2.5T motor klady a zapory?
- Cimmi
- Nováček
- Příspěvky: 50
- Registrován: 23.04.2012 21:04
- Bydliště: Brno
Re: 2.5T motor klady a zapory?
Zdravím všechny, taky uvažuji že koupím Mondeo s tímto motorem, moje představa je rv. 2008, 2.5T, nájezd do 150tkm. Co se týká problémů tak jsem našel toto:
Pětiválec 2.5 Turbo od Volva mívá potíže s elektronickými škrtícími klapkami, známé jsou už ale i případy selhání napínáku rozvodového řemene - tedy totální škody po střetu ventilů s písty. Podle zkušeností servisů tento motor nijak dobře nesnáší ani přestavby na LPG.
Více na: http://www.tipcars.com/magazin-ford-mon ... -6079.html
Zadření bylo způsobeno, originální olejem Ford Formula (Castrol), mám z několika zdrojů potvrzeno (zatím dva lidi řešili ten stejný problém), že tento motorový olej má špatné vlastnosti (pro motory vyráběné zn. Volvo tedy 2.5T pětiválec, kód motoru B5254T)- neumí dobře odbourávat karbon a to pak zapříčiní, že se ucpe mazací kanálek a přestane mazat nejčastěji ojniční čep, následuje zadření motoru.
Více na: http://moje.auto.cz/Svagi/panter-ze-by-cerny--d.html
I když má dost síly, v reálném provozu si řekne o 11 litrů benzínu, žere spojku a především se u něj může vyskytnout velmi špatně diagnostikovatelný problém s prasklými stěnami válců.
Více na: http://www.veciautomobilove.cz/cz/clane ... 014)-1866/
Je tu i poměrně vážný problém s praskajícími bloky a vložkami válců.
Více na: http://www.autorevue.cz/test-ojetiny-fo ... ticleStart
PCV Ventil - pískání, ale to už jste tu řešili
Můžete mi to prosím vyvrátit/potvrdit, ale raději vyvrátit , tento motor se mi jeví jako jediný použitelný pro tak těžké auto, když nechci kamna
Předem díky za názory
Pětiválec 2.5 Turbo od Volva mívá potíže s elektronickými škrtícími klapkami, známé jsou už ale i případy selhání napínáku rozvodového řemene - tedy totální škody po střetu ventilů s písty. Podle zkušeností servisů tento motor nijak dobře nesnáší ani přestavby na LPG.
Více na: http://www.tipcars.com/magazin-ford-mon ... -6079.html
Zadření bylo způsobeno, originální olejem Ford Formula (Castrol), mám z několika zdrojů potvrzeno (zatím dva lidi řešili ten stejný problém), že tento motorový olej má špatné vlastnosti (pro motory vyráběné zn. Volvo tedy 2.5T pětiválec, kód motoru B5254T)- neumí dobře odbourávat karbon a to pak zapříčiní, že se ucpe mazací kanálek a přestane mazat nejčastěji ojniční čep, následuje zadření motoru.
Více na: http://moje.auto.cz/Svagi/panter-ze-by-cerny--d.html
I když má dost síly, v reálném provozu si řekne o 11 litrů benzínu, žere spojku a především se u něj může vyskytnout velmi špatně diagnostikovatelný problém s prasklými stěnami válců.
Více na: http://www.veciautomobilove.cz/cz/clane ... 014)-1866/
Je tu i poměrně vážný problém s praskajícími bloky a vložkami válců.
Více na: http://www.autorevue.cz/test-ojetiny-fo ... ticleStart
PCV Ventil - pískání, ale to už jste tu řešili
Můžete mi to prosím vyvrátit/potvrdit, ale raději vyvrátit , tento motor se mi jeví jako jediný použitelný pro tak těžké auto, když nechci kamna
Předem díky za názory
Ford Focus, 1.6, r.v. 2002, 74kW, hatch, motor FYDD1.,
Mazda 6 GH, 2.5, 125kW, r.v. 2008 - bejvalka
Ford Focus ST, 2.0 EB, 184kW, r.v. 2017
Mazda 6 GH, 2.5, 125kW, r.v. 2008 - bejvalka
Ford Focus ST, 2.0 EB, 184kW, r.v. 2017
- Tomin123
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 09.07.2009 16:02
- Bydliště: Kamenné Žehrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.5T motor klady a zapory?
Olej: dat kvalitni 5W40 a melo by byt vyreseno. Pokud jses velkej zavodnik, tak 10W50.
Zere spojku: co ze to ? To snad zalezi na ridici, ne ? Motor ma tah jak krava uz od volnobehu a tak
pokud se s tim budu pravidelne rozjizdet na 2-3 tis. otackach, tak jiste, sezere spojku.
Remen a jeho odrovnani rozvodu: ano, to je znamy problem a je potreba mu predejit.
Po nejakych km vcas vymenit napinak a remeny.
Spotreba: ja jezdim za 9 - 10L a to se s tim moc nemazu, ale ... tak nejak normalne dynamicky.
A nenechavam ho tahat pod 2 tis. ot. - nechci trapit dvouhmotu. (i kdyz ten motor bere fakt od "volnobehu")
Je to posledni benzin. motor bez primovstriku (vyhoda), ale uz to neni stara jednoducha atmosfera.
Nemuzes cekat ze budes jen jezdit a menit olej, era takovych aut je bohuzel pryc. Ma to 2xVVT, ma to turbo+jeho ovladani, ma to rizenou pumpu v nadrzi, ma to MAP a zaroven MAF, ....
Zere spojku: co ze to ? To snad zalezi na ridici, ne ? Motor ma tah jak krava uz od volnobehu a tak
pokud se s tim budu pravidelne rozjizdet na 2-3 tis. otackach, tak jiste, sezere spojku.
Remen a jeho odrovnani rozvodu: ano, to je znamy problem a je potreba mu predejit.
Po nejakych km vcas vymenit napinak a remeny.
Spotreba: ja jezdim za 9 - 10L a to se s tim moc nemazu, ale ... tak nejak normalne dynamicky.
A nenechavam ho tahat pod 2 tis. ot. - nechci trapit dvouhmotu. (i kdyz ten motor bere fakt od "volnobehu")
Je to posledni benzin. motor bez primovstriku (vyhoda), ale uz to neni stara jednoducha atmosfera.
Nemuzes cekat ze budes jen jezdit a menit olej, era takovych aut je bohuzel pryc. Ma to 2xVVT, ma to turbo+jeho ovladani, ma to rizenou pumpu v nadrzi, ma to MAP a zaroven MAF, ....
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
- Cimmi
- Nováček
- Příspěvky: 50
- Registrován: 23.04.2012 21:04
- Bydliště: Brno
Re: 2.5T motor klady a zapory?
Orientačně jsem se díval na ceny ND a narazil jsem na problém sehnat cenu neoriginálního výfuku, Walker nebo třeba Bosal, máte s tím někdo zkušenosti?
Díky
Díky
Ford Focus, 1.6, r.v. 2002, 74kW, hatch, motor FYDD1.,
Mazda 6 GH, 2.5, 125kW, r.v. 2008 - bejvalka
Ford Focus ST, 2.0 EB, 184kW, r.v. 2017
Mazda 6 GH, 2.5, 125kW, r.v. 2008 - bejvalka
Ford Focus ST, 2.0 EB, 184kW, r.v. 2017
- Cimmi
- Nováček
- Příspěvky: 50
- Registrován: 23.04.2012 21:04
- Bydliště: Brno
Re: 2.5T motor klady a zapory?
Jen pro info, ještě jsem našel toto:
Citace K86: http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php ... &sk=t&sd=a "Motory 2.5T R5 byly naprosto spolehlive ve Volvech, kdyz si je pak Ford nalezite upravil a zacal davat do svych modelu, tak spolehlivost sla docela dolu, ale i tak je spolehlivost dobra. Motory prave po tomhle prepracovani trpely na zadirani na klice. Problem je v konstrukci segmentu do ktereho se sorubuje olejovy filtr.
Ted uz si nevzpomenu v cem presne ten poroblem je, ale mzslim ze se tam ucpavalo nejak spatne resene nejake sitko nebo co, udajne pomoc v tomhle problemu je vycisteni saciho sita a rozebrani toho pitomeho segmentu, ale nevim jak moc pristupne to je."
eLzyx cituje:
K86 píše:
na zahranicnich forech resi to ze behem jizdy sezral celou napln a zadrel se na pistech nebo nekudy vyplival olej a nez se zastavilo zadrel se.
eLzyx píše:
" často to vyplive olej skrz prasklé těsnění u přepadu od turba. Je tam poměrně vysoký tlak, takže když to začne chcát, tak to jde rychle. Nicméně dlouhou dobu předtím tam rosí olej, takže by si toho měli v servisu zavčasu všimnout - nebo majitel sám, protože auto dělá loužičky. Stává se hlavně u aut, co jsou provozovány s vysokým nájezdem a "na krev".
Jeden člen zdejší galerky by mohl vyprávět. Nechal si udělat G.O. motoru a servisák si nevšiml, že má tu trubku od přepadu prorezlou. Najel asi 1000km a mohl dělat G.O. znova.
Co se týče zadírání s plnou olejovou náplní. Je to přisuzováno místnímu východoevropskému oleji Castrol (bohužel předepsaný Volvem/Fordem). Vytváří usazeniny a ty když se někde utrhnou, zanesou mazací kanálek a je to v riti. Osobní zkušenost. Je zajímavé, že v USA, nebo třeba v Švédsku si na toto nikdo nestěžuje.
Citace K86: http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php ... &sk=t&sd=a "Motory 2.5T R5 byly naprosto spolehlive ve Volvech, kdyz si je pak Ford nalezite upravil a zacal davat do svych modelu, tak spolehlivost sla docela dolu, ale i tak je spolehlivost dobra. Motory prave po tomhle prepracovani trpely na zadirani na klice. Problem je v konstrukci segmentu do ktereho se sorubuje olejovy filtr.
Ted uz si nevzpomenu v cem presne ten poroblem je, ale mzslim ze se tam ucpavalo nejak spatne resene nejake sitko nebo co, udajne pomoc v tomhle problemu je vycisteni saciho sita a rozebrani toho pitomeho segmentu, ale nevim jak moc pristupne to je."
eLzyx cituje:
K86 píše:
na zahranicnich forech resi to ze behem jizdy sezral celou napln a zadrel se na pistech nebo nekudy vyplival olej a nez se zastavilo zadrel se.
eLzyx píše:
" často to vyplive olej skrz prasklé těsnění u přepadu od turba. Je tam poměrně vysoký tlak, takže když to začne chcát, tak to jde rychle. Nicméně dlouhou dobu předtím tam rosí olej, takže by si toho měli v servisu zavčasu všimnout - nebo majitel sám, protože auto dělá loužičky. Stává se hlavně u aut, co jsou provozovány s vysokým nájezdem a "na krev".
Jeden člen zdejší galerky by mohl vyprávět. Nechal si udělat G.O. motoru a servisák si nevšiml, že má tu trubku od přepadu prorezlou. Najel asi 1000km a mohl dělat G.O. znova.
Co se týče zadírání s plnou olejovou náplní. Je to přisuzováno místnímu východoevropskému oleji Castrol (bohužel předepsaný Volvem/Fordem). Vytváří usazeniny a ty když se někde utrhnou, zanesou mazací kanálek a je to v riti. Osobní zkušenost. Je zajímavé, že v USA, nebo třeba v Švédsku si na toto nikdo nestěžuje.
Ford Focus, 1.6, r.v. 2002, 74kW, hatch, motor FYDD1.,
Mazda 6 GH, 2.5, 125kW, r.v. 2008 - bejvalka
Ford Focus ST, 2.0 EB, 184kW, r.v. 2017
Mazda 6 GH, 2.5, 125kW, r.v. 2008 - bejvalka
Ford Focus ST, 2.0 EB, 184kW, r.v. 2017
- Tomin123
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 09.07.2009 16:02
- Bydliště: Kamenné Žehrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.5T motor klady a zapory?
Nejak se mi nechce verit tomu ze by Fordi hrabli do neceho co funguje dobre
a snazili se to jeste vylepsit.
Memu nazoru napr. nasvedcuje to, ze ono "nemazani" a skrabnuti kliky se resi i na Volvo foru.
viz. http://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=23400
Ono se toho strasne moc napovida, ale jen 10% z toho bude skutecne realita.
a snazili se to jeste vylepsit.
Memu nazoru napr. nasvedcuje to, ze ono "nemazani" a skrabnuti kliky se resi i na Volvo foru.
viz. http://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=23400
Ono se toho strasne moc napovida, ale jen 10% z toho bude skutecne realita.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
- Cimmi
- Nováček
- Příspěvky: 50
- Registrován: 23.04.2012 21:04
- Bydliště: Brno
Re: 2.5T motor klady a zapory?
Tomin@ snad ano, jsem pro tento motor nadchnut, a nerad bych koupil jetinu, která se mi za chvilku rozpadne . Ale beztak motor propláchnu mobilem a pak budu pokračovat mobilem. S Forďáckým olejem nemám sám moc dobré zkušenosti. Když jsem měl ve svém Fouskovi Ford Formula, tak si vzal cca 1l/8000km, s Mobilem je to tak 0,5l na 10000km. Toť má zkušenost.
Ještě jsi nahoře psal 5W/40, nepatří tam 5W/30? Apropo kolik máš nalítáno a co dáváš za výrobce?
Dík
Ještě jsi nahoře psal 5W/40, nepatří tam 5W/30? Apropo kolik máš nalítáno a co dáváš za výrobce?
Dík
Naposledy upravil(a) Cimmi dne 30.11.2016 21:03, celkem upraveno 2 x.
Ford Focus, 1.6, r.v. 2002, 74kW, hatch, motor FYDD1.,
Mazda 6 GH, 2.5, 125kW, r.v. 2008 - bejvalka
Ford Focus ST, 2.0 EB, 184kW, r.v. 2017
Mazda 6 GH, 2.5, 125kW, r.v. 2008 - bejvalka
Ford Focus ST, 2.0 EB, 184kW, r.v. 2017
- Tomin123
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 09.07.2009 16:02
- Bydliště: Kamenné Žehrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.5T motor klady a zapory?
No, prave prijde na to cemu se rika "patri"
Predepsana je ta 30ka, ale ta je hodne ridka. Obvzlast po poradnem prohrati, coz
s temi 200ps lze udelat snadneji nez s 1.6kou.
Nekomu tady, nebo na zelenem foru, to v lete ve vedrech sezralo X litru oleje
po dlouhem zahulu na dalnici. Nastesti to nezadrel a chytil to vcas. Pak hned presel na
40ku. Na Volvo foru o tom pisi dost, ze 30ka je blbost podnecovana lehkobeznosti (=emisemi)
Ja presel na 40ku velmi brzy po koupi. Vyplach+40ka a zatim ok (tuk tuk).
Nakupoval jsem toto: Shell Helix Ulta
3x Shell Helix Ultra 5W-40 *1l (1906)
1x Shell Helix Ultra 5W-40 *4l (1906.5)
1x Millers Oils Engine Flush *250ml (MO 500)
Zvuk motoru mi prisel stejny. (hydrostely to myslim nema). Najeto cca 190tkm
Predepsana je ta 30ka, ale ta je hodne ridka. Obvzlast po poradnem prohrati, coz
s temi 200ps lze udelat snadneji nez s 1.6kou.
Nekomu tady, nebo na zelenem foru, to v lete ve vedrech sezralo X litru oleje
po dlouhem zahulu na dalnici. Nastesti to nezadrel a chytil to vcas. Pak hned presel na
40ku. Na Volvo foru o tom pisi dost, ze 30ka je blbost podnecovana lehkobeznosti (=emisemi)
Ja presel na 40ku velmi brzy po koupi. Vyplach+40ka a zatim ok (tuk tuk).
Nakupoval jsem toto: Shell Helix Ulta
3x Shell Helix Ultra 5W-40 *1l (1906)
1x Shell Helix Ultra 5W-40 *4l (1906.5)
1x Millers Oils Engine Flush *250ml (MO 500)
Zvuk motoru mi prisel stejny. (hydrostely to myslim nema). Najeto cca 190tkm
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
- Cimmi
- Nováček
- Příspěvky: 50
- Registrován: 23.04.2012 21:04
- Bydliště: Brno
Re: 2.5T motor klady a zapory?
Jj, psal to týpek tady: konkurence ... 19&t=15771
Měl to trošku poladěný a plus 1000km v 35StC v DE, to je ranec. Nic to nemění na tom, že Castro Magnatek 5W-30 je asi šunt. Vidím to na Mobil Super 3000 Formula FE 5W-30 nebo 5W-40. Uvidíme až bude .
Měl to trošku poladěný a plus 1000km v 35StC v DE, to je ranec. Nic to nemění na tom, že Castro Magnatek 5W-30 je asi šunt. Vidím to na Mobil Super 3000 Formula FE 5W-30 nebo 5W-40. Uvidíme až bude .
Ford Focus, 1.6, r.v. 2002, 74kW, hatch, motor FYDD1.,
Mazda 6 GH, 2.5, 125kW, r.v. 2008 - bejvalka
Ford Focus ST, 2.0 EB, 184kW, r.v. 2017
Mazda 6 GH, 2.5, 125kW, r.v. 2008 - bejvalka
Ford Focus ST, 2.0 EB, 184kW, r.v. 2017
- Tomin123
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 09.07.2009 16:02
- Bydliště: Kamenné Žehrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.5T motor klady a zapory?
Dej tam tu 40ku. Plocha tech salu dle meho neni nijak vyrazne vetsi nez u jinych motoru, ale tenhle motor ma uz v 1500 maximalni kroutak.
Pak kdyz se to secte - horky olej (=ridky) + nizsi tlak oleje v nizkych otackach + velky tlak spalovani ...
Volvaci co maj zvednuty tlak jezdi na 10W50.
Cosworth mel 220ps z 2.0L a od vyrobce predepsany 10W50. Tehdy jeste neresily lehkobeznost a ekokokotiny.
Pak kdyz se to secte - horky olej (=ridky) + nizsi tlak oleje v nizkych otackach + velky tlak spalovani ...
Volvaci co maj zvednuty tlak jezdi na 10W50.
Cosworth mel 220ps z 2.0L a od vyrobce predepsany 10W50. Tehdy jeste neresily lehkobeznost a ekokokotiny.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
-
- Nováček
- Příspěvky: 71
- Registrován: 04.08.2015 08:15
Re: 2.5T motor klady a zapory?
Zdar, borci. Vlákno je, koukám, už poměrně delší dobu dost mrtvé, tak ho trochu oživím
S narůstajícím počtem dětí jsem byl nucen pořídit vůz se 3 sedadly ve 2. řadě. Jelikož jezdím hodně kolem baráku nafta (navíc s DPF) nepřipadala v úvahu. De facto jediný vůz, který splňoval požadavky, se jevil S-Max nebo Galaxy, ale sehnat nějaký použitelný s 2l atmosférou je dnes prakticky nemožné, takže jsem trochu se zoufalství šáhnul po 2.5T. Nabídka byla nedaleko od bydliště, tak jsem se se na něj vyrazil podívat. Oděrky neřeším, koroze přiměřená (pořeším), motor měl tichý chod, táhnul hezky, ale byl celý od oleje (kapky na vaně). Usoudil jsem podle okometrické metody, že hlavní zdroj netěsnosti bude v napojení adaptéru olejového filtru s odlučovačem oleje. Jelikož už jsem poměrně otrlý uživatel Fordů a mám již něco za sebou, tak jsem se toho nezalekl a Maxe vzal. Jak byl proveden převod, tak prodejce kápnul božskou, že byl měněný původní zadřený motor za motor z Focuse ST
Sehnal jsem z vraku náhradní adaptér, objednal membránu do odlučovače a 2 sady těsnění, 7 litrů oleje (ať mám po výměně co dolévat), filtr a vyhrnul se na "repasi".
Na vyčištění vrakového adaptéru padly 2 velké spreje čističe brzd, kartáček na zuby a pár sprostých slov. Nové těsnění mezi plastovým odlučovačem a hliníkovým tělem adaptéru jsem nesehnal :/ Samotná výměna by byla celkem fajn, ale po odstrojení airboxu a původního adaptéru jsem našel zalepený blok motoru oblepený půl kilem ocelový špon, takže se operace zdržela zatěsňováním všech vstupů a vysáváním společně s ofukem stlačeným vzduchem. Ještěže jsem zrepasoval náhradní adaptér, protože ten původní byl prasklý, kompletně opatlaný silikonem. Styčná plocha na bloku motoru zapatlaná a dosekaná Takže jsem orovnal brusný kámen a s přiloženým smirkem P1000 plochu srovnal. Zbytek už šel jak na drátkách. Jediné, z čeho jsem měl obavy byl jakýsi snímač na odlučovači. Na původním ukazoval odpor cca 9 Ohm, na novém cca 25 Ohm. Nicméně, po kompletaci a výměně jsem motor natočil, hezky naskočil a spokojeně vrněl. Celá akce byla dost zběsilá, protože o 2 dny později jsme měli odjíždět na týden do Itálie. I proto jsem motor nakrmil ne úplně vhodným olejem, protože dodavatel poslal Shell Helix HX8 5W30 namísto Helix Ultra 5W50 a už nebyl čas to řešit. Šel jsem do toho s tím, že auto nebudu honit a po návratu olej vyměním s proplachem za Valvoline Racing R1 5W50.
Omlouvám se za zdlouhavý úvod a už přikládám zkušenosti po prvních 2000 km. Po sešlápnutí plynového pedálu začala juchat celá rodina Nekecám. Ten rozjezd jenom završil celkový dojem z "nového" velkého a pohodlného vozu. Motor je v nízkým otáčkách krásně tichoučký. Po sešlápnutí plynového pedálu se lehce ozve a po cca 1-2 s začne nádherně táhnout a jste najednou překvapeni, že máte na tachometru 80 nebo 100 Víc k tomu netřeba dodávat. Malý autobus nikdy nebude sporťák, ale s tímto motorem se za sebe prostě nemusí stydět.
Hodně potenciálních uživatelů zajímá spotřeba. První část cesty bylo courání mezi městem, pár zastávek a čekání na semaforech + cca 300 km dálnice v rychlosti 130-140. Skutečná spotřeba na tomto 380km dlouhém úseku byla 10,38 l/100 km. Vzhledem k silnému dešti a větru jsem následně zvolnil na dálniční rychlost do 120 km/h a mimo dálnici žužlal plyn při otáčkách 2000-2300 a na dalším 614 km dlouhém úseku do Itálie a po Itálii realizoval skutečnou spotřebu 8,28 l/100 km. Podobným stylem jsem jel i zpět domů a na úseku 602 km dlouhém do Rakouska jel za 8,47 l/100 km. Zbylý úsek už mě nebavil, tak jsem zrychlil na 130-135 a dojel se spotřebou 9,12 l/100 km.
Podotýkám, že i když se snažím jezdit plynule, velmi rád předjíždím a od křižovatek se rozjíždím výrazně svižněji než 99 % řidičů. Jednak jsem rád vpředu, ale také vyznávám názor, že zdržovat se v blízkosti křižovatky zbytečně dlouho není dobré. Zároveň si myslím, že je potřeba motor občas dostat do otáček, tak proč toho nevyužít. Navíc panují názory, že je úspornější rychle akcelerovat do cestovní úsporné rychlosti než se rozjíždět delší dobu v nízkých otáčkách vyšším zatížení.
Doufám, že motor 4-5 let vydrží, než se zbytek auta rozpadne, protože jsem jsem si ho oblíbil
S narůstajícím počtem dětí jsem byl nucen pořídit vůz se 3 sedadly ve 2. řadě. Jelikož jezdím hodně kolem baráku nafta (navíc s DPF) nepřipadala v úvahu. De facto jediný vůz, který splňoval požadavky, se jevil S-Max nebo Galaxy, ale sehnat nějaký použitelný s 2l atmosférou je dnes prakticky nemožné, takže jsem trochu se zoufalství šáhnul po 2.5T. Nabídka byla nedaleko od bydliště, tak jsem se se na něj vyrazil podívat. Oděrky neřeším, koroze přiměřená (pořeším), motor měl tichý chod, táhnul hezky, ale byl celý od oleje (kapky na vaně). Usoudil jsem podle okometrické metody, že hlavní zdroj netěsnosti bude v napojení adaptéru olejového filtru s odlučovačem oleje. Jelikož už jsem poměrně otrlý uživatel Fordů a mám již něco za sebou, tak jsem se toho nezalekl a Maxe vzal. Jak byl proveden převod, tak prodejce kápnul božskou, že byl měněný původní zadřený motor za motor z Focuse ST
Sehnal jsem z vraku náhradní adaptér, objednal membránu do odlučovače a 2 sady těsnění, 7 litrů oleje (ať mám po výměně co dolévat), filtr a vyhrnul se na "repasi".
Na vyčištění vrakového adaptéru padly 2 velké spreje čističe brzd, kartáček na zuby a pár sprostých slov. Nové těsnění mezi plastovým odlučovačem a hliníkovým tělem adaptéru jsem nesehnal :/ Samotná výměna by byla celkem fajn, ale po odstrojení airboxu a původního adaptéru jsem našel zalepený blok motoru oblepený půl kilem ocelový špon, takže se operace zdržela zatěsňováním všech vstupů a vysáváním společně s ofukem stlačeným vzduchem. Ještěže jsem zrepasoval náhradní adaptér, protože ten původní byl prasklý, kompletně opatlaný silikonem. Styčná plocha na bloku motoru zapatlaná a dosekaná Takže jsem orovnal brusný kámen a s přiloženým smirkem P1000 plochu srovnal. Zbytek už šel jak na drátkách. Jediné, z čeho jsem měl obavy byl jakýsi snímač na odlučovači. Na původním ukazoval odpor cca 9 Ohm, na novém cca 25 Ohm. Nicméně, po kompletaci a výměně jsem motor natočil, hezky naskočil a spokojeně vrněl. Celá akce byla dost zběsilá, protože o 2 dny později jsme měli odjíždět na týden do Itálie. I proto jsem motor nakrmil ne úplně vhodným olejem, protože dodavatel poslal Shell Helix HX8 5W30 namísto Helix Ultra 5W50 a už nebyl čas to řešit. Šel jsem do toho s tím, že auto nebudu honit a po návratu olej vyměním s proplachem za Valvoline Racing R1 5W50.
Omlouvám se za zdlouhavý úvod a už přikládám zkušenosti po prvních 2000 km. Po sešlápnutí plynového pedálu začala juchat celá rodina Nekecám. Ten rozjezd jenom završil celkový dojem z "nového" velkého a pohodlného vozu. Motor je v nízkým otáčkách krásně tichoučký. Po sešlápnutí plynového pedálu se lehce ozve a po cca 1-2 s začne nádherně táhnout a jste najednou překvapeni, že máte na tachometru 80 nebo 100 Víc k tomu netřeba dodávat. Malý autobus nikdy nebude sporťák, ale s tímto motorem se za sebe prostě nemusí stydět.
Hodně potenciálních uživatelů zajímá spotřeba. První část cesty bylo courání mezi městem, pár zastávek a čekání na semaforech + cca 300 km dálnice v rychlosti 130-140. Skutečná spotřeba na tomto 380km dlouhém úseku byla 10,38 l/100 km. Vzhledem k silnému dešti a větru jsem následně zvolnil na dálniční rychlost do 120 km/h a mimo dálnici žužlal plyn při otáčkách 2000-2300 a na dalším 614 km dlouhém úseku do Itálie a po Itálii realizoval skutečnou spotřebu 8,28 l/100 km. Podobným stylem jsem jel i zpět domů a na úseku 602 km dlouhém do Rakouska jel za 8,47 l/100 km. Zbylý úsek už mě nebavil, tak jsem zrychlil na 130-135 a dojel se spotřebou 9,12 l/100 km.
Podotýkám, že i když se snažím jezdit plynule, velmi rád předjíždím a od křižovatek se rozjíždím výrazně svižněji než 99 % řidičů. Jednak jsem rád vpředu, ale také vyznávám názor, že zdržovat se v blízkosti křižovatky zbytečně dlouho není dobré. Zároveň si myslím, že je potřeba motor občas dostat do otáček, tak proč toho nevyužít. Navíc panují názory, že je úspornější rychle akcelerovat do cestovní úsporné rychlosti než se rozjíždět delší dobu v nízkých otáčkách vyšším zatížení.
Doufám, že motor 4-5 let vydrží, než se zbytek auta rozpadne, protože jsem jsem si ho oblíbil
Lu2
Současnost: FORD S-Max mk1 (2007) 2.5T 162 kW
Současnost: FORD Mondeo mk3 (2004) 2.0i 107 kW + LPG (King + Tomasetto)
Minulost: 3x FORD Focus mk1 (1998, 2001, 2003) 1.6i 74 kW
Současnost: FORD S-Max mk1 (2007) 2.5T 162 kW
Současnost: FORD Mondeo mk3 (2004) 2.0i 107 kW + LPG (King + Tomasetto)
Minulost: 3x FORD Focus mk1 (1998, 2001, 2003) 1.6i 74 kW
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů