Příspěvek
od spanel » 19.12.2017 19:25
Bílý kouř po studeném startu? Při teplotách kolem nuly a pod nulu?
Některá, nebo některé žhavičky nefungují.
Modernější diesely mají předžhavení, žhavení a dožhavování.
Předžhavení trvá cca kolem 5 až 10 vteřin, kdy se žhavička ze studena nažhavuje, pak při startu stále žhaví, a opět v závislosti na teplotě žhaví v režimu dožhavování.
Dožhavování trvá cca 3 minuty po studeném startu v závislosti na teplotě.
Pomáhá to klidnějšímu chodu studeného dieselu, snížení emisí.
Bílý kouř způsobuje nespálená, či špatně spálená nafta. Obvykle ihned po ukončení startování, pak nepravidelnost chodu motoru, než se motor, tedy jednotlivé válce stejnoměrně zahřejí, a kdy přejdou do standardního režimu dieselového zapalování směsi.
Žhavičky vydrží dle režimu používání a stylu jízd cca kolem 30 000 km.
To, že kontrolka žhavení svítí stále stejně dlouho, neříká nic o tom, že jsou některé žhavičky K.O.
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White