutno odpojit všechny konektory, které do výplně vedou (výškové repro), tlačítka zámku, ambientní osvětlení...
Poslední věcí potom je vyháknutí bovdenu otevírání dveří. Na straně bovdenu je to zacvaklé, potom už to jde v pohodě.
Pohled na oddělaný tapec (tady už po tlumení).
Pokud se pořtebujete dostat ještě dál, odlepte membránu. Je dobré začít v rohu, jak se tmel pustí, jde to potom už lehce a stejě lehce to jde nalepit zpět.Je: Ford S-max II, 2.0 TDCi
Je: Ford B-max, 1.0 EB
Je: BMW i3, BEV 125 kW
Byl: Ford S-max I, 1.8 TDCi
Byl: Ford Focus III Combi FL, 1.5 EB
Byl: Ford Focus II Combi FL, 1.6i
Je: Ford B-max, 1.0 EB
Je: BMW i3, BEV 125 kW
Byl: Ford S-max I, 1.8 TDCi
Byl: Ford Focus III Combi FL, 1.5 EB
Byl: Ford Focus II Combi FL, 1.6i
- Adow
- Člen klubu
- Příspěvky: 6774
- Registrován: 20.05.2011 09:52
- Bydliště: Kousek od Brna
Re: S-Max MK2: Demontáž obložení dveří, tlumení dveří
Dveře jsem chtěl vytlumit. Důvodem bylo rezonování při basech - hlavním problémem způsobujícím pazvuky byla membrána. Dveře jsem ale vytlumil kompletně.. Nechtělo se mi nějak složitě vybírat, tak jsem koupil celou doporučenou sadu: https://www.ahifi.cz/set-pro-odhlucneni ... emium.html
Ještě je potřeba odpojit a demontovat reproduktor - šestihran, vel. 7. Vnější plech dveří zevnitř dvě vrstvy - antivibrační a na něj protihlukový. Už z Focusu se mi osvědčil postup, kdy si dovnitř do dveří dám napřed noviny, poskládám si je a vytvaruju dle dveří a podle nich stříhám materiál. Tady si musím postesknout. Vzhledem k tomu, že noviny neodebíráme, posloužily předvolební noviny (ještě, že ty komunisty máme ). Pokud budete dělat S-maxe MK2, pomohou vám pro vnější plech zevnitř šablony v příloze. Měl jsem pláty rozměru 50x35cm, takže to vychází z nich. Následuje pár fotek z vylepení vnitřní strany vnějšího plechu dveří.
Ještě je potřeba odpojit a demontovat reproduktor - šestihran, vel. 7. Vnější plech dveří zevnitř dvě vrstvy - antivibrační a na něj protihlukový. Už z Focusu se mi osvědčil postup, kdy si dovnitř do dveří dám napřed noviny, poskládám si je a vytvaruju dle dveří a podle nich stříhám materiál. Tady si musím postesknout. Vzhledem k tomu, že noviny neodebíráme, posloužily předvolební noviny (ještě, že ty komunisty máme ). Pokud budete dělat S-maxe MK2, pomohou vám pro vnější plech zevnitř šablony v příloze. Měl jsem pláty rozměru 50x35cm, takže to vychází z nich. Následuje pár fotek z vylepení vnitřní strany vnějšího plechu dveří.
- Přílohy
-
- Tlumení - spolujezdec.pdf
- (14.33 KiB) Staženo 65 x
-
- Tlumení - řidič.pdf
- (14.46 KiB) Staženo 76 x
Je: Ford S-max II, 2.0 TDCi
Je: Ford B-max, 1.0 EB
Je: BMW i3, BEV 125 kW
Byl: Ford S-max I, 1.8 TDCi
Byl: Ford Focus III Combi FL, 1.5 EB
Byl: Ford Focus II Combi FL, 1.6i
Je: Ford B-max, 1.0 EB
Je: BMW i3, BEV 125 kW
Byl: Ford S-max I, 1.8 TDCi
Byl: Ford Focus III Combi FL, 1.5 EB
Byl: Ford Focus II Combi FL, 1.6i
- Adow
- Člen klubu
- Příspěvky: 6774
- Registrován: 20.05.2011 09:52
- Bydliště: Kousek od Brna
Re: S-Max MK2: Demontáž obložení dveří, tlumení dveří
Plech dveří zevnitř a membrána - antivibrační materiál. Pečlivě nalepíme membránu a nalepujeme pláty. Vše co je možné je lepší z plechu domontovat nebo vycvaknout a pak to po lepení vrátit zpět..
Výplň dveří zvuková izolace. Toto snad ani není potřeba, protože S-max je odhlučněný docela hezky. Tady bych byl příště opatrnější - pokud je tam nová a původní vrstva, jde výplň už trochu hůř nacvaknout zpět
No a výsledek? Přední dveře už při basech nerezonují a slyším nějaký hluk pro změnu zezadu.... Takže pokračování příště se zadními dveřmi Je: Ford S-max II, 2.0 TDCi
Je: Ford B-max, 1.0 EB
Je: BMW i3, BEV 125 kW
Byl: Ford S-max I, 1.8 TDCi
Byl: Ford Focus III Combi FL, 1.5 EB
Byl: Ford Focus II Combi FL, 1.6i
Je: Ford B-max, 1.0 EB
Je: BMW i3, BEV 125 kW
Byl: Ford S-max I, 1.8 TDCi
Byl: Ford Focus III Combi FL, 1.5 EB
Byl: Ford Focus II Combi FL, 1.6i
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů