samovybíjení
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: samovybíjení
A není ta baterka vadná? Když zůstane ty dva dny odpojená, je taky KO?
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19260
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: samovybíjení
Tolik casu jsem zatim nemel . To ted budu zkouset
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
-
- Nováček
- Příspěvky: 120
- Registrován: 18.01.2014 13:43
Re: samovybíjení
Nevíte tu někdo,jak funguje ten indikátor nabití u origo baterky?Je to takový kulatý okýnko na baterce.Jakou má mít barvu nabito /vybito?
Ford Focus II 1,6 16V Titanium 5dv., r.v. 2008
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13284
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: samovybíjení
To je len hustomer elektrolytu. Zelena je OK, zlta nabit, cervena/cierna/biela K.O. baterka.
Ale zelene okienko neznamena, ze je baterka v poriadku. Moze mat taky velky vnutorny odpor, alebo zvetrane dosky, alebo odtrhnutu dosku, alebo prerazeny clanok, ze nenastartuje.
Ale zelene okienko neznamena, ze je baterka v poriadku. Moze mat taky velky vnutorny odpor, alebo zvetrane dosky, alebo odtrhnutu dosku, alebo prerazeny clanok, ze nenastartuje.
-
- Nováček
- Příspěvky: 19
- Registrován: 11.08.2014 21:58
Re: samovybíjení
Ahoj mám podobný problém s vybíjením baterie. Odpojil jsem + pól a připojil mezi něho a svorku ampérmetr. Auto stálo v klidu déle než 45 minut, dveře byly zavřené a naměřil jsem trvalý odběr 0.2147 A (214,7 mA) což je strašně moc. Když s autem nejezdím např. 5 dnů nemůžu nastartovat. Začal jsem odpojovat pojistky a po vytáhnutí pojistky F42 - Přístrojový panel mě odběr spadnul na hodnotu 0,0025 A (2,5 mA). Vyzkoušel jsem to několikrát a bylo to stejné. Nevíte prosím Vás, v přístrojovém panelu na co by se měl člověk zaměřit ?Co vše zahrnuje ? Díky na radu.
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24161
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: samovybíjení
odpoj budiky a zkus merit bez nich
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Nováček
- Příspěvky: 19
- Registrován: 11.08.2014 21:58
Re: samovybíjení
Jak odpojím budíky u Fordu Mondeo r.v 2012 ?
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24161
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: samovybíjení
silou odendas plast pod nimi, vysroubujes dva srouby, ktere tam najdes a budiky vypacis ven ... zezadu pak odpojis konektor
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Nováček
- Příspěvky: 19
- Registrován: 11.08.2014 21:58
Re: samovybíjení
Problém je, že to auto je ještě v záruce. Ale já si na to raději když budu moct chci přijít sám, akorát pokud něco budu rozdělávat silou a pak něco poškodím, tak mi řeknou, že jsem to způsobil tu závadu ještě já . Myslíš že na to jsou schopni v aut. servise přijít vylučovací metodou a nebo mi to auto vrátí a baterie se mi bude vybíjet znovu a znovu ?
- ominina
- Junior
- Příspěvky: 356
- Registrován: 09.01.2014 23:45
- Bydliště: Teplice
Re: samovybíjení
Tenhe problém mám taky. Přes rok auto ok, ale když ho nechám týden na letišti (dovolená-jinak jezdim skoro denně) tak netočí. Už se mi to stalo 2x. Odběr po půl hodině 130mA. Vyřešil jsem to startovací stanicí ale je to na nouzovka, dělat by to nemělo.
Mondeo mk4 1.8 Tdci 2007 92kw EGR off
Kawasaki ZX10-R 147Kw
Kawasaki ZX10-R 147Kw
-
- Nováček
- Příspěvky: 117
- Registrován: 22.06.2014 23:04
Re: samovybíjení
Vytahováním pojistek bys měl zjistit kde je problem.Nebylo třeba dřív auto firemní a je tam zabudovaná GPS.Jájsem to tak měl a žralo to asi 150 mA,za týden neježdění baterka v háji.
Focus II combi 1,6 TDCI 66 kw, 2009
-
- Junior
- Příspěvky: 239
- Registrován: 07.05.2015 19:52
- Bydliště: Chrudimsko
Re: samovybíjení
Nemá vestavěné bluetooth? Mě to zas žral vadný modul
Focus II hatch, 1.6 Ti-VCT 85 kw, rok 2006
- ominina
- Junior
- Příspěvky: 356
- Registrován: 09.01.2014 23:45
- Bydliště: Teplice
Re: samovybíjení
Firemní nevím, zkusim vytahovat pojistky. Rádio nemám orig.ale 2din pioneer+orig.redukce i na ovl.volantu. Na rádiu svítí ledky pořád, ty ale prd žerou. Bluetooth jsem vypnul, ale nevim zda tam není někde orig.a nežere. Dá se původní BT odpojit, nebo byl v původním rádiu? Díky.
Mondeo mk4 1.8 Tdci 2007 92kw EGR off
Kawasaki ZX10-R 147Kw
Kawasaki ZX10-R 147Kw
-
- Nováček
- Příspěvky: 117
- Registrován: 22.06.2014 23:04
Re: samovybíjení
Připojení GPS jsem našel pod plastem jak je diag.zásuvka.Bylo to tam nějak vřazené a taky tam byly zaizolované piny s pojistkou,po vytažení pojistky spotřeba spadla na 10 mA.Tenkrát dost mrzlo tak nebyl čas nattím bádat,tak to tak zustalo.
Focus II combi 1,6 TDCI 66 kw, 2009
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 10.06.2013 14:51
- Bydliště: Plzeň
Re: samovybíjení
Zdravím všechny odborníky ve fóru. Chci se zeptat, zda máte podobné zkušenosti s usínáním auta a klidovou spotřebou odebíranou z baterie. Když jsem měnil baterii za novou, změřil jsem si proces usínání elektroniky a klidový proud po usnutí. Mám rádio s navigací Travelpilot FX.
V autě jsem vypnul zapalování, zavřel a zamknul.
Z baterie tekl proud 1,51A a svítil displej na palubce.
V 5. minutě 1,47A. Došlo k nějakému hluku (něco jako běh motůrku? zavírání nějakých klapek?
asi tak 5s).
V 10. minutě 1,09A. Zhasnul displej na palubce.
V 15. minutě 0,23A.
Ve 30. minutě 0,42A. Zase se rozsvítil displej na palubce.
Po 40. minutě 0,03A. Zhasl displej a dál se nic neměnilo. Je to trvalý klidový proud z baterie.
Říkal jsem si, že to není zrovna málo, ale ani nic hrozného.
Po dvou letech se mi uplně rozbylo rádio a za jeden den mi vybilo dva roky starou baterii.
To jsem se díky fóru dozvěděl, že to tyhle rádia dělávají.
Po vyndání rádia jsem s nabitou baterií opět měřil usínání. Teď jsem nezapínal zapalování, takže se to asi trochu liší, že v 5. minutě se nic neděje. Dopadlo to takto:
Po zamčení proud 0,60A a svítil displej na palubce.
v 10. minutě 0,20A. Zhasnul displej na palubce.
Až v 30. minutě 0,40A. Opět se rozsvítil displej na palubce.
Od 40. minuty trvalý klidový proud 0,00A. Přepnul jsem na menší rozsah měřáku a dost se číslo měnilo. Tak jsem vyměnil digitální měřák za ručičkový a změřil jsem mírné kmitání mezi 8 až 8,5mA a jednou za dvě vteřiny kmit na 13mA. To odpovídá bliknutí kontrolky na palubce.
Bez rádia je trvalý proud přibližně 8,5mA. To se mi líbí více než předešlé měření s rádiem cca 30mA.
Z fóra jsem se dozvěděl, že se rádia úspěšně opravují. Dal jsem ho tedy opravit a spotřeba byla odlišná od prvního měření. To tedy značí, že i když mi rádio fungovalo, bylo nějak načaté.
Tak tedy s opraveným rádiem a opět po vypnutí zapalování:
Po zamčení proud 1,51A a svítí displej na palubce.
V 5. minutě 1,47A. Zase ten hluk na 5s.
V 10. minutě 1,08A. Zhasl displej na palubce.
V 15. minutě 0,22A.
V 30. minutě 0,40A. Opět se rozsvítil displej na palubce.
Od 40. minuty trvalý klidový proud 0,00A, někdy bliklo 0,01A. Vyměnil jsem za ručičkový měřák a ukazoval mírné kmitání na 12,5mA a jednou za dvě vteřiny kmit na 16,5mA. To je opět bliknutí kontrolky na palubce.
Takže bez rádia je trvalý proud přibližně 8,5mA a se zdravým rádiem přibližně 13mA. Z toho mi tedy vychází spotřeba uspaného rádia na přibližně 4,5mA.
Doufám, že to může pomoci ostatním předejít hlubokému vybití baterie při možném budoucím totálním kolapsu rádia. Tedy v případě, že si někdo bude takto spotřebu proměřovat a zjistí nějakou odchylku od tohoto mého posledního měření. Ovšem neříkám, že to mám tak, jak to má být. Ještě mě napadlo zkusit měřit spotřebu jen rádia, když vytáhnu 15A pojistku č. 112 v hlavní pojistkové skříni a místo ní připojím měřák. Mohlo by to být pohodlnější, než odpojovat baterii a připojovat poměrně složitě měřák.
Otázka zní, proč to usínání auta trvá tak dlouho, má to nějaký důvod a máte to takto časově stejně nabo podobně jako já?
Proč po deseti minutách od zamknutí auta zhasne displej na palubce, aby se po dalších dvaceti minutách zase rozsvítil na dalších deset minut?
Není to nějaká závada a nešlo by to usínání celé zrychlit?
Ne že bych si myslel, že to vybije baterii, je to zhruba 0,47Ah kapacity baterie za těch 40 minut usínání. Považuji to jako laik v AUTOelektrice za zbytečně dlouhou dobu. Když doma vypnu PC, taky se vypne za pár sekund.
Díky za odpovědi.
V autě jsem vypnul zapalování, zavřel a zamknul.
Z baterie tekl proud 1,51A a svítil displej na palubce.
V 5. minutě 1,47A. Došlo k nějakému hluku (něco jako běh motůrku? zavírání nějakých klapek?
asi tak 5s).
V 10. minutě 1,09A. Zhasnul displej na palubce.
V 15. minutě 0,23A.
Ve 30. minutě 0,42A. Zase se rozsvítil displej na palubce.
Po 40. minutě 0,03A. Zhasl displej a dál se nic neměnilo. Je to trvalý klidový proud z baterie.
Říkal jsem si, že to není zrovna málo, ale ani nic hrozného.
Po dvou letech se mi uplně rozbylo rádio a za jeden den mi vybilo dva roky starou baterii.
To jsem se díky fóru dozvěděl, že to tyhle rádia dělávají.
Po vyndání rádia jsem s nabitou baterií opět měřil usínání. Teď jsem nezapínal zapalování, takže se to asi trochu liší, že v 5. minutě se nic neděje. Dopadlo to takto:
Po zamčení proud 0,60A a svítil displej na palubce.
v 10. minutě 0,20A. Zhasnul displej na palubce.
Až v 30. minutě 0,40A. Opět se rozsvítil displej na palubce.
Od 40. minuty trvalý klidový proud 0,00A. Přepnul jsem na menší rozsah měřáku a dost se číslo měnilo. Tak jsem vyměnil digitální měřák za ručičkový a změřil jsem mírné kmitání mezi 8 až 8,5mA a jednou za dvě vteřiny kmit na 13mA. To odpovídá bliknutí kontrolky na palubce.
Bez rádia je trvalý proud přibližně 8,5mA. To se mi líbí více než předešlé měření s rádiem cca 30mA.
Z fóra jsem se dozvěděl, že se rádia úspěšně opravují. Dal jsem ho tedy opravit a spotřeba byla odlišná od prvního měření. To tedy značí, že i když mi rádio fungovalo, bylo nějak načaté.
Tak tedy s opraveným rádiem a opět po vypnutí zapalování:
Po zamčení proud 1,51A a svítí displej na palubce.
V 5. minutě 1,47A. Zase ten hluk na 5s.
V 10. minutě 1,08A. Zhasl displej na palubce.
V 15. minutě 0,22A.
V 30. minutě 0,40A. Opět se rozsvítil displej na palubce.
Od 40. minuty trvalý klidový proud 0,00A, někdy bliklo 0,01A. Vyměnil jsem za ručičkový měřák a ukazoval mírné kmitání na 12,5mA a jednou za dvě vteřiny kmit na 16,5mA. To je opět bliknutí kontrolky na palubce.
Takže bez rádia je trvalý proud přibližně 8,5mA a se zdravým rádiem přibližně 13mA. Z toho mi tedy vychází spotřeba uspaného rádia na přibližně 4,5mA.
Doufám, že to může pomoci ostatním předejít hlubokému vybití baterie při možném budoucím totálním kolapsu rádia. Tedy v případě, že si někdo bude takto spotřebu proměřovat a zjistí nějakou odchylku od tohoto mého posledního měření. Ovšem neříkám, že to mám tak, jak to má být. Ještě mě napadlo zkusit měřit spotřebu jen rádia, když vytáhnu 15A pojistku č. 112 v hlavní pojistkové skříni a místo ní připojím měřák. Mohlo by to být pohodlnější, než odpojovat baterii a připojovat poměrně složitě měřák.
Otázka zní, proč to usínání auta trvá tak dlouho, má to nějaký důvod a máte to takto časově stejně nabo podobně jako já?
Proč po deseti minutách od zamknutí auta zhasne displej na palubce, aby se po dalších dvaceti minutách zase rozsvítil na dalších deset minut?
Není to nějaká závada a nešlo by to usínání celé zrychlit?
Ne že bych si myslel, že to vybije baterii, je to zhruba 0,47Ah kapacity baterie za těch 40 minut usínání. Považuji to jako laik v AUTOelektrice za zbytečně dlouhou dobu. Když doma vypnu PC, taky se vypne za pár sekund.
Díky za odpovědi.
Ford Focus II Titanium Combi 1.6 16V 74kW, 08/2008 po faceliftu
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 2 hosti