samovybíjení

Motor, převodovka ...
Moderátor:miki21
Odpovědět
Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: samovybíjení

Příspěvek od pkadecka » 23.07.2015 09:36

A není ta baterka vadná? Když zůstane ty dva dny odpojená, je taky KO?
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19260
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: samovybíjení

Příspěvek od foki » 23.07.2015 10:58

Tolik casu jsem zatim nemel . To ted budu zkouset
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

pavel 1.6
Nováček
Nováček
Příspěvky: 120
Registrován: 18.01.2014 13:43

Re: samovybíjení

Příspěvek od pavel 1.6 » 23.07.2015 12:46

Nevíte tu někdo,jak funguje ten indikátor nabití u origo baterky?Je to takový kulatý okýnko na baterce.Jakou má mít barvu nabito /vybito?
Ford Focus II 1,6 16V Titanium 5dv., r.v. 2008

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13284
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: samovybíjení

Příspěvek od stano. » 23.07.2015 13:29

To je len hustomer elektrolytu. Zelena je OK, zlta nabit, cervena/cierna/biela K.O. baterka.
Ale zelene okienko neznamena, ze je baterka v poriadku. Moze mat taky velky vnutorny odpor, alebo zvetrane dosky, alebo odtrhnutu dosku, alebo prerazeny clanok, ze nenastartuje.

Griftak
Nováček
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 11.08.2014 21:58

Re: samovybíjení

Příspěvek od Griftak » 11.07.2016 18:16

Ahoj mám podobný problém s vybíjením baterie. Odpojil jsem + pól a připojil mezi něho a svorku ampérmetr. Auto stálo v klidu déle než 45 minut, dveře byly zavřené a naměřil jsem trvalý odběr 0.2147 A (214,7 mA) což je strašně moc. Když s autem nejezdím např. 5 dnů nemůžu nastartovat. Začal jsem odpojovat pojistky a po vytáhnutí pojistky F42 - Přístrojový panel mě odběr spadnul na hodnotu 0,0025 A (2,5 mA). Vyzkoušel jsem to několikrát a bylo to stejné. Nevíte prosím Vás, v přístrojovém panelu na co by se měl člověk zaměřit ?Co vše zahrnuje ? Díky na radu.

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24161
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: samovybíjení

Příspěvek od ZaQik » 11.07.2016 19:55

odpoj budiky a zkus merit bez nich
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Griftak
Nováček
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 11.08.2014 21:58

Re: samovybíjení

Příspěvek od Griftak » 12.07.2016 18:46

Jak odpojím budíky u Fordu Mondeo r.v 2012 ?

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24161
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: samovybíjení

Příspěvek od ZaQik » 12.07.2016 19:07

silou odendas plast pod nimi, vysroubujes dva srouby, ktere tam najdes a budiky vypacis ven ... zezadu pak odpojis konektor
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Griftak
Nováček
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 11.08.2014 21:58

Re: samovybíjení

Příspěvek od Griftak » 12.07.2016 20:32

Problém je, že to auto je ještě v záruce. Ale já si na to raději když budu moct chci přijít sám, akorát pokud něco budu rozdělávat silou a pak něco poškodím, tak mi řeknou, že jsem to způsobil tu závadu ještě já :). Myslíš že na to jsou schopni v aut. servise přijít vylučovací metodou a nebo mi to auto vrátí a baterie se mi bude vybíjet znovu a znovu ?

Uživatelský avatar
ominina
Junior
Junior
Příspěvky: 356
Registrován: 09.01.2014 23:45
Bydliště: Teplice

Re: samovybíjení

Příspěvek od ominina » 12.07.2016 20:40

Tenhe problém mám taky. Přes rok auto ok, ale když ho nechám týden na letišti (dovolená-jinak jezdim skoro denně) tak netočí. Už se mi to stalo 2x. Odběr po půl hodině 130mA. Vyřešil jsem to startovací stanicí ale je to na nouzovka, dělat by to nemělo. :nixw:
Mondeo mk4 1.8 Tdci 2007 92kw EGR off
Kawasaki ZX10-R 147Kw

pepannn
Nováček
Nováček
Příspěvky: 117
Registrován: 22.06.2014 23:04

Re: samovybíjení

Příspěvek od pepannn » 12.07.2016 21:22

Vytahováním pojistek bys měl zjistit kde je problem.Nebylo třeba dřív auto firemní a je tam zabudovaná GPS.Jájsem to tak měl a žralo to asi 150 mA,za týden neježdění baterka v háji.
Focus II combi 1,6 TDCI 66 kw, 2009

mobil-man
Junior
Junior
Příspěvky: 239
Registrován: 07.05.2015 19:52
Bydliště: Chrudimsko

Re: samovybíjení

Příspěvek od mobil-man » 12.07.2016 21:35

Nemá vestavěné bluetooth? Mě to zas žral vadný modul :)
Focus II hatch, 1.6 Ti-VCT 85 kw, rok 2006

Uživatelský avatar
ominina
Junior
Junior
Příspěvky: 356
Registrován: 09.01.2014 23:45
Bydliště: Teplice

Re: samovybíjení

Příspěvek od ominina » 12.07.2016 21:54

Firemní nevím, zkusim vytahovat pojistky. Rádio nemám orig.ale 2din pioneer+orig.redukce i na ovl.volantu. Na rádiu svítí ledky pořád, ty ale prd žerou. Bluetooth jsem vypnul, ale nevim zda tam není někde orig.a nežere. Dá se původní BT odpojit, nebo byl v původním rádiu? Díky.
Mondeo mk4 1.8 Tdci 2007 92kw EGR off
Kawasaki ZX10-R 147Kw

pepannn
Nováček
Nováček
Příspěvky: 117
Registrován: 22.06.2014 23:04

Re: samovybíjení

Příspěvek od pepannn » 12.07.2016 22:17

Připojení GPS jsem našel pod plastem jak je diag.zásuvka.Bylo to tam nějak vřazené a taky tam byly zaizolované piny s pojistkou,po vytažení pojistky spotřeba spadla na 10 mA.Tenkrát dost mrzlo tak nebyl čas nattím bádat,tak to tak zustalo.
Focus II combi 1,6 TDCI 66 kw, 2009

Marek1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 10.06.2013 14:51
Bydliště: Plzeň

Re: samovybíjení

Příspěvek od Marek1 » 21.01.2017 22:13

Zdravím všechny odborníky ve fóru. Chci se zeptat, zda máte podobné zkušenosti s usínáním auta a klidovou spotřebou odebíranou z baterie. Když jsem měnil baterii za novou, změřil jsem si proces usínání elektroniky a klidový proud po usnutí. Mám rádio s navigací Travelpilot FX.

V autě jsem vypnul zapalování, zavřel a zamknul.
Z baterie tekl proud 1,51A a svítil displej na palubce.
V 5. minutě 1,47A. Došlo k nějakému hluku (něco jako běh motůrku? zavírání nějakých klapek?
asi tak 5s).
V 10. minutě 1,09A. Zhasnul displej na palubce.
V 15. minutě 0,23A.
Ve 30. minutě 0,42A. Zase se rozsvítil displej na palubce.
Po 40. minutě 0,03A. Zhasl displej a dál se nic neměnilo. Je to trvalý klidový proud z baterie.

Říkal jsem si, že to není zrovna málo, ale ani nic hrozného.
Po dvou letech se mi uplně rozbylo rádio a za jeden den mi vybilo dva roky starou baterii.
To jsem se díky fóru dozvěděl, že to tyhle rádia dělávají.

Po vyndání rádia jsem s nabitou baterií opět měřil usínání. Teď jsem nezapínal zapalování, takže se to asi trochu liší, že v 5. minutě se nic neděje. Dopadlo to takto:
Po zamčení proud 0,60A a svítil displej na palubce.
v 10. minutě 0,20A. Zhasnul displej na palubce.
Až v 30. minutě 0,40A. Opět se rozsvítil displej na palubce.
Od 40. minuty trvalý klidový proud 0,00A. Přepnul jsem na menší rozsah měřáku a dost se číslo měnilo. Tak jsem vyměnil digitální měřák za ručičkový a změřil jsem mírné kmitání mezi 8 až 8,5mA a jednou za dvě vteřiny kmit na 13mA. To odpovídá bliknutí kontrolky na palubce.

Bez rádia je trvalý proud přibližně 8,5mA. To se mi líbí více než předešlé měření s rádiem cca 30mA.

Z fóra jsem se dozvěděl, že se rádia úspěšně opravují. Dal jsem ho tedy opravit a spotřeba byla odlišná od prvního měření. To tedy značí, že i když mi rádio fungovalo, bylo nějak načaté.

Tak tedy s opraveným rádiem a opět po vypnutí zapalování:
Po zamčení proud 1,51A a svítí displej na palubce.
V 5. minutě 1,47A. Zase ten hluk na 5s.
V 10. minutě 1,08A. Zhasl displej na palubce.
V 15. minutě 0,22A.
V 30. minutě 0,40A. Opět se rozsvítil displej na palubce.
Od 40. minuty trvalý klidový proud 0,00A, někdy bliklo 0,01A. Vyměnil jsem za ručičkový měřák a ukazoval mírné kmitání na 12,5mA a jednou za dvě vteřiny kmit na 16,5mA. To je opět bliknutí kontrolky na palubce.

Takže bez rádia je trvalý proud přibližně 8,5mA a se zdravým rádiem přibližně 13mA. Z toho mi tedy vychází spotřeba uspaného rádia na přibližně 4,5mA.

Doufám, že to může pomoci ostatním předejít hlubokému vybití baterie při možném budoucím totálním kolapsu rádia. Tedy v případě, že si někdo bude takto spotřebu proměřovat a zjistí nějakou odchylku od tohoto mého posledního měření. Ovšem neříkám, že to mám tak, jak to má být. Ještě mě napadlo zkusit měřit spotřebu jen rádia, když vytáhnu 15A pojistku č. 112 v hlavní pojistkové skříni a místo ní připojím měřák. Mohlo by to být pohodlnější, než odpojovat baterii a připojovat poměrně složitě měřák.

Otázka zní, proč to usínání auta trvá tak dlouho, má to nějaký důvod a máte to takto časově stejně nabo podobně jako já?
Proč po deseti minutách od zamknutí auta zhasne displej na palubce, aby se po dalších dvaceti minutách zase rozsvítil na dalších deset minut?
Není to nějaká závada a nešlo by to usínání celé zrychlit?
Ne že bych si myslel, že to vybije baterii, je to zhruba 0,47Ah kapacity baterie za těch 40 minut usínání. Považuji to jako laik v AUTOelektrice za zbytečně dlouhou dobu. Když doma vypnu PC, taky se vypne za pár sekund.

Díky za odpovědi.
Ford Focus II Titanium Combi 1.6 16V 74kW, 08/2008 po faceliftu

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 2 hosti