LPG - montáže a zkušenosti sem...
-
- Nováček
- Příspěvky: 44
- Registrován: 04.10.2010 20:28
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Zdar, doplňuju info k opravě. Výsledek se zdá být dobrý, čili auto opět jede, nevibruje, neozývají se klepavé zvuky při vyšlápnutí spojky, nekolísají volnoběžné otáčky, nesvítí kontrolka motoru, klesla spotřeba (srovnávám volnoběh při zahřátém motoru).
Shrnuju poznatky:
U Coubala mi doporučili nyní jezdit 3 - 5 tis. km na béňo. Totéž prý platí i pro zástavbu LPG do nového motoru, a to i tovární zástavbu - čili novej motor s LPG anebo motor po repasi hlavy vždy prohnat na benzín.
U Coubala, kde mi při montáži tvrdili, že Flashlube nahradili kvůli problémům s ním přístřikem benzínu, mi nyní doporučili k přístřiku ještě doplnit Flashlube - čert aby se v tom vyznal.
Příznaky, že se dělo něco divného (usuzuju že to souviselo s podpalováním ventilů, neboť nyní po opravě je to dobré):
1. příznak - mírně vzrostla spotřeba na volnoběh, měřeno na teplém motoru (cca o 0,05 l/h), objevily se kolísající vibrace na volnoběh - cca při 35000 na LPG
2. příznak - spotřeba na volnoběh začala kolísat - cca při 50000 na LPG
3. příznak - auto jelo hůře, vibrace na volnoběh již nebyly kolísavé, ale trvalé, cca při 60000, začal jsem mít dojem vyšší celkové spotřeby.
4. příznak - počaly se ozývat klepavé zvuky při vyšlápnutí spojky, motor začal mít celkově takový dunivější projev, cca při 65000.
5. příznak - rozsvítil se žlutý vrtulník.
Při 50000 na LPG mi zároveň ve ford servisu měřili vůle ventilů a jeden z výfukových ventilů měl o 0,1 mm menší vůli. Domnívám se, že toto byla +- poslední šance pouze vymezit vůli tohoto ventilu (a možná ještě nějakých dalších), což by byla práce cca za 2500 (nutnost sundání rozvodového řemene - příležitost k výměně tohoto, pokud se to trefí do rozumného intervalu).
Závěr - příště to neprosrat.
Shrnuju poznatky:
U Coubala mi doporučili nyní jezdit 3 - 5 tis. km na béňo. Totéž prý platí i pro zástavbu LPG do nového motoru, a to i tovární zástavbu - čili novej motor s LPG anebo motor po repasi hlavy vždy prohnat na benzín.
U Coubala, kde mi při montáži tvrdili, že Flashlube nahradili kvůli problémům s ním přístřikem benzínu, mi nyní doporučili k přístřiku ještě doplnit Flashlube - čert aby se v tom vyznal.
Příznaky, že se dělo něco divného (usuzuju že to souviselo s podpalováním ventilů, neboť nyní po opravě je to dobré):
1. příznak - mírně vzrostla spotřeba na volnoběh, měřeno na teplém motoru (cca o 0,05 l/h), objevily se kolísající vibrace na volnoběh - cca při 35000 na LPG
2. příznak - spotřeba na volnoběh začala kolísat - cca při 50000 na LPG
3. příznak - auto jelo hůře, vibrace na volnoběh již nebyly kolísavé, ale trvalé, cca při 60000, začal jsem mít dojem vyšší celkové spotřeby.
4. příznak - počaly se ozývat klepavé zvuky při vyšlápnutí spojky, motor začal mít celkově takový dunivější projev, cca při 65000.
5. příznak - rozsvítil se žlutý vrtulník.
Při 50000 na LPG mi zároveň ve ford servisu měřili vůle ventilů a jeden z výfukových ventilů měl o 0,1 mm menší vůli. Domnívám se, že toto byla +- poslední šance pouze vymezit vůli tohoto ventilu (a možná ještě nějakých dalších), což by byla práce cca za 2500 (nutnost sundání rozvodového řemene - příležitost k výměně tohoto, pokud se to trefí do rozumného intervalu).
Závěr - příště to neprosrat.
FF 2010 16V. LPG elpigaz, přístřik benzínu, bez flashlube
- Mira
- Test driver
- Příspěvky: 2616
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Třebichovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
honza_: jsme na tom vlastně skoro stejně s tím podceněním prevence
ale tak snad vyléčení
ať to jezdí
btw. mám taky tento týden po servisu u Coubala i v návaznosti na únik chladící kapaliny jak jsem řešil stranu zpět. Ten únik jsem si nakonec zjistil sám a byla to hadice chladícího okruhu vedoucí k reduktoru LPG, takže shrnu výsledek:
Musel jsem zainvestovat. Jarní servis LPG. Od vánoc jsem začal pozorovat úbytek chladící kapaliny a netušil kde se to ztrácí, bylo to po "troškách" a tak jsem zase tak intenzivně nejednal. Kontrola oleje, pod autem jsem byl a vše OK. Po novém roce začalo ubývat více než zdrávo (vlastně ubývat nesmí, že?!) a k tomu se 2x rozsvítila kontrolka motoru a po chvilce zhasla + ten pocit, kdy už je hodně cítit přepnutí z benzínu na LPG ...
Takže za cenu 2850,- (čekal jsem míň) mi bylo řečeno, že se udělalo:
- výměna hadice k reduktoru
- kontrola všech spojů a hadic
- výměna LPG filtrů
- 1 pokus: vyčištění LPG vstřikovačů + kalibrace (neúspěšná kalibrace)
- 2 pokus: revizní sadou provedena repase LPG vstřikovačů (výměna jader) + kalibrace
- nastavení
Jede jako lusk teďka
Přepnutí z benzínu na LPG ani nepoznám.
Aktuální informace k LPG:
- 1. repase LPG vstřikovačů při najetých cca 50tis. na LPG
- při 80tis. na LPG zaklepané výfukové ventily, repas hlavy (02/2014) - někde tady mám vlákno s řešením a vyřešením včetně ceny za opravu
- aktuálně najeto cca 103tis. km na LPG
- od poslední výměny filtrů LPG najeto cca 24tis. km
- 2. repase LPG vstřikovačů (03/2015) od poslední repase cca 53tis. km
Na spotřebách dohledatelné detaily při jakých km nájezdech se co dělalo ....
1. foto místa úniku chladící kapaliny

2. po opravě celkový pohled




btw. mám taky tento týden po servisu u Coubala i v návaznosti na únik chladící kapaliny jak jsem řešil stranu zpět. Ten únik jsem si nakonec zjistil sám a byla to hadice chladícího okruhu vedoucí k reduktoru LPG, takže shrnu výsledek:
Musel jsem zainvestovat. Jarní servis LPG. Od vánoc jsem začal pozorovat úbytek chladící kapaliny a netušil kde se to ztrácí, bylo to po "troškách" a tak jsem zase tak intenzivně nejednal. Kontrola oleje, pod autem jsem byl a vše OK. Po novém roce začalo ubývat více než zdrávo (vlastně ubývat nesmí, že?!) a k tomu se 2x rozsvítila kontrolka motoru a po chvilce zhasla + ten pocit, kdy už je hodně cítit přepnutí z benzínu na LPG ...
Takže za cenu 2850,- (čekal jsem míň) mi bylo řečeno, že se udělalo:
- výměna hadice k reduktoru
- kontrola všech spojů a hadic
- výměna LPG filtrů
- 1 pokus: vyčištění LPG vstřikovačů + kalibrace (neúspěšná kalibrace)
- 2 pokus: revizní sadou provedena repase LPG vstřikovačů (výměna jader) + kalibrace
- nastavení
Jede jako lusk teďka

Aktuální informace k LPG:
- 1. repase LPG vstřikovačů při najetých cca 50tis. na LPG
- při 80tis. na LPG zaklepané výfukové ventily, repas hlavy (02/2014) - někde tady mám vlákno s řešením a vyřešením včetně ceny za opravu
- aktuálně najeto cca 103tis. km na LPG
- od poslední výměny filtrů LPG najeto cca 24tis. km
- 2. repase LPG vstřikovačů (03/2015) od poslední repase cca 53tis. km
Na spotřebách dohledatelné detaily při jakých km nájezdech se co dělalo ....
1. foto místa úniku chladící kapaliny
2. po opravě celkový pohled
- nomis
- Junior
- Příspěvky: 205
- Registrován: 26.04.2014 22:58
- Bydliště: SN - SR
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
takze po 4000km u mna spokojnost, priemerna spotreba 6,6l LPG a 2,7 benzinu - manzelka robi kratke trasy po meste.
Bol som na prvej prehliadke, opat ma odhovarali od primazu;
nastavenia pristreku, kt. som si vsimol pri kalibracii boli: benzin 4ms a plyn 8ms a pristrek nastaveny od 2.000rpm.
Bol som na prvej prehliadke, opat ma odhovarali od primazu;
nastavenia pristreku, kt. som si vsimol pri kalibracii boli: benzin 4ms a plyn 8ms a pristrek nastaveny od 2.000rpm.
Ford Focus II Turnier 1,6 Trend 2006 LPG
Daewoo Nexia 1,5 1999
ex Mazda 323F 1,5 1998
ex Skoda Favorit 136L 1988
Daewoo Nexia 1,5 1999
ex Mazda 323F 1,5 1998
ex Skoda Favorit 136L 1988
-
- Test driver
- Příspěvky: 2668
- Registrován: 25.12.2011 16:56
- Bydliště: Novojičínsko
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Mira: po kolika km měníš LPG filtry? Filtr plynné fáze by měl být max. 15tkm a filtr kapalné fáze max.30tkm. Osobně je měním plynné 10tkm a kapalné 15tkm na doporučení mého plynaře. Repasovat vstřiky po 50tkm je dost brzo. Co to tam máš za systém?
je: Ford S-Max, 09/2020, 7míst, 2.0 ecoblue, 140kW, 4x4
bylo: Ford Focus, 09/2020, hatchback, 2.3 ecoboost, 228kW, ST
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Focus, 09/2020, hatchback, 2.3 ecoboost, 228kW, ST
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
- Mira
- Test driver
- Příspěvky: 2616
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Třebichovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
krenda: Filtry měním zároveň do 25tis. max a dosud v pohodě. Co se týče repase, tak možná jen špatné názvosloví ... u první "opravy/repase" byly rozebrány jednotlivé vstřikovače, vyčištěny a u dvou vyměněny jakési gumičky. Teď u druhé mám na faktuře "revizní sada vstřikovače", takže komplet vnitřek myslím. Rozebraný jsem to viděl už dávno a nevzpomínám si co vše to zahrnuje. Nemyslím si, že pár stovek za repas vstřikovací lišty po cca 50tis. km je nějak moc peněz. Systém mám Elpigaz a jsem spokojen.
-
- Test driver
- Příspěvky: 2668
- Registrován: 25.12.2011 16:56
- Bydliště: Novojičínsko
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Těch 25tkm je strašně moc
Možná, kdyby jsi měnil max po 15tkm, tak jsi dělal repas mnohem později
Vím, že to nestojí závratnou sumu, ale i tak. Taky mám Elpigaz, už na druhém autě, naprostá spokojenost. Vstřikovače mám AEB, měly by vydržet min. 120tkm do repase. Zatím mám asi 67tkm bez sebemenšího problému 



je: Ford S-Max, 09/2020, 7míst, 2.0 ecoblue, 140kW, 4x4
bylo: Ford Focus, 09/2020, hatchback, 2.3 ecoboost, 228kW, ST
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Focus, 09/2020, hatchback, 2.3 ecoboost, 228kW, ST
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
- Mira
- Test driver
- Příspěvky: 2616
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Třebichovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
pravda, že jsem teď trochu přetáhl, ale většinou mi mechanik řekl, že filtry byly po výměně v pohodě a ještě by dobře pár kiláků sloužily ...
nebýt mého podcenění prevence - kontrola vůle ventilů, tak ťuk ťuk taky bez problémů a doufám ještě pár desítek tisíc zase bude
nebýt mého podcenění prevence - kontrola vůle ventilů, tak ťuk ťuk taky bez problémů a doufám ještě pár desítek tisíc zase bude

-
- Test driver
- Příspěvky: 2668
- Registrován: 25.12.2011 16:56
- Bydliště: Novojičínsko
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
No on ten na kapalnou fázi, co je v reduktoru, tak ten vydrží dost. Ale ten na plynnou fázi před vstřikovači, se celkem zasírá. Jednak je v něm magnet, který chytá drobné šponky s plynu a papírová část taky toho dost absorbuje. Jednou jsem ten filtr vyfoukl kompresorem do bílé hadry a bylo tam toho hromada. Když je tam dlouho, tak je hůř průchodný, což můžeš poznat na výkonu a taky toho pak už může dost propustit do vstřiků, které tím trpí
Ať Ti teda auto slouží spousty dalších km

Ať Ti teda auto slouží spousty dalších km

je: Ford S-Max, 09/2020, 7míst, 2.0 ecoblue, 140kW, 4x4
bylo: Ford Focus, 09/2020, hatchback, 2.3 ecoboost, 228kW, ST
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Focus, 09/2020, hatchback, 2.3 ecoboost, 228kW, ST
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
-
- Nováček
- Příspěvky: 15
- Registrován: 20.04.2010 00:19
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Zdravim,vsetkych ,chcem sa podelit s mojimy skusenostami.Auto slo do prestavby ,ked malo 15000Km.Oporucili mi system BRC .Pri otazke ,primazavania ventilov ,povedali ,ze ak chcem mozu ho tam dat.Tak som si ho dal.Aj ked ten system nefuguje na 100 % ,musim ho kazdu chvilu nastavovat.
Ale co sa tyka systemu,tak chodi dobre
.Dnes mam najazdene 88 tis Km.A musim poklepat po drevo,zatial vsetko chodi tak ako ma.Na margo tych ,filtrov ja som menil obidva po 50tis KM.A ku kontrole ventilovej vole som sa dosatl az pri 70tis ,a vsetko bolo v poriadku .Tak dufam ,ze to pojde aj tak dalej.To menenie filtrov kazdych 15 tis ,mi pride zbytocne ,to si asi len garaz majsri privyrabaju:).Alebo to uz fak musi byt nekvalitny,plyn.
Tak svetkym plynarom zdar
Ale co sa tyka systemu,tak chodi dobre

Tak svetkym plynarom zdar

Bol: FF 2005 1,6 TDci 80KW ,Teraz Ford Focus II FL 1.8 Flexi Fuel 2008
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19256
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
jestli ty vule nebudou tim ze ma tvrzena sedla diky FF .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
-
- Nováček
- Příspěvky: 15
- Registrován: 20.04.2010 00:19
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
No to ,tazko povedat.Volal som priamo do Ford servisu,a tam mi povedali ,ze obycajna hlava a hlava
pre Flexi Fuel ma to iste objednavacie cislo.A ked som sa pytla konkretne na tie tvrdene sedla,tak mi nevedeli povedat.Mozno na tom neco bude ,lebo ked som ho kupoval v nemecku ,tak mi vraveli ,ze je vhodne na instalaciu LPG zariadenia.
pre Flexi Fuel ma to iste objednavacie cislo.A ked som sa pytla konkretne na tie tvrdene sedla,tak mi nevedeli povedat.Mozno na tom neco bude ,lebo ked som ho kupoval v nemecku ,tak mi vraveli ,ze je vhodne na instalaciu LPG zariadenia.
Bol: FF 2005 1,6 TDci 80KW ,Teraz Ford Focus II FL 1.8 Flexi Fuel 2008
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19256
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
u modelu 2004-2008 jsou dve cisla dilu , u modelu od 2008 je uz jen jedno .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- kecup650
- Nováček
- Příspěvky: 68
- Registrován: 02.06.2014 22:00
- Bydliště: JC
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Chapu to spravne, ze od roku 2008 maji vsechny FF hlavu? To asi ne nebo ano?foki píše:u modelu 2004-2008 jsou dve cisla dilu , u modelu od 2008 je uz jen jedno .
FORD Focus ST-Line, 2018, EB 1.5, Bluefin 151kW (love it!)
- kecup650
- Nováček
- Příspěvky: 68
- Registrován: 02.06.2014 22:00
- Bydliště: JC
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Tak uz tam jsou konecne vsechny vstriky funkcni. Celkova investice 3700CZK vc. DPH. Od originalu k nerozeznani vc. "MTM ITALY" popisky
. Aby ale vse nebylo az tak pozitivni, tak dva ze setu "tekly" a propoustely plyn do sani v dusledku cehoz, motor nechtel za tepla startovat. Reklamace uznana a ty co dorazily, jsou jiz plne funkcni. Takze celkove vzato, vyplatilo se zariskovat s neoriginalem. Vymenu jsem si delal sam, neni co zkazit. Snad budou dobre slouzit ...

FORD Focus ST-Line, 2018, EB 1.5, Bluefin 151kW (love it!)
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 02.09.2014 23:18
Ford Focus I - špatné přepínání na lpg
Zdravím, prosím Vás chtěl bych se zeptat. Mám FF I (r.v. 2001) na lpg. Doteď vše fungovalo normálně, ale poslední týden mi blbne přepínání z benzínu na plyn. Většinou se mi to přepínalo po 2km jízdy (záleží na počasí), ale teď ujedu zhruba 8km, kontrolka teploty motoru je už dávno na středu stupnice a až pak to cvakne a přepne na plyn. Zkoušel jsem odvzdušnit chladící kapalinu, ale furt stejné. A aby toho nebylo málo, už dvakrát se mi stalo že mi plyn přepl tak deset sekund od nastartování takže uplně studený motor. Ale většinou přepíná spíš hodně pozdě. Poslední týden se mi nestalo aby přepnul jako vždycky když kontrolka teploty motoru šla nahoru. Netuším vůbec kde může být problém a na co bych se měl zaměřit. Nemáte s tím někdo zkušenosti ? Děkuji za rady
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti