Olej do převodovky(automat) - info str. 1
- Quickie
- Moderátor
- Příspěvky: 7237
- Registrován: 10.03.2008 21:18
- Bydliště: Revúca, Trnava
Re: Olej v prevodovke (automat) - info str. 1
aj automat by mal mat dozivotnu, povedali mi to aj vo forde a zrejme to myslia vazne, lebo na vani nemam vypustny srob. Tak servisak musel vanu povolit a na najnizsom bode ju odlepit páčidlom a pomalicky nechat olej vytiect.. menil som preventivne.. znalci automatov povedia, zeby sa mal menit po 60tkm.
rozdiel žiadny, ale mám lepší pocit, že mi prevodovka snad vydrzi dlhsie
rozdiel žiadny, ale mám lepší pocit, že mi prevodovka snad vydrzi dlhsie
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13284
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Olej v prevodovke (automat) - info str. 1
Tak to teda cumim Automat, ktory je ovela citlivejsi na kvalitu oleja. Aj vdaka tomu, ze nesluzi len na mazanie, ale aj na ovladanie prevodovky.
- Quickie
- Moderátor
- Příspěvky: 7237
- Registrován: 10.03.2008 21:18
- Bydliště: Revúca, Trnava
Re: Olej v prevodovke (automat) - info str. 1
no práve.. dozivotná napln.. klakne prevodovka tak má po živote kúp si novú, alebo lepšie rovno celé auto
- solfan
- Test driver
- Příspěvky: 2985
- Registrován: 09.12.2008 10:01
- Bydliště: Praha
Re: Olej v prevodovke (automat) - info str. 1
preto som aj napisal, ze "dozivotna"
kazdoapdne ja mam najazdene ani nie 60 000, takze zatial pohoda. len potom to chce odviezt niekde, kde tomu rozumia.
asi pockam rok dva, ci ti to po vymene neklakne
kazdoapdne ja mam najazdene ani nie 60 000, takze zatial pohoda. len potom to chce odviezt niekde, kde tomu rozumia.
asi pockam rok dva, ci ti to po vymene neklakne
Focus II, 1.8i, 2010
Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat
Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,
Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat
Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,
-
- Nováček
- Příspěvky: 67
- Registrován: 30.04.2013 08:14
- Bydliště: Košice
Re: Olej do převodovky(automat) - info str. 1
Tak mam za sebou opravu prevodovky. Presnejsie komplet repas toho variatora.
Ak bude niekto uvazovat nad nakupom auta z touto prevodovkou, dufam, ze si najde a precita toto vlakno.
Pred casom sa mi pomerne rychlo pokazila ta CVT prevodovka na diesli. Palubak napisal "Transaxle malfunction" a ostal zaradeny iba jeden (tusim ze 4.) stupen, co znamenalo, ze auto ide vservisnom/nudzovom rezime prevodovky. Auto neslo viac ako 50km/h. Dokonca pri zastavovani zdochynal motor, bolo citit silne vybracie pri preradzovani stupnov.
Diagnostika ukazovala asi 4 chyby spojene s prevodovkou. Dufal som ze len odysli nejake cidla, alebo elektromagnety na prevodovke. Bohuzial, nie.
Doniesol som auto jednemu mechanikovi, ktory sa specializuje na automaty a bol ochotny sa do nej pustit. Ten ju rozobral a potvrdil moje obavy.
Zaujimave bolo, ze druhy mechanik sa do nej ani nechcel pustat.... No jo, legandarne Fordacke variatory....
Vraj sa rosypal hydromenic a to co z neho vyliezlo, dokonalo skazu aj vo zvysku prevodovky (znicene nejake spojky - forward, revers, lamely, hydromenic atd..). Remen na veriatore bol nastastie OK a tiez mechatronicka cast nebola ponicena.
Nechapem to celkom, lebo auto pouziva otec - dochodca. Jazdi vacsinou 100km trasu na dedinu a rocne nabeha 5000km. Auto za 3 roky, co ho ma, nemalo ziaden problem s prevodovkou (Najazdene 166000km), az teraz a tak nahle
Cena opravy je nakoniec 1600€ bez blocku....
Ak bude niekto uvazovat nad nakupom auta z touto prevodovkou, dufam, ze si najde a precita toto vlakno.
Pred casom sa mi pomerne rychlo pokazila ta CVT prevodovka na diesli. Palubak napisal "Transaxle malfunction" a ostal zaradeny iba jeden (tusim ze 4.) stupen, co znamenalo, ze auto ide vservisnom/nudzovom rezime prevodovky. Auto neslo viac ako 50km/h. Dokonca pri zastavovani zdochynal motor, bolo citit silne vybracie pri preradzovani stupnov.
Diagnostika ukazovala asi 4 chyby spojene s prevodovkou. Dufal som ze len odysli nejake cidla, alebo elektromagnety na prevodovke. Bohuzial, nie.
Doniesol som auto jednemu mechanikovi, ktory sa specializuje na automaty a bol ochotny sa do nej pustit. Ten ju rozobral a potvrdil moje obavy.
Zaujimave bolo, ze druhy mechanik sa do nej ani nechcel pustat.... No jo, legandarne Fordacke variatory....
Vraj sa rosypal hydromenic a to co z neho vyliezlo, dokonalo skazu aj vo zvysku prevodovky (znicene nejake spojky - forward, revers, lamely, hydromenic atd..). Remen na veriatore bol nastastie OK a tiez mechatronicka cast nebola ponicena.
Nechapem to celkom, lebo auto pouziva otec - dochodca. Jazdi vacsinou 100km trasu na dedinu a rocne nabeha 5000km. Auto za 3 roky, co ho ma, nemalo ziaden problem s prevodovkou (Najazdene 166000km), az teraz a tak nahle
Cena opravy je nakoniec 1600€ bez blocku....
staram sa o:
Ford Focus Combi II 12/2006, DA3, 1,6TDCi, 80kW, CVT ZF alias CFT23 7.st. automat, 6,2l/100km, najazdene 165000 km
Ford Focus Combi II 6/2005, DA3, 1,6 HWDA Zetec-S PFI, 74kW, 5st. manual, 7,1l/100km, 127500 km
Ford Focus Combi II 12/2006, DA3, 1,6TDCi, 80kW, CVT ZF alias CFT23 7.st. automat, 6,2l/100km, najazdene 165000 km
Ford Focus Combi II 6/2005, DA3, 1,6 HWDA Zetec-S PFI, 74kW, 5st. manual, 7,1l/100km, 127500 km
- prying
- Junior
- Příspěvky: 212
- Registrován: 20.12.2008 17:41
Re: Olej do převodovky(automat) - info str. 1
"Zaujimave bolo, ze druhy mechanik sa do nej ani nechcel pustat.... "
Za to bych ho pochválil. Neserese do něčeho čemu nerozumí. Aktivní kutil je daleko horší.
Za to bych ho pochválil. Neserese do něčeho čemu nerozumí. Aktivní kutil je daleko horší.
Ford Focus II 1,6 AT , 2005
-
- Nováček
- Příspěvky: 67
- Registrován: 30.04.2013 08:14
- Bydliště: Košice
Re: Olej do převodovky(automat) - info str. 1
No, ale on by tomu rozumiet mal Tiez sa specializuje na automaty vratane variatorov.. Ale to je uz teraz jedno no.
staram sa o:
Ford Focus Combi II 12/2006, DA3, 1,6TDCi, 80kW, CVT ZF alias CFT23 7.st. automat, 6,2l/100km, najazdene 165000 km
Ford Focus Combi II 6/2005, DA3, 1,6 HWDA Zetec-S PFI, 74kW, 5st. manual, 7,1l/100km, 127500 km
Ford Focus Combi II 12/2006, DA3, 1,6TDCi, 80kW, CVT ZF alias CFT23 7.st. automat, 6,2l/100km, najazdene 165000 km
Ford Focus Combi II 6/2005, DA3, 1,6 HWDA Zetec-S PFI, 74kW, 5st. manual, 7,1l/100km, 127500 km
- Quickie
- Moderátor
- Příspěvky: 7237
- Registrován: 10.03.2008 21:18
- Bydliště: Revúca, Trnava
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 26.08.2015 20:31
Re: Olej do převodovky(automat) - info str. 1
Zdravim.
Máme Focus combi 3 (2013) benzin, 1,6 Ti vct, 92kw. kupili sme ho pred rokom. Mal 170 000km. Teraz mame 185 000. Max spokojnosť. Má robotizovanú prevodovku. Chcem vymeniť olej vprevodovke, ale všade mi dávajú iné info ohladom druhu a množstva oleja. V origo Forde ma od výmeny odhovárajú. Je tam aj olejový filter? Typ prevodovky: BV6P 7000 EA T1L1A. Je to Powershift 6DCT250?
Vopred ďakujem.
Máme Focus combi 3 (2013) benzin, 1,6 Ti vct, 92kw. kupili sme ho pred rokom. Mal 170 000km. Teraz mame 185 000. Max spokojnosť. Má robotizovanú prevodovku. Chcem vymeniť olej vprevodovke, ale všade mi dávajú iné info ohladom druhu a množstva oleja. V origo Forde ma od výmeny odhovárajú. Je tam aj olejový filter? Typ prevodovky: BV6P 7000 EA T1L1A. Je to Powershift 6DCT250?
Vopred ďakujem.
-
- Nováček
- Příspěvky: 24
- Registrován: 05.03.2020 08:54
Re: Olej do převodovky(automat) - info str. 1
zdravím,mám FF 1,5,110kW,automat,naj.7t,tady je ale 8st. hydroměnič,-spokojenost nic jiného bych nechtěl
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13284
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Olej do převodovky(automat) - info str. 1
Dnes som menil olej v dalsom Powershifte 6DCT450.
Skusenost z Cmaxu a Mondea: Ked mate dielensky zdvihak, je to samozrejme jednoduchsie. Filter ide v oboch pripadoch vymenit aj bez demontaze kolesa. Vacsim problemom je srob pri poloosi, ktory urcuje hladinu. Auto MUSI byt v rovine (stat na kolesach alebo ekvivalentnej polohe). Ak je lave predne koleso nedemontovane, ide tam dost nachuja. Odporucam vytocit volantom, aby sa dalo lepsie natiahnut, ked lezite pod naraznikom. Alebo mat magneticky dlhy imbusak a ruku strcit poza koleso, cez blatnik. Srob staci zalozit na par zavitov, potom pridvihnut koleso, lahnut pod auto a dotiahnut poriadne. Olej uz nevytecie.
Na vymenu staci 6 litrov, ale odporucam kupit 7 litrov. Ten olej, ktory vytecie pri prvom nastaveni hladiny, nedavat naspat do prevodovky, naliat cisty.
Fordacky olej je drahy. Velmi dobra nahrada je Motul Multi DCTF (polosyntetika). Alebo este lepsie, s parametrami viac podobnymi origo, Liqui Moly 8100 (syntetika).
Inak intervaly urcite nenatahovat. Oterovy material zo spojok sa nezachytava vo filtri (podobne ako sadze vo filtri naftaku). S olejom koluje v celej prevodovke, dostava sa do lozisk, ozubeni, a dalsich stycnych ploch, kde posobi ako brusny material. Mava na svedomi aj tlmic vibracii ("dvojhmotu", ktora je sucastou spojkoveho zlozenia).
Mondeo 2.0 tdci ma 180tis tacho, realne minimalne 250tis. Minimalne jedna vymena bola vynechana (olej mal okolo 120tis km). Prevodovka zatial funguje. Poslednych 100tis jazdene stylom dochadzania do mesta a potom ranna spicka. Predsalen tie prevodovky nieco vydrzia. Aj ked sa odrbe servis.
Btw. vyzera tak, ze starsie Powershifty mali vymennik tepla medzi olejom a chladiacou kvapalinou motora. Novsie maju vzduchovy chladic oleja.
Skusenost z Cmaxu a Mondea: Ked mate dielensky zdvihak, je to samozrejme jednoduchsie. Filter ide v oboch pripadoch vymenit aj bez demontaze kolesa. Vacsim problemom je srob pri poloosi, ktory urcuje hladinu. Auto MUSI byt v rovine (stat na kolesach alebo ekvivalentnej polohe). Ak je lave predne koleso nedemontovane, ide tam dost nachuja. Odporucam vytocit volantom, aby sa dalo lepsie natiahnut, ked lezite pod naraznikom. Alebo mat magneticky dlhy imbusak a ruku strcit poza koleso, cez blatnik. Srob staci zalozit na par zavitov, potom pridvihnut koleso, lahnut pod auto a dotiahnut poriadne. Olej uz nevytecie.
Na vymenu staci 6 litrov, ale odporucam kupit 7 litrov. Ten olej, ktory vytecie pri prvom nastaveni hladiny, nedavat naspat do prevodovky, naliat cisty.
Fordacky olej je drahy. Velmi dobra nahrada je Motul Multi DCTF (polosyntetika). Alebo este lepsie, s parametrami viac podobnymi origo, Liqui Moly 8100 (syntetika).
Inak intervaly urcite nenatahovat. Oterovy material zo spojok sa nezachytava vo filtri (podobne ako sadze vo filtri naftaku). S olejom koluje v celej prevodovke, dostava sa do lozisk, ozubeni, a dalsich stycnych ploch, kde posobi ako brusny material. Mava na svedomi aj tlmic vibracii ("dvojhmotu", ktora je sucastou spojkoveho zlozenia).
Mondeo 2.0 tdci ma 180tis tacho, realne minimalne 250tis. Minimalne jedna vymena bola vynechana (olej mal okolo 120tis km). Prevodovka zatial funguje. Poslednych 100tis jazdene stylom dochadzania do mesta a potom ranna spicka. Predsalen tie prevodovky nieco vydrzia. Aj ked sa odrbe servis.
Btw. vyzera tak, ze starsie Powershifty mali vymennik tepla medzi olejom a chladiacou kvapalinou motora. Novsie maju vzduchovy chladic oleja.
- karolkopictures
- Zkušený
- Příspěvky: 1946
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Morovno,Trenčianský kraj,SR
Re: Olej do převodovky(automat) - info str. 1
Menil som olej v automate, a mám otázku treba po výmene reset rj? Myslím rj prevodovky. Nejaké adaptačné súbory.
Ďakujem za odpoveď.
P.S: typ prevodovky je 6F35, nejaká americká od GM
Ďakujem za odpoveď.
P.S: typ prevodovky je 6F35, nejaká americká od GM
Focus FUTURA 2002
Kuga ST line 4x4 2019
Mondeo Titanium X 2019
Kuga ST line 4x4 2019
Mondeo Titanium X 2019
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 3999
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej do převodovky(automat) - info str. 1
Nemusi, jen proradit, ohrat a zkontrolovat hladinu.
- karolkopictures
- Zkušený
- Příspěvky: 1946
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Morovno,Trenčianský kraj,SR
Re: Olej do převodovky(automat) - info str. 1
To urobili. Diagnostika nenašla rj prevodovky. Ďakujem za odpoveď
Focus FUTURA 2002
Kuga ST line 4x4 2019
Mondeo Titanium X 2019
Kuga ST line 4x4 2019
Mondeo Titanium X 2019
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 2 hosti