![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Extra nafta a aditiva - zkušenosti, testy
- Bigboy
- Pokročilý
- Příspěvky: 981
- Registrován: 19.07.2013 21:17
- Bydliště: Kroměřížsko
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
přečti si asi 5 přispevku před tim tvým a hned budeš vedět ktery aditivum ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Je: ŠKODA RAPID Spaceback (čtyřválec) 1,2TSI 81KW r.2017
Byl: Ford Focus kombi 1,6TDCi 66Kw r.2006
Byla: Škoda Felicia GLXi 1995, 1,3MPi
Byl: Ford Focus kombi 1,6TDCi 66Kw r.2006
Byla: Škoda Felicia GLXi 1995, 1,3MPi
- Lishak
- Pokročilý
- Příspěvky: 793
- Registrován: 12.09.2012 16:05
- Bydliště: Kunštát
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Hele, mě to řekl mechoš jednoduše: "lej, abys jel, protože pak už nepojedeš"x.line píše:...Děkuju za názory.
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Obecně je problém v tom, že bohužel nemáme moc kvalitní naftu (nemaže) a tak je potřeba si ji "dovařit" v nádrži. A když zase vím z jinýho zdroje, jakou naftu prodává ta nebo ona síť...stejnou! Všechno je odvislé pouze od toho, jak se o ni provozovatel pumpy stará.
Když se budeš držet renomovaných výrobců, tak bude asi celkem jedno, který si vybereš...jeden říká, že je lepší to, druhý ono...víš jak, 100 lidí, 100 chutí!
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Já osobně používám TOHLE, nemůžu říct špatnýho slova, prodává to ofiko i Ford, tož tak!
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ford Mondeo Turnier '08
Titanium X, 2.0 TDCi 103 kW, Sea Grey
Titanium X, 2.0 TDCi 103 kW, Sea Grey
- Slid
- Pokročilý
- Příspěvky: 858
- Registrován: 27.07.2011 16:33
- Bydliště: Praha / Semily
- Kontaktovat uživatele:
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Je mnoho aditiv, ale mam pocit ze jedinej snad VIF ma laboratorne prokazano, ze to co je v obalu a napsano na etikete tam opravdu je.
Kdyz se pobavis v diesel servisu tak ti reknou bud VIF nebo tam nic nelej.
Ja na testy nikdy nedal, ale VIF je vzdy na prvni miste, staci napsat do googlu vif test
A hlavne je to ceske tak proc to nepodporit![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kdyz se pobavis v diesel servisu tak ti reknou bud VIF nebo tam nic nelej.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
A hlavne je to ceske tak proc to nepodporit
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Futura X, Webasto
- Mufin01
- Test driver
- Příspěvky: 3961
- Registrován: 04.10.2010 15:32
- Bydliště: štatl jak sviňa
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Hlavně je o polovinu levnější než to, co tu linkoval Lishak ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
- Bigboy
- Pokročilý
- Příspěvky: 981
- Registrován: 19.07.2013 21:17
- Bydliště: Kroměřížsko
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
a hlavně když sem viděl testy aditiv tak jedinej snad prošel zbytek bylo tekuty hovno .)
Je: ŠKODA RAPID Spaceback (čtyřválec) 1,2TSI 81KW r.2017
Byl: Ford Focus kombi 1,6TDCi 66Kw r.2006
Byla: Škoda Felicia GLXi 1995, 1,3MPi
Byl: Ford Focus kombi 1,6TDCi 66Kw r.2006
Byla: Škoda Felicia GLXi 1995, 1,3MPi
- spark187
- Nováček
- Příspěvky: 181
- Registrován: 19.04.2013 15:35
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
dnes sem tankoval MaxxMotion - omv a tohle je výsledek.
Ford focus II 10/2008 po FL 1.6 TDCi 81kW 110HP +DPF
- enjoy
- Test driver
- Příspěvky: 5329
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Tak k tomu bych potřeboval nějaký vysvětlivky
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
- spark187
- Nováček
- Příspěvky: 181
- Registrován: 19.04.2013 15:35
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
na stole a prosvícený monitorem perfektní barva skoro čiré bez bio složky z Rakouska jako jediná na trhu ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ford focus II 10/2008 po FL 1.6 TDCi 81kW 110HP +DPF
-
- Junior
- Příspěvky: 244
- Registrován: 02.02.2013 13:48
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
no myslím že pouhým okem se toho moc nepozná , a jestli je nafta čirá nebo obarvená nic neříká například o antikorozní či mazací schopnosti . To jsou dva parametry kvůli kterým dávám Vif a je mě celkem jedno jestli se tím spotřeba sníží , nebo ne dávám na 40l cca 50ml , tankuji u benzinek kde se dá předpokládat že se nafta často doplňuje takže raději u supermarketu než někde u Shellu na vesnici kde projede 10 aut za den . Jinak u Shellu ,OMV, ..... kde se točí dost aut taky tankuji ale vždy obyč naftu a vlastní Vif .
Focus combi 1.8 Tdci 74kW
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
A nedaj si říct a nedaj si říct.
Biosložka je problém, pokud chcete naftu skladovat. Prostě se po 4 - 6 měsících začne rozkládat. Proto se do nafty kromě biosložky přidávají aditiva, které snižují pěnivost, abyste vůbec byli schopni natankovat plnou, detergeny a další přísady, které prostě zlepšují parametry základní nafty. Např. i látky, které oddalují rozklad biosložky. A toto se přidává i do základní nafty, každý distributor má svůj mix aditiv. A někteří distributoři mají ještě aditiva + a prodávají aditivovanou naftu, obvykle se zvýšeným cetanovým číslem atd.
Pokud tankuje u normální pumpy, která má po republice několik desítek poboček, sice marže pumpy je, ale taky z pistole teče nafta a ne topný olej. Při normální výtoči a normálním ježdění se prostě nic nestane.
Jasně, Ti co jezdí málo a natankují plnou a pak půl roku na to jezdí, mají problém. Např. i v tom, že teď natankují letní naftu a v prosinci nenastartují. Ani vyhřívaný filtr nesvede zázraky.
VIF zvyšuje cetanové číslo, až o 5 jednotek. Prokázáno testy. Kdo si dal práci a přečetl si toto vlákno, nebo je tu už nějaký ten pátek, tak se testy sem vkládaly. VIF ale výrazně nezvyšuje mazivost. Neznám aditivum, které by ji výrazně zvyšovalo. Pokud bych jej znal, v době vlastnictví Fíka bych jezdil jen na Maxxmotion plus adivivum, které výrazně zvýší mazivost. Proto jsem byl u Vervy, která celoročně má cetanové číslo 60. Narozdíl od Maxxmotion, který má 60 cetanů jen v létě. V zimě jdou s cetanovým číslem dolů ve prospěch filtrovatelnosti. Která je až -32C, na rozdíl od Vervy, která je do -22C. Pokud je na pistoli Vervy modrá vločka, je to šarže Vervy pro silné mrazy do -26C. Což je daň za tak vysoké cetanové číslo.
Základní nafta má problém s mazivostí, takže brát naftu bez biosložky, který výrazně zlepšuje mazivost = zbytečně snižovat životnost čerpadla a vstřiků, které prostě jsou mazány naftou.
Má to význam pro Ty, kteří chtějí skladovat naftu. A pro Ty, kteří mají v hlavě strašák z ucpaných vstřiků žlutým medem, ale už nemají čas zjistit, PROČ se to stalo. Prostě dobrý marketing za strany ČEPRA, jak ušetřit na aditivech zlepšující vlastnosti základní nafty.
![:nazdravi: :nazdravi:](./images/smilies/icon_prost.gif)
Biosložka je problém, pokud chcete naftu skladovat. Prostě se po 4 - 6 měsících začne rozkládat. Proto se do nafty kromě biosložky přidávají aditiva, které snižují pěnivost, abyste vůbec byli schopni natankovat plnou, detergeny a další přísady, které prostě zlepšují parametry základní nafty. Např. i látky, které oddalují rozklad biosložky. A toto se přidává i do základní nafty, každý distributor má svůj mix aditiv. A někteří distributoři mají ještě aditiva + a prodávají aditivovanou naftu, obvykle se zvýšeným cetanovým číslem atd.
Pokud tankuje u normální pumpy, která má po republice několik desítek poboček, sice marže pumpy je, ale taky z pistole teče nafta a ne topný olej. Při normální výtoči a normálním ježdění se prostě nic nestane.
Jasně, Ti co jezdí málo a natankují plnou a pak půl roku na to jezdí, mají problém. Např. i v tom, že teď natankují letní naftu a v prosinci nenastartují. Ani vyhřívaný filtr nesvede zázraky.
VIF zvyšuje cetanové číslo, až o 5 jednotek. Prokázáno testy. Kdo si dal práci a přečetl si toto vlákno, nebo je tu už nějaký ten pátek, tak se testy sem vkládaly. VIF ale výrazně nezvyšuje mazivost. Neznám aditivum, které by ji výrazně zvyšovalo. Pokud bych jej znal, v době vlastnictví Fíka bych jezdil jen na Maxxmotion plus adivivum, které výrazně zvýší mazivost. Proto jsem byl u Vervy, která celoročně má cetanové číslo 60. Narozdíl od Maxxmotion, který má 60 cetanů jen v létě. V zimě jdou s cetanovým číslem dolů ve prospěch filtrovatelnosti. Která je až -32C, na rozdíl od Vervy, která je do -22C. Pokud je na pistoli Vervy modrá vločka, je to šarže Vervy pro silné mrazy do -26C. Což je daň za tak vysoké cetanové číslo.
Základní nafta má problém s mazivostí, takže brát naftu bez biosložky, který výrazně zlepšuje mazivost = zbytečně snižovat životnost čerpadla a vstřiků, které prostě jsou mazány naftou.
Má to význam pro Ty, kteří chtějí skladovat naftu. A pro Ty, kteří mají v hlavě strašák z ucpaných vstřiků žlutým medem, ale už nemají čas zjistit, PROČ se to stalo. Prostě dobrý marketing za strany ČEPRA, jak ušetřit na aditivech zlepšující vlastnosti základní nafty.
![palec_nahoru :palec_nahoru:](./images/smilies/icon_palec_nahoru.gif)
![palec_nahoru :palec_nahoru:](./images/smilies/icon_palec_nahoru.gif)
![palec_nahoru :palec_nahoru:](./images/smilies/icon_palec_nahoru.gif)
![:nazdravi: :nazdravi:](./images/smilies/icon_prost.gif)
![:nazdravi: :nazdravi:](./images/smilies/icon_prost.gif)
![:nazdravi: :nazdravi:](./images/smilies/icon_prost.gif)
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- spark187
- Nováček
- Příspěvky: 181
- Registrován: 19.04.2013 15:35
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
já tankuju na půl omv diesel a maxxmotion
25 na 25 L je to špatně ??
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ford focus II 10/2008 po FL 1.6 TDCi 81kW 110HP +DPF
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Taky mě překvapuje kolik lidí se toho chytlo
Na stříbrnym jsem natočil s biosložkou téměř 100 tisíc a vůbec o ní nevím čoveče![:bebng: :bebng:](./images/smilies/be.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Na stříbrnym jsem natočil s biosložkou téměř 100 tisíc a vůbec o ní nevím čoveče
![:bebng: :bebng:](./images/smilies/be.gif)
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
-
- Junior
- Příspěvky: 244
- Registrován: 02.02.2013 13:48
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
http://www.auto.cz/test-zimnich-aditiv- ... adly-78278
Svět motorů 2013/49 http://motorove-oleje.eu/sites/all/file ... iv-VIF.jpg
Podle těchto testů je měřitelné zlepšení antikorozní ochrany , tak mazivosti , ale v dnešní době se dá uplatit asi cokoliv i ty testy , i když já osobně raději věřím testům ve SM než obsluze u pumpy , ale každý to má jinak když bych se mohl spolehnout na kvalitu nafty u pumpy dával bych jen zimní aditivum při teplotách pod -10°C .
Svět motorů 2013/49 http://motorove-oleje.eu/sites/all/file ... iv-VIF.jpg
Podle těchto testů je měřitelné zlepšení antikorozní ochrany , tak mazivosti , ale v dnešní době se dá uplatit asi cokoliv i ty testy , i když já osobně raději věřím testům ve SM než obsluze u pumpy , ale každý to má jinak když bych se mohl spolehnout na kvalitu nafty u pumpy dával bych jen zimní aditivum při teplotách pod -10°C .
Focus combi 1.8 Tdci 74kW
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 716
- Registrován: 24.12.2012 08:01
- Bydliště: Greater Bratislava
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
A nemalo by to byt takto: do letnej nafty letne aditivum, do zimnej nafty zimne aditivum?
Minula zima bola dost tepla, aj v januari (lednu) bolo +10. A vcera (september/zari) rano niekde aj mraz...
Ale palivo a aditiva by mali byt kompatibilne.
Minula zima bola dost tepla, aj v januari (lednu) bolo +10. A vcera (september/zari) rano niekde aj mraz...
Ale palivo a aditiva by mali byt kompatibilne.
focus combi 2009 1.8 TDCi titanium
skusenosti s S 1000 MB, Ziguli 2101, S Favorit, Ford Escort, S Fabia, R Megane, S Octavia
skusenosti s S 1000 MB, Ziguli 2101, S Favorit, Ford Escort, S Fabia, R Megane, S Octavia
-
- Junior
- Příspěvky: 244
- Registrován: 02.02.2013 13:48
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
no já to myslel tak že když bych věřil v poctivost pumpařů žádný aditivum bych nedával , jen v zimě kvůli filtrovatelnosti , takto dávám v zimě zimní v létě letní ,ale nafta je jedna , jen se v zimě přidává aditivum už u pumpy (bohužel asi ne vždy tak jak se má felda mě vypekla jednou už když bylo v noci -12°C a tankoval jsem 2 dny před tím plnou nádrž) musel jsem nahřejvat palivovej filtr horkovzdušnou pistolí abych to nastartoval , pak rychle k pumpě pro aditivum jediný co tam měli bylo TDA , pak cca 300km ježdění a další dny i když byly ještě o pár stupňů nižší teploty tak starty v pohodě
Naposledy upravil(a) sth-1 dne 25.09.2014 14:48, celkem upraveno 1 x.
Focus combi 1.8 Tdci 74kW
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host