PTC heater MK2 vs. MK3
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24274
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: PTC heater MK2 vs. MK3
sesta z prava
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- mobiler9004
- Nováček
- Příspěvky: 58
- Registrován: 21.11.2010 20:29
Re: PTC heater MK2 vs. MK3
Super. Díky. Neuvěřitelný jaký máš informace.
Tak už mám zkouknuto.
Pozitiva
Když se hrabu v mrazu v autě a o něco se kuchnu až do krve, tak o tom nevím dokud nevidím krev. Díky mrazu ani tolik neteče
Negativa
Výbava TREND dostála svého jména a Ford nechal výrobu kabeláže na mě, takže bez přípravy
A tím prozatím končí experiment. Teď se jdou objednávat díly a čekat na vlídnější počasí pro montáž pod širým nebem.
Tak už mám zkouknuto.
Pozitiva
Když se hrabu v mrazu v autě a o něco se kuchnu až do krve, tak o tom nevím dokud nevidím krev. Díky mrazu ani tolik neteče
Negativa
Výbava TREND dostála svého jména a Ford nechal výrobu kabeláže na mě, takže bez přípravy
A tím prozatím končí experiment. Teď se jdou objednávat díly a čekat na vlídnější počasí pro montáž pod širým nebem.
Ford Focus KOMBI MK3 - 2014 1.0 EB 92kW
Ford Focus KOMBI MK2 FL - 2010 1.6 16V 74kW
Ford Focus KOMBI MK1 - 2000 1.6 16V 74kW
Ford Focus KOMBI MK2 FL - 2010 1.6 16V 74kW
Ford Focus KOMBI MK1 - 2000 1.6 16V 74kW
- Hoffis
- Junior
- Příspěvky: 302
- Registrován: 21.05.2020 15:58
Re: PTC heater MK2 vs. MK3
že tam není pojistka , to ještě nemusí znamenat, že není příprva.
Odendej plast středového tunelu na straně spolujezdce a uvidíš, zda tam je kabel na výhřev. Manželka ho tam má, přišel jsem na to náhodou, když jsem tam dělal něco jiného. Má také 1.0 EB, ale titanium.
Mimochodem, u tohodle motoru heater považuji za zbytečnost, topí tak neuvěřitelně rychle, že jsem to u žádného jiného auta neviděl.
Odendej plast středového tunelu na straně spolujezdce a uvidíš, zda tam je kabel na výhřev. Manželka ho tam má, přišel jsem na to náhodou, když jsem tam dělal něco jiného. Má také 1.0 EB, ale titanium.
Mimochodem, u tohodle motoru heater považuji za zbytečnost, topí tak neuvěřitelně rychle, že jsem to u žádného jiného auta neviděl.
Mondeo MK5 - 2.0TDCi - 132KW
- mobiler9004
- Nováček
- Příspěvky: 58
- Registrován: 21.11.2010 20:29
Re: PTC heater MK2 vs. MK3
Pravda, středový tunel jsem úplně rozebraný neměl. Díval jsem se zatím jen zběžně po sundání krytu pojistkové skříně u spolujezdce. Díky za radu.
Co se týká rychlosti ohřevu motoru 1.0EB 92kW, tak přibližně stejně rychle se mi ohřívala 1.6 v MK1 a MK2. Několik dní v měsíci jezdím krátké trasy (cca 5 - 6 km) ve večerních až brzkých ranních hodinách, takže téměř okamžitý nástup topení je pro mě k nezaplacení.
Co se týká rychlosti ohřevu motoru 1.0EB 92kW, tak přibližně stejně rychle se mi ohřívala 1.6 v MK1 a MK2. Několik dní v měsíci jezdím krátké trasy (cca 5 - 6 km) ve večerních až brzkých ranních hodinách, takže téměř okamžitý nástup topení je pro mě k nezaplacení.
Ford Focus KOMBI MK3 - 2014 1.0 EB 92kW
Ford Focus KOMBI MK2 FL - 2010 1.6 16V 74kW
Ford Focus KOMBI MK1 - 2000 1.6 16V 74kW
Ford Focus KOMBI MK2 FL - 2010 1.6 16V 74kW
Ford Focus KOMBI MK1 - 2000 1.6 16V 74kW
- Hoffis
- Junior
- Příspěvky: 302
- Registrován: 21.05.2020 15:58
Re: PTC heater MK2 vs. MK3
pokud se ti ohřívá tak "pomalu" jako 1.6, tak tam máš něco špatně. Ženě to topí takřka okamžitě, opravdu jsem to ještě nikdy u jiného auta neviděl
Mondeo MK5 - 2.0TDCi - 132KW
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24274
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: PTC heater MK2 vs. MK3
omyl, kabel musi koncit v pojistkovnci a pokud tam je, tak je prisroubovan a je u nej i pojistka (druhy konec kabelu by byl smotany u stredoveho tunelu)
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- Vezir
- Nováček
- Příspěvky: 166
- Registrován: 05.12.2018 22:48
- Bydliště: Ostrava
Re: PTC heater MK2 vs. MK3
Dovolím si pár postřehů / zkušenost s domontáží výhřevu na 1.6 Ti-VCT, Trend (FL):
Silovina bez přípravy, jediné, co již bylo (asi standart?) ve voze, tak propoj mezi panelem klímy a BCMi a konektor z BCMi k PTC ("ovládání"). V pre-fuse Mega F5 bez pojistky, ale F1 (taky 80A) byla s pojistkou a neobsazená = využil jsem ji, navíc z tohoto místa se lépe vytahuje takto tlustý kabel. Dostat se do pre-fuse je o rozebrání všeho okolo - vzduchový filtr nevyjímaje. Doporučuju si pod to hodit nějakou misku nebo veškeré nářadí mít zmagnetované - ať pak matičky nebo plíšky nevytahujete zpod motoru.
Protáhnout silovinu od pojistkovnice k nohám spolujezdce (vč. průchodky kastlí) je proti ostatním pracem trivialita. Pro přístup k záslepce sice stačí vytáhnout krycí spodní (přední) plast loketky, ale pro zbylé práce stejně budete muset sundat schránku před spolujezdcem a minimálně o cca 5cm posunout (dozadu) celou loketku. Následně vyšroubovat záslepku a pak se trápit s montáží...
Nevím, jak to je u předFL, ale po FL má před záslepkou i kus oc. rámu. Trochu pomůže odříznout přečnívající kraj plastu těsně vedle plechu, do kterého zapadá (nebo u něj končí?) konec plastu loketky. Nevyhnete se však rozdělání patrony výhřevu na samotnou topnici a plastový kryt s elektronikou (nacvaknuto). Následně vložit topnici (pozor, musí zapadnout až skoro dovnitř - cca o 5mm více - pouhým vsazením vám bude lehce přečnívat a nestačí to) a nějak se tam trefit i tím krytem. Když není topnice dobře vložena, nedokáže to secvaknout ani "cvičená žížala". Když je správně "utopená", pak se to kupodivu dá. Resp., mi se to jinak nepovedlo Každopádně je u toho člověk nasáčkovaný do půli těla v autě. Pak "jen" zapojit konektory, povolit PTC a vyzkoušet. Neměl by být žádný další zádrhel.
A doporučuji všechny "samo-domo" spoje na 10mm2 kabelu pájet, ne jen stáčet / kroutit. Tečou už tam trošku větší proudy, než aby se to časem uklepalo a rozpojilo...
Silovina bez přípravy, jediné, co již bylo (asi standart?) ve voze, tak propoj mezi panelem klímy a BCMi a konektor z BCMi k PTC ("ovládání"). V pre-fuse Mega F5 bez pojistky, ale F1 (taky 80A) byla s pojistkou a neobsazená = využil jsem ji, navíc z tohoto místa se lépe vytahuje takto tlustý kabel. Dostat se do pre-fuse je o rozebrání všeho okolo - vzduchový filtr nevyjímaje. Doporučuju si pod to hodit nějakou misku nebo veškeré nářadí mít zmagnetované - ať pak matičky nebo plíšky nevytahujete zpod motoru.
Protáhnout silovinu od pojistkovnice k nohám spolujezdce (vč. průchodky kastlí) je proti ostatním pracem trivialita. Pro přístup k záslepce sice stačí vytáhnout krycí spodní (přední) plast loketky, ale pro zbylé práce stejně budete muset sundat schránku před spolujezdcem a minimálně o cca 5cm posunout (dozadu) celou loketku. Následně vyšroubovat záslepku a pak se trápit s montáží...
Nevím, jak to je u předFL, ale po FL má před záslepkou i kus oc. rámu. Trochu pomůže odříznout přečnívající kraj plastu těsně vedle plechu, do kterého zapadá (nebo u něj končí?) konec plastu loketky. Nevyhnete se však rozdělání patrony výhřevu na samotnou topnici a plastový kryt s elektronikou (nacvaknuto). Následně vložit topnici (pozor, musí zapadnout až skoro dovnitř - cca o 5mm více - pouhým vsazením vám bude lehce přečnívat a nestačí to) a nějak se tam trefit i tím krytem. Když není topnice dobře vložena, nedokáže to secvaknout ani "cvičená žížala". Když je správně "utopená", pak se to kupodivu dá. Resp., mi se to jinak nepovedlo Každopádně je u toho člověk nasáčkovaný do půli těla v autě. Pak "jen" zapojit konektory, povolit PTC a vyzkoušet. Neměl by být žádný další zádrhel.
A doporučuji všechny "samo-domo" spoje na 10mm2 kabelu pájet, ne jen stáčet / kroutit. Tečou už tam trošku větší proudy, než aby se to časem uklepalo a rozpojilo...
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24274
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: PTC heater MK2 vs. MK3
diky za navod viewtopic.php?p=1195861#p1195861
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- mobiler9004
- Nováček
- Příspěvky: 58
- Registrován: 21.11.2010 20:29
Re: PTC heater MK2 vs. MK3
Tak jsem se díval u mojí předFL v TRENDu i u středového tunelu a je úplně bez přípravy.
Bravůrně vytvořený návod!
Díky Vezir za návod, který je prakticky stejný pro předFL s rozdílem dodání jednotky ovládání topení s PTC.
Velký dík ZaQik za dobré rady, díky kterým jsem se měl od čeho odpíchnout.
Bravůrně vytvořený návod!
Díky Vezir za návod, který je prakticky stejný pro předFL s rozdílem dodání jednotky ovládání topení s PTC.
Velký dík ZaQik za dobré rady, díky kterým jsem se měl od čeho odpíchnout.
Ford Focus KOMBI MK3 - 2014 1.0 EB 92kW
Ford Focus KOMBI MK2 FL - 2010 1.6 16V 74kW
Ford Focus KOMBI MK1 - 2000 1.6 16V 74kW
Ford Focus KOMBI MK2 FL - 2010 1.6 16V 74kW
Ford Focus KOMBI MK1 - 2000 1.6 16V 74kW
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host