zvyšování teploty
-
- Nováček
- Příspěvky: 15
- Registrován: 23.01.2015 16:08
Re: zvyšování teploty
Ten utěsňovací sajrajt jsem tam opravdu měl, občas smrděl v kabině fridex, tenkrát se to tím vyřešilo. Odvzdušňovací hadička od motoru je určitě průchozí, valí tam při tom povolení víčka spousta bublin i vody, od chladiče jsem tam protíkání vody(vzduchu) nezaznamenal. Reduktor plynu je umístěn nad hladinou chl.kapaliny. Dnes nejdříve zkusím dát vykuchaný termostat, aby fungoval i velký okruh. Rád bych vyloučit mikroprasklinku v hlavě motoru. Každopádně ty hadičky při vypuštění kapaliny zkontroluju. Ještě přemýšlím o odvzdušňovacím šroubku u toho reduktoru.
Jdu na to. Ahoj
Jdu na to. Ahoj
Ford focus 1,6 Zetec, rok výroby 2001
- matys
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: JIHLAVA Březinky
Re: zvyšování teploty
Ahoj Pepo ............ když stále zkoušíš ty termostaty, dáváš je jistě do motoru nejen tou odvzdušňovací dírkou nahoru, ale i teplotním čidlem (kolem kterého je ta tlačná pružina) směrem do bloku motoru . Pokud máš nový termostat , tak ho tam dej, protože, pokud nemáš technický teploměr, ale jen na zavařování ovoce a zkušenosti s postupem měření, tak je to nepřesné a poznáš jen, že se někdy otevře a třeba i zavře. Pokud je dobrý termostat, vodní pumpa a odvzdušněno, tak tam není nic, co by bránilo průtoku v celém okruhu .
Mně se otevře na optimální teplotu po 1,5 - 1,7km .
Mně se otevře na optimální teplotu po 1,5 - 1,7km .
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST
-
- Nováček
- Příspěvky: 15
- Registrován: 23.01.2015 16:08
Re: zvyšování teploty
Na nákresu byl opačně než říkáš, ale teď ho tam mám právě tou pružinou do bloku motoru, jak mě nutila logika dřívějšího otevření. U mě bude snad problém s tím zavzdušněním, ale jak na to už kloudně nevím. Reduktor je nad hladinou chl. kapaliny a tak při výměně chladící kapaliny logicky zůstal u reduktoru vzduch. Z něj mě vede hadice do topení, takže se nejspíše vzduch nacpal do topeni a to nevím jak je dělané(trubičky v sérii nebo paralelně). Nebo jinak .
Každopádně při nastartování a nechání na volnoběh, se po čase otevře i velký okruh. Při jízdě ne, tam hadice od chladiče k termostatu je furt studená.
Ještě než případně vykuchám termostat jsem si teď půjčil víčko na nádržku. Údajně tam má být přesný tlak na případné odfouknutí, jinak že systém nemusí fungovat. Jdu to projet.
Projeto s novým víčkem a vše se zatím chová jak má. Kontrolka je v klidu a funguje podle hadic a chladiče i velký okruh. vyzkoušený to je ale jenom jednou jízdou, takže raději zůstávám jen mírně optimistický.
Každopádně při nastartování a nechání na volnoběh, se po čase otevře i velký okruh. Při jízdě ne, tam hadice od chladiče k termostatu je furt studená.
Ještě než případně vykuchám termostat jsem si teď půjčil víčko na nádržku. Údajně tam má být přesný tlak na případné odfouknutí, jinak že systém nemusí fungovat. Jdu to projet.
Projeto s novým víčkem a vše se zatím chová jak má. Kontrolka je v klidu a funguje podle hadic a chladiče i velký okruh. vyzkoušený to je ale jenom jednou jízdou, takže raději zůstávám jen mírně optimistický.
Ford focus 1,6 Zetec, rok výroby 2001
- matys
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: JIHLAVA Březinky
Re: zvyšování teploty
Ahoj Pepo ................. ještě jsem zapomněl dodat, že při odvzdušňování musí být puštěné topení na max (nemyslím ventilátor).
.............. nevím co máš na mysli ...... reduktor ......já nic takového nemám .
.............. nevím co máš na mysli ...... reduktor ......já nic takového nemám .
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5655
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: zvyšování teploty
to, jako myslíš klapku?matys píše:Ahoj Pepo ................. ještě jsem zapomněl dodat, že při odvzdušňování musí být puštěné topení na max (nemyslím ventilátor).
.............. nevím co máš na mysli ...... reduktor ......já nic takového nemám .
jelikož, ff1, ventil na stud. + teplou vodu nemá.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
-
- Test driver
- Příspěvky: 2665
- Registrován: 25.12.2011 16:56
- Bydliště: Novojičínsko
Re: zvyšování teploty
Reduktor= zařízení, které převádí LPG z kapalného stavu do plynného pomocí ohřátí teplou vodou z chladicího okruhu motoru a udržuje potřebný tlak LPG pro vstřikování do sání motoru
je: Ford Focus, 09/2020, hatchback, 2.3 ecoboost, 228kW, ST
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz
- matys
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: JIHLAVA Březinky
Re: zvyšování teploty
Zdravím krendu ............. díky za vysvětlení. I když to nemám, budu příště vědět o co se jedná .
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST
- Lašty
- Junior
- Příspěvky: 424
- Registrován: 06.06.2009 21:40
- Bydliště: Žatec, Plzeň
Re: zvyšování teploty
Ahoj budu měnit chladič a chtěl bych se zeptat kde mám odvzdušnit systém?
bývávalo Ford Focus 1.8 16 V Zetec 5 dvéř. hatchback r.v. 2000
Ford FocusII 1.6 16V 5 dvéř. hatchback r.v. 2007
-
- Nováček
- Příspěvky: 15
- Registrován: 23.01.2015 16:08
Re: zvyšování teploty
Ahoj, tak můj problém s teplotou vyřešen jiným termostatem, který otvírá dříve. Podle roku výroby mě kámoš dodával termostat myslím 82°. Plynař, kterého jsem donutil dát reduktor níže současně vyměnil i termostat a dal tam podle informací z Fordu nějak 74°. Nejsem si teď jistý přesnou teplotou, tak mě prosím nenadávejte.....
Motorizace focusu 1,4/1,6l Zetec-SE má údajně problém s kanálky v hlavě motoru, které se řeší výměnou termostatu aby otvíral dříve(72-74° nejsem si jistý). Technik mu tvrdil, že to vždy pomohlo. Pokud by to nepomohlo, tak je další úprava v podobě "bajpasu" chladiče.
Na 6 stránce je popsáno odvzdušnění chl. systému.
2 měsíce jezdím bez problému a to i s naloženým vlekem 150km vzdálenosti, takže došlo i na zatížení motoru.
Stálo mě to po opravářích cca 18 000(zároveň při rozdělání, výměna rozvodů). Na druhou stranu bych se k nim asi jen tak neodhodlal, tak vše špatné k něčemu dobré.
Doufám, že ty oskenované informace někomu pomohou ušetřit nějakou tu kačku, před bajpasem motoru. Tady je to otázka stovek korun.
Mějte se. Pepa
Motorizace focusu 1,4/1,6l Zetec-SE má údajně problém s kanálky v hlavě motoru, které se řeší výměnou termostatu aby otvíral dříve(72-74° nejsem si jistý). Technik mu tvrdil, že to vždy pomohlo. Pokud by to nepomohlo, tak je další úprava v podobě "bajpasu" chladiče.
Na 6 stránce je popsáno odvzdušnění chl. systému.
2 měsíce jezdím bez problému a to i s naloženým vlekem 150km vzdálenosti, takže došlo i na zatížení motoru.
Stálo mě to po opravářích cca 18 000(zároveň při rozdělání, výměna rozvodů). Na druhou stranu bych se k nim asi jen tak neodhodlal, tak vše špatné k něčemu dobré.
Doufám, že ty oskenované informace někomu pomohou ušetřit nějakou tu kačku, před bajpasem motoru. Tady je to otázka stovek korun.
Mějte se. Pepa
- Přílohy
-
- 6.pdf
- (15.87 KiB) Staženo 352 x
-
- 5.pdf
- (16.45 KiB) Staženo 302 x
-
- 4.pdf
- (18.01 KiB) Staženo 291 x
-
- 3.pdf
- (17.82 KiB) Staženo 277 x
-
- 2.pdf
- (17.87 KiB) Staženo 297 x
-
- 1.pdf
- (17.62 KiB) Staženo 323 x
Ford focus 1,6 Zetec, rok výroby 2001
-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 11.08.2014 10:23
Re: zvyšování teploty
Mě se teď po výměně chladící kapaliny + chladče stává, že jedu, ručička leze na střed a jakmile zastavím a stojím na volnoběh, tak padá pomalu do studena. Až se zase rozjedu tak se zase vrácí do středu. Termostat mám starý cca 2 roky a ručička držela teplotu v pohodě na středu i v zimě po zahřátí. Že by taky špatné ovzdušení nebo čidlo teploty motoru? Mám focusa 1.8i, benzín.
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13304
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: zvyšování teploty
Pusť topení a sleduj, jestli při tom klesání ručičky klesá i teplot foukaného vzduchu. Pokud jo, vypadá to, že se termostat zasekl v otevřené poloze.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13284
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: zvyšování teploty
Ale to by padala skor pri jazde, hlavne z kopca. Nie na volnobeh
-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 11.08.2014 10:23
Re: zvyšování teploty
Právě že to topí, aji při kolísání. Dneska ráno stejná situace. Jedu teplota v klidu stoupá, auto po 2km už topí, dojedu na světelnou křižovatku, stojím a už leze dolů. Pak se zase rozjedu a opět to jde na střed.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13284
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: zvyšování teploty
Mas poFL verziu? Mas otocny ovladac v krajnej polohe na ofuk okna?
Ak ano, tak ho otoc dolava, napr. na okno+nohy a pozoruj, co to spravi.
Ak ano, tak ho otoc dolava, napr. na okno+nohy a pozoruj, co to spravi.
-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 11.08.2014 10:23
Re: zvyšování teploty
Mám 98 rok, používám ofuk na okna + nohy. Ale topí to fakt po ujetí 2km. Paradox je, že to dělá od výměny kapaliny a chladiče.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 3 hosti