FF 2004 1,8i Ghia - palubní počítač
-
- Nováček
- Příspěvky: 39
- Registrován: 05.10.2015 14:09
- Bydliště: Praha
FF 2004 1,8i Ghia - palubní počítač
Ahoj všem,
jsem čerstvým majitelem FoFo 2004 1,8i, ještě té první generace, a chtěl bych se Vás zeptat na jednu věc. Modelová situace - mimo město, jedu z dlouhého mírného kopce dolů, zařazená 5ka, 100km/h na tachometru, otáčky někde mezi 2 a 3 tis, a jen si průběžně přibržduji pro dodržení bezpečné vzdálenosti od vozidla přede mnou. Jel jsem asi v 10 autech, kde ve stejné situaci palubní počítač ukazoval okamžitou spotřebu 0l/100km. Palubní počítač ve FoFo ukazuje v 9 případech z 10 takovýchto situací něco v rozmezí 2-4l/100km. V tom jednom případu, kdy to skutečně ukazuje 0l/100km to platí jen do doby, než otáčky klesnou pod 2tis...poté to ukazuje např. 0,5l / 100km při 1900 ot - až třeba 4l /100km pokud otáčky klesnou někam na 1200. Motor samozřejmě zahřátej, tak min po 15min. jízdy to vždy začnu sledovat.
Já zastávám názor, že bych v takovémto případě, kdy je zařazená rychlost, motor roztáčí kola a nešlapu na plyn, měl jet "zadarmo" a palubní počítač tu 0/100km ukazovat (pokud nehrozí zhasnutí motoru při +- 800ot. a motor by si sám nepřidal). Technik v autorizovaném servise mě odbyl s tím, že motor přece vrčí a něco spaluje vždycky, a že si s tím nemám dělat hlavu, že palubní počítače ukazujou vždy nepřesně ať ukazujou cokoliv.
Nevíte, co by mohlo být špatně? Nebo je to opravdu normální?
Díky,
Jirka
jsem čerstvým majitelem FoFo 2004 1,8i, ještě té první generace, a chtěl bych se Vás zeptat na jednu věc. Modelová situace - mimo město, jedu z dlouhého mírného kopce dolů, zařazená 5ka, 100km/h na tachometru, otáčky někde mezi 2 a 3 tis, a jen si průběžně přibržduji pro dodržení bezpečné vzdálenosti od vozidla přede mnou. Jel jsem asi v 10 autech, kde ve stejné situaci palubní počítač ukazoval okamžitou spotřebu 0l/100km. Palubní počítač ve FoFo ukazuje v 9 případech z 10 takovýchto situací něco v rozmezí 2-4l/100km. V tom jednom případu, kdy to skutečně ukazuje 0l/100km to platí jen do doby, než otáčky klesnou pod 2tis...poté to ukazuje např. 0,5l / 100km při 1900 ot - až třeba 4l /100km pokud otáčky klesnou někam na 1200. Motor samozřejmě zahřátej, tak min po 15min. jízdy to vždy začnu sledovat.
Já zastávám názor, že bych v takovémto případě, kdy je zařazená rychlost, motor roztáčí kola a nešlapu na plyn, měl jet "zadarmo" a palubní počítač tu 0/100km ukazovat (pokud nehrozí zhasnutí motoru při +- 800ot. a motor by si sám nepřidal). Technik v autorizovaném servise mě odbyl s tím, že motor přece vrčí a něco spaluje vždycky, a že si s tím nemám dělat hlavu, že palubní počítače ukazujou vždy nepřesně ať ukazujou cokoliv.
Nevíte, co by mohlo být špatně? Nebo je to opravdu normální?
Díky,
Jirka
FoFo Turnier 2004 Mk1 1,8i full Ghia+


- Johny181
- Junior
- Příspěvky: 418
- Registrován: 07.12.2013 22:13
- Bydliště: Klobouky u Brna
Re: FF 2004 1,8i Ghia - palubní počítač
Technik v autorizovaném servisu zřejmě z fyziky propadnul no nevádí
Je pravda že pokud jedu z kopce bez plynu a motor je roztáčen přes převodovku pomocí kol díky setrvačnosti auta, by spotřeba měla být nula pokud ŘJ nařídí vypnutí vstřikování paliva.To ale samozřejmě musí ŘJ udělat a zapnout ho až otáčky klesnou na hranici kdy nebude mít dostatečné otáčky, na udržení funkce posilovače řízení,brzd,dobíjení apod.Jenomže u Focusu to je jinak než u jiných běžných aut a ŘJ nechává vypnuté vstřikování při uvolnění plynu jen tuším nad 3.tis ot.A pokud jsou otáčky pod touto hranicí tak tam nějaké palivo jde.Nechápu proč.Holt další Fordovina.Chtělo by to někoho šikovného kdo by to řízení vstřikování upravil tak jak to mají normální auta a byla by i nižší spotřeba 


FOFO 1.5 110kw
134kw Ecoboost - 2017 KOMBI TIANIUM - Modrá Deep Impact

FOFO 1.6 16V 74kW - 1999 SEDAN Ghia - Med. harvest gold
-byl
9let sloužil bez zaváhání


FOFO 1.6 16V 74kW - 1999 SEDAN Ghia - Med. harvest gold

9let sloužil bez zaváhání

- Nonid
- Test driver
- Příspěvky: 5279
- Registrován: 05.12.2012 21:07
- Bydliště: Práááha - Vyšehrad!
Re: FF 2004 1,8i Ghia - palubní počítač
Je to tak. Necha se brzdit motorem jenom nad 3k otacek a to jeste ne vzdycky. Kolem 100km/h to brzdi samo na petku(na dalnici pri 170ti taky pri pusteni plynu
), ve meste to vetsinou resim podrazenim na dvojku a pak na trojku. Neni to nejsetrnejsi ke spojce, zadnej zahul ale taky ne 


Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
-
- Nováček
- Příspěvky: 39
- Registrován: 05.10.2015 14:09
- Bydliště: Praha
Re: FF 2004 1,8i Ghia - palubní počítač
No to je paráda. Jako dost jsem toho teď pročetl a skutečně "na počkání" udělat spotřebu 0l/100km při jízdě je docela obtížný. Nevím, jestli se teda to palivo při brzdění motorem skutečně vstřikuje nebo ne, o tom se názory taky dost často rozcházely (nejpravděpodobnější mi přišlo nafocení diagnostiky za jízdy, kde se ukázalo že vstřikovače jedou i při jízdě bez plynu s cyklem o malinko kratší - tedy jakože míň vstřikovaného benzínu, než při volnoběhu, ale nějaký že tam stejně kvůli katalyzátoru vždy jde).
Zase jak se píše tady (http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=13442) v sekci zpomalování, tak použitá řídící jednotka EEC-V ve focusech 1. generace by měla při otáčkách nad 1500 a teplotě nad 60° by měla ŘJ to vstřikování vypnout. Na mém autě se mi zdá, že to dělá tak nad 2000ot a jen mááálo mááálo kdy.
Nemusel by se přívod paliva zavírat úplně, tak náročnej nejsem, ale aspoň nějaký optimističtější hodnoty než tam občas zahlídnu jako 4l/100km při jízdě z kopce, se mi zdá dost děsivý
Zase jak se píše tady (http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=13442) v sekci zpomalování, tak použitá řídící jednotka EEC-V ve focusech 1. generace by měla při otáčkách nad 1500 a teplotě nad 60° by měla ŘJ to vstřikování vypnout. Na mém autě se mi zdá, že to dělá tak nad 2000ot a jen mááálo mááálo kdy.
Nemusel by se přívod paliva zavírat úplně, tak náročnej nejsem, ale aspoň nějaký optimističtější hodnoty než tam občas zahlídnu jako 4l/100km při jízdě z kopce, se mi zdá dost děsivý

FoFo Turnier 2004 Mk1 1,8i full Ghia+


- Nonid
- Test driver
- Příspěvky: 5279
- Registrován: 05.12.2012 21:07
- Bydliště: Práááha - Vyšehrad!
Re: FF 2004 1,8i Ghia - palubní počítač
Palubak v mk1 je velice primitivni, aktualni spotreba je tam vzdycky presna(s lehkym zpozdenim). Brzdeni motorem poznas hlavne podle lehkyho cuknuti(vypnuti vstriku), zmeny zvuku a pocitu, ze padas na volant 

Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
-
- Nováček
- Příspěvky: 39
- Registrován: 05.10.2015 14:09
- Bydliště: Praha
Re: FF 2004 1,8i Ghia - palubní počítač
No, budu si muset zvyknout na novej styl jízdy, nikoliv jako teď držet co možná nejnižší otáčky, ale po městě pěkně na dvojku, mimo město nejvíc na trojku, abych měl dost otáček na brzdění
Pak snad ta spotřeba trochu padne 


FoFo Turnier 2004 Mk1 1,8i full Ghia+


- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5657
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
- Nonid
- Test driver
- Příspěvky: 5279
- Registrován: 05.12.2012 21:07
- Bydliště: Práááha - Vyšehrad!
Re: FF 2004 1,8i Ghia - palubní počítač
Nijak vyrazne no
Chce to jenom vychytat, kdy co radit. Stejne je brzdeni motorem minimalne...

Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
-
- Nováček
- Příspěvky: 39
- Registrován: 05.10.2015 14:09
- Bydliště: Praha
Re: FF 2004 1,8i Ghia - palubní počítač
A to je specialita 1,8čky nebo všech benzínů ve ff mk1? 

FoFo Turnier 2004 Mk1 1,8i full Ghia+


- Nonid
- Test driver
- Příspěvky: 5279
- Registrován: 05.12.2012 21:07
- Bydliště: Práááha - Vyšehrad!
Vsech 

Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
- Johny181
- Junior
- Příspěvky: 418
- Registrován: 07.12.2013 22:13
- Bydliště: Klobouky u Brna
Re: FF 2004 1,8i Ghia - palubní počítač
Jj můžu potvrdit u 1.6 a nic bych nedal za to že u MK II to nebude jinak.Btw myslíte že by SW v řídící jednotce šel upravit tak, aby to fungovalo normálně a když je motor a kat. už ohřátý,aby to při uvolnění plynu třeba nad 2tis ot. vyplo vstřikování?Takový chip tuning jen na snížení spotřeby při brzdění motorem.A vsadím se že i to pověstné pomalé padání otáček při řazení by se zlepšilo.
FOFO 1.5 110kw
134kw Ecoboost - 2017 KOMBI TIANIUM - Modrá Deep Impact

FOFO 1.6 16V 74kW - 1999 SEDAN Ghia - Med. harvest gold
-byl
9let sloužil bez zaváhání


FOFO 1.6 16V 74kW - 1999 SEDAN Ghia - Med. harvest gold

9let sloužil bez zaváhání

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host