Pred ladením teplota stlačeného vzduchu na výstupe z IC vo verzii 150k málokedy prekračuje 35C. Pol ladení nie je problém prekročiť 50C hranicu. Čo samozrejme znamená zníženie výkonu. Kým podčas väčšiny roka to nie je problém, v letných horúčavach a pri troche zábavnejšej jazdy je cítiť, že IC / motoru dochádza dych.
Momentálne existuje niekoľko riešení problému - k najznámejšim určite patrí import intercoolera Mountune, ktorý je neskutočne drahý, ale má tú výhodu, že pasuje bez potreby demontáže žalúzií. Ďalším riešením je nákup / výroba FMIC na objednávku. Ceny sú rôzne, väčšina sa však končí aj zásahom do žalúzii a nákupom hadíc.
Zdá sa, že sa však rýsuje podstatne jednoduchšie riešenie a tým je, tak ako v prípade bŕzd, montáž IC z ST a to dokonca nielen z ST Mk3, ale aj ST/RS Mk2.
IC z ST síce nie je výrazne najväčší, ale i tak je približne o 30 percent účinnejší ako seriový z 1.6EB, čo na potreby základneho ladenia absolútne postačuje. Naviac pravdepodobne nebude treba demontovať žalúzie.
Na obrázku pre porovanie z hora - 1.6EB, ST Mk3 a Airtec. Nižšie IC z ST Mk2.


Túto modifikáciu ešte nemám overenú, ale čoskoro budem vedieť viac, vtedy dám vedieť čo a ako.