Extra nafta a aditiva - zkušenosti, testy
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13343
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Tak sa vrat k tomu, co som tam napisal a oprav ma.
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 5#p1010555
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 5#p1010555
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Ti sou rychlí tedy to by mě zajímalo co jim za to dali Globusu.Nicméně já to tankovat nebudu nehodlám tím podporovat konec rafinérií v naší republice asi to zní divně ,ale realita je taková. MOL bude po Benzině druhý největší hráč na trhu a dodávané palivo pochází ze Slovenské rafinerie což nechápu vůbec ,když Kralupy jsou za rohemSlid píše:A co treba Slovnaft DRIVE Diesel ? Ted ji zacali tocit u Globusu, misto UltraDieslu
http://www.slovnaft.cz/slovnaft-drive-diesel
![irre :irre:](./images/smilies/smiley_emoticons_irre.gif)
Reálně hrozí ,že by mohla být jedna z nich uzavřena, protože obě naše rafinerie se pohybují na hraně udržitelnosti.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13343
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
To, ze sa to vola Slovnaft neznamena, ze to pochadza zo Slovenska. Je to vsetko z koncernu MOL, takze aj u nas na Slovnaft benzinkach vozia z Madarskeho MOLu.
U vas to mozno vozia spoza kopca, mozno od nas, mozno z Madarska. Vzdy odtial, co je najlacnejsie. Vacsinou je to odtial, co je najblizsie...
U vas to mozno vozia spoza kopca, mozno od nas, mozno z Madarska. Vzdy odtial, co je najlacnejsie. Vacsinou je to odtial, co je najblizsie...
- Slid
- Pokročilý
- Příspěvky: 858
- Registrován: 27.07.2011 16:33
- Bydliště: Praha / Semily
- Kontaktovat uživatele:
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
To co kdo komu dal nebo nedal, bych rekl... hm mi neprislusi. Ocekaval jsem neco o kvalite nafty, cetanove cislo, mazivost, atd. Zajima mne produkt ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Futura X, Webasto
- TomFocus
- Test driver
- Příspěvky: 8239
- Registrován: 12.05.2013 17:06
- Bydliště: Praha
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
aby mě to lépe startovalo přiřeďuji benzínem (v zimě), ale jen 98. Ve velkých mrazech dávám o kapku víc a to 100 oktanového.
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Tady se to neprodávalo a nevím od kdy to je na Slovnaftu ,ale našel jsem test Slovnaftu a složení na stránkách Madoil.Slid píše:To co kdo komu dal nebo nedal, bych rekl... hm mi neprislusi. Ocekaval jsem neco o kvalite nafty, cetanove cislo, mazivost, atd. Zajima mne produkt
http://www.bmwklub.sk/download/file.php ... &mode=view
http://www.madoil.cz/index.php?id1=61&menu=2&lg=cz
http://www.madoil.cz/download/slovnaft-drive.pdf
Cetanový číslo jsi zde tvrdil že nepoznáš a obsahuje Fame takže mazivost bude výborná.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
- Slid
- Pokročilý
- Příspěvky: 858
- Registrován: 27.07.2011 16:33
- Bydliště: Praha / Semily
- Kontaktovat uživatele:
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
tomason: to byla naschval narazka, jinak diky za info ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Futura X, Webasto
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
2Slid: díky, ten test jsem četl a pro svůj názor(pohled na problematiku) jsem si jej vyřadil z důvodu metodiky testu.
Můj osobní názor(IMHO) je ,že ten test potvrdil kvalitu motoru a ŘJ, nikoliv to, že prémiová nafta zlepšuje vlastnosti. Proč? Pokud jde o systém PD či common rail, tak díky principu fungování tohoto vysoce sofistikovaného díla, si ŘJ upravuje čas a délku vstřiků. Protože obvykle už nejde o 1 vstřik, ale o sérii několika vstřiků, různě trvajících. Takže, když na brzdě dosáhli výkonu 130 kW (plus mínus 2 kWh), tak potvrdili, že ten motor to fakt dá.
Bohužel mně chybí měření hlučnosti(ideálně i měření emisí) a měření spotřeby paliva.
Tj. ano, na brzdě se to chová takto (a myslím si, že měření na brzdě hlavně využívají kolegové čipaři, aby si potvrdili, že mají o pár koníků plus půl osla navíc), než při testování nafty. Měli pak s touto koktou vyrazit na stejný okruh a měřit spotřebu paliva a hlučnost v kabině.
Ale jak píšu, jde o můj osobní názor.
Cetanové číslo, cituji:
Čím vyšší cetanové číslo, tím je nafta kvalitnější. Tento parametr udává kvalitu nafty z hlediska vznětové charakteristiky, která má pro naftový motor zásadní důležitost. Motor lépe startuje, má vyšší výkon, tišší spalování, méně nežádoucích zplodin hoření a pozitivní dopad na spotřebu. To vše vede ke snižování zátěže životního prostředí.
zdroj:http://www.auto.cz/cim-vyssi-tim-lepsi-22895
Dále:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Cetanové_číslo
http://cs.autolexicon.net/articles/cetanove-cislo/
MOL vs Unipetrol - no, v konečném důsledku na to dojedeme my, koneční zákazníci. Jestli si někdo myslí, že nový dodavatel bude po ovládnutí trhu držet nízkou cenu, tak se plete. MOL bere expanzi tvrdě a tak musí jít do tvrdé cenové války, aby ovládl trh. Jakmile zajistí, že konkurence zmizí, bude mít desítky let na to, aby si ztrátu nahradil. Benzin není pivo, aby si to v regionu destilovala regionální rafinerie.
Jinak porovnání z potravinářského průmyslu - cena za 1 l Coca-coly je prostě věc, kterou zákazník sleduje a dokáže si kupovat obrovské množství levného nápoje. Ale, aby si přečetl, co pije, to už jej nezajímá.
http://ekonomika.idnes.cz/coca-cola-pre ... 9_test_fih
http://ona.idnes.cz/glukozo-fruktozovy- ... zdravi_brv
http://www.rizena-detoxikace.cz/hrozba-obezity/
Tak jsem zvědav, co za ten levný zázrak z MOLu bude zač.
Prosím, žádnou flame a nervy v kýblu, raději
![:nazdravi: :nazdravi:](./images/smilies/icon_prost.gif)
Můj osobní názor(IMHO) je ,že ten test potvrdil kvalitu motoru a ŘJ, nikoliv to, že prémiová nafta zlepšuje vlastnosti. Proč? Pokud jde o systém PD či common rail, tak díky principu fungování tohoto vysoce sofistikovaného díla, si ŘJ upravuje čas a délku vstřiků. Protože obvykle už nejde o 1 vstřik, ale o sérii několika vstřiků, různě trvajících. Takže, když na brzdě dosáhli výkonu 130 kW (plus mínus 2 kWh), tak potvrdili, že ten motor to fakt dá.
Bohužel mně chybí měření hlučnosti(ideálně i měření emisí) a měření spotřeby paliva.
Tj. ano, na brzdě se to chová takto (a myslím si, že měření na brzdě hlavně využívají kolegové čipaři, aby si potvrdili, že mají o pár koníků plus půl osla navíc), než při testování nafty. Měli pak s touto koktou vyrazit na stejný okruh a měřit spotřebu paliva a hlučnost v kabině.
Ale jak píšu, jde o můj osobní názor.
Cetanové číslo, cituji:
Čím vyšší cetanové číslo, tím je nafta kvalitnější. Tento parametr udává kvalitu nafty z hlediska vznětové charakteristiky, která má pro naftový motor zásadní důležitost. Motor lépe startuje, má vyšší výkon, tišší spalování, méně nežádoucích zplodin hoření a pozitivní dopad na spotřebu. To vše vede ke snižování zátěže životního prostředí.
zdroj:http://www.auto.cz/cim-vyssi-tim-lepsi-22895
Dále:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Cetanové_číslo
http://cs.autolexicon.net/articles/cetanove-cislo/
MOL vs Unipetrol - no, v konečném důsledku na to dojedeme my, koneční zákazníci. Jestli si někdo myslí, že nový dodavatel bude po ovládnutí trhu držet nízkou cenu, tak se plete. MOL bere expanzi tvrdě a tak musí jít do tvrdé cenové války, aby ovládl trh. Jakmile zajistí, že konkurence zmizí, bude mít desítky let na to, aby si ztrátu nahradil. Benzin není pivo, aby si to v regionu destilovala regionální rafinerie.
Jinak porovnání z potravinářského průmyslu - cena za 1 l Coca-coly je prostě věc, kterou zákazník sleduje a dokáže si kupovat obrovské množství levného nápoje. Ale, aby si přečetl, co pije, to už jej nezajímá.
http://ekonomika.idnes.cz/coca-cola-pre ... 9_test_fih
http://ona.idnes.cz/glukozo-fruktozovy- ... zdravi_brv
http://www.rizena-detoxikace.cz/hrozba-obezity/
Tak jsem zvědav, co za ten levný zázrak z MOLu bude zač.
Prosím, žádnou flame a nervy v kýblu, raději
![:nazdravi: :nazdravi:](./images/smilies/icon_prost.gif)
![:nazdravi: :nazdravi:](./images/smilies/icon_prost.gif)
![:nazdravi: :nazdravi:](./images/smilies/icon_prost.gif)
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Palivo, které se dováží do České republiky do sítě čerpacích stanic Slovnaft, pochází z bratislavské rafinerie Slovnaft, jež se po své modernizaci stala jedním z nejmodernějších závodů v Evropě. Palivo, které vyrábíme, dosahuje vynikající kvality a nejenže splňuje závazné normy jakosti platné v Evropském společenstvístano. píše:To, ze sa to vola Slovnaft neznamena, ze to pochadza zo Slovenska. Je to vsetko z koncernu MOL, takze aj u nas na Slovnaft benzinkach vozia z Madarskeho MOLu.
U vas to mozno vozia spoza kopca, mozno od nas, mozno z Madarska. Vzdy odtial, co je najlacnejsie. Vacsinou je to odtial, co je najblizsie...
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
- Lázňator
- Nováček
- Příspěvky: 164
- Registrován: 12.04.2014 16:49
- Bydliště: Měřín
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Ford Mondeo combi 2.2TDCi Ghia+ 8/2005
Spotřeba FORD MONDEO COMBI GHIA 2,2 TDCi 114Kw/155hp
![Obrázek](https://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_47998.gif)
- Slid
- Pokročilý
- Příspěvky: 858
- Registrován: 27.07.2011 16:33
- Bydliště: Praha / Semily
- Kontaktovat uživatele:
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
No ja v ramci teto diskuse, zkousim ted Vervu
jeste cca 200km a mam vyjetou nadrz. Zatim nic zasadniho nepozoruji oproti nafta+Vif
no ale dam tomu jeste cas, kdyz verva je za 35.50
vif do vervy nepridavam ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Futura X, Webasto
- Slid
- Pokročilý
- Příspěvky: 858
- Registrován: 27.07.2011 16:33
- Bydliště: Praha / Semily
- Kontaktovat uživatele:
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Tak nádrž vyjetá na Vervu, dnes jsem tankoval znova a jediné co pociťuji je hrubší chod motoru v nižších otáčkách 1500 - 2000 a lepší tah. Dám tomu ještě nádrž a pak se vrátím k obyč naftě+VIF a jsem zvědav
Ještě malý poznatek, ale spíše zda to není blbost, prodloužila se mi doba mezi regeneracemi DPF
a jezdím více méně stále stejné trasy. Ale příjde mi to trochu scifi ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Futura X, Webasto
- enjoy
- Test driver
- Příspěvky: 5329
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Já jsem tohle vyřešil tak, že s dieselem jezdím jenom na Vervu a neřeším už nic dalšího.
Taky jsem měl tyhle placebo stavy, jestli je to lepší než obyčejná nafta a v čem. No nakonec jsem to vyřešil tak, že už nic neřeším a jezdím na to nejlepší co se u nás dá a hotovo.
Taky jsem měl tyhle placebo stavy, jestli je to lepší než obyčejná nafta a v čem. No nakonec jsem to vyřešil tak, že už nic neřeším a jezdím na to nejlepší co se u nás dá a hotovo.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
- Slid
- Pokročilý
- Příspěvky: 858
- Registrován: 27.07.2011 16:33
- Bydliště: Praha / Semily
- Kontaktovat uživatele:
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Jasny, tohle co rikas ja tady tvrdil celou dobu
Bylo mi mockrat vysvetlovano vcem je Verva lepsi atd atd. Neveril sem a mluvil jen o placebo, ale zaroven tvrdil ze je to to nejlepsi co na stojanu v CR tece a i pro auto. Proto mi to nedalo a rikal jsem si dam mu dve nadrze a celou dobu se na to zamerim, neresim spotrebu, vykony atd. Jezdim stale stejne, spise vice posloucham motor, atd. Co se tyce spotreby je stejna jak na naftu z Globusu s Vifem. ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Futura X, Webasto
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Proč sci-fi? Menší kouřivost znamená méně sazí.Slid píše:... Ještě malý poznatek, ale spíše zda to není blbost, prodloužila se mi doba mezi regeneracemi DPFa jezdím více méně stále stejné trasy. Ale příjde mi to trochu scifi
Spotřeba stejná? Ber v potaz ještě počasí - je chladněji, motor se déle ohřívá, spotřeba jde nahoru.
Odbočím - teď, co mám indikaci teploty oleje, jen čumím. Voda je ohřátá do 3 km, ale při teplotách pod 10C, ani po 15 km není olej na 80C. Když bylo pod 15C, tak stačilo 10 km a olej byl na 80C. Jsem zvědav, jestli vůbec v zimě cestou do práce (19 km) se zobrazí teplota oleje... (zobrazuje se, až když je nad 50C).
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů