Budoucí vývoj automobilismu
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Rozdíl mezi chlazenýma svody a chlazením katu palivem, je ten udávaný rozdíl 20% na spotřebě, plus to, že se tento motor rychleji ohřeje a kratší dobu jde na bohatší směs po startu. Nepřepalují se tak i lehkoběžné oleje A5.
Dělá to 200-300°C , protože hodnota na kat musí jít v hodnotě, tak jak mají samočistící teplotu svíčky.
Dělá to 200-300°C , protože hodnota na kat musí jít v hodnotě, tak jak mají samočistící teplotu svíčky.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Tohle je strašnýjenikHK píše: 13.04.2020 22:17 A také umožnily zůstat u netradiční olejové vany. Ta díky výše umístěnému výpustnému šroubu ponechává při výměně litr oleje uvnitř, což bývalo u starších DV6 zdrojem problémů. Dnes už je znečištění oleje tak nízké, že toto řešení ničemu nevadí a klient ušetří při servisu"


Je fakt, že se mi lidé také diví, že měním olej po 10 tis. km, to prej se dělalo jen na starejch autech

Jinak olej na peugeotu 1.6HDI jsem taky dělal, to už ten tvar vany na první pohled budí dojem, že výkres někdo přinesl na apríla...strašný

Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3120
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Mno, 200-300° mi přijde zatraceně hodně... A obávám se, že samočistící teplota svíčky s tím nebude mít moc souvislosti, resp. svíčka je chlazená nasávanym vzduchem (nebo směsí).ballu píše: 14.04.2020 12:55 Dělá to 200-300°C , protože hodnota na kat musí jít v hodnotě, tak jak mají samočistící teplotu svíčky.
Nějak mám v hlavě uloženou teplotu před turbem až 900° (a 600° u nafty).
Pokud má litrový motor cca 90kW, tak zhruba totéž jde pryč výfukem. A že je to chlazené přinejlepším pár desítek centimetrů výfukových kanálů vodním pláštěm, byť teplotní spád je ohromný, řekněme těch 800°.
Ale tak snad to mají nějak navržené, aby to fungovalo

Našel jsem k tomu ještě fordi patent, už docela fousatej:
https://patents.google.com/patent/US201 ... 10132296A1
Ale nic konkrétního, dle očekávání...
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Budoucí vývoj automobilismu
U těchto motorů jde teplota plynů při zátěži až na 1000°C a voda dosahuje až 100°C.
Aby se kat nezasíral, je to tak, teplota musí být v rozmezí 500-850°C . V tomto rozmezí, tak jak na svíčkách , aby se neusazoval karbon.
Aby se kat nezasíral, je to tak, teplota musí být v rozmezí 500-850°C . V tomto rozmezí, tak jak na svíčkách , aby se neusazoval karbon.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3120
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Další krok je vysvětlit zákazníkům, že nejvíc ušetří, když olej nevymeni vůbec.Ma.rt píše: 14.04.2020 13:00 Za ušetřenou stovku na výměně oleje (kterou v té dardě za servis stejně zákazník ani nepozná) motor zase..eme a za stálého míchání lejeme do hajzlu![]()
A možná by ušetřili úplně nejvíc, kdyby do toho servisu nejezdili vůbec.

Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- TomFocus
- Test driver
- Příspěvky: 8239
- Registrován: 12.05.2013 17:06
- Bydliště: Praha
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Hloupě tvarovaná vana u DV6 jen ,,jen,, 50% z degradace oleje v tomhle motoru, starým olejem.Ma.rt píše: 14.04.2020 13:00Tohle je strašnýjenikHK píše: 13.04.2020 22:17 A také umožnily zůstat u netradiční olejové vany. Ta díky výše umístěnému výpustnému šroubu ponechává při výměně litr oleje uvnitř, což bývalo u starších DV6 zdrojem problémů. Dnes už je znečištění oleje tak nízké, že toto řešení ničemu nevadí a klient ušetří při servisu"
čistota motoru je základ a že by se olej neznečistil? S moderními motory snad i víc než kdy jindy. Za ušetřenou stovku na výměně oleje (kterou v té dardě za servis stejně zákazník ani nepozná) motor zase..eme a za stálého míchání lejeme do hajzlu
![]()
Je fakt, že se mi lidé také diví, že měním olej po 10 tis. km, to prej se dělalo jen na starejch autech![]()
Jinak olej na peugeotu 1.6HDI jsem taky dělal, to už ten tvar vany na první pohled budí dojem, že výkres někdo přinesl na apríla...strašný![]()
Dalších 50% přidává konstrukční chyba odvodu spalin v bloku motoru. Uvnitř motoru spaliny kontaminují olejovou náplň.
A málo účinny separátor oleje to jen dokonavá, kdy posílá do sání olejovou mlhou.
Takže i když vylisujes vanu, uděláš rozborku kde čeho, vyčistis vše od karbonu, dvakrát proplachnes motor za dalších 500km je olej opět jak bota.
Za vše vana nemůže i když by někdo zasloužil vzít pohlavně tyčkou.
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24717
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Budoucí vývoj automobilismu
rikal jsem to ... zatim jen za oceanem, ale ono to prijde
https://www.novinky.cz/auto/clanek/spoj ... t-40320637
https://www.novinky.cz/auto/clanek/spoj ... t-40320637
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- TomFocus
- Test driver
- Příspěvky: 8239
- Registrován: 12.05.2013 17:06
- Bydliště: Praha
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Jo - vzhled, pohon (motory se uvidí (2.0i X nic moc))
https://refresher.cz/83541-Nova-Mazda-6 ... -internetu

https://refresher.cz/83541-Nova-Mazda-6 ... -internetu
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3120
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6875
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Budoucí vývoj automobilismu
zapomen, davam jim 1/2 roku a ekogreteni vystrci ruzky, jak dlouho se vi, ze pridavani repky a pod. srac..., je nejen ekolog., ale hlavne ekonomickej nesmysl a co se zmenilo 

Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24717
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Budoucí vývoj automobilismu
biopalivo prvni genereace (to co roste na poli) uz EU snazi omezit, ale Babis to v CR nechava byt:
Usedavá kritika biopaliv nakonec vedla EU k revizi původních cílů v této oblasti. V květnu 2015 se EU definitivně shodla, že omezí používání biopaliv ze zemědělských plodin v dopravě z původních 10 % na 7 %. EU také donutila Českou republiku zrušit k 1. lednu 2016 nulovou spotřební daň na biopaliva. Zejména bionafta se tak stala dražší než normální nafta a to vedlo k praktickému zastavení jejího prodeje. To se jistě producentům biopaliv v čele s Andrejem Babišem nelíbilo, a tak se od 1. 7. 2017 spotřební daň na některá biopaliva opět snížila. U bionafty dokonce více než dvakrát. Čistá bionafta FAME B100 tak už nově nepodléhá spotřební dani 4,59 Kč na litr, ale pouze 2,19 Kč na litr. U směsné motorové nafty SMN B30 se zdanění snížilo na 8,52 koruny na litr. Od roku 2016 byla daň 9,27 Kč na litr, předtím bylo palivo zdaněno 7,66 Kč/l. Připomeňme, že spotřební daň na klasický benzín a naftu je vyšší. V Česku se naposledy měnila v roce 2010, kdy se zvedla o korunu. Od té doby je 12,84 Kč na litr benzínu a 10,95 Kč na litr nafty.
https://www.kverulant.org/kauza/drahy-bioomyl-13122019
Usedavá kritika biopaliv nakonec vedla EU k revizi původních cílů v této oblasti. V květnu 2015 se EU definitivně shodla, že omezí používání biopaliv ze zemědělských plodin v dopravě z původních 10 % na 7 %. EU také donutila Českou republiku zrušit k 1. lednu 2016 nulovou spotřební daň na biopaliva. Zejména bionafta se tak stala dražší než normální nafta a to vedlo k praktickému zastavení jejího prodeje. To se jistě producentům biopaliv v čele s Andrejem Babišem nelíbilo, a tak se od 1. 7. 2017 spotřební daň na některá biopaliva opět snížila. U bionafty dokonce více než dvakrát. Čistá bionafta FAME B100 tak už nově nepodléhá spotřební dani 4,59 Kč na litr, ale pouze 2,19 Kč na litr. U směsné motorové nafty SMN B30 se zdanění snížilo na 8,52 koruny na litr. Od roku 2016 byla daň 9,27 Kč na litr, předtím bylo palivo zdaněno 7,66 Kč/l. Připomeňme, že spotřební daň na klasický benzín a naftu je vyšší. V Česku se naposledy měnila v roce 2010, kdy se zvedla o korunu. Od té doby je 12,84 Kč na litr benzínu a 10,95 Kč na litr nafty.
https://www.kverulant.org/kauza/drahy-bioomyl-13122019
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6875
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Ja myslel to povinne pridavani do paliava, ne ciste biopalivo, ktere pouzivaji(..vali) treba zemedelci, jenze ti maji na to palivo uzpusobene motory a vetsinou se jedna jen o diesly. Na Tvem prikladu je jasne videt co nas ceka s budoucimy danemy na elektrinu, nekde to "nacarovat" musi. Pokud si pamatuju tu aferu s pridavanim "repky", tak ta druha a treti generace je tak draha, ze by nehorazne zdrazila benzin/naftu.
Navic biolih jako palivo je silne agresivni(koroze) a co to dela s motory je preci znamo i ze zkousek clenu tohoto fora.

Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6875
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Budoucí vývoj automobilismu
https://www.czechcrunch.cz/2020/04/vodi ... a-baterie/
nejak se jim to ale nedari
nejak se jim to ale nedari
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24717
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Budoucí vývoj automobilismu
https://www.novinky.cz/auto/clanek/kter ... t-40321506
ocekavam nejake celosvetove narizeni, jak to ma byt
ocekavam nejake celosvetove narizeni, jak to ma byt
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- TomFocus
- Test driver
- Příspěvky: 8239
- Registrován: 12.05.2013 17:06
- Bydliště: Praha
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Hlavně, že koncern a PSA jsou tím úplně posedlí.
A pokud chceš tlumit přístroje....
Ale jo to je ten pokrok
spíše úkrok stranou 
A pokud chceš tlumit přístroje....

Ale jo to je ten pokrok


Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Amazon [Bot] a 2 hosti