Kontrolka mot. po prasknutí řemene a přehřátí - 1,8/16V

Odpovědět
Uživatelský avatar
Olut
Nováček
Nováček
Příspěvky: 78
Registrován: 13.01.2012 10:02

Kontrolka mot. po prasknutí řemene a přehřátí - 1,8/16V

Příspěvek od Olut » 15.11.2015 11:48

Včera mi praskl řemen, auto se přehřálo, spadlo do ochranného režimu a při tom se vyvařila chladicí kapalina. Kontrolka s ozubeným kolem svítila, ale nezačala blikat, takže se to snad nezadřelo ani nefouklo těsnění pod hlavou.
Nechal jsem to vystydnout, nastartoval jsem to normálně, ale kontrolka motoru svítila dál.
Proč to, je to normální, nebo je chyba ještě někde jinde než jen v chybějící kapalině a prdlém řemenu?
Auto je s posilovačem bez klimatizace.
Řemen při poslední kontrole nevypadal nijak opotřebovaně, nebyly na něm žádné praskliny - napadlo mě, jestli se nezadřel alternátor a řemen neroztrhl až následně, stalo se to už někomu?
Díky ta tipy.
1,6 16V 2000
Fix Or Repair Daily
Drivers Return On Feet

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13399
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Kontrolka mot. po prasknutí řemene a přehřátí - 1,8/16V

Příspěvek od miki21 » 15.11.2015 15:14

diagnostikou vyčíst chyby a pak případně smazat
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
Olut
Nováček
Nováček
Příspěvky: 78
Registrován: 13.01.2012 10:02

Re: Kontrolka mot. po prasknutí řemene a přehřátí - 1,8/16V

Příspěvek od Olut » 15.11.2015 15:56

Nestačilo by to zresetovat odpojením baterky?

Jinak mě ještě napadlo, jestli se nemohlo zadřít vodní čerpadlo. Jediné, co jsem včera potmě a v dešti zkoušel protočit, bylo čerpadlo posilovače, to se točí normálně.
1,6 16V 2000
Fix Or Repair Daily
Drivers Return On Feet

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13399
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Kontrolka mot. po prasknutí řemene a přehřátí - 1,8/16V

Příspěvek od miki21 » 15.11.2015 16:53

Na řemenici čerpadla vidíš při nastartovaném motoru, takže pokud by se kouslo ložisko, tak po ní řemen klouže.
Ložisko altíku taky odejít může, ale taky lze lehce vyzkoušet otočením rukou a při chodu pohledem.
Reset baterkou by mohl stačit, pokud je už vše ok. Proveď ho a každopádně sleduj stav kapalin, teplotu a chod motoru. Pokud kontrolka zhasne po resetu a už se nerosvítí, tak je vše ok. Zadřené ložisko jednotka nepozná, takže chyba vyskočila tou teplotou.
Taky koukni, jestli se vše točí (alt. pumpa...) i po zahřátí.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
Olut
Nováček
Nováček
Příspěvky: 78
Registrován: 13.01.2012 10:02

Re: Kontrolka mot. po prasknutí řemene a přehřátí - 1,8/16V

Příspěvek od Olut » 17.11.2015 21:03

Díky za účast, auto je zase provozuschopné, kontrolka motoru už nesvítí. Žádná řemenice nebyla nijak poškozená ani zadřená, v servisu vykutali zbytky starého řemene a dali tam nový, který jsem jim přivezl (Dayco z Kelly, jediného krámu, který byl po cestě a kde ho měli skladem).

Původní řemen byl starý asi 4 roky, před přetržením nepištěl, nejevil vůbec žádné známky opotřebení, žádné rýhy ani praskliny podél ani napříč. Značka už na něm ale žádná nebyla, asi ji smazala řemenice vodního čerpadla. Ani se mi nechce věřit, že by řemen ve standardní kvalitě vydržel tak málo (4 roky/60 000 km).

ALE kromě řemene tam nastala ještě jedna zrada, v plastové spojovací trubce (č. dílu 1108264) nad chladičem. Nebýt toho, že v servisu vykutali zpod ponku různé zbytky hadic a trubek z jiných aut a provizorně to pospojovali, neodjel jsem. Na širším konci trubky totiž vyletěla zátka, jak je vidět na druhém obrázku, takže z toho vytékala chladicí kapalina.

Takže je otázka, co bylo dřív - jestli se a) nejdřív přetrhl řemen, přehřál motor a zátka vyletěla zvýšeným tlakem chladicí kapaliny, nebo b) nejdřív vyletěla zátka, někde se zaklínila nebo zamotala do řemene a ten se teprve pak roztrhl, což následně vedlo k přehřátí.

Ta zátka ale nejspíš nemá funkci pojistky proti přetlaku, protože trubka se neskládá ze dvou čísel dílů, prodává se jako jeden kus. Spíš to ve mně budí dojem vadného dílu nebo únavy materiálu věkem.

Jestli se někomu něco podobného stalo taky, budu rád za každý názor.
Přílohy
trubka1.jpg
trubka2.jpg
1,6 16V 2000
Fix Or Repair Daily
Drivers Return On Feet

Uživatelský avatar
pzi
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2223
Registrován: 31.10.2009 20:39
Bydliště: Hluboká nad Vltavou

Re: Kontrolka mot. po prasknutí řemene a přehřátí - 1,8/16V

Příspěvek od pzi » 17.11.2015 21:58

Ta zátka co vyletěla je mrazovka, už jsem zažil že únavou začala prosakovat a tím i vyletěla, ale může to být jen důsledek toho, že praskl řemen a tím se vařil motor tak povolila.
C max 1.8 flexifuel titanium
Fiesta 1.4 Ghia
Škoda Rapid spaceback 1.0tsi 81kw
Bol Ff1 combi St 170
Bol Ff1 combi tddi colorado
Bol Ff1 sedan

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5657
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Kontrolka mot. po prasknutí řemene a přehřátí - 1,8/16V

Příspěvek od petulak » 18.11.2015 08:29

zátku, oblepit lepidlem. jinak, je to "běžnej ůkaz" na 1.8. :)
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
r0mik
.
.
Příspěvky: 9356
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrolka mot. po prasknutí řemene a přehřátí - 1,8/16V

Příspěvek od r0mik » 18.11.2015 08:34

ta trubka je nejoblibenejsi dil z motorového prostoru pro 1.8, 2.0, ST170. Stava se to vsem, jednou jsem klientovi otevrel kapotu abych mu kouknul na kolisajici volnobeh a z niceho po chvilce gejzir vody.
Focus 2002 RS "WRC Ášín"-track car
Focus 2002 RS #1121-radost
Focus 2002 ST170 "BO!!!"-track car
Focus 2002 ST170
Focus 2003 ST170 kombi s tažným
Transit 2004 2.4tddi odtahovka
Smax 2006 2.5T LPG
Smax 2007 2.5T LPG
Smax 2007 2.5T

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrolka mot. po prasknutí řemene a přehřátí - 1,8/16V

Příspěvek od vitr73 » 05.12.2015 13:59

jj..tahle plastova trubka u tehle aut neni chyba ale vlastnost...ja jsem si ji musel po tom co praskla udelat z plynovejch medenejch kolinek a kousku medene trubky...kdyz jsem se ve fordu dozvedel co za ten kus plastu chtej...
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
Olut
Nováček
Nováček
Příspěvky: 78
Registrován: 13.01.2012 10:02

Re: Kontrolka mot. po prasknutí řemene a přehřátí - 1,8/16V

Příspěvek od Olut » 06.12.2015 22:43

To je sranda - mě napadlo to samé, měděná trubka, pájecí pasta, letlampa :lol:
Možná by se to koneckonců dalo zbastlit i z obyčejných vodovodních trubek z PPR, údajně se dají použít i na ústřední topení.
Chvíli jsem hloubal, že bych ten díl sehnal na vrakárně, ale nerad bych tuhle "radost" zažil znovu s jinou trubkou z vraku, která by už byla taky načatá, takže se na to nejspíš vykašlu.
Zatím se zdá, že bastl ze servisu funguje uspokojivě.
Za novou mi řekli cenu asi 700 a jako druhovýroba to asi neexistuje, takže tudy cesta nepovede.
1,6 16V 2000
Fix Or Repair Daily
Drivers Return On Feet

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrolka mot. po prasknutí řemene a přehřátí - 1,8/16V

Příspěvek od vitr73 » 07.12.2015 07:00

jestli muzu poradit tak si ji vyrob sam...z te medi na plyn...a uz nikdy to nebudes muset resit. :palec_nahoru:
Mne ta rubka z plastu tekla tim spuntem dost casto a vetsina epoxitovejch lepidel to dlouho neudrzi(zrejmne je to dany tou nemrznouci smesi)..no lepil jsem to asi 3x a za chvilku to zase teklo az mne to nasralo a udelal jsem to z medenejch kolinek a trubky znovu...
3 kolinka,tecko a 30 cm trubky...
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host