tuhle větu snad nemyslíš vážněKarel2 píše: zajisti na 30 s dostatecne mazani slicovanych casti?
Atmosféra vs. downsizing motory
- Wolf78
- Pokročilý

- Příspěvky: 623
- Registrován: 27.10.2012 10:01
- Bydliště: Mladá
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
film ,který zůstáva na třecích plochách je na to , aby se zamezilo zrovna při startu opotřebení třecích ploch ( i po týdnu stání tam zůstává olej.film) a jak je film účinný je závislý na kvalitě oleje a jeho opotřebení
v turbu je rezervuár ,kde je tolik oleje ,aby zabezpečil mazání

Je - Focus 2,3 ST-X Performance mk4,5
- Focus III ST-Line 134kW mk3,5
- Fiesta 1,5 EB ST 147kW mk8
- Fusion 1,4 59kW
Byl - Fiesta 1,0 EB mk8
- Ka TITANIUM 1,2 mk2
- C-Max 1,8TDCi
- Focus I 1,8-16v
- Fiesta XR2i 1,6
- Focus III ST-Line 134kW mk3,5
- Fiesta 1,5 EB ST 147kW mk8
- Fusion 1,4 59kW
Byl - Fiesta 1,0 EB mk8
- Ka TITANIUM 1,2 mk2
- C-Max 1,8TDCi
- Focus I 1,8-16v
- Fiesta XR2i 1,6
- IvanSt
- .

- Příspěvky: 304
- Registrován: 16.07.2017 18:01
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Olej dokáže motor "zakonzervovat" myslím minimálně na měsíc úplně v pohodě.
Že je při "normálním zacházení" nejvyšší opotřebení motoru při studeném startu, je jasné a všude se to psalo a píše. A protože jsou nové motory vyrobeny přesněji a s menšími vůlemi, je dobré držet se předepsaných moderních lehkoběžných olejů.
Jinak opět tímto potvrzeno, že moderní turbo motory jsou dle čísel 26:13 méně poruchové, než průměrný atmosferický motor.
A kdyby tam nebyly ty tři automobilky s excesy a ten jeden motor od Fordu, tak se dá dle tohoto říci, že moderní turbo motory jsou mnohem méně poruchové, než průměrný nepřeplňovaný nevýkonný motor s vysokou spotřebou
Že je při "normálním zacházení" nejvyšší opotřebení motoru při studeném startu, je jasné a všude se to psalo a píše. A protože jsou nové motory vyrobeny přesněji a s menšími vůlemi, je dobré držet se předepsaných moderních lehkoběžných olejů.
Tohle už jsem někde viděl a už je to dýl. Možná data z minulého roku. Zajímal by mě ten jeden konkrétní motor od Fordu (zajímal by mě i ten "průměrný atmo motor"), který je na tom se spolehlivostí o poznání hůře (že by ta 1.6EB?), ve zdroji jsem ho nedohledal.
Jinak opět tímto potvrzeno, že moderní turbo motory jsou dle čísel 26:13 méně poruchové, než průměrný atmosferický motor.
A kdyby tam nebyly ty tři automobilky s excesy a ten jeden motor od Fordu, tak se dá dle tohoto říci, že moderní turbo motory jsou mnohem méně poruchové, než průměrný nepřeplňovaný nevýkonný motor s vysokou spotřebou
Ford Focus ST 2014
- jarod72pm
- Test driver

- Příspěvky: 2217
- Registrován: 18.05.2012 21:51
- Bydliště: Otrokovice
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Karel2 je mi jasné že pak je potřeba mazat protože motor dostává záhul takže je nutnost tlaku oleje. Je mi jasné že při startu nejsou podmínky jako při už běžícím motoru. Jen mě připadalo že se tomu tady dává extra pozornost že se při startování motor zadírá a ničí . Mno s klidným srdcem říct že mé popojížďky po městě by motor museli zákonitě po těchto tvrzeních zničit už brzy ale proč se tak neděje a vše funguje jsem tu chtěl trochu naznačit. Pravda olej měním extrémně brzy (7t km) ale motor si přede jako kočička a nejeví známky přidřenosti nebo vyššího opotřebení. Proto si myslím že po startu je dobré počkat 30-50s než se olej prožene motorem a pak v klidu vyjet ,než startovat a hned vyrazit - to mě přijde drastičtější k motoru než pomalý náběh. Ten olejový film právě zajistí funkci mazání do té doby než přiteče víc oleje což je brzy protože třeba u mého když teď v létě ale i v zimě přijdu a šáhnu do oleje tak mi přijde normálně tekutý na to aby tlakoval bez problémů po motoru. 
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
- jarod72pm
- Test driver

- Příspěvky: 2217
- Registrován: 18.05.2012 21:51
- Bydliště: Otrokovice
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Jo a při startu jsou podle mě větší vůle než u zahřátého motoru kde se teplotou slícované části roztáhnou s zmenší vůle na pracovní plochy. Takže toho přidírání při startu bych se bál míŇ jako ztráta oleje při zahřátém motoru.
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
-
ballu
- Test driver

- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Jen jsem čekal, co z vás třech vyleze, a již vůbec nemíním dělat jako že nic.Wolf78 píše:A co čekášfofok píše: místní hateři budou dělat jako by nicto je klasika
a ještě vymyslí nějakou teorii relativity o testu
![]()
jak říkášjenikHK píše: - zhruba 90% opotřebení vznikne při studeném startukdyž vidím tlak oleje při studeným motoru , tak se ani nedivím
![]()
studený motor - 4,5 bar
ohřátý - cca 2-2,5 bar
Vy tři knihy moudra, můžete mně osvětlit, proč průměr pístu po 100tis.km je větší, než montovaný při výrobě. Proč vůle mezi pístem a válcem je 0,25 mm. jak u trktoru z první republiky. Veškeré údaje máte v odkazu a vídeu, kterým jste měli snahu mne poučovat.
Tak si v tom hezky vymáchejte hubu.
Zmanipulované výsledky.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- Karel2
- Test driver

- Příspěvky: 6896
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Wolfe, na Tebe nema cenu reagovat, je to porad stejne. Pokud nejsi technik a i selskym rozumem si po procteni par odkazu z Googlu dej dohromady, co se deje pri treni nedostatecne mazanych ploch.
jarod72pm: ted uz souhlasim, skoro.
Pri konstrukci konstrukter s roztaznosi jednotlivych casti motoru pocita a protoze je kazda jinak velika i z rozdilnych. materialu, tak je optimalni vule az po zahrati (proto ta nemoznost startu motoru ve F1). Protoze ten film po stani a studenem startu tam vydrzi jen kratce, dochazi k min. opotrebeni(x 50k startu). Proto jak pises nechas motor po startu jen brblat a pak cekas pri jizde na prohrati motoru nez tomu muzes nalozit. Motor se nejvice opotrebi starty a minimalne provozem. Myslim spravne servisovanemu a provozovanemu motoru.
Souhlasim, snad to pochopi i Wolf. Jde o to, ze ten film tam vydrzi kratce a proto dochazi k malemu opotrebeni(vynasob to poctem startu a ..) Vyrobci se snazi omezit tohle opotrebeni at uz mod. oleji ci specialnim druhem materialu (samomazaci schopnost) nebo specialni povrchovou upravou. Je moc moznosti ochrany co se da pouzit a vyrobci modernich motoru to opravdu vyuzivaji. Ten odkaz z zivotnosti motoru ukazuje, ze vse neni jen cerne a bile a proto jsem ho tu dal.IvanSt píše:Olej dokáže motor "zakonzervovat" myslím minimálně na měsíc úplně v pohodě.
Že je při "normálním zacházení" nejvyšší opotřebení motoru při studeném startu, je jasné a všude se to psalo a píše. A protože jsou nové motory vyrobeny přesněji a s menšími vůlemi, je dobré držet se předepsaných moderních lehkoběžných olejů.
jarod72pm: ted uz souhlasim, skoro.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
- Wolf78
- Pokročilý

- Příspěvky: 623
- Registrován: 27.10.2012 10:01
- Bydliště: Mladá
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
to Karle2
čemu říkaš nedostatečně mazané třecí plochy ?? Já myslel ,že do auta leješ motorový olej a né stolní olej na vaření (ten má určitě nedostatečné mazací účinky )
Tak už by to taky chtělo používat občas ten dle tvých slov SELSKÝ ROZUM !!!
Je - Focus 2,3 ST-X Performance mk4,5
- Focus III ST-Line 134kW mk3,5
- Fiesta 1,5 EB ST 147kW mk8
- Fusion 1,4 59kW
Byl - Fiesta 1,0 EB mk8
- Ka TITANIUM 1,2 mk2
- C-Max 1,8TDCi
- Focus I 1,8-16v
- Fiesta XR2i 1,6
- Focus III ST-Line 134kW mk3,5
- Fiesta 1,5 EB ST 147kW mk8
- Fusion 1,4 59kW
Byl - Fiesta 1,0 EB mk8
- Ka TITANIUM 1,2 mk2
- C-Max 1,8TDCi
- Focus I 1,8-16v
- Fiesta XR2i 1,6
-
ballu
- Test driver

- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Wolf78, pindáš hovadiny, ale stálé neodpovídáš na to, co jsi sám rozvrtal odkazem na test. Již jednou jsem tě upozorňoval na to, aby jsi zde v technických věcech držel hubu. Dá se napsat i v těch ostatních. Nic kloudného z tebe nevyleze, jen urážíš a podpichuješ. Ale to je již věc admínů, když nechávají technicky upadat toto foru tobě podobnýma.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- Wolf78
- Pokročilý

- Příspěvky: 623
- Registrován: 27.10.2012 10:01
- Bydliště: Mladá
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
kde že jsem dal jaký odkaz na test ?? připomeneš mi to ??ballu píše:ale stálé neodpovídáš na to, co jsi sám rozvrtal odkazem na test.
Ballu - o tvé technické úrovni svědčí tvé odpovědi
Ano máš pravdu, pokud bych měl držet při technických věcech hubu , tak by to byla určitě ta tvoje , protože tvé odpovědi stojí za to
Možná by se chtělo opět vrátit k tématu : Atmosféra vs. downsizing motory a porovnávat 2,0 atms. a 1,0EB
Je - Focus 2,3 ST-X Performance mk4,5
- Focus III ST-Line 134kW mk3,5
- Fiesta 1,5 EB ST 147kW mk8
- Fusion 1,4 59kW
Byl - Fiesta 1,0 EB mk8
- Ka TITANIUM 1,2 mk2
- C-Max 1,8TDCi
- Focus I 1,8-16v
- Fiesta XR2i 1,6
- Focus III ST-Line 134kW mk3,5
- Fiesta 1,5 EB ST 147kW mk8
- Fusion 1,4 59kW
Byl - Fiesta 1,0 EB mk8
- Ka TITANIUM 1,2 mk2
- C-Max 1,8TDCi
- Focus I 1,8-16v
- Fiesta XR2i 1,6
-
ballu
- Test driver

- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Díky za upozornění, mé technické znalosti sahají jen po dobu, kdy motory měly ještě klikovku a písty. U těch nových ani nevím na jakém principu fungují, a věřím ti, že ty dovedeš poradit.
Odskoč si do tématu "svolávačky 6° převodovek, má tam kousavější spojku, pŕehrál SW, a přestala kousat. Potřebují to vysvětlit.
Jen upozorňuji, že to není mimo téma, ale s tímto tady to souvisí.
Odskoč si do tématu "svolávačky 6° převodovek, má tam kousavější spojku, pŕehrál SW, a přestala kousat. Potřebují to vysvětlit.
Jen upozorňuji, že to není mimo téma, ale s tímto tady to souvisí.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
fofok
- Test driver

- Příspěvky: 4993
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
To už je zase všechno OT.Opotřebení po studeným startu platí pro všechny motory všeobecně a u nových motorů je to vyřešený líp.
Ballu hoď sem nějaký odkazy nebo důkazy,tabulky výrobce jinak ty tvoje argumenty jsou k neuvěření už jenom kvůli tomu jak se vyjadřuješ.Možná umíš líp měřit šuplérou a líp vyvrtat díru do plechu a možná na to pilníkování máš i výučák,ale něco mi říká že pěkně kecáš.
Ballu hoď sem nějaký odkazy nebo důkazy,tabulky výrobce jinak ty tvoje argumenty jsou k neuvěření už jenom kvůli tomu jak se vyjadřuješ.Možná umíš líp měřit šuplérou a líp vyvrtat díru do plechu a možná na to pilníkování máš i výučák,ale něco mi říká že pěkně kecáš.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
-
ballu
- Test driver

- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Přečti si tabulky v odkazu a ve vídeu jaké hodnoty ukazuje a komentuje.....
A ty takový odborník, ani nevíš, jaké jsou tolerance A,B,C ???? A to jako s takovýma vědomostma v technických věcech mě chceš oponovat. To jsi mně rozesmál.
A ty takový odborník, ani nevíš, jaké jsou tolerance A,B,C ???? A to jako s takovýma vědomostma v technických věcech mě chceš oponovat. To jsi mně rozesmál.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
ballu
- Test driver

- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Vůle uložení píst/válec má být 0,04 mm. Odborník Vaculík naměřil hodnoty válců a pístů které okomentoval hodnotou 74-76 tisícin. Což jako strojař považuji v tomto podání jako stovky. Jestli něco žvatlal o tisícinách, musel by udávat hodnotu 574-576. Stejně však nic nemění na tom, že vůle je postupně 1válec 0,085 mm , 2válec 0,107mm, a 3 válec 0,09mm oproti těm 0,04mm nějak mimo mísu. Další zavádějící je samotné měření. Bez klimatitovaného měřícího střediska, si tak akorát může honit fógla a né tisíciny.
Od které doby má čep uložení kliky v bloku motoru menší průměr d 44,96 mm než čepu ojnice d47,8 mm. Nehledě toho, že toto uložení má být v toleranci
d 47,778 - 47,763 mm. Vaculík naměřil u všech čepů shodně d 47,75mm což je nějak stejně mimo toleranci a jak se na tu hodnotu dostal bez známky opotřebení..
Nejsou udány výchozí rozměry válců pro porovnání. Zajímavé jsou však naměřené hodnoty, které atakují maximální hodnotu pro opotřebení, přitom nenaměřeno žádné opotřebení, žádná ovalita...??????
To si z vás dělá pěknou prdel.
Nachystaný uvolněný motor pro test, vědí moc dobře co dělají, za dalších 20 tisíc, by se rozpadl.
Od které doby má čep uložení kliky v bloku motoru menší průměr d 44,96 mm než čepu ojnice d47,8 mm. Nehledě toho, že toto uložení má být v toleranci
d 47,778 - 47,763 mm. Vaculík naměřil u všech čepů shodně d 47,75mm což je nějak stejně mimo toleranci a jak se na tu hodnotu dostal bez známky opotřebení..
Nejsou udány výchozí rozměry válců pro porovnání. Zajímavé jsou však naměřené hodnoty, které atakují maximální hodnotu pro opotřebení, přitom nenaměřeno žádné opotřebení, žádná ovalita...??????
To si z vás dělá pěknou prdel.
Nachystaný uvolněný motor pro test, vědí moc dobře co dělají, za dalších 20 tisíc, by se rozpadl.
Naposledy upravil(a) ballu dne 06.07.2019 21:57, celkem upraveno 1 x.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- Stanley_vy
- Člen klubu

- Příspěvky: 5843
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
No, možná už za deset...
Ajo, on je zase Argus v akci.
Ajo, on je zase Argus v akci.
- enjoy
- Test driver

- Příspěvky: 5325
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
K veci nemas nic?
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů

