studenej start - otačky cca 1200, po čase klesnou na cca 800
jízda ustálenou rychlostí - otáčky dle rychlosti, neřeším spotřebu v závislosti na terénu
vyřazeno při rychlosti 100km/h - otáčky cca 1300 (po dobrždění pod cca 20km/h padnou na cca 800), PP ukazuje okamžitou spotřebu cca 3.3l
jízda na "pětku" při rychlosti 100km/h bez plynu - PP ukazuje okamžitou spotřebu cca 3.3l
jízda na "čtyřku" při rychlosti 100km/h bez plynu - PP ukazuje okamžitou spotřebu 0.0l
pochopil jsem to tak, že pokud chci dosáhnout spotřeby "0.0" a zároveň plně využívat "brždění motorem" je potřeba mít zahřátej motor na 90° (ručička vody ve středu) a motor mít nad 3000 otáček bez plynu.
Dále se chci zeptat ohledně otáček motoru při řazení. Pokud jedu obyčejnou jízdu, při každém sešlápnutí spojky, si motor trochu "přidá", zvykl jsem si na to, nedělá mi to problém, ale u jiných aut jsem se stím nesetkal (jakmile zmáčku spojku, otáčky jdou okamžitě k volnoběhu). Ovšem pokud brzdím motorem (např. na tu "čtyrku" v 100km/h) a potom sešlápnu spojku na zařazení, tak otáčky okamzitě bez rozmyšlení padají k volnoběhu.
Je tohle normální chovování motor 1.8 16V Zetec ? (Focus 99, sedan)
Díky, za odpovědi
