nastavení volantu
- Jemar
- Zkušený
- Příspěvky: 1683
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: čáslavsko
Re: nastavení volantu
Já uváděl jen hrubé seřízení, aby se s tím dolo dojet do servisu, není to natrvalo
-
- Nováček
- Příspěvky: 194
- Registrován: 02.12.2017 13:30
- Bydliště: Vysočina
Re: nastavení volantu
Tak pánové, dnes jsem dal auto na zdviž, ani jsem nesundával kola, na jedné straně jsem 1/4 závitu ubral (13 mm na cirkulární pásce) a na druhé straně 1/4 závitu přidal, tedy sbíhavost je stejná a volant, který byl 3° doprava je rovně 

Ford Mondeo Titanium 2,0 biturbo automat r.v. 2017
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 629
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: nastavení volantu
Postup správný (taky tu už je popsaný), nalepená stupnice je asi nejpřesnější jednoduchá metoda, jen ti chybí kontrola sbíhavosti. Ta se neměří na řídicí tyči, ale na kolech. Teoreticky by měla být sbíhavost beze změny, ale prakticky vždycky pootočíš s chybou a sbíhavost se změní. Je oslovina nezměřit to a chybu zjistit až když se ojede kraj gumy
. Kontrola sbíhavosti laser. vodováhou, latí a metrem je otázka 10 minut a při správném postupu srovnatelná s profi měřením.

FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm
-
- Nováček
- Příspěvky: 194
- Registrován: 02.12.2017 13:30
- Bydliště: Vysočina
Re: nastavení volantu
To by byla opravdu oslovina, kdybych znovu dával auto seřídit do servisu, když před 2 týdny mi jej ve Fordu seřídili, ale volant neřešili. A když mám označení na čepu i na tyči, tak mi ujede maximálně milimetr.
Ford Mondeo Titanium 2,0 biturbo automat r.v. 2017
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 629
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: nastavení volantu


FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm
-
- Nováček
- Příspěvky: 194
- Registrován: 02.12.2017 13:30
- Bydliště: Vysočina
Re: nastavení volantu
No logicky se rozjede sbíhavost při vyndání a nandání čepu řízení a tím více při jeho výměně. Ale pokud povolím resp. utáhnu čepy o 1/4 závitu, tak se mi nerozhodí. Samozřejmě za předpokladu, že oba čepy mají stejné stoupání závitu. Hele
Ford Mondeo Titanium 2,0 biturbo automat r.v. 2017
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2714
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: nastavení volantu
Pokud se udělá na řídící tyči a kulového čepu ryska a na obou stranách se řídící tyčí otočí o stejný díl, tak se sbíhavost logicky nemůže změnit. A pokud se netrefíš úplně přesně a sbíhavost se změní o 0,2 mm stane co? Ho.no. Na jízdních vlastnostech to nepoznáš a na nějakém opotřebení pneu už tuplem ne. Až budete někdy na STK, tak se koukněte jak ty ramena pochodují v silentblocích.
To samý když se demontuje kulák z těhlice.
Proč by se měla změnit sbíhavost když ho pouze vyrazím z kužele a s kontramatkou na řídící tyči nemanipuluju?
Dostkrát jsem měnil např. ložisko na jedný straně. Před demontáží auto projedu a všímám si kde je volant.
Po výměně ložiska, kdy byla venku těhlice a tudíš odpojenej kulák řízení, spodního ramene a svěrnej spoj k tlumiči, auto znovu projedu a volant je vždy ve stejný poloze jako byl. Pokud tedy není nějaký jiný důvod se geometrií zabývat, tak ji nekontroluju.
A mimochodem, pokud geometrii seřizuju, tak pokud chci aby při běžné jízdě byl volant rovně, tak po seřízení a nastavení kol do přímého směru podle kol zadní nápravy musí být volant lehonce natočenej doprava. Je to z toho důvodu, že silnice jsou do blouku a auto je tedy mírně nakloněný doprava a to je nutno kompenzovat. Vy co máte při jízdě po rovině volant natočenej mírně doleva, zkuste přejet do (volného) protisměru a uvidíte, že volant bude rovně, případně lehce doprava.
To samý když se demontuje kulák z těhlice.
Proč by se měla změnit sbíhavost když ho pouze vyrazím z kužele a s kontramatkou na řídící tyči nemanipuluju?
Dostkrát jsem měnil např. ložisko na jedný straně. Před demontáží auto projedu a všímám si kde je volant.
Po výměně ložiska, kdy byla venku těhlice a tudíš odpojenej kulák řízení, spodního ramene a svěrnej spoj k tlumiči, auto znovu projedu a volant je vždy ve stejný poloze jako byl. Pokud tedy není nějaký jiný důvod se geometrií zabývat, tak ji nekontroluju.
A mimochodem, pokud geometrii seřizuju, tak pokud chci aby při běžné jízdě byl volant rovně, tak po seřízení a nastavení kol do přímého směru podle kol zadní nápravy musí být volant lehonce natočenej doprava. Je to z toho důvodu, že silnice jsou do blouku a auto je tedy mírně nakloněný doprava a to je nutno kompenzovat. Vy co máte při jízdě po rovině volant natočenej mírně doleva, zkuste přejet do (volného) protisměru a uvidíte, že volant bude rovně, případně lehce doprava.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Semrush [Bot] a 0 hostů