GO motoru Duratec HE
-
- Nováček
- Příspěvky: 23
- Registrován: 10.05.2010 20:41
Re: GO motoru Duratec HE
Zdravím, prosím neviete poradiť kde by sa dali kúpiť nové piesty aj s krúžkami na výbrus? Čo som zatiaľ skúšal, tak mi ponúkli jedine celý polmotor.
Auto mi žerie olej, pri poslednej výmene chýbalo 2,5l oleja. Pri cca 85000 bol motor na rozborke - menili sa krúžky, pretože zožral celú jednu náplň na 15000km a pri cca 120 sa robila hlava, nakoľko pôvodný mechanik asi zle poskladal motor a zaklepali sa ventily. Mechanik mi hovorí, že fučí cez kľukovú skriňu.
Mimochodom, nepozoruje tiež niekto problém, že aj keď je olej pod risku, tak riska ukazuje stále minimum, aj pri opakovanom meraní?
Vďaka.
Auto mi žerie olej, pri poslednej výmene chýbalo 2,5l oleja. Pri cca 85000 bol motor na rozborke - menili sa krúžky, pretože zožral celú jednu náplň na 15000km a pri cca 120 sa robila hlava, nakoľko pôvodný mechanik asi zle poskladal motor a zaklepali sa ventily. Mechanik mi hovorí, že fučí cez kľukovú skriňu.
Mimochodom, nepozoruje tiež niekto problém, že aj keď je olej pod risku, tak riska ukazuje stále minimum, aj pri opakovanom meraní?
Vďaka.
Ford focus C-max 2006, 1.8 - 92kW, flexifuel - E85, 154 000km
LPG - Gastech
LPG - Gastech
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: GO motoru Duratec HE
Poradíme, to jako nedoléváš průběžně a že chybí 2,5L zjistíš až při výměně
Jinak spotřebu necelých 0,2 L na 1000 km bych neřešil , klidně si může motor při záhulu v Alpských serpentínách vzít i litr na 1000 km. 


BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- Skodax
- Pokročilý
- Příspěvky: 544
- Registrován: 02.12.2012 22:01
- Bydliště: Plzeň
Re: GO motoru Duratec HE
Nebudou ty ventily spíš důvodem LPG? Protože blbě poskládaný časování bys poznal na jízdě. Jinak dokud to opravdu nežere 0,1L na 1000 a více tak bych to nehrotil. Pokud chceš poradit ohledně GO tak mi klidně napiš jednu už mam za sebou 


Je: Ford B-Max 1.4 66kW
Byl: Ford Ka 1.2 2013 51kW
Byl: Ford Focus Bordeaux 2.0 16V Duratec HE 107kW
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 06.05.2015 13:50
Re: GO motoru Duratec HE
Ahoj všem Forďákům, mám za sebou GO motoru Duratec HE 1.8 92 kW.Motor ve voze focus C-max rv.2005 auto mám cca 2 měsíc.Najeto 126 000 km.Ihned po dovozu ze SRN jsem vyměnil olej a všechny filtry.Nicméně se prakticky hned začala projevovat nadměrná spotřeba oleje cca 1l na 50 l benzínu, tj. podle mě slušná hodnota na dvoutakt.Po to co jsem ověřil, že v autě vážně není motor z Trabantu jsem se rozhodl pro GO motoru.Vím, že je tu spousta rad typu dolej a neřeš, ale nechtěl za sebou tahat cisternu s olejem
.Takže posílen studiem teorie tohoto motoru jsem začal objednávat díly.Těsnění pod hlavu 1250,-Kč, šrouby do hlavy 1080,-Kč, těsnění výfuku 200,-Kč, sada těsnění ventilových dříků 1100,-Kč, rozhodl jsem se pro pístní kroužky Goetze, ale bohužel v této zemi nějak nebyly k sehnání i když jsou nabízeny, pro eBay z Anglie za 2400,-Kč/sada na celý motor.Ještě nějaký ten tmel na motor celkem za nějakých 6100,-Kč.Vše krom kroužků je od značky VICTOR REINZ.Na fotkách níže uvídíte jak to dopadlo.Nálezy takové to: stírací kroužky na pístech úplně zapečené ven musely šroubovákem, těsnění ventilových dříků tvrdé jako kámen a po vytažení ventilů pořád drželi jejich průměr.Na obhajobu tohoto motoru musím říct, že válce opotřebeny max. 0,02 mm(mohou být až 0,1 mm), žádné axiální vůle pístních kroužků, žádné poškození pístů.Oprava mi trvala s jedním kamarádem 25 hod. čistého času.Začali jsme v pátek odpoledne a v neděli už auto jezdilo.Pokud to vynásobíte cenou servisní práce cca 600,-Kč/hod a přičtete materiál je z toho cca 21 000 ,-Kč + náplně.Motor teď zajíždím dám mu cca 1000 km a pak vyměním olej.Zatím najeto 100 km bez jakýchkoliv problémů(nic se neztrácí)
až najedu více dám vědět.Jinak info pro ty co se snaží tuto závadu odhalit měřením komprese tak hodnoty na mém motoru byly 13-13-13,5-13,5 to jsou hodnoty nového motoru.Auto před opravou normálně jezdilo startovalo i táhlo.Závěrem pokud máte velkou spotřebu oleje a nemáte pod autem louži buďte si prakticky jisti, že jste na tom stejně jako já.Z mého pohledu měnit pouze těsnění ventilových dříků nemá velký význam, protože pomůže pouze částečně a ušetříte jen za sundání hlavy a nakonec to stejně půjde ven všechno.Přeji všem mnoho úspěchů v opravách tohoto motoru.
P.S. není to tak hrozné jak to vypadá


P.S. není to tak hrozné jak to vypadá

-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 06.05.2015 13:50
- Tomin123
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 09.07.2009 16:02
- Bydliště: Kamenné Žehrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: GO motoru Duratec HE
Říkal jsem si "nekvalitní olej", ale hlava nahoře vypadá celkem čistá ... 

Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: GO motoru Duratec HE
Slušná práce. Čím se to stane, že je to tak zpečené? Pomůže lepší benzín? Docela mě potěšila informace, že motor byl jinak mechanicky v pořádku. Já mám už skoro 200tkm, olej nedolévám, to by to ještě mohlo chvíli držet 

Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- benobiker
- Nováček
- Příspěvky: 92
- Registrován: 12.07.2014 07:27
- Bydliště: České Budějovice
Re: GO motoru Duratec HE
Super fotodokumentace 
Já na tom budu s guferama ventilů podobně, na olej Ford 5W30 mi to papalo až 0,4l /1000Km, teď jsem přešel na 5w40 A3 B4 a jsem zhruba na 0,25l / 1000Km... Měřil jsem tlaky a jsem na všech válcích v rozmezí 16,2 až 16,8 Bar. Funguje to jako pumpička.
Jinak, válce se nehonovaly? Proběhla jen výměna pístních kroužků?

Já na tom budu s guferama ventilů podobně, na olej Ford 5W30 mi to papalo až 0,4l /1000Km, teď jsem přešel na 5w40 A3 B4 a jsem zhruba na 0,25l / 1000Km... Měřil jsem tlaky a jsem na všech válcích v rozmezí 16,2 až 16,8 Bar. Funguje to jako pumpička.

Jinak, válce se nehonovaly? Proběhla jen výměna pístních kroužků?
Aktuální: Ford Mondeo 2.0 Duratec, 107kW, Liftback, r.v. 2005
Bylo: Ford Fiesta 1.3i, 44kW, 3dv, r.v. 2001
Bylo: Ford Fiesta 1.3i, 44kW, 3dv, r.v. 2001
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 06.05.2015 13:50
Re: GO motoru Duratec HE
Tak mám najeto 1050 km s novými kruhy.Spotřeba oleje odhadem na rysce ubylo cca 1 mm.Na záběh bych řekl super.I kdyby to zůstalo na této hodnotě tak to vychází tak 1 L na 10 000 km a to považuji za naprosto normální spotřebu.Jinak na otázku honování, nic jsem nedělal ty honovací stopy na foto jsou ještě od výrobce.
-
- Nováček
- Příspěvky: 42
- Registrován: 26.06.2008 19:25
Re: GO motoru Duratec HE
Vážení, taky se mi "podařilo"
dostat se do klubu s vysokou spotřebou oleje u motoru Duratec HE - 1,8i 92KW QQDB, C-Max, 08/2005.
Auto jsem kupoval před čtyřmi lety, když mělo najeto opravdických 75 tkm, nežralo oleje ani deci.
Nyní má najeto opravdických 158 tkm a žere orientačně 1 litr na 1000 km. Olej měním pravidelně, autu dávám celkově nadstandardní údržbu a tohle mě slušně řečeno rozladilo... (kvůli spolehlivosti jsem si přeci kupoval benzíňák...)
Zlom ve spotřebě oleje nastal v cca 125 tkm.
Jinak nyní každých cca 15 tkm musím čistit škrtící klapku, jinak motor trochu pocukává.
Nemáte někdo ideu, kam v Praze s motorem na servis? Origo / neorigo? (určitě už nejedu do Autopalace Spořilov a Kačmáček ve Vestci)
- nejdřív by bylo nejlepší zjistit přesnou příčinu, pak až řešit opravu, ale principielně se mi nechce utápět v autě za sto tisíc další desetitisíce za servis - to si můžu rovnou můžu Palackym připalovat cigára
Fordu jsem doteď fandil, ale tímhle u mě dost ztratil kredit.
Btw. posledních 40 tkm jezdím 90% dálnici, rychlost obvykle 120 km/h na tempomat

Auto jsem kupoval před čtyřmi lety, když mělo najeto opravdických 75 tkm, nežralo oleje ani deci.
Nyní má najeto opravdických 158 tkm a žere orientačně 1 litr na 1000 km. Olej měním pravidelně, autu dávám celkově nadstandardní údržbu a tohle mě slušně řečeno rozladilo... (kvůli spolehlivosti jsem si přeci kupoval benzíňák...)
Zlom ve spotřebě oleje nastal v cca 125 tkm.
Jinak nyní každých cca 15 tkm musím čistit škrtící klapku, jinak motor trochu pocukává.
Nemáte někdo ideu, kam v Praze s motorem na servis? Origo / neorigo? (určitě už nejedu do Autopalace Spořilov a Kačmáček ve Vestci)
- nejdřív by bylo nejlepší zjistit přesnou příčinu, pak až řešit opravu, ale principielně se mi nechce utápět v autě za sto tisíc další desetitisíce za servis - to si můžu rovnou můžu Palackym připalovat cigára
Fordu jsem doteď fandil, ale tímhle u mě dost ztratil kredit.
Btw. posledních 40 tkm jezdím 90% dálnici, rychlost obvykle 120 km/h na tempomat
Mondeo Turnier MKIV 2,0 TDCi 103 kW
Focus C-Max 1,8i Duratec 92 kW
Focus C-Max 1,8i Duratec 92 kW
- Skodax
- Pokročilý
- Příspěvky: 544
- Registrován: 02.12.2012 22:01
- Bydliště: Plzeň
Re: GO motoru Duratec HE
Tak musíš si zjistit proč mizí. Zkouknout jestli není zadělanej motor, pak se zaměřit na starty jak kouří (pokud ano tak gufera) a pokud ani jedno tak se holt zaměřit na kroužky a hledat dobrýho mechanika. Za cca 15k by si to mohl mít jako nic.

Je: Ford B-Max 1.4 66kW
Byl: Ford Ka 1.2 2013 51kW
Byl: Ford Focus Bordeaux 2.0 16V Duratec HE 107kW
- Zizass
- Pokročilý
- Příspěvky: 552
- Registrován: 13.11.2008 16:51
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Re: GO motoru Duratec HE
Tak tvoje story mě docela děsípepee píše:Vážení, taky se mi "podařilo"dostat se do klubu s vysokou spotřebou oleje u motoru Duratec HE - 1,8i 92KW QQDB, C-Max, 08/2005.
Auto jsem kupoval před čtyřmi lety, když mělo najeto opravdických 75 tkm, nežralo oleje ani deci.
Nyní má najeto opravdických 158 tkm a žere orientačně 1 litr na 1000 km. Olej měním pravidelně, autu dávám celkově nadstandardní údržbu a tohle mě slušně řečeno rozladilo... (kvůli spolehlivosti jsem si přeci kupoval benzíňák...)
Zlom ve spotřebě oleje nastal v cca 125 tkm.
Jinak nyní každých cca 15 tkm musím čistit škrtící klapku

Jsme na tom podobně,já mám najeto teď 100 tkm a zatím s olejem dobrý,škrtící klapku jsem čistil taky jednou.
Olej dáváš 5w30 formulu ?
Ford Focus II FL kombi 1.8 16V Duratec HE ,92kw, r.v.2009
byl: Ford Focus I hatchback 1.8 16V ZETEC-E ,85kw, r.v.1999
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=39836

byl: Ford Focus I hatchback 1.8 16V ZETEC-E ,85kw, r.v.1999
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=39836

- benobiker
- Nováček
- Příspěvky: 92
- Registrován: 12.07.2014 07:27
- Bydliště: České Budějovice
Re: GO motoru Duratec HE
Tak já jsem dlouhodobě na spotřebě oleje 0,4L na 1000Km... Leju Valvoline 5W40 A3/B4... Jakmile se spotřeba zvýší na 1L na 1000Km, tak to budu řešit, zatím jen dolévám.. Podezírám gufera ventilů, měřil jsem tlaky a všecky válce mají přes 16 bar. Spodek motoru, olejová vana je suchá, ve vodě nejsou olejové skvrny... Předchozí majitel jezdil poslední rok krátké trasy, auto v podstatě jen stálo, tak to k těm guferům ventilů i směřuje... Rád by jsem si to nechal udělat od nějakýho šikovnýho mechanika bez sundání hlavy, snad ještě nějakou dobu potrvá, než na to dojde...
Aktuální: Ford Mondeo 2.0 Duratec, 107kW, Liftback, r.v. 2005
Bylo: Ford Fiesta 1.3i, 44kW, 3dv, r.v. 2001
Bylo: Ford Fiesta 1.3i, 44kW, 3dv, r.v. 2001
-
- Nováček
- Příspěvky: 42
- Registrován: 26.06.2008 19:25
Re: GO motoru Duratec HE
Obávám se, že za 15k v Praze mi ten motor tak maxímálně zkontrolujou, rozeberou a neopravíSkodax píše:Tak musíš si zjistit proč mizí. Zkouknout jestli není zadělanej motor, pak se zaměřit na starty jak kouří (pokud ano tak gufera) a pokud ani jedno tak se holt zaměřit na kroužky a hledat dobrýho mechanika. Za cca 15k by si to mohl mít jako nic.

Ale kdybys měl pravdu, budu fakt rád

Mondeo Turnier MKIV 2,0 TDCi 103 kW
Focus C-Max 1,8i Duratec 92 kW
Focus C-Max 1,8i Duratec 92 kW
-
- Nováček
- Příspěvky: 42
- Registrován: 26.06.2008 19:25
Re: GO motoru Duratec HE
Olej dávám 5W-30 Ford Formula F, občas měněn v autorizáku, občas v neautorizáku. Ta škrtící klapka se sviní asi nadstandardně, tak uvidíme, čím to bude. Náhradní auto (od manželky) bude volné až za 3 týdny, takže pak půjde auto na operaci k chirurgovi. Zkusím prozatímně přejdu na zkoušku na olej 5W-40 Ford Formula S/SD -> má i v popisu: "Vhodné pro použití ve vozidle se vstřikováním TDI - PD (čerpadlo tryska), případně ve starších vozech Ford, které vykazují zvýšenou spotřebu lehkoběžného oleje Ford Formula F 5W-30."Zizass píše: Tak tvoje story mě docela děsí![]()
Jsme na tom podobně,já mám najeto teď 100 tkm a zatím s olejem dobrý,škrtící klapku jsem čistil taky jednou.
Olej dáváš 5w30 formulu ?
Nevím, jestli takhle poslaly motor do kelu dálniční přesuny nebo olej nebo ... buh ví co
Mondeo Turnier MKIV 2,0 TDCi 103 kW
Focus C-Max 1,8i Duratec 92 kW
Focus C-Max 1,8i Duratec 92 kW
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti