Baterie / autobaterie / nabijecka

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
Odpovědět
stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13551
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Baterie

Příspěvek od stano. » 25.11.2014 11:28

Varta ma 3 rady: black, blue, silver. Ak niekto pouziva tu najlacnejsiu, necuduj sa. O tom, ze by odisla silver, som tu este necital.

Navyse, ak mas v aute chybnu kabelaz, odrovna ti aj spickovu baterku. Takze vzdy pri vymene precistit a osetrit vsetky silove kontakty a ukostrenia.

Uživatelský avatar
Zizass
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 552
Registrován: 13.11.2008 16:51
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou

Re: Baterie

Příspěvek od Zizass » 25.11.2014 11:40

Varta je good,Já měl na FFI blue dynamic a O.K., teď koupím na FFII silver dynamic. :wink:
Ford Focus II FL kombi 1.8 16V Duratec HE ,92kw, r.v.2009
byl: Ford Focus I hatchback 1.8 16V ZETEC-E ,85kw, r.v.1999
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=39836
Obrázek

Uživatelský avatar
Nepér
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1500
Registrován: 09.12.2009 08:35
Bydliště: Praha 8

Re: Baterie

Příspěvek od Nepér » 25.11.2014 12:39

odjinud píše:Pánové, je ještě nějaká jiná alternativa k Ford/Motorcraft a Varta?
Exide Premium
Mondeo mk4, 2.0i, 2010

Uživatelský avatar
jarous350
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 670
Registrován: 22.11.2008 17:15
Bydliště: Pardubice, (Liberec)
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od jarous350 » 25.11.2014 13:40

Odjinud:

Varta je podle me OK. Jak psal stano, tak jsou 3 urovne. Kupovat black nema cenu, protoze je to horsi baterka za stejnou cenu jako blue.

Co se tyce kapacity, tak nevidim duvod kupovat vyssi kapacitu nez je nutne (drazsi a tezsi kram do auta). Jedine snad v pripade nejakech supermega hudebnich aparatur nebo permanentne kratkych jizd, kdy se casem vybije i velka baterka, ale nabijet ji budes muset mene casto nez tu mensi. Pokud mas motor v poradku, tak benzinovou 1.6 nastartuje v nejvetsich mrazech bez problemu i 40Ah baterka s normalnim startovacim proudem.

Mas auto z roku 2002, nevim, jak dlouho jeste pocitas s jeho provozem, aby pro tebe byla zivotnost baterky natolik zasadni. Ja mam z roku 99, tak jsem jednu chvili premyslel i o nejakym 'supermarketu', nakonec jsem ale za 1300Kc koupil Varta Blue 44Ah.
Focus I Combi, 1.6 74kW, 2002 Obrázek
Focus II FL Combi, 1.8 92kW, 2009, LPG Obrázek

Uživatelský avatar
odjinud
Junior
Junior
Příspěvky: 202
Registrován: 31.08.2009 13:21
Bydliště: Praha

Re: Baterie

Příspěvek od odjinud » 25.11.2014 14:46

Nepér píše:
odjinud píše:Pánové, je ještě nějaká jiná alternativa k Ford/Motorcraft a Varta?
Exide Premium
dík :P
odjinud / fromelsewhere
----------

Focus combi 2002 @ 1.6/16V 74kW @ Comfort plus

Uživatelský avatar
Slid
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 858
Registrován: 27.07.2011 16:33
Bydliště: Praha / Semily
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od Slid » 25.11.2014 14:54

Varta Silver nebo Exide Premium je uplne stejna rada.
Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Futura X, Webasto

Uživatelský avatar
odjinud
Junior
Junior
Příspěvky: 202
Registrován: 31.08.2009 13:21
Bydliště: Praha

Re: Baterie

Příspěvek od odjinud » 25.11.2014 15:04

Diky za Vaše potřehy.

1.) auto je ještě (aspoň u mě) tak 2-3 roky k ježdění - tj. nová baterie by měla cca vydržet 5 let a jsem happy.
2.) V autě nic extra za spotřebiče nemám (rádio, gps, mobil), no ale zase jezdím hlavně krátký cesty po městě, což se jí moc hlavně teď s klesající teplotou nelíbí
3.) s ohledem na to, že současná baterie je původní, tak dobíjení a pod. bude asi ok

4.) pořád nemám jasno s (možným) výrobcem... příklad: u Felicie tam bylo úplně jedno co. Akuma s víčky, no name z Tesca, Varta, drahá Excide...Tady také? Furt mě tam mate ta Ca-Ag technologie - to fakt to dělá jen Ford(=Varta) nebo Varta, případně Varta?? Dá se jít koupit běžný no-name z Tesca? Nebo to kvůli Ca-Ag ne?
Jako výber Varta - black - blue - red mě moc neuspokojuje:-)
odjinud / fromelsewhere
----------

Focus combi 2002 @ 1.6/16V 74kW @ Comfort plus

Uživatelský avatar
odjinud
Junior
Junior
Příspěvky: 202
Registrován: 31.08.2009 13:21
Bydliště: Praha

Re: Baterie

Příspěvek od odjinud » 25.11.2014 15:06

Slid píše:Varta Silver nebo Exide Premium je uplne stejna rada.
Aha, díky za info, nějak jsem v hlavě, že Excide je vždy best of...
odjinud / fromelsewhere
----------

Focus combi 2002 @ 1.6/16V 74kW @ Comfort plus

Uživatelský avatar
jarous350
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 670
Registrován: 22.11.2008 17:15
Bydliště: Pardubice, (Liberec)
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od jarous350 » 25.11.2014 15:34

odjinud píše:Aha, díky za info, nějak jsem v hlavě, že Excide je vždy best of...
Mozna udelala dojem dobra reklama.
Pro Fordy se doporucujou Ag, ale ja jsem jezdil/jezdim i na obycejny a nikdy jsem zadne negativum nepozoroval. Kdyz mi kdysi dosluhovala baterka v minulym focusu a Skoda 120L jela do kovosrotu, tak jsem tu jeji NoName Baumax baterku hodil do focuse a tam bezproblemu slouzila az do te doby, nez jsem nedostal na krizovatce prednost.
Focus I Combi, 1.6 74kW, 2002 Obrázek
Focus II FL Combi, 1.8 92kW, 2009, LPG Obrázek

sth-1
Junior
Junior
Příspěvky: 244
Registrován: 02.02.2013 13:48

Re: Baterie

Příspěvek od sth-1 » 25.11.2014 16:05

důležité je Ca - umožnuje baterku nabíjet nabíjet na vyšší napětí (při nepřekročení nějaké teploty) jestli se nepletu je to u Forda zajištěno že se nabíjí na vyšší jen při nízkých venkovních teplot . Díky tomu při použití obyč baterky baterky tato přes zimu trpí přebíjením . Při použití Ca baterky je ale tím zajištěna v zimě lepší startování , přeci jen každá desetinka voltu v zimě je velmi znát při točení studeným motorem jinak dělají se i noname třeba http://autobaterie.heureka.cz/f:12801:1/ jinak jsou asi i od Bosch , Optima Red top, Banner , Yuasa atd . stačí si u daného výrobce buď dát konfigurátor dle auta , a nebo si porovnat technologické listy , ale osobně myslím že Varta silver line není špatná volba.
Focus combi 1.8 Tdci 74kW

Uživatelský avatar
odjinud
Junior
Junior
Příspěvky: 202
Registrován: 31.08.2009 13:21
Bydliště: Praha

Re: Baterie

Příspěvek od odjinud » 25.11.2014 16:33

A to je právě ono!

Koukám zrovna do manuálu, kde se píše "vůz je vybaven stříbro-vápníkovou baterií (ozn. Ca). Tuto baterii je možné nahradit pouze opět stříbro-vápníkovou baterií"

Takže i celý systém nabíjení v autě je na vyšší napětí (lehce) a bežné baterky to moc neocení.


BTW - když jsem kdysi, už notně vyklepalý, sháněl něco extra pro nestartující š120 a chtěl vážně koupit drahou gelovku do sněžných skůtrů :-) tak mi řekli - neblbi - ta "elektronika" v š120 ji brzy oddělá.
Tj. přece jen 12ti letý FoFo už taky není nic extra... asi by to chtělo něco tolerantního ve smyslu dobíjení. Ne nějakej novej ultratech pro nový vymazelný VW, co se hned všeho lekne...
odjinud / fromelsewhere
----------

Focus combi 2002 @ 1.6/16V 74kW @ Comfort plus

Uživatelský avatar
jarous350
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 670
Registrován: 22.11.2008 17:15
Bydliště: Pardubice, (Liberec)
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od jarous350 » 25.11.2014 16:43

No jo, ono se kolikrat pise a rika ledacos. Napriklad v poradu pro opravdove automobilove experty Autosalon na Prime, ti kazdy tyden tvrdej, co vsechno by clovek mel radeji sverit autorizovanemu servisu - vymenou akumulatoru to zacina a luxovanim koberecku to konci.
A hlavne, pokud clovek jede na tu strasne dlouhou cestu do Chorvatska, tak rozhodne predem absolvovat aspon 2x preventivni prohlidku. Ja mam tejdny, kdy tu tisicovku kilometru najedu, to abych si koupil na ty preventivni prohlidky nejakou permanentku.
Focus I Combi, 1.6 74kW, 2002 Obrázek
Focus II FL Combi, 1.8 92kW, 2009, LPG Obrázek

Uživatelský avatar
odjinud
Junior
Junior
Příspěvky: 202
Registrován: 31.08.2009 13:21
Bydliště: Praha

Re: Baterie

Příspěvek od odjinud » 25.11.2014 18:15

OK, asi s tou výměnou baterky zajdu do autorizáku :-)
odjinud / fromelsewhere
----------

Focus combi 2002 @ 1.6/16V 74kW @ Comfort plus

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13551
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Baterie

Příspěvek od stano. » 25.11.2014 18:47

Ford ma(l) na svoju dobu velmi premakane napajanie. Mozes ho zrovnavat s tym modernym vymazlenym VW.
Gelovu bateriu nemozes len tak pouzit. Ma iny sposob nabijania a vybijania. Ci je to 15 rocny Ford alebo novy Mercedes - pokym nie je na to prisposobene riadenie nabijania.

Do Fordu (aj toho 15 rocneho) musis/mal by si pouzit modernu Ca baterku, aka sa dava do najnovsich limuzin. Davat tam spickovu baterku vysokej kvality za tisice nema zmysel (vzhladom na vek a hodnotu auta). Obycajnu olovenu zas nesmies pouzit- zachvilu ju odrovnas. Gelovu takisto, ta tam nepatri.

intruder3
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 13.11.2014 11:00
Bydliště: Lázně Mariánské

Re: Baterie

Příspěvek od intruder3 » 27.11.2014 11:49

Máte prosím někdo zkušenosti s výměnou baterie u Focusu II 1,6 benzin? Musí se vyndavat vzduchový filtr, aby šla vysunout? Viděl jsem na youtube jak jí nějakej maník vytáhl i bez vymontování vzduchovýho filtru - jen otevřel předek kastlíku u baterie. Ten kastlík mi, ale přišlo, že nemá přesně jako já. A ještě co se týká držáku baterie - vlevo je normálně šroubek, ale vpravo není vidět - je schovaný někde dole u kastlíku? Dříve jsem si měnil baterky sám, ale tu je to nic moc - i když věřím, že jsou i horší přístupy.
Fofík II 2007 (tzv. mezifacelift) 1,6 74 kw, kombajn alá černý panter

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů