Prosím o radu

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
Bubak
Nováček
Nováček
Příspěvky: 50
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jindřichův Hradec

Prosím o radu

Příspěvek od Bubak » 05.06.2006 11:59

Zdravím Fokusáky !
Prosím o radu . Na 1.8 TDDi u sání (výstup z chladiče-hadice) mi ze spoje valí olej . Hadici jsem samozřejmě dotáhl , všechno očistil , ale přez to najdu každý den pod tímto spojem na zemi novou kapku oleje a okolo spoje to je zase oblitý(viz foto).
Sice se chystám ,že spoj ještě jednou a pořádně přetáhnu , ale zdá se mi , že na sání je tam toho oleje přeci jenom trochu moc.Chtěl jsem se ještě zeptat ,jestli je úplně v pořádku, že při přidání otáček se tato hadice docela zdatně nafukuje.Vzhledem k tomu , že FOFO mám krátce , nevím jestli se mám zacít obávat nějaké větší opravy nebo se jedná o standartní jev . Předem děkuji za odbornu radu . Bubak
Obrázek
Obrázek
---------------------------------------
1.8 TDDI 66kw/1999 Ghia,sedan (vínová metla)

Uživatelský avatar
Bubak
Nováček
Nováček
Příspěvky: 50
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jindřichův Hradec

Příspěvek od Bubak » 06.06.2006 09:54

Ještě byl chtěl k tý mí závadě dodat , že motorák ani chladící kapalina nemizí , vzduchovej filt je novej , tak nevím .
Pokud by jste měl někdo nápad , nebo věděl jestli je to normální nebo ne ,dejte mi prosím vědět .
Zřejmě budu muset někoho se stejným motorem odchytit a odzkoumat to.
Při této příležitosti bych chtěl požádat Tada , jestli by mi nemohl umožnit nějakým způsobem sosnout tu dokumentaci k 1.8 TDDI .Když se pokouším to otevřít , tak mi to háže error404.Byl bych za to hodně vděčnej , aspoň se budu hrabat v motoru budu se líp orientovat.
-------------------------------------------------------------------
1.8 TDDI 66kw/1999 Ghia,sedan (vínová metla)

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 06.06.2006 15:01

Se muzu podivat, ale myslim, ze tak mastne to nemam.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
Bubak
Nováček
Nováček
Příspěvky: 50
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jindřichův Hradec

Příspěvek od Bubak » 06.06.2006 17:44

Předem dík ,na ten olej a to nafukování hoď prosímtě vočičko , ať zbytečně neplaším .
-------------------------------------------------
1.8 TDDI 66kw/1999 Ghia,sedan (vínová metla)

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 06.06.2006 18:09

to Bubak:
Kdybysměl emailovou adresu, tak jsem ti popis motoru poslal. Mi to také hlásilo při stahování stejnou chybu a Tad mi ho poslal emailem.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Tad
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1062
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: 3D u Kolína
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tad » 06.06.2006 18:42

Fakt netušim čim to je asi hostingem, není problém poslat mailem napiš a máš to tam. Sorry všem že to nemaká

Uživatelský avatar
Bubak
Nováček
Nováček
Příspěvky: 50
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jindřichův Hradec

Příspěvek od Bubak » 06.06.2006 18:51

Chlapi , omlouvám se , jsem STOUPA . Celou dobu žiju v tom ,že e-mailovou adresu tu mám a najednou v nastavení vidím ,že to tak není .
Kdybych radši pořádně čuměl . Díky za upozornění . Snad teď to klapne.
A kdyby ne tak vendy.bubak@seznam.cz .
Bubak 1.8 TDDI 66kw/1999 Ghia,sedan (vínová metla)
Obrázek

Uživatelský avatar
Tad
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1062
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: 3D u Kolína
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tad » 06.06.2006 18:55

Tak ted sem psal kamarádovi ať to odzkouší, a on říkal že mu to jede. Asi je to něco mezi nebem a zemí, a nebo mezi židlí a klávesnicí :lol: :lol: :lol:

Uživatelský avatar
Tad
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1062
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: 3D u Kolína
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tad » 06.06.2006 18:58

Bubak píše:Chlapi , omlouvám se , jsem STOUPA . Celou dobu žiju v tom ,že e-mailovou adresu tu mám a najednou v nastavení vidím ,že to tak není .
Kdybych radši pořádně čuměl . Díky za upozornění . Snad teď to klapne.
A kdyby ne tak vendy.bubak@seznam.cz .
Máš to na mailu

Uživatelský avatar
Bubak
Nováček
Nováček
Příspěvky: 50
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jindřichův Hradec

Příspěvek od Bubak » 06.06.2006 19:21

No to je noblesa ! Fakt bomba , z tohodle se už dá lecos vokoukat .
Moc krát děkuju .
Bubak 1.8 TDDI 66kw/1999 Ghia,sedan (vínová metla)
Obrázek

Uživatelský avatar
Bubak
Nováček
Nováček
Příspěvky: 50
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jindřichův Hradec

Příspěvek od Bubak » 06.06.2006 21:33

Tad píše:Tak ted sem psal kamarádovi ať to odzkouší, a on říkal že mu to jede. Asi je to něco mezi nebem a zemí, a nebo mezi židlí a klávesnicí :lol: :lol: :lol:
Měls pravdu. Zkusil jsem se k tobě nasyslit přez jinej vyhledavač a v poho to otevřu . :D
Bubak 1.8 TDDI 66kw/1999 Ghia,sedan (vínová metla)
Obrázek

Uživatelský avatar
toro
Nováček
Nováček
Příspěvky: 70
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Karlovy Vary

to Bubak

Příspěvek od toro » 07.06.2006 12:34

1/Přičina je v tom, že máš v chladiči vzduchu od turba olej. Jde o to, kolik je ho tam, když jsem to zjistil byl jsem z toho málem mrtvej. Ale nezoufej!
2/ Sundej vrapovou hadici na přívodu i odvodu a řádně ji prozkoumej zda je nepopraskaná / je z více vrstev a má slušnou životnost /, nic méně její montáž a demontáž už ne do původní polohy se projeví drobnou netěsností a olej tlačený vzduchem si cestu najde. Při prohlídce většinou najdeš omačkání uvnitř hadice, které sponou v tomtéž místě nedotěsníš.
3/ Ŕešení:
a/koupíš nové hadice, nesadíš a zatahneš orig. sponami, které mají po celém obvodu opásání
b/ jak jsem to řešil - hadice jsem jemně pokrátil a spony utáhnul v místech, kde původně nebyly.Kontrolu jsem provedl omotáním kousku obvazu, kde během jedné jízdy poznáš únik a můžeš provést doladění.

Rysky na hadici nemusí být přesně proti plastové značce a už vůbec ne na ní. Tohle je ta jednodušší verze možné závady.Předpokládám, že nemáš prasklé hrdlo IC v místě, kde to mokvá.Dříve než začneš hledat netěsnost obětuj jeden obvaz, udělej 4 - 6 úzkých manžet na přechodech hrdel a pak odstraňuj v tom místě netěsnost. Další ev. na pokračování, hodně štěstí....
1,8 TDDI 66 kW - HB, red pipe met.

Uživatelský avatar
Bubak
Nováček
Nováček
Příspěvky: 50
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jindřichův Hradec

to toro

Příspěvek od Bubak » 07.06.2006 16:48

Mnohokrát děkuji za radu . Je pravdou ,že už jsem unik oleje vyřešil a je zajímavý ,že způsob je velmi odbobný jako v bodě b) . :)
Sice jsem vrapovou hadici nerkátil , ale při montáži na příruby jsem ji co nejvíce zmáčkl . Koukal jsem na to 8O ,že při zvyšování otáček mají ty plechový roury tendenci se odtahovat od IC . Půvoní montáž byla provedena tak , že hadice byly vytáhlé na max. a tak při zvýšení otáček jí to zákonitě z nějakýho spoje muselo urvat .
Nicméně jsem strašně rád , že mi poradil někdo kdo s tímhle už má zkušenost . Přestávám plašit , co se týče přítomnosti oleje , ale zajímalo by mě ještě jak to je s tím nafukování vrapovejch hadic . Je mi jasný ,že tlak tam bude zdatnej , očemž svědčí ocelové kroužky na hadicích , ale mně připadá to nafukování docela pořádný . Ještě v tomhle mít jasno a začínám bejt klidnej . Díky za radu . :lol: :lol: :D
Bubak 1.8 TDDI 66kw/1999 Ghia,sedan (vínová metla)
Obrázek

Uživatelský avatar
toro
Nováček
Nováček
Příspěvky: 70
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Karlovy Vary

to Bubak

Příspěvek od toro » 07.06.2006 23:29

To, co popisuješ je normální, zkoumal jsem to u řady FF TDDI.Olej v IC od turba, jak tu potvrdila řada majitelů, a dle mého zkoumání v rozumné míře také.Při každé výměně oleje v motoru potrubí čistím a IC vymeju techn. benzinem, totéž udělám u čidla zrovna v inkriminovaném místě , co popisuješ únik.Tohle měří teplotu na výstupu z IC a je-li oblemtané olejem má setrvačnost, která většinou nevyhovuje dobrému přestavování parametrů ECU. V tomhle cyklu cca po 15 tis. km je znečistění IC na únosné míře. Kdo to podcení, může mít za chvilku motor jako olejničku a hlavně hledá netěsnot oleje někde jinde a možná i za dost money.
1,8 TDDI 66 kW - HB, red pipe met.

Uživatelský avatar
Bubak
Nováček
Nováček
Příspěvky: 50
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jindřichův Hradec

to toro

Příspěvek od Bubak » 09.06.2006 19:31

Dík za rady které jsi poskytl. Začínám bejt klidnej.Podle popisu tvé údržby soudím , že 1.8TDDi už nějakou dobu vlasníš a máš ním bohaté zkušenošti. Jsem rád za každou radu , protože před FOFO jsem měl samý benzíny a náklaďáky s tímto motorem srovnávat nemůžu. Pokud bych byl zase z něčeho vyplašenej jezevec, tak aspoň vím kam se obrátit .
Za neocenitelné rady ti děkuje Bubak a jeho oblíbený Henryho výrobek. :D :D :D
Bubak 1.8 TDDI 66kw/1999 Ghia,sedan (vínová metla)
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host