Odlučovač oleje
- paveld
- Nováček
- Příspěvky: 115
- Registrován: 08.11.2017 13:55
Re: Odlučovač oleje
A máš také sání zevnitř od oleje? Já tam mám dost silný nános, trysky vstřiků tím jsou taky slušně olepený...
2005 Focus MK2 1.6TDCi 80kW
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5657
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
- paveld
- Nováček
- Příspěvky: 115
- Registrován: 08.11.2017 13:55
Re: Odlučovač oleje
No tak uvidim, zatím bych zkusil nechat původní verzi, jen s funkčním ventilem a snad to pomůže... v tom airboxu to u mě je špinavý jen kolem toho molitanu a vypadá to, že dál to nejde. Ten bordel tam tedy musí jít přes vadný ventil od odlučovače.
2005 Focus MK2 1.6TDCi 80kW
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5657
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Odlučovač oleje
budeš to mít stejný

FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- paveld
- Nováček
- Příspěvky: 115
- Registrován: 08.11.2017 13:55
Re: Odlučovač oleje
No otevřený za jízdy by mělo být OK, ten odlučovač pod tím by měl být zevnitř konstruovaný tak, aby se olejová pára vysrážela na stěnách a stekla dolu dřív, než ji to horem vytahne do sání... tím nechci tvrdit, že to tak v reálu určitě je, třeba to už z výroby není uplně dotažený. Spíš mě ještě napadá teorie, jestli ten ventil pokud je v pořádku a za jízdy se otevře jen trochu, aby tam nebyl příliš velký podtlak a až pokud odejde - tím myslím, že by byl víc průchozí než má být, tak to začne proto tahat olej.
2005 Focus MK2 1.6TDCi 80kW
- kratales
- Junior
- Příspěvky: 258
- Registrován: 17.10.2012 12:07
- Bydliště: Jihlava
Re: Odlučovač oleje
Výměna opravdu pomůže. Starý ventilek má unavenou pružinu a proto nefunguje tak jak má.
Ford Focus 2 Combi FL, Duratec 1.6 16V 74kW, rok 2011
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5657
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Odlučovač oleje
paveld, za běhu motoru je v klik. skříni tlak. motor " dejchá ".
jestliže už máš "trochu jeté kroužky " bude tam tlak větší.
tím ti to bude tlačit více výparů ven.
xxx já mám z toho ventilku jen těleso, tzn. je furt průchozí.
jestliže už máš "trochu jeté kroužky " bude tam tlak větší.
tím ti to bude tlačit více výparů ven.
xxx já mám z toho ventilku jen těleso, tzn. je furt průchozí.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- paveld
- Nováček
- Příspěvky: 115
- Registrován: 08.11.2017 13:55
Re: Odlučovač oleje
Jo na tom by něco mohlo být, to že se tam pohybem pístů mění tlak je jasný, ale je fakt, že pokud se tam dostává něco z válců skrz starší kroužky, tak to tomu může znatelně přispět...
No každopádně ten ventil ale budu muset koupit novej, protože si ho při demontáži hlavy zničil, jak jsem do něj vrazil hlavou. A asi čistě ze zvědavosti to nechám zapojený po staru a uvidim co to bude dělat, následně bych ho kdyžtak převedl do airboxu a sání zaslepil.
No každopádně ten ventil ale budu muset koupit novej, protože si ho při demontáži hlavy zničil, jak jsem do něj vrazil hlavou. A asi čistě ze zvědavosti to nechám zapojený po staru a uvidim co to bude dělat, následně bych ho kdyžtak převedl do airboxu a sání zaslepil.
2005 Focus MK2 1.6TDCi 80kW
- paveld
- Nováček
- Příspěvky: 115
- Registrován: 08.11.2017 13:55
Re: Odlučovač oleje
Dnes jsem skládal motor a vyměnil jsem i tenhle ventilek od odlučovače. Rád bych akorát tohle uvedl na pravou míru - funguje přesně obráceně, v klidovém stavu, tj. při vypnutém motoru nebo volnoběhu, kdy je v sání nízký podtlak je otevřený, tzn. pára z klikové skříně může do sání. V otáčkách se podtlakem ventil zavře, nemůže tedy dojít k tomu, že motor za běhu podtlakem v sání vysává olej z klikové skříně. Samozřejmě v případě, že ten ventil těsní.petulak píše:ventilek je uzavřen jen při volnoběhu, při jízdě je stále otevřen.
budeš to mít stejný
Odstranění ventilu a vyvedení odvětrávání mimo sání tedy nic neřeší. Může to pomoct možná tak v případě, kdy má motor tak špatný pístní kroužky, že to tlačí olej skrz ventil i na volnoběh. Tohle ale už musí být tak špatný stav, že je ten motor spíš na výhoz nebo celkovou generálku.
2005 Focus MK2 1.6TDCi 80kW
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5657
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Odlučovač oleje
když by byl na volnoběh otevřený, tak se ti otáčky zvednou cca na 2500.
když by byl při cca 4500 ot. zavřený, " nafoukne " se ti karter tak, že ti to vyrazí simerinky na klice nebo setrváku.
oba dva vývody mám do airboxu, jelikož pak se nešpiní klapka + sání. + když máš špatný kroužky, tak to " pumpuje " olej nad píst, a spálí. tzn. hulí a žere olej.
když by byl při cca 4500 ot. zavřený, " nafoukne " se ti karter tak, že ti to vyrazí simerinky na klice nebo setrváku.
oba dva vývody mám do airboxu, jelikož pak se nešpiní klapka + sání. + když máš špatný kroužky, tak to " pumpuje " olej nad píst, a spálí. tzn. hulí a žere olej.

FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9479
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odlučovač oleje
A i logicky tohle nedává smyslpaveld píše:Dnes jsem skládal motor a vyměnil jsem i tenhle ventilek od odlučovače. Rád bych akorát tohle uvedl na pravou míru - funguje přesně obráceně, v klidovém stavu, tj. při vypnutém motoru nebo volnoběhu, kdy je v sání nízký podtlak je otevřený, tzn. pára z klikové skříně může do sání. V otáčkách se podtlakem ventil zavře, nemůže tedy dojít k tomu, že motor za běhu podtlakem v sání vysává olej z klikové skříně. Samozřejmě v případě, že ten ventil těsní.petulak píše:ventilek je uzavřen jen při volnoběhu, při jízdě je stále otevřen.
budeš to mít stejný
Odstranění ventilu a vyvedení odvětrávání mimo sání tedy nic neřeší. Může to pomoct možná tak v případě, kdy má motor tak špatný pístní kroužky, že to tlačí olej skrz ventil i na volnoběh. Tohle ale už musí být tak špatný stav, že je ten motor spíš na výhoz nebo celkovou generálku.


- paveld
- Nováček
- Příspěvky: 115
- Registrován: 08.11.2017 13:55
Re: Odlučovač oleje
Nic by se nafukovat nemělo, ani vyrážet simerinky, pořád to volně dýchá přes odvětrávání z víka ventilů.
Já vycházím z toho, že ten ventil pokud dám do pusy a tak je normálně průchozí, pokud tím horním koncem nasaju vzduch, tak se přivře, ale je pořád trochu průchozí. Pokud mu pomůžu abych nasimuloval větší podtlak co je při vyšších otáčkách, tak se zavře.
Já vycházím z toho, že ten ventil pokud dám do pusy a tak je normálně průchozí, pokud tím horním koncem nasaju vzduch, tak se přivře, ale je pořád trochu průchozí. Pokud mu pomůžu abych nasimuloval větší podtlak co je při vyšších otáčkách, tak se zavře.
2005 Focus MK2 1.6TDCi 80kW
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5657
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Odlučovač oleje
z ventildeklu to neudýchá. ale když myslíš....
sundej si zněj tu hadičku na volnoběh, a uvidíš jak ti pofofrujou otáčky nahoru. je to jak když je kněmu prodřená hadička.
+ témat volnoběhu a otáček je zde hafo.
+ otevřením klapky ti podtlak klesá, v hadičce, ale to jistě víš.
sundej si zněj tu hadičku na volnoběh, a uvidíš jak ti pofofrujou otáčky nahoru. je to jak když je kněmu prodřená hadička.
+ témat volnoběhu a otáček je zde hafo.
+ otevřením klapky ti podtlak klesá, v hadičce, ale to jistě víš.

FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5657
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Odlučovač oleje
paveld píše:Nic by se nafukovat nemělo, ani vyrážet simerinky, pořád to volně dýchá přes odvětrávání z víka ventilů.
Já vycházím z toho, že ten ventil pokud dám do pusy a tak je normálně průchozí, pokud tím horním koncem nasaju vzduch, tak se přivře, ale je pořád trochu průchozí. Pokud mu pomůžu abych nasimuloval větší podtlak co je při vyšších otáčkách, tak se zavře.
doporučuji nastudovat tlaky a podtlaky pod klapkou. ZAVŘENOU + OTEVŘENOU.


FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 0 hostů