BMS + start/stop
- ACEMajky
- Zkušený
- Příspěvky: 1576
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Liberecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trvalá deaktivace Start stop systému
Tak se omlouvam, dnes sem sel otestovat a take u me nejde vyhrev celniho skla - byl sem presvedcen, kdyz sem jel a mlzilo se okno a zapl sem vyhrev celniho skla, ze vidim rozdil mezi mistem, kde jsou dratky a krajema kde nejsou - z toho jsem vychazel, ze vyhrev fachci + jsem zkousel na okno kdysi dychnout v miste s dratky a bez dratku a zapnout vyhrev a byl videt rozdil...
Dneska namrzle okno, nastartoval sem a cca po 3 min nic - zadni okno po 1,5 min roztate...
Dneska namrzle okno, nastartoval sem a cca po 3 min nic - zadni okno po 1,5 min roztate...
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
- Adow
- Člen klubu
- Příspěvky: 6770
- Registrován: 20.05.2011 09:52
- Bydliště: Kousek od Brna
Re: Trvalá deaktivace Start stop systému
Já mám teď na zkoušku BMS i S/S zapnuté.. Dneska namrzlo, udělal jsem pokus. Po pár minutách nic... Potom jsem lehce podržel plyn na cca 1500 otáčkách a okno hned rozmrzlo - takže funguje. Což je ale na pytel, protože kdyby to mělo rozmražovat jen když jedeš, tak to nepotřebuješ. Dnes přes den nabiju baterku a zítra jestli bude mrznout, udělám další pokus
Je: Ford S-max II, 2.0 TDCi
Je: Ford B-max, 1.0 EB
Je: BMW i3, BEV 125 kW
Byl: Ford S-max I, 1.8 TDCi
Byl: Ford Focus III Combi FL, 1.5 EB
Byl: Ford Focus II Combi FL, 1.6i
Je: Ford B-max, 1.0 EB
Je: BMW i3, BEV 125 kW
Byl: Ford S-max I, 1.8 TDCi
Byl: Ford Focus III Combi FL, 1.5 EB
Byl: Ford Focus II Combi FL, 1.6i
- rob456
- Junior
- Příspěvky: 324
- Registrován: 10.04.2018 20:03
Re: Trvalá deaktivace Start stop systému
OK, a tvůj názor na problém?
Naposledy upravil(a) rob456 dne 17.03.2020 14:47, celkem upraveno 1 x.
Mondeo MK5, 132 kw, automat, AWD, STLine, 2018
- ACEMajky
- Zkušený
- Příspěvky: 1576
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Liberecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trvalá deaktivace Start stop systému
Adow - ja mel na baterce na volnobeh 14,6V, to uz by mohlo davat, ale je fakt ze na mondeu...
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
- Adow
- Člen klubu
- Příspěvky: 6770
- Registrován: 20.05.2011 09:52
- Bydliště: Kousek od Brna
BMS
Jinak moje baterka po připojení k nabíječce psala 12,1 V
Je: Ford S-max II, 2.0 TDCi
Je: Ford B-max, 1.0 EB
Je: BMW i3, BEV 125 kW
Byl: Ford S-max I, 1.8 TDCi
Byl: Ford Focus III Combi FL, 1.5 EB
Byl: Ford Focus II Combi FL, 1.6i
Je: Ford B-max, 1.0 EB
Je: BMW i3, BEV 125 kW
Byl: Ford S-max I, 1.8 TDCi
Byl: Ford Focus III Combi FL, 1.5 EB
Byl: Ford Focus II Combi FL, 1.6i
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24161
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: BMS + start/stop
resime zde 2 veci najednou:
1. deaktivace start/stop ... jeho korektni deaktivace znamena zmenu 3 parametru v aute (budiky, tlacitka, jednotka komfortu) ... navod z fora pro forscan neni spravny, protoze meni jen jeden parametr v jednotce komfortu, kterym se deaktivuje BMS (monitor baterie) a zatim to vypada tak, ze bez tohoto modulu auto nikdy nespusti vyhrev celniho skla
2. BMS ... monitor baterie, resp. rizeni inteligentniho dobijeni ... uklada si v sobe i informace o kapacite baterie a (podle meho pozorovani) pokud je tato hodnota nizka, nedovoli autu zapnout vyhrev celniho skla ... dokonce i po vymene baterie je nutne udelat reset BMS, protoze jinak v nem zustava naucena hodnota a vyhrev celniho skla nejde ... deaktivace BMS vede k tomu, ze vyhrev celniho skla nefunguje (i kdyz se kontrolka vyhrevu rozsviti, ze je vse v pohode)
1. deaktivace start/stop ... jeho korektni deaktivace znamena zmenu 3 parametru v aute (budiky, tlacitka, jednotka komfortu) ... navod z fora pro forscan neni spravny, protoze meni jen jeden parametr v jednotce komfortu, kterym se deaktivuje BMS (monitor baterie) a zatim to vypada tak, ze bez tohoto modulu auto nikdy nespusti vyhrev celniho skla
2. BMS ... monitor baterie, resp. rizeni inteligentniho dobijeni ... uklada si v sobe i informace o kapacite baterie a (podle meho pozorovani) pokud je tato hodnota nizka, nedovoli autu zapnout vyhrev celniho skla ... dokonce i po vymene baterie je nutne udelat reset BMS, protoze jinak v nem zustava naucena hodnota a vyhrev celniho skla nejde ... deaktivace BMS vede k tomu, ze vyhrev celniho skla nefunguje (i kdyz se kontrolka vyhrevu rozsviti, ze je vse v pohode)
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- fordkuga
- Nováček
- Příspěvky: 74
- Registrován: 11.01.2013 19:01
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: BMS + start/stop
2. BMS ... monitor baterie, resp. rizeni inteligentniho dobijeni ... uklada si v sobe i informace o kapacite baterie a (podle meho pozorovani) pokud je tato hodnota nizka, nedovoli autu zapnout vyhrev celniho skla ... dokonce i po vymene baterie je nutne udelat reset BMS, protoze jinak v nem zustava naucena hodnota a vyhrev celniho skla nejde ... deaktivace BMS vede k tomu, ze vyhrev celniho skla nefunguje (i kdyz se kontrolka vyhrevu rozsviti, ze je vse v pohode)
Dovolil bych si trochu oponovat.
BMS (zjednodušeně řečeno, to je ten oný bazmek na baterii, který předává informaci o teplotě a napětí baterie řídící jednotce, která pak řídí dobíjení) měří napětí baterie a teplotu.
Informace o kapacitě baterie je jako pevný parametr nastaven v řídící jednotce.
To, jestli je nutné po výměně baterie (pokud se nemění parametry nové baterie oproti staré baterii) resetovat BMS, nejsem zcela přesvědčen.
Dovolil bych si trochu oponovat.
BMS (zjednodušeně řečeno, to je ten oný bazmek na baterii, který předává informaci o teplotě a napětí baterie řídící jednotce, která pak řídí dobíjení) měří napětí baterie a teplotu.
Informace o kapacitě baterie je jako pevný parametr nastaven v řídící jednotce.
To, jestli je nutné po výměně baterie (pokud se nemění parametry nové baterie oproti staré baterii) resetovat BMS, nejsem zcela přesvědčen.
FORD KUGA II (DM2), rok výroby 2017, 2.0 TDCi 4x4 (1997ccm\110kW\150HP), motor T7MA
- Adow
- Člen klubu
- Příspěvky: 6770
- Registrován: 20.05.2011 09:52
- Bydliště: Kousek od Brna
Re: BMS + start/stop
Já mám nastaveno (resp. měl jsem) následující, čerpal jsem z různých fór, ale abych se přiznal, tak to zrušení S/S v Asbuilt formátu nevím co přesně dělá...
BCM 726-48-02 x0xx xxxx xx (bylo 0100 0000 0179) - to je tuším z toho Forscan fóra
BCM Systém monitorování baterie: Žádný (bylo LIN)
IPC Auto Stop Start: Disabled (bylo Enabled)
FCIM Start-Stop button: Disabled (bylo Enabled)
Teď mám toto všechno na původních hodnotách. Dnes nabíjím baterii, nechám to do rána a zkusím to s plně nabitou baterií na volnoběh.. Třeba bude zase zabrzlo . Někde jsem ale četl, že když je slabší baterie, tak to taky nezapne. Alternátor mi od nastartování dává nějakých těch 14,5-14,6 V, jede úplně vše (na pokus zaplé přední sedačky, volant, přední i zadní sklo, větrák na max, puštěné rádio), dokonce i větrák na plné otáčky. Po cca minutě na volnoběh větrák zvolní a napětí jde dolů (měřeno Forscanem z BCM).
Pak je samozřejmě možnost odpojit sběrnici od BMS - to údajně hází chyby (což se dá čekat) a obávám se, že ten vedlejší efekt bude stejný jako když se BMS vypne Forscanem.
BCM 726-48-02 x0xx xxxx xx (bylo 0100 0000 0179) - to je tuším z toho Forscan fóra
BCM Systém monitorování baterie: Žádný (bylo LIN)
IPC Auto Stop Start: Disabled (bylo Enabled)
FCIM Start-Stop button: Disabled (bylo Enabled)
Teď mám toto všechno na původních hodnotách. Dnes nabíjím baterii, nechám to do rána a zkusím to s plně nabitou baterií na volnoběh.. Třeba bude zase zabrzlo . Někde jsem ale četl, že když je slabší baterie, tak to taky nezapne. Alternátor mi od nastartování dává nějakých těch 14,5-14,6 V, jede úplně vše (na pokus zaplé přední sedačky, volant, přední i zadní sklo, větrák na max, puštěné rádio), dokonce i větrák na plné otáčky. Po cca minutě na volnoběh větrák zvolní a napětí jde dolů (měřeno Forscanem z BCM).
Pak je samozřejmě možnost odpojit sběrnici od BMS - to údajně hází chyby (což se dá čekat) a obávám se, že ten vedlejší efekt bude stejný jako když se BMS vypne Forscanem.
Je: Ford S-max II, 2.0 TDCi
Je: Ford B-max, 1.0 EB
Je: BMW i3, BEV 125 kW
Byl: Ford S-max I, 1.8 TDCi
Byl: Ford Focus III Combi FL, 1.5 EB
Byl: Ford Focus II Combi FL, 1.6i
Je: Ford B-max, 1.0 EB
Je: BMW i3, BEV 125 kW
Byl: Ford S-max I, 1.8 TDCi
Byl: Ford Focus III Combi FL, 1.5 EB
Byl: Ford Focus II Combi FL, 1.6i
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24161
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: BMS + start/stop
mylis se - jak muze BMS hlidat napeti baterie po rozebehnuti alternatoru? v siti je uz napeti z alternatorufordkuga píše:Dovolil bych si trochu oponovat.
BMS (zjednodušeně řečeno, to je ten oný bazmek na baterii, který předává informaci o teplotě a napětí baterie řídící jednotce, která pak řídí dobíjení) měří napětí baterie a teplotu.
Informace o kapacitě baterie je jako pevný parametr nastaven v řídící jednotce.
To, jestli je nutné po výměně baterie (pokud se nemění parametry nové baterie oproti staré baterii) resetovat BMS, nejsem zcela přesvědčen.
(domnivam se, ze kapacita baterie v konfiguraci auta se pouzivala driv kvuli zobrazovani informace o nutnosti nastartovat, kdyz jsi dlouho stal jen se zapnutym zapalovanim ... ted ma ten parametr ASI vliv na styl dobijeni, protoze obsahuje typ baterie)
a resetovat BMS se skutecne musi ... resil jsem nefunkcni vyhrivane celni sklo Smaxe (3 roky stary, BMS aktivni), ktery dostal novou baterii a vyhrev se zprovoznil az po resetu BMS
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- fordkuga
- Nováček
- Příspěvky: 74
- Registrován: 11.01.2013 19:01
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: BMS + start/stop
Systém regulace a řízení alternátoru není tak jednoduchá záležitost.
Viz např.:
https://www.autoelektrika.cz/novinky/ri ... pecifikace
http://www.sossoukyjov.cz/data/File/VY_ ... E_6b02.pdf
https://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace ... _id=129357
Viz např.:
https://www.autoelektrika.cz/novinky/ri ... pecifikace
http://www.sossoukyjov.cz/data/File/VY_ ... E_6b02.pdf
https://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace ... _id=129357
FORD KUGA II (DM2), rok výroby 2017, 2.0 TDCi 4x4 (1997ccm\110kW\150HP), motor T7MA
-
- Nováček
- Příspěvky: 129
- Registrován: 30.01.2020 21:32
- Bydliště: Modřice
Re: Trvalá deaktivace Start stop systému
Čau, dej pak vědět prosím, určitě bych chtěl mít výhřev okna funkční, ale trápit baterku se mě taky nechce..Adow píše:Já mám teď na zkoušku BMS i S/S zapnuté.. Dneska namrzlo, udělal jsem pokus. Po pár minutách nic... Potom jsem lehce podržel plyn na cca 1500 otáčkách a okno hned rozmrzlo - takže funguje. Což je ale na pytel, protože kdyby to mělo rozmražovat jen když jedeš, tak to nepotřebuješ. Dnes přes den nabiju baterku a zítra jestli bude mrznout, udělám další pokus
R.
Ford Mondeo Combi, 2.0 TDCi/110-132 kW, Powershift, 2016, Titanium
Ford Focus C-MAX, 1.6 TDCi/80 kW, 2005
ex. Ford Mondeo Combi, 1.6 TDCi/85 kW, 2012
Ford Focus C-MAX, 1.6 TDCi/80 kW, 2005
ex. Ford Mondeo Combi, 1.6 TDCi/85 kW, 2012
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24161
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: BMS + start/stop
ja to tak slozite nevidim - BMS muze hlidat pretok, tj. jestli tece proud z baterie nebo do baterie a podle velikosti pretoku pak reguluje otacky alternatoru ... a k tomu jeste pouziva teplotu okoli (kvuli efektivite nabijeni) a diky napajeni z baterie i pri vypnutem motoru vi, za jak dlouho napeti baterie poklesne, tj. zna jeji kapacitu a stavfordkuga píše:Systém regulace a řízení alternátoru není tak jednoduchá záležitost.
samozrejme to muze byt jinak, nejsem na tohle odbornik
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- fordkuga
- Nováček
- Příspěvky: 74
- Registrován: 11.01.2013 19:01
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: BMS + start/stop
Máš pravdu, je to jinak.
FORD KUGA II (DM2), rok výroby 2017, 2.0 TDCi 4x4 (1997ccm\110kW\150HP), motor T7MA
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24161
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: BMS + start/stop
jak? rad se to dozvim
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- fordkuga
- Nováček
- Příspěvky: 74
- Registrován: 11.01.2013 19:01
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: BMS + start/stop
Přečti si ty materiály v odkazu. Na internetu se dají najít i další materiály. Odpověď, jak je řízen alternátor, není na několik vět zde. Navíc systém inteligentního dobíjení (je uvedeno v jednom zmiňovaném odkazu) mají různé automobilky řešen odlišně. Někde jsem četl, že při funkci inteligentního dobíjení u Fordu řídící jednotka kontroluje 7 parametrů a podle daného algoritmu reguluje alternátor. Tento algoritmus asi není běžně veřejnosti dostupný.ZaQik píše:jak? rad se to dozvim
Vyřazením systému BMS je alternátor regulován bez zásahu řídící jednotky.
Regulátory: na př.
https://www.google.cz/search?sxsrf=ALeK ... 93&bih=511
https://www.pietro-eshop.cz/katalog/cz/ ... wAEALw_wcB
- Přílohy
-
- Polovodičový regulátor.pdf
- (456.34 KiB) Staženo 112 x
FORD KUGA II (DM2), rok výroby 2017, 2.0 TDCi 4x4 (1997ccm\110kW\150HP), motor T7MA
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů