Cuknutí při rozjezdu (NE SVÍČKY ANI CÍVKY)
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 24.10.2014 10:14
Cuknutí při rozjezdu (NE SVÍČKY ANI CÍVKY)
Buď jsem hnidopich a nebo mám nějaký menší problém při rozjezdu, jak se studeným tak teplým motorem, projevuje se to tak že při záběru, když jsou otáčky pod 2tis dojde k poklesu otacek a následnému nepříjemnému cuknutí, někdy doprovázeného i probliknutím světel, a v případě že mám aktivovaný asistent rozjezdu do kopce tak je téměř nemožné rozjet se plynule. Když dám více plynu/otáček tak je vše bez problému (bez cuknutí jen otáčky trošku padnou a hned pokračujou vzhůru - normální stav). Nadrhou stranu když se na to soustředím a hraju si jemně s plynem a spojkou tak je také vše v pořádku. A abych nebyl napaden že nečtu a nepoužívám tlačítko hledat, tak jsem samozřejmě hledal ale nic moc užitečného nenašel, začal jsem stokrát zmiňovaným zapalováním takže svíčkami (originály), pak jsem dal i všechny čtyři nové cívky (NGK), nějaké zlepšení po resetu RJ proběhlo, ale nic moc závratného. Řešil jste to někdo, nebo jsem jen vemeno co se neumí rozjíždět?
Dále mám podezření na volnoběžný ventil, zatim se mi stalo jen dvakrát, že když jsem dojížděl na světla z kopce, tak při zastavení mi houpaly otáčky v rozmezí 800-500, po uvolnění brzdy, nebo jemném prošlápnutí plynu (oboje sem udělal najednou) se vše srovnalo. Tak jestli by tento ventil nemohl mít na svědomí i ten problém při rozjezdu.
Samozřejmě vím že rady od počítače bez diagnostiky jsou střílení odboku, ale radši se nejdřív zeptám zde na fóru jesi to už náhodou někdo neřešil, než půjdu do místního autorizáku ford který bohužel nemá moc valnou pověst, tak aby mi jen nepředložili nesmyslný seznam toho co je bezpodmínečně nutné vyměnit, aniž by odhalili co to dělalo.
Dále mám podezření na volnoběžný ventil, zatim se mi stalo jen dvakrát, že když jsem dojížděl na světla z kopce, tak při zastavení mi houpaly otáčky v rozmezí 800-500, po uvolnění brzdy, nebo jemném prošlápnutí plynu (oboje sem udělal najednou) se vše srovnalo. Tak jestli by tento ventil nemohl mít na svědomí i ten problém při rozjezdu.
Samozřejmě vím že rady od počítače bez diagnostiky jsou střílení odboku, ale radši se nejdřív zeptám zde na fóru jesi to už náhodou někdo neřešil, než půjdu do místního autorizáku ford který bohužel nemá moc valnou pověst, tak aby mi jen nepředložili nesmyslný seznam toho co je bezpodmínečně nutné vyměnit, aniž by odhalili co to dělalo.
Ford Mondeo mk4 ghia; 2.0 duratec 107 kW
- enjoy
- Test driver
- Příspěvky: 5329
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: Cuknutí při rozjezdu (NE SVÍČKY ANI CÍVKY)
Mam stejne auto a stejnou motorizaci a po temer dvou letech se nejsem pravidelne schopen rozjet bez zhoupnuti. Jedine s velkym citem na plynu a spojce. Obvykle musim spojku temer pustit a znovu lehce seslapnout, abych se rozjel ciste.
Takze, bud jsme oba zackove, kteri se neumi rozjet a nebo je to vlastnost vozidla:-)
Takze, bud jsme oba zackove, kteri se neumi rozjet a nebo je to vlastnost vozidla:-)
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
- Ondrej1
- Junior
- Příspěvky: 276
- Registrován: 08.02.2010 11:27
- Bydliště: Praha
Re: Cuknutí při rozjezdu (NE SVÍČKY ANI CÍVKY)
Taky s tím někdy bojuju, hlavně po přechodu z dizlového auta. Prostě to musím při tom rozjezdu přidat otáčky cca na 1200ot/m a pak je v rozjezd v pohodě.
Tohle auto volnoběžný ventil už nemá, směs je regulována elektronicky délkou vstřiku a el. škrtící klapkou.
Můžeš zkusit vyčistit škrtící klapku, může být zanesená a pak i menší bordel budě dělat problémy.
Tohle auto volnoběžný ventil už nemá, směs je regulována elektronicky délkou vstřiku a el. škrtící klapkou.
Můžeš zkusit vyčistit škrtící klapku, může být zanesená a pak i menší bordel budě dělat problémy.
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 24.10.2014 10:14
Re: Cuknutí při rozjezdu (NE SVÍČKY ANI CÍVKY)
Takže spíš vlastnost, než vada. Díky za upřesnění ohledně volnoběžného ventilu, vycházel jsem z jednoho fora kde řešili kolísání otáček při brždění u mk III (údajně maj být motory totožné) a tam to zapříčinil onen ventil, tak jsem předpokládal že tam mám to samé. Mrknu na tu škrtící klapku (je tím myšlena ta v sání, jak s ní u mk III před fl bylo mnoho potiží??). Ale pro ty rozjezdy si myslím, že by pomohlo o něco zvíšit volnoběžné otáčky, což je tedy asi věc "softwérové" kalibrace či nastavení ŘJ, jesi se nepletu.
Ford Mondeo mk4 ghia; 2.0 duratec 107 kW
- Ondrej1
- Junior
- Příspěvky: 276
- Registrován: 08.02.2010 11:27
- Bydliště: Praha
Re: Cuknutí při rozjezdu (NE SVÍČKY ANI CÍVKY)
Ano, je to ta klapka za vzduchovým filtrem.
MKIII má klapku řízenou lanovodem a je zde pouze elektronické zjištění polohy klapky, MKIV již má klapku řízenou krokovým motorkem (pedál je spojen s klapkou elektronicky).
Může tam být i nějaká netěsnost a přisává to falešný/nezměřený vzduch.
MKIII má klapku řízenou lanovodem a je zde pouze elektronické zjištění polohy klapky, MKIV již má klapku řízenou krokovým motorkem (pedál je spojen s klapkou elektronicky).
Může tam být i nějaká netěsnost a přisává to falešný/nezměřený vzduch.
-
- Junior
- Příspěvky: 272
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Cuknutí při rozjezdu (NE SVÍČKY ANI CÍVKY)

Aby som sa plynule pohol bez toho, že budem mať vysoké otáčky musím povoliť spojku a potom ju zase jemne zatlačiť, inak to nie je možné (okrem vyšších otáčok). So ženiným polom s 1.4 sa pohýnam plynule, resp. aj s firemným, s každým autom okrem môjho

Nemôže to byť dvojhmotou?
______________________
ex FF2FL, 2.0 Duratec Bi-Fuel, LPG
ex FF1 1.6 16V, 74kW, combi
ex FF2FL, 2.0 Duratec Bi-Fuel, LPG
ex FF1 1.6 16V, 74kW, combi
- enjoy
- Test driver
- Příspěvky: 5329
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: Cuknutí při rozjezdu (NE SVÍČKY ANI CÍVKY)
Hele já jí mám asi načatou, protože už jí slyším.. tak až jí na jaře vyměním, tak dám vědět 

Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 24.10.2014 10:14
Re: Cuknutí při rozjezdu (NE SVÍČKY ANI CÍVKY)
Servus, tak už jste panové někdo řešil tu dvouhmotu jestli nahodou ten pes není zakopaný zde?
Ford Mondeo mk4 ghia; 2.0 duratec 107 kW
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Cuknutí při rozjezdu (NE SVÍČKY ANI CÍVKY)
Mal som FFII 2.0i s tym istym motorom, no tento problem sa nepreukazal. Kedze auto najazdilo prvych 90 tisic km vyhradne po Bratislave, dvojhmota tiez nebola idealna, ale zatial OK. Cize predpokladam, ze tou to mat nebudete. Treba to napichnut na IDS diagnostiku a poriadne sledovat zive data pri rozbehu - poloha plynu, poloha skrtiacej klapky skutocna, ziadana, tlak v brzdovom systeme a vystup z G senzora systemu ESP. Stretol som sa s vadnym G senzorom, ktory z nicoho nic rozsvecoval kontrolku ESP akoby auto slo smykom. Servis chcel menit vsetko ohladom ESP za 2500 EUR, vyriesila to vymena iba cidla za 500 EUR aj s robotou. Tiez to pri rozbehu vselijako cukalo.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Junior
- Příspěvky: 272
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Cuknutí při rozjezdu (NE SVÍČKY ANI CÍVKY)
Tak to ma zaujíma, pretože mi ESP začalo brzdiť ľavé predé koleso pri ostrejšom, avšak úplne stabilnom prejazde. Do druhej strany to nerobí. Keď vypnem ESP, tak je všetko ok. Neskúšal som ako sa chová pohýnanie s vypnutým ESP, skúsim aj to. Mne sa zdala byť spojka ok po vyčistení klapky, no opäť sa to vrátilo 

______________________
ex FF2FL, 2.0 Duratec Bi-Fuel, LPG
ex FF1 1.6 16V, 74kW, combi
ex FF2FL, 2.0 Duratec Bi-Fuel, LPG
ex FF1 1.6 16V, 74kW, combi
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů