Budoucí vývoj automobilismu

Moderátor:phofy
Odpovědět
ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ballu » 14.04.2020 12:55

Rozdíl mezi chlazenýma svody a chlazením katu palivem, je ten udávaný rozdíl 20% na spotřebě, plus to, že se tento motor rychleji ohřeje a kratší dobu jde na bohatší směs po startu. Nepřepalují se tak i lehkoběžné oleje A5.
Dělá to 200-300°C , protože hodnota na kat musí jít v hodnotě, tak jak mají samočistící teplotu svíčky.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 14.04.2020 13:00

jenikHK píše: 13.04.2020 22:17 A také umožnily zůstat u netradiční olejové vany. Ta díky výše umístěnému výpustnému šroubu ponechává při výměně litr oleje uvnitř, což bývalo u starších DV6 zdrojem problémů. Dnes už je znečištění oleje tak nízké, že toto řešení ničemu nevadí a klient ušetří při servisu"
Tohle je strašný :bebng: čistota motoru je základ a že by se olej neznečistil? S moderními motory snad i víc než kdy jindy. Za ušetřenou stovku na výměně oleje (kterou v té dardě za servis stejně zákazník ani nepozná) motor zase..eme a za stálého míchání lejeme do hajzlu :mrgreen:
Je fakt, že se mi lidé také diví, že měním olej po 10 tis. km, to prej se dělalo jen na starejch autech :irre:
Jinak olej na peugeotu 1.6HDI jsem taky dělal, to už ten tvar vany na první pohled budí dojem, že výkres někdo přinesl na apríla...strašný :mrgreen:
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3120
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od jenikHK » 14.04.2020 14:12

ballu píše: 14.04.2020 12:55 Dělá to 200-300°C , protože hodnota na kat musí jít v hodnotě, tak jak mají samočistící teplotu svíčky.
Mno, 200-300° mi přijde zatraceně hodně... A obávám se, že samočistící teplota svíčky s tím nebude mít moc souvislosti, resp. svíčka je chlazená nasávanym vzduchem (nebo směsí).

Nějak mám v hlavě uloženou teplotu před turbem až 900° (a 600° u nafty).
Pokud má litrový motor cca 90kW, tak zhruba totéž jde pryč výfukem. A že je to chlazené přinejlepším pár desítek centimetrů výfukových kanálů vodním pláštěm, byť teplotní spád je ohromný, řekněme těch 800°.

Ale tak snad to mají nějak navržené, aby to fungovalo :nixw:

Našel jsem k tomu ještě fordi patent, už docela fousatej:
https://patents.google.com/patent/US201 ... 10132296A1

Ale nic konkrétního, dle očekávání...
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ballu » 14.04.2020 15:18

U těchto motorů jde teplota plynů při zátěži až na 1000°C a voda dosahuje až 100°C.
Aby se kat nezasíral, je to tak, teplota musí být v rozmezí 500-850°C . V tomto rozmezí, tak jak na svíčkách , aby se neusazoval karbon.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3120
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od jenikHK » 14.04.2020 15:43

Ma.rt píše: 14.04.2020 13:00 Za ušetřenou stovku na výměně oleje (kterou v té dardě za servis stejně zákazník ani nepozná) motor zase..eme a za stálého míchání lejeme do hajzlu :mrgreen:
Další krok je vysvětlit zákazníkům, že nejvíc ušetří, když olej nevymeni vůbec.
A možná by ušetřili úplně nejvíc, kdyby do toho servisu nejezdili vůbec. :oops:
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od TomFocus » 14.04.2020 16:59

Ma.rt píše: 14.04.2020 13:00
jenikHK píše: 13.04.2020 22:17 A také umožnily zůstat u netradiční olejové vany. Ta díky výše umístěnému výpustnému šroubu ponechává při výměně litr oleje uvnitř, což bývalo u starších DV6 zdrojem problémů. Dnes už je znečištění oleje tak nízké, že toto řešení ničemu nevadí a klient ušetří při servisu"
Tohle je strašný :bebng: čistota motoru je základ a že by se olej neznečistil? S moderními motory snad i víc než kdy jindy. Za ušetřenou stovku na výměně oleje (kterou v té dardě za servis stejně zákazník ani nepozná) motor zase..eme a za stálého míchání lejeme do hajzlu :mrgreen:
Je fakt, že se mi lidé také diví, že měním olej po 10 tis. km, to prej se dělalo jen na starejch autech :irre:
Jinak olej na peugeotu 1.6HDI jsem taky dělal, to už ten tvar vany na první pohled budí dojem, že výkres někdo přinesl na apríla...strašný :mrgreen:
Hloupě tvarovaná vana u DV6 jen ,,jen,, 50% z degradace oleje v tomhle motoru, starým olejem.
Dalších 50% přidává konstrukční chyba odvodu spalin v bloku motoru. Uvnitř motoru spaliny kontaminují olejovou náplň.
A málo účinny separátor oleje to jen dokonavá, kdy posílá do sání olejovou mlhou.
Takže i když vylisujes vanu, uděláš rozborku kde čeho, vyčistis vše od karbonu, dvakrát proplachnes motor za dalších 500km je olej opět jak bota.
Za vše vana nemůže i když by někdo zasloužil vzít pohlavně tyčkou.
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24717
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ZaQik » 16.04.2020 14:51

rikal jsem to ... zatim jen za oceanem, ale ono to prijde

https://www.novinky.cz/auto/clanek/spoj ... t-40320637
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od TomFocus » 19.04.2020 10:31

Jo - vzhled, pohon (motory se uvidí (2.0i X nic moc)) :palec_nahoru:
https://refresher.cz/83541-Nova-Mazda-6 ... -internetu
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3120
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od jenikHK » 21.04.2020 07:41

Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6875
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Karel2 » 21.04.2020 07:51

zapomen, davam jim 1/2 roku a ekogreteni vystrci ruzky, jak dlouho se vi, ze pridavani repky a pod. srac..., je nejen ekolog., ale hlavne ekonomickej nesmysl a co se zmenilo :nixw:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24717
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ZaQik » 21.04.2020 08:20

biopalivo prvni genereace (to co roste na poli) uz EU snazi omezit, ale Babis to v CR nechava byt:
Usedavá kritika biopaliv nakonec vedla EU k revizi původních cílů v této oblasti. V květnu 2015 se EU definitivně shodla, že omezí používání biopaliv ze zemědělských plodin v dopravě z původních 10 % na 7 %. EU také donutila Českou republiku zrušit k 1. lednu 2016 nulovou spotřební daň na biopaliva. Zejména bionafta se tak stala dražší než normální nafta a to vedlo k praktickému zastavení jejího prodeje. To se jistě producentům biopaliv v čele s Andrejem Babišem nelíbilo, a tak se od 1. 7. 2017 spotřební daň na některá biopaliva opět snížila. U bionafty dokonce více než dvakrát. Čistá bionafta FAME B100 tak už nově nepodléhá spotřební dani 4,59 Kč na litr, ale pouze 2,19 Kč na litr. U směsné motorové nafty SMN B30 se zdanění snížilo na 8,52 koruny na litr. Od roku 2016 byla daň 9,27 Kč na litr, předtím bylo palivo zdaněno 7,66 Kč/l. Připomeňme, že spotřební daň na klasický benzín a naftu je vyšší. V Česku se naposledy měnila v roce 2010, kdy se zvedla o korunu. Od té doby je 12,84 Kč na litr benzínu a 10,95 Kč na litr nafty.

https://www.kverulant.org/kauza/drahy-bioomyl-13122019
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6875
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Karel2 » 21.04.2020 08:48

Ja myslel to povinne pridavani do paliava, ne ciste biopalivo, ktere pouzivaji(..vali) treba zemedelci, jenze ti maji na to palivo uzpusobene motory a vetsinou se jedna jen o diesly. Na Tvem prikladu je jasne videt co nas ceka s budoucimy danemy na elektrinu, nekde to "nacarovat" musi. Pokud si pamatuju tu aferu s pridavanim "repky", tak ta druha a treti generace je tak draha, ze by nehorazne zdrazila benzin/naftu. :nixw: Navic biolih jako palivo je silne agresivni(koroze) a co to dela s motory je preci znamo i ze zkousek clenu tohoto fora.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6875
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Karel2 » 23.04.2020 06:38

Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24717
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ZaQik » 23.04.2020 12:15

https://www.novinky.cz/auto/clanek/kter ... t-40321506

ocekavam nejake celosvetove narizeni, jak to ma byt
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od TomFocus » 23.04.2020 16:27

Hlavně, že koncern a PSA jsou tím úplně posedlí.
A pokud chceš tlumit přístroje.... :dih:

Ale jo to je ten pokrok :mrgreen: spíše úkrok stranou :D
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 1 host