Motor nahodile pada do nouzoveho rezimu
-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 10.08.2009 14:42
Motor nahodile pada do nouzoveho rezimu
Zdravim mistni odborniky, rád bych poprosil o rady s následujícím problémem:
Nepravidelně se mi rozsvěcuje kontrolka závady systému motoru (cervený vykricník uprostřed ozubeneho kola) a následné motor jde do nouzového režimu - auto nereaguje na plyn, motor má divný zvuk. Po restartu motoru kontrolka zmizí ale chyba se opakuje, nekdy za 2km nekdy za 50km, výhradně se to stává při pomalé jízdě, vypozorováno, že nejčastěji pří vyřazení a dojezdu k semaforu, přechodu když otáčky padají k úrovni volnoběhu se rozsvítí kontrolka a konec.
Četl jsem několik témat s podobnými závadami, svíčky mám suché, protimrazové zátky jsem menil pred rokem, kdy jsem řesil podobnou závadu, ale ta se projevovala hlavně nepravidelným tahem a ne nouzovým režimem motoru.
Byl jsem ve fordu na diagnostice tam mi dali přiložený protokol s tím, že chyba znamená závadu obvodu ŘJ a je to na výměnu, za nějakou raketu. Chyba P060A-68-PCM zajímavé je že v popisu závady je: "MIL vypnuto pro tuto DTC" MIL (Malfunction Indication Lamp) by měla být kontrolka motoru, což by naznačovalo, že tahle chyba ji nerozsvítila, ale spíš ta druhá u které popis chybí.
Jde mi o to, jestli mě ve Fordu (Autodílna Maier) netahají za nos a nechtějí vytahnout prachy za novou ŘJ místo toho, aby řesili skutečný problém, za mnohem menší výdělek.
Popřípadě jestli by mi někdo nedoporučil autoelektřikáře v Praze nebo okolí, který by si s tím uměl trochu pohrát a třeba objevil, že je to chyba softwarová a stačí přeprogramovat ŘJ atp.
Typ auta dle podpisu.
Předem díky.
Nepravidelně se mi rozsvěcuje kontrolka závady systému motoru (cervený vykricník uprostřed ozubeneho kola) a následné motor jde do nouzového režimu - auto nereaguje na plyn, motor má divný zvuk. Po restartu motoru kontrolka zmizí ale chyba se opakuje, nekdy za 2km nekdy za 50km, výhradně se to stává při pomalé jízdě, vypozorováno, že nejčastěji pří vyřazení a dojezdu k semaforu, přechodu když otáčky padají k úrovni volnoběhu se rozsvítí kontrolka a konec.
Četl jsem několik témat s podobnými závadami, svíčky mám suché, protimrazové zátky jsem menil pred rokem, kdy jsem řesil podobnou závadu, ale ta se projevovala hlavně nepravidelným tahem a ne nouzovým režimem motoru.
Byl jsem ve fordu na diagnostice tam mi dali přiložený protokol s tím, že chyba znamená závadu obvodu ŘJ a je to na výměnu, za nějakou raketu. Chyba P060A-68-PCM zajímavé je že v popisu závady je: "MIL vypnuto pro tuto DTC" MIL (Malfunction Indication Lamp) by měla být kontrolka motoru, což by naznačovalo, že tahle chyba ji nerozsvítila, ale spíš ta druhá u které popis chybí.
Jde mi o to, jestli mě ve Fordu (Autodílna Maier) netahají za nos a nechtějí vytahnout prachy za novou ŘJ místo toho, aby řesili skutečný problém, za mnohem menší výdělek.
Popřípadě jestli by mi někdo nedoporučil autoelektřikáře v Praze nebo okolí, který by si s tím uměl trochu pohrát a třeba objevil, že je to chyba softwarová a stačí přeprogramovat ŘJ atp.
Typ auta dle podpisu.
Předem díky.
FFII 1.6 16V 74kW 2005 hatchback
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24165
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Motor nahodile pada do nouzoveho rezimu
P0686 ECM/PCM Power Relay Control Circuit Low
... na vrakovisti sezenes "novou" PCM levneji
... na vrakovisti sezenes "novou" PCM levneji
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 10.08.2009 14:42
Re: Motor nahodile pada do nouzoveho rezimu
Ahoj,
ano to mi tez nabizeli, ale stejně 5+10.000,- čemuž rozumím jako 5k za jednotku z vrakáče a 10k z práci mi přijde dost. Je výměna ŘJ něco co se dá udělat v domácích podmínkách, tedy že vyměním ŘJ kus za kus, když seženu na vrakáči jednotku ze stejného motoru? Nebo je třeba programovat nějak software, což se bez specialního vybavení zřejmě neobejde?
Ste
ano to mi tez nabizeli, ale stejně 5+10.000,- čemuž rozumím jako 5k za jednotku z vrakáče a 10k z práci mi přijde dost. Je výměna ŘJ něco co se dá udělat v domácích podmínkách, tedy že vyměním ŘJ kus za kus, když seženu na vrakáči jednotku ze stejného motoru? Nebo je třeba programovat nějak software, což se bez specialního vybavení zřejmě neobejde?
Ste
FFII 1.6 16V 74kW 2005 hatchback
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24165
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Motor nahodile pada do nouzoveho rezimu
vrakoviste, kdyz budes mit stesti, se nacha i za min nez za 5k ... vymena u 1.6 je "snadna" (jednotka je vedle baterie) - jen je potreba nariznout zalamovaci sroub ... uz jsem to s nekym u sebe delal
pak se jen naprogramuje jednotka pro auto a sparuji se oba klice pro nastartovani
pak se jen naprogramuje jednotka pro auto a sparuji se oba klice pro nastartovani
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- Wolodyjowsski
- Zkušený
- Příspěvky: 1257
- Registrován: 29.10.2010 20:15
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor nahodile pada do nouzoveho rezimu
Dneska jsou specializované firmy, které ŘJ opravují se zárukou, cena kolem 3000.
-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 10.08.2009 14:42
Re: Motor nahodile pada do nouzoveho rezimu
Ahoj,
mas reference na nejakou firmu? Nasel jsem ecu.de ale do Zittau/Hradku nad Nisou s tim nepojedu a postovne za zaslani jednotky zpet 11€ svedci o poctivych nemeckych cenach.
Ste
mas reference na nejakou firmu? Nasel jsem ecu.de ale do Zittau/Hradku nad Nisou s tim nepojedu a postovne za zaslani jednotky zpet 11€ svedci o poctivych nemeckych cenach.
Ste
FFII 1.6 16V 74kW 2005 hatchback
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19260
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor nahodile pada do nouzoveho rezimu
nez rezat je lepsi vyvrtat dve diry a tak povolit , pak nahrat klice jak pise zaqik a nainicialozovat modul se zmenou vin .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 10.08.2009 14:42
Re: Motor nahodile pada do nouzoveho rezimu
Tak s oteplenim jsem pristoupil k vymene RJ svepomoci, takze shanim fukncni jednotku na vrakaci.
Mam fofo mk2 1.6 16V 74kW 2006 a puvodni jednotka ma oznaceni 4M51-12A650-HG (seriove cislo S118934101 G) na vrakaci mi typek nabizi jednotku 5M51-12A650-FF (S118934102 F) a tvrdi mi, ze je to urcite ze stejneho motoru. Mam docela strach to koupit, kdyz to pak nebude kompatibilni, kdybys to nekdo mohl checknout?
Mam fofo mk2 1.6 16V 74kW 2006 a puvodni jednotka ma oznaceni 4M51-12A650-HG (seriove cislo S118934101 G) na vrakaci mi typek nabizi jednotku 5M51-12A650-FF (S118934102 F) a tvrdi mi, ze je to urcite ze stejneho motoru. Mam docela strach to koupit, kdyz to pak nebude kompatibilni, kdybys to nekdo mohl checknout?
FFII 1.6 16V 74kW 2005 hatchback
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19260
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor nahodile pada do nouzoveho rezimu
kdo ti ji nahraje a zmeni vin ? to asi svepomoci neudelas ?
neni lepsi to nechat na nekoho kdo tomu rozumi a ma moznost to prehrat ?
neni lepsi to nechat na nekoho kdo tomu rozumi a ma moznost to prehrat ?
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24165
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Motor nahodile pada do nouzoveho rezimu
FF je z motoru s automatem ... takze to nebude plug&play (navic potrebujes nakodovat imobilizer)
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 10.08.2009 14:42
Re: Motor nahodile pada do nouzoveho rezimu
@foki:svepomoci jsem myslel hlavne to, ze nepojedu do fordu kde za to dam 15k. Predbezne jsem mluvil se ZaQik, ktery ma potrebne vybaveni i znalosti, a je v rozumne vzdalenosti, ze by byl schopen nakodovat klice
@ZaQik: je my jasny, ze i kdyz budu mit totozne oznaceni jednotky, tak se stejne musi kodovat klice, jak rikas. Doufal jsem, ze bys mi v tomhle mohl pomoct. Zatim resim pouze nakup jednotky, kde bude nejvyssi pravdepodobnost, ze to bude fungovat pouze prehratim klicu a nebude nutny vetsi zasah do software. Az budu mit jednotku, tak se poperu s tim zalamovacim sroubem u te stavajici a stavil bych se. Pokud to nevyjde, holt mi zbyde Ford servis.
@ZaQik: je my jasny, ze i kdyz budu mit totozne oznaceni jednotky, tak se stejne musi kodovat klice, jak rikas. Doufal jsem, ze bys mi v tomhle mohl pomoct. Zatim resim pouze nakup jednotky, kde bude nejvyssi pravdepodobnost, ze to bude fungovat pouze prehratim klicu a nebude nutny vetsi zasah do software. Az budu mit jednotku, tak se poperu s tim zalamovacim sroubem u te stavajici a stavil bych se. Pokud to nevyjde, holt mi zbyde Ford servis.
FFII 1.6 16V 74kW 2005 hatchback
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24165
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Motor nahodile pada do nouzoveho rezimu
teoreticky by to melo fungovat ... ale praxe nekdy byva odlisna
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19260
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor nahodile pada do nouzoveho rezimu
co 4M51-12A650-HF ? tu tady mam
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 01.10.2014 00:24
Re: Motor nahodile pada do nouzoveho rezimu
Mě se těch kontrolek rozsvítilo víc a diagonstika psala chybu CAN komunikace.
Přesně je moje závada popsána na:
http://www.hwservis.cz/ford-focus-ii-a- ... ubni-desky
Závada se většinou objeví z čista jasna. Jednoho dne přijdete k automobilu, chcete nastartovat a při otočení klíčkem na Vás začne blikat červená kontrolka immobilizéru. Na displeji se objeví výstražný nápis ENGINE SYSTEMS FAULT (především u verzí s navigací). V některých případech se chyba projevuje postupně, a to tak, že během jizdy z ničeho nic přestanou ukazovat ručičky (tachometr a otáčkoměr spadne na nulu nebo obě začnou chaoticky létat sem a tam). Automobil se přepne do nouzového režimu (nejde za plynem) a na displeji se místo počtu ujetých kilometrů objeví několik pomlček, rozsvítí se kontrolka motoru, mazání, ABS, ruční brzdy a zubaté kolečko s vykřičníkem. Standardní diagnostika v tomto případě vypíše chybu komunikace mezi ECO jednotkou a palubní deskou.
takže mi teď jeden servis opravuje palubní desku (studeňáky).
Přesně je moje závada popsána na:
http://www.hwservis.cz/ford-focus-ii-a- ... ubni-desky
Závada se většinou objeví z čista jasna. Jednoho dne přijdete k automobilu, chcete nastartovat a při otočení klíčkem na Vás začne blikat červená kontrolka immobilizéru. Na displeji se objeví výstražný nápis ENGINE SYSTEMS FAULT (především u verzí s navigací). V některých případech se chyba projevuje postupně, a to tak, že během jizdy z ničeho nic přestanou ukazovat ručičky (tachometr a otáčkoměr spadne na nulu nebo obě začnou chaoticky létat sem a tam). Automobil se přepne do nouzového režimu (nejde za plynem) a na displeji se místo počtu ujetých kilometrů objeví několik pomlček, rozsvítí se kontrolka motoru, mazání, ABS, ruční brzdy a zubaté kolečko s vykřičníkem. Standardní diagnostika v tomto případě vypíše chybu komunikace mezi ECO jednotkou a palubní deskou.
takže mi teď jeden servis opravuje palubní desku (studeňáky).
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 24.06.2017 11:52
Re: Motor nahodile pada do nouzoveho rezimu
Cau kluci poprosim o radu, mam focuse 03, 1.8 tdci, pri vytoceni motoru zhruba nad 1500 otacek zacne problikavat kontrolka zhaveni a auto prestane tahnout a zacne cerne kourit, po opetovnem nastartovani to zase jede, nevite cim by to mohlo byt?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host