Extra nafta a aditiva - zkušenosti, testy
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8442
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Sloučil jsem témata.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13343
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Bezna nafta na zapade je casto kvalitativne na urovni tej nasej premiovej. A testov na tuto temu bolo myslim zverejnenych uz dost.
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Vazne a muzes mi je ukazat ?V tech co mam nic takovyho nepisou Agip byl jeste horsi nez ten nas a Nemci si sem jezdi tankovat ,aby si nicili drahe vozy:-)
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13343
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Tu mas jeden:
http://auto.idnes.cz/test-drazsi-nafty- ... tomoto_fdv
http://uloz.to/xkf5mKv/svet-motoru-3-20 ... f#download
To je sken, takze text nevykopirujem.
Ze Shell predava premiove paliva v rovnakej kvalite ako tie obycajne, len za vyssiu cenu sa tiez viac krat preukazalo.
A preco porovnavas vitaza testu v CR s beznou naftou z Nemecka? Porovnavaj rovnake veci.
http://auto.idnes.cz/test-drazsi-nafty- ... tomoto_fdv
A tu je druhy:Nemilé překvapení z Německa
Zkušení motoristé se často svěřují s pocitem, že po natankování třeba v sousedním Německu jejich dieselové auto ztichlo a zvýšil se i výkon motoru. Zajeli jsme proto do Drážďan a Shell natankovali znovu V-Power Diesel.
Zajímala nás také nafta Aral Ultimate Diesel, protože dle proklamací firmy slibuje cetanové číslo vyšší než 60 jednotek, a to jako první palivo na světě. V laboratoři Ústavu paliv a maziv pak potvrdili nejen to, že Aral Ultimate Diesel je skutečně vysoce kvalitní nafta, ale především to, že firma Shell nabízí v Německu pod stejným názvem V-Power Diesel naftu naprosto odlišné kvality než u svých českých čerpacích stanic.
Zatímco parametry německého vzorku odpovídaly nadstandardu, palivo natankované v Česku se v ničem nelišilo od obyčejné nafty.
V Německu Shell nešidí
Zatímco motorista tankující v Česku Shell V-Power Diesel se stává obětí propracovaného marketingu a na chodu svého motoru nepozná žádný rozdíl, jeho německý kolega takto šizen není.
Německý V-Power díky mazivosti a protikorozním vlastnostem ochrání vstřikování stejně dobře jako české nafty. Na rozdíl od stejnojmenného produktu prodávaného v Čechách má však vliv i na hlučnost a výkon motoru, protože mu laboratoře Ústavu paliva maziv naměřily cetanové číslo 58,9. Takto vysokou hodnotu by již měl pocítit i méně citlivý řidič.
Naftový zázrak: Aral Ultimate
Rekordmanem v této oblasti však je Ultimate Diesel od Aralu. Jeho cetanové číslo 62,9 je nejvyšší, jaké kdy bylo volně prodávané motorové naftě naměřeno. Kromě extrémně vysokého přídavku látky 2-EHN, která je zvyšuje, za to může zřejmě i odlišná technologie výroby přímo v rafinerii.
"Nižší hustota a zejména takřka čirá barva nafty napovídá, že může mít vysoké cetanové číslo již sama o sobě, natož když ještě obsahuje skutečně rekordní přídavek 2-EHN," říká Vladimír Matějovský, bývalý ředitel Ústavu paliv a maziv.
Aral tedy evidentně může mluvit o kompletní palivářské technologii. Mírně horší proti ostatním byla u Aralu mazivost, stále však hluboko pod požadavkem normy. Záhadu vysvětlil obsah biosložky – všechny ostatní nafty vysoce mazivý rostlinný podíl obsahovaly, kdežto Aral nikoli. Paradoxně tak tolik kritizované povinné zavádění biosložek mnoha motorům spíše prospěje, nebude-li tedy překročena doba jejich skladovatelnosti, a to jak před prodejem, tak po něm.
http://uloz.to/xkf5mKv/svet-motoru-3-20 ... f#download
To je sken, takze text nevykopirujem.
Ze Shell predava premiove paliva v rovnakej kvalite ako tie obycajne, len za vyssiu cenu sa tiez viac krat preukazalo.
A preco porovnavas vitaza testu v CR s beznou naftou z Nemecka? Porovnavaj rovnake veci.
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Tak si pořádně přečti na co jsem vůbec Lukymu odpovídal. Bavili jsme se že Luky tvrdil,že má jiný obsah síry a mazivost a já tvrdím ,že je stejná stejně maže a nízkosirná .A naopak nejhorší mazivost měl OMV Maxxmotion protože v něm není meřo.Když žádaná hodnota motorářů je uváděna 300 Maxx měl vysoko nad 400 tuším.
Cituji autodiesel strana 97 :Standardní NĚMECKÁ NAFTA SE NELIŠÍ OD ČESKÝCH.
Cituji autodiesel strana 97 :Standardní NĚMECKÁ NAFTA SE NELIŠÍ OD ČESKÝCH.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13343
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
S tymto suhlasim.tomason píše:Tak si pořádně přečti na co jsem vůbec Lukymu odpovídal. Bavili jsme se že Luky tvrdil,že má jiný obsah síry a mazivost a já tvrdím ,že je stejná stejně maže a nízkosirná .A naopak nejhorší mazivost měl OMV Maxxmotion protože v něm není meřo.Když žádaná hodnota motorářů je uváděna 300 Maxx měl vysoko nad 400 tuším.
S tymto nie.tomason píše:Cituji autodiesel strana 97 :Standardní NĚMECKÁ NAFTA SE NELIŠÍ OD ČESKÝCH.
Testy su. Nech si kazdy urobi zaver sam. A nielen z posledneho, ale aj z minulych (take 2 roky dozadu). Zbytocne sa tu budeme dotahovat
- TomFocus
- Test driver
- Příspěvky: 8239
- Registrován: 12.05.2013 17:06
- Bydliště: Praha
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Můj názor podloženej praxí.
Jezdil jsem po celé západní a jižní Evropě plus SK a H, občas PL. V nejmodernějších osobních a dodávkových autech téměř všech běžných značek v různých stupních výbav a výkonů. Mám najeto více jak 2mil. km. ("neřikám", že je to zábava) Velmi často během týdne několikrát v jinných zemích a srovnání bylo rychlé. Odpoledne Řím za 10h příjezd do Prahy. Takže člověk cítí změny ve výkonu či kultivovanosti. (samozřejmě s ohledem na nadmořské výšky či teploty vzduchu či totálního zahřátí ložisek a tzv. protažení komínu). ...při dlouhé cestě cca od 500km pokud možno nonstop dokáže minimálně každá čtvrtá Š Fabia II 1,2l htp dát na rovině 200km/h(podle tacho).
Převážím např. auta z Říma do Budapaště přes Prahu a jen tak ze zkoušky jsem tankoval po 20l, a kivalita naft se liší od země k zemi!
Sám jezdím v čechách ve svém autě jen na vervu a vyplatí se už jen tou spotřebou. Rozdíl je více jak 0,5 až 1l na 100km. Ale né všude je Verva vervou. Naše tdcíčka musí po natankování Vervy zjemnit, stichnout a ožít. To nedokáže ani ta nej nafta od Shellu. Ta jen navýší tah a sniží spotřebu.
Aditivum díky vervě nepoužívám.
Jezdil jsem po celé západní a jižní Evropě plus SK a H, občas PL. V nejmodernějších osobních a dodávkových autech téměř všech běžných značek v různých stupních výbav a výkonů. Mám najeto více jak 2mil. km. ("neřikám", že je to zábava) Velmi často během týdne několikrát v jinných zemích a srovnání bylo rychlé. Odpoledne Řím za 10h příjezd do Prahy. Takže člověk cítí změny ve výkonu či kultivovanosti. (samozřejmě s ohledem na nadmořské výšky či teploty vzduchu či totálního zahřátí ložisek a tzv. protažení komínu). ...při dlouhé cestě cca od 500km pokud možno nonstop dokáže minimálně každá čtvrtá Š Fabia II 1,2l htp dát na rovině 200km/h(podle tacho).
Převážím např. auta z Říma do Budapaště přes Prahu a jen tak ze zkoušky jsem tankoval po 20l, a kivalita naft se liší od země k zemi!
Sám jezdím v čechách ve svém autě jen na vervu a vyplatí se už jen tou spotřebou. Rozdíl je více jak 0,5 až 1l na 100km. Ale né všude je Verva vervou. Naše tdcíčka musí po natankování Vervy zjemnit, stichnout a ožít. To nedokáže ani ta nej nafta od Shellu. Ta jen navýší tah a sniží spotřebu.
Aditivum díky vervě nepoužívám.
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Na tom neni nic divneho preci zalezi taky kdo si co objedna a od koho.Ze vsech testu je jasne ze CC je od 51.5 az po 60.6 u Vervy a Aralu ultimate.Nasel jsem si I rakousky test a je to jak pres kopirak od 51 do 55,5 .Tak to je taky jedina vec kterou lze poznat o to vic me udivuje ze je tady spousty ridicu co nepozna Vervu od Euroilu .
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
- Slid
- Pokročilý
- Příspěvky: 858
- Registrován: 27.07.2011 16:33
- Bydliště: Praha / Semily
- Kontaktovat uživatele:
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
tomason: ja to klidne priznam, nepoznam rozdil mezi vermou a beznou naftou promin, ale spotreba je + a - stejna, jezdi to taky stejne Na Vervu sem jezdil nejaky patek a zadne + proc ji tankovat jsem nenasel, nebo aspon bylo tak male ze jsem ho bohuzel nevidel.
A ze tady nekdo pise ze auto zere o 0,5L- 1L nafty mene, to je asi jedinej koho znam
Takze beru klasiku naftu Lukoil nebo Globus a davam VIF. Vif davam z duvodu filtrovatelnosti nafty v zime, nemam problemy se studenymy starty, atd. A to je pro me hlavni prinos coz jasne vidim
A ze tady nekdo pise ze auto zere o 0,5L- 1L nafty mene, to je asi jedinej koho znam
Takze beru klasiku naftu Lukoil nebo Globus a davam VIF. Vif davam z duvodu filtrovatelnosti nafty v zime, nemam problemy se studenymy starty, atd. A to je pro me hlavni prinos coz jasne vidim
Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Futura X, Webasto
- TomFocus
- Test driver
- Příspěvky: 8239
- Registrován: 12.05.2013 17:06
- Bydliště: Praha
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
...vždy je to o tom mezikuse (mezi pedálem a volantem).Slid píše:tomason: ja to klidne priznam, nepoznam rozdil mezi vermou a beznou naftou promin, ale spotreba je + a - stejna, jezdi to taky stejne Na Vervu sem jezdil nejaky patek a zadne + proc ji tankovat jsem nenasel, nebo aspon bylo tak male ze jsem ho bohuzel nevidel.
A ze tady nekdo pise ze auto zere o 0,5L- 1L nafty mene, to je asi jedinej koho znam
Takze beru klasiku naftu Lukoil nebo Globus a davam VIF. Vif davam z duvodu filtrovatelnosti nafty v zime, nemam problemy se studenymy starty, atd. A to je pro me hlavni prinos coz jasne vidim
"Někdo" dá spojku za X km a "jinej" za dvakrát tolik km a ještě s vlekem (a nemusí se ploužit)
A to stejný s pneu...kdo utahuje zatáčku v apexu a nepovolí pneumatikám, tak je zhulí dvakrát rychleji. Než řidič s citem, totožným autem a stejnou rychlostí mezi bodem A a B. A tak dále až po rozdíl paliv.
...máš jiné vlohy jistě. Já zase nerozumím notám
Dobrej film na cit zkrz auta je Rivalové, ale to už je jinej level.
- Slid
- Pokročilý
- Příspěvky: 858
- Registrován: 27.07.2011 16:33
- Bydliště: Praha / Semily
- Kontaktovat uživatele:
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
TomFocus: nedelam ze sebe zadneho borce, ale neco najezdenoho mam Takze jen tak pro tvoji predstavu. Pokud budu jezdit stale stejnou vzdalenost z bodu A do bodu B. Stejne auto ja stejny ridic a moje prumerna spotreba na beznou naftu od Globusu bude 5,5 L Tak dle tve uvahy na Vervu bude min. 5L nebo dokonce 4,5L Ja stejny ridic, stejne chyby, stejne razeni atd.
Spise bych to rekl trochu jinak, urcita skupina lidi, rado veri na vsemozne vychytavky, vylepseni s realne 0 prinosem.
Ano verim, ze Verva co se tyce slozeni, v laboratori je urcite super, je tabulkove lepsi nez bezna nafta, ma vyssi cetanove cislo a proto muze byt drazsi o tech par kc. Ale pozna to pocitove ridic co slysi travu rust.
Nekomu reknu, hele mas super premiovou naftu, snizi ti spotrebu o litr, tak co udela ridic, zacne se soustredit na spotrebu, hlidat pal. pocitac, poslouchat motor, radit v optimalnich otackach a najednou vyjede nadrz a rekne, ty jo mas pravdu, fakt se spotreba snizila. Super palivo ( jo kdyby vedel, ze natankoval na pumpe " ONO " Ale psychika ridice a placebo efekty delaji hodne.
je to jak se sportovnim filtrem, ano sportovni filtr ma sva uplatneni, ale zase bud mam upravene auto kde mam upraveny KIT sani, dostatecny prisun vzduchu, atd. A tohle je tresnicka na dortu.
Ale spousta lidi si koupi pouze vlozku filtru, vymeni ji v airboxu a najendou zacnou rikat " ty woe, to jede jako prase, uplne cejtim jak to tahne " Ano tahne, protoze najednou zacne slapat na krk, protoze ma ten sportovni filtr, proto zacal jezdit sportovne. Nereknou si, kdyz si koupim vlozku do filtru treba KN, kupuji ji ne proto abych mel narust toho pul kone, co mi za 50tis davno umrel, ale proto, aby motor lepe dychal.
Tim chci rici, ze Vervu budu tankovat pro lepsi svuj pocit, abych vedel ze davam autu to nejlepsi palivo co mame na trhu. Ale nebudu za tim hledat u seriove vyrabenych aut nejake vykony, spotreby a ja nevim co jeste.....
O tohle mi slo
Spise bych to rekl trochu jinak, urcita skupina lidi, rado veri na vsemozne vychytavky, vylepseni s realne 0 prinosem.
Ano verim, ze Verva co se tyce slozeni, v laboratori je urcite super, je tabulkove lepsi nez bezna nafta, ma vyssi cetanove cislo a proto muze byt drazsi o tech par kc. Ale pozna to pocitove ridic co slysi travu rust.
Nekomu reknu, hele mas super premiovou naftu, snizi ti spotrebu o litr, tak co udela ridic, zacne se soustredit na spotrebu, hlidat pal. pocitac, poslouchat motor, radit v optimalnich otackach a najednou vyjede nadrz a rekne, ty jo mas pravdu, fakt se spotreba snizila. Super palivo ( jo kdyby vedel, ze natankoval na pumpe " ONO " Ale psychika ridice a placebo efekty delaji hodne.
je to jak se sportovnim filtrem, ano sportovni filtr ma sva uplatneni, ale zase bud mam upravene auto kde mam upraveny KIT sani, dostatecny prisun vzduchu, atd. A tohle je tresnicka na dortu.
Ale spousta lidi si koupi pouze vlozku filtru, vymeni ji v airboxu a najendou zacnou rikat " ty woe, to jede jako prase, uplne cejtim jak to tahne " Ano tahne, protoze najednou zacne slapat na krk, protoze ma ten sportovni filtr, proto zacal jezdit sportovne. Nereknou si, kdyz si koupim vlozku do filtru treba KN, kupuji ji ne proto abych mel narust toho pul kone, co mi za 50tis davno umrel, ale proto, aby motor lepe dychal.
Tim chci rici, ze Vervu budu tankovat pro lepsi svuj pocit, abych vedel ze davam autu to nejlepsi palivo co mame na trhu. Ale nebudu za tim hledat u seriove vyrabenych aut nejake vykony, spotreby a ja nevim co jeste.....
O tohle mi slo
Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Futura X, Webasto
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Takže podle sebe soudím tebe
Co takhle emisní norma euro IV bez filtru,můj případ.Napadlo tě někdy,že ten motor potřebuje určitou kvalitu paliva?Doporučené jedle WWFC Cč 55 a vyšší pro normu euro IV a V.
Na Lukoilu jsme vzal jednou jedinkrát a už nikdy Cč tak líže tu nejnižší hranici normy a je to sakra znát.Mám už druhé auto s tímhle motorem na obou to funguje stejně na obyčejnou naftu to nejede,často to zhebne při rozjezdu,když dáš málo plynu a odezva je mnohem horší(turbodíra).
Nicméně to samé mi potrvdil kolega z práce na 1,4TDI a i jiní koncernoví nafťáci s PD.
Samozřejmě spotřeba může být jiná v řádech několika desetin litru ,ale určitě ne půl litru to není možné ta nafta je základem stejná energeticky.
Auta s DPF nemusí být tak škrcená ,protože to odfiltruje DPF u tebe to nemusí být tak slyšet a navíc tvůj systém vstřikování je tichý sám o sobě je to dáno konstrukcí vstřokovačů a mondeo je lépe odhlučněné než Focus.
Já poznám Vervu pokaždé ,protože dříve hoří tudíž lépe jede a motor není takový traktor.
Co takhle emisní norma euro IV bez filtru,můj případ.Napadlo tě někdy,že ten motor potřebuje určitou kvalitu paliva?Doporučené jedle WWFC Cč 55 a vyšší pro normu euro IV a V.
Na Lukoilu jsme vzal jednou jedinkrát a už nikdy Cč tak líže tu nejnižší hranici normy a je to sakra znát.Mám už druhé auto s tímhle motorem na obou to funguje stejně na obyčejnou naftu to nejede,často to zhebne při rozjezdu,když dáš málo plynu a odezva je mnohem horší(turbodíra).
Nicméně to samé mi potrvdil kolega z práce na 1,4TDI a i jiní koncernoví nafťáci s PD.
Samozřejmě spotřeba může být jiná v řádech několika desetin litru ,ale určitě ne půl litru to není možné ta nafta je základem stejná energeticky.
Auta s DPF nemusí být tak škrcená ,protože to odfiltruje DPF u tebe to nemusí být tak slyšet a navíc tvůj systém vstřikování je tichý sám o sobě je to dáno konstrukcí vstřokovačů a mondeo je lépe odhlučněné než Focus.
Já poznám Vervu pokaždé ,protože dříve hoří tudíž lépe jede a motor není takový traktor.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
- Slid
- Pokročilý
- Příspěvky: 858
- Registrován: 27.07.2011 16:33
- Bydliště: Praha / Semily
- Kontaktovat uživatele:
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
tomason: tohle nema cenu, hadat se s tebou nebudu, ale neverim tomu, ze na beznou obyc naftu ( nemyslim BIO z JZD ) ti auto dela tyhle psi kusy a na Vervu ne. Ale chapu, ze dulezitejsi je " Vytoc na stojanu " nez znacka Benzina. Ale znovu rikam, ze Verva je top produkt co v CR se da tankovat.... teda jak kde
Jinak neporovnavej s mondeem, je to zavadejici.
Ale pro tebe mam srovnani Mondea euro 4 (momentalne 260 tis najeto) a mondea euro 4 s dpf (394tis momentalne najeto), pokud se chces nejak opirat o mondeo, jezdeno na beznou obyc naftu, mondeo s dpf je aditivovane VIFEM, ani zde rozdil mezi Vervou znat nebyl
Jinak neporovnavej s mondeem, je to zavadejici.
Ale pro tebe mam srovnani Mondea euro 4 (momentalne 260 tis najeto) a mondea euro 4 s dpf (394tis momentalne najeto), pokud se chces nejak opirat o mondeo, jezdeno na beznou obyc naftu, mondeo s dpf je aditivovane VIFEM, ani zde rozdil mezi Vervou znat nebyl
Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Futura X, Webasto
- TomFocus
- Test driver
- Příspěvky: 8239
- Registrován: 12.05.2013 17:06
- Bydliště: Praha
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Slid:
Promiň za ostřejší výraz. (nemám potřebu se vozit po tobě ani po nikom jiném)
To nemá cenu s tebou...hmm ...o tom diskutovat.
Nesnědl jsem všechnu moudrost, ale učil jsem se a studoval motory a díky bohu si ještě k tomu umím všimnout rozdílu v běhu mot. atd atd a to bez vsugerace, kterou podsouváš ohledně tankování např. Vervy.
Stačí si nastugovat palivový systém, účinnost motorů a vše co jej ovlivňuje.
Pak budeš vědět více.
Dost lidí to studovat nemusí a poznají rozdíl díky třeba sluchu a reakcí motoru (auta).
Abych to zakončil přátelsky.
...jinak s tebou souhlasím ohledně sportovního (více propustného) filtru vzduchu. Tam je to jeden střípek z mnoha jak zlepšit účinnost motoru. A samotná jeho aplikace téměř nic neřeší.
Sory, ale nedá mě to. Víš např., že pokud budeš mít v olejové vaně olej "tak akorát" což je podle měrky 1/3, budeš mít malinko nišší ztráty a tím pádem lepší spotřebu? (kliková soustava se nebrzdí o olej)
...pak, ale musíš častěji kontrolovat hladinu ol. a častěji měnit olej (malá náplň relativní a rychlejší cirkulace menší náplně)
Myslím, že po cca 10k km by to mohlo stačit. A zvládne to sama i cvič.opice a cena ol.filtru (cca100,-) a 1l ol. po cca 145,- nikoho nezabije. A životnosti mot. velmi pomůžeš. (pokud se tedy k mot. chováš trošku přátelsky
Promiň za ostřejší výraz. (nemám potřebu se vozit po tobě ani po nikom jiném)
To nemá cenu s tebou...hmm ...o tom diskutovat.
Nesnědl jsem všechnu moudrost, ale učil jsem se a studoval motory a díky bohu si ještě k tomu umím všimnout rozdílu v běhu mot. atd atd a to bez vsugerace, kterou podsouváš ohledně tankování např. Vervy.
Stačí si nastugovat palivový systém, účinnost motorů a vše co jej ovlivňuje.
Pak budeš vědět více.
Dost lidí to studovat nemusí a poznají rozdíl díky třeba sluchu a reakcí motoru (auta).
Abych to zakončil přátelsky.
...jinak s tebou souhlasím ohledně sportovního (více propustného) filtru vzduchu. Tam je to jeden střípek z mnoha jak zlepšit účinnost motoru. A samotná jeho aplikace téměř nic neřeší.
Sory, ale nedá mě to. Víš např., že pokud budeš mít v olejové vaně olej "tak akorát" což je podle měrky 1/3, budeš mít malinko nišší ztráty a tím pádem lepší spotřebu? (kliková soustava se nebrzdí o olej)
...pak, ale musíš častěji kontrolovat hladinu ol. a častěji měnit olej (malá náplň relativní a rychlejší cirkulace menší náplně)
Myslím, že po cca 10k km by to mohlo stačit. A zvládne to sama i cvič.opice a cena ol.filtru (cca100,-) a 1l ol. po cca 145,- nikoho nezabije. A životnosti mot. velmi pomůžeš. (pokud se tedy k mot. chováš trošku přátelsky
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
A co se to na tom nelibi pro pravdu se zlobis? Si sedni do Mondea 1.8 Tdci a pokud neuslysis rozdil di rovnou na usni ,protoze to je rozdil jako kra.a
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů