Baterie / autobaterie / nabijecka

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
Odpovědět
Uživatelský avatar
Stehnak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2232
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Modřice@JM@CZ

Baterie

Příspěvek od Stehnak » 30.12.2014 13:06

foki píše:
Stehnak píše:Doporučení pro DEmontaz baterie: nejdriv odpojit mínus.
Pro montaz: nejdriv pripojit plus.
uplne nejlepsi neodpojovat zdroj :mrgreen:
Moje rada je o bezpecnosti (aby pri "manipulaci" s plusem - nebyla moznost ho propojit klicem s kostrou = minusem), Tvoje kuli kodum radia, dojezdum oken atp...
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / bylo Ford Mondeo ST 220 2006 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999

Uživatelský avatar
Slid
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 858
Registrován: 27.07.2011 16:33
Bydliště: Praha / Semily
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od Slid » 30.12.2014 13:20

No spravne by se mela autobaterie nabijet mimo vuz, je to snad napsano i u kazde autonabijecky, kde se vyrobce chrani pripadnyma napetovyma spickama, aby neodpalil nejakym spusobem elektroniku v aute.

Takze co napsal Stehnak je pravda, tak se ma odpojovat a pripojovat autobaterie.

U nabijeni baterie se ma nejdrive pripojit kladny pol, pak zaporny pol a az pak pripojit do el. site. To taky kazdy nedela a jiskri klestema na polech baterie :D A kdyz je nabito, tak nejdrive vytahnout z el. site, odpojit zaporny a pak kladny.
Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Futura X, Webasto

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13552
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Baterie

Příspěvek od stano. » 30.12.2014 13:51

Pokial nema nabijacka teplotnu korekciu nabijacieho napatia (taku asi nikto nema doma), tak by sa malo nabijat pri 20-25 stupnoch celzia. Inak by sa so zmenou teplotu malo menit aj nabijacie napatie. A to tak, ze prave v zime (auto v nevyhrievanej garazi) by malo byt napatie vyssie - klasickym nabijanim v studenom aute sa nedostatocne nabije.
A ano, vyrobcovia sa chrania pred pripadnym znicenim elektroniky v aute.

Uživatelský avatar
jarod72pm
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2217
Registrován: 18.05.2012 21:51
Bydliště: Otrokovice

Re: Baterie

Příspěvek od jarod72pm » 30.12.2014 15:59

Aha takže moje CTEK Multi MXS 5.0 s teplotním čidlem tuto funkci taky nemá?
Stejně beru baterku domů do sklepa nabíjím zhruba při 18 stupních ,i když u této nabíječky prej nevadí dobíjet baterku i v autě bez odpojení ,je fakt že asi v zimě bych to nedobíjel venku u baráku.
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13552
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Baterie

Příspěvek od stano. » 30.12.2014 16:34

Zo specifikacie:
Automatic reduction of output power at high temperatures
Special cold weather mode for charging in temperatures down to -20°C
Ja tam vidim len: prilis vysoka teplota (aby nevyvrela), a pod -20 stupnov (moze byt zamrznuta). Alebo si si isty, ze to ma naozaj regulaciu podla teploty?

Uživatelský avatar
jarod72pm
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2217
Registrován: 18.05.2012 21:51
Bydliště: Otrokovice

Re: Baterie

Příspěvek od jarod72pm » 30.12.2014 16:48

Tak právě proto se ptám že píšou čidlo teploty zda to má na něco vliv ,tedy je schopna reagovat na okolní teplotu v nějakých přijatelných mezích.Nedovedu si jinak vysvětlit na co to tam vůbec je?
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i

Standa.64
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1354
Registrován: 09.12.2010 17:34
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Baterie

Příspěvek od Standa.64 » 30.12.2014 18:08

Nejsem žádný odborník přes olověné aku,ale při vyšší teplotě se pomocí čidla vypne nabíjení,např při zkratem poškozeném článku,a při mrazech by si měla sama přidat nabíjecí napětí.Nabíjení by se mělo provádět při 20 C, v létě je to v pohodě ,ale v zimě bych ji v bytě rozhodně nenabíjel.Takovej perfekcionista zase nejsem.
Kuga ST-Line X 2.5 Duratec Hybrid AWD Solar

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13552
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Baterie

Příspěvek od stano. » 30.12.2014 20:22

Prvy pripad - vypnutie pri vyssej teplote baterie - to by muselo byt cidlo v kontakte s baterkou. Nie v nabijacke.

Standa.64
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1354
Registrován: 09.12.2010 17:34
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Baterie

Příspěvek od Standa.64 » 30.12.2014 20:48

Kabel s teplotním senzorem se lepí na plášť baterie.
Kuga ST-Line X 2.5 Duratec Hybrid AWD Solar

Uživatelský avatar
Stehnak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2232
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Modřice@JM@CZ

Příspěvek od Stehnak » 30.12.2014 23:22

Mam taky CTEK a ano ma tzv. "zimni" mod nabijeni kdy je napeti jeste asi o 0,3 V vetsi (tusim 14,7 - nemam ted navod po ruce) nez pri normalnim modu (14,4 V).
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / bylo Ford Mondeo ST 220 2006 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13552
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Baterie

Příspěvek od stano. » 31.12.2014 08:07

Hm. To by chcelo voltmeter a sledovat nabijanie. Ked sa to cidlo lepi, tak by to tu teplotnu korekciu malo mat. Ak to naozaj nema len 3 rezimy: prilis zima, normal, prilis teplo/vriaca baterka.

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19258
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od foki » 31.12.2014 12:44

tommula píše:u te varty blue se pise:
• pro moderní vozy všech tříd
• již osvědčený výkon s dalším vylepšením
• nejprodávanější výrobek svého druhu na trhu
• delší životnost díky osvědčené technologii legování stříbrem

neni to to obsahovani stribra? nebo jeste nekde jinde?
me by spis zajimalo u silver toto : Pro vozidla s vysokými požadavky na výkon
Ideální při mnoha elektrických spotřebičích

vytapene okno , vytapene sedacky , klimatronic , a nevim co tam mas dal dodelane .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9509
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od phofy » 31.12.2014 13:45

Tak už jí taky nabíjím :)
Přílohy
DSCN0091.JPG

Standa.64
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1354
Registrován: 09.12.2010 17:34
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Baterie

Příspěvek od Standa.64 » 31.12.2014 15:49

To máš lídláckou?Za 5kilo dobrá,ale nabíjí max 3,5A a to je na 74Ah slabý.Bude asi dlouho trvat než se nabije.V práci jsme ji zkoušeli na úplně vytlučenou 55Ah baterku a po připojení se okamžitě vypnula.Tak musela na hodinku přijít na řadu klasika,aby se baterka vzpamatovala a pak se chytla.Je hodně oblíbená u motorkářů,umí totiž gelovky.Taky jsem o ni uvažoval,v návodu píšou,že ji lze použít na baterie do 120Ah,to mi přišlo těch 3,5A sakra hodně málo, leda jako udržovačka.
Kuga ST-Line X 2.5 Duratec Hybrid AWD Solar

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9509
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od phofy » 31.12.2014 16:13

JJ je to ta lídlácká, už mám baterii zase v autě :)

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti